Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:29

Nu wil ik foto zien can Boelie in zijn jasje. _O-

Fijn dat het jasje zijn werk doet bij Dexter.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:23

Ahh Kim, das zielig. arme boellie :P Ik zal hem even t jasje aandoen en een foto maken :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:28

Hij mag op zn buik nog iets strakker maar daar had ik geen tijd voor. Sta te koken :')
En hij is nog droog uiteraard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:35

Die eerste foto lijkt hij door zn blik wel zo’n knuffel hond die ze wel eens gebruiken voor honden kleding _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:37

cinniz123 schreef:
Die eerste foto lijkt hij door zn blik wel zo’n knuffel hond die ze wel eens gebruiken voor honden kleding _O-

De ene belediging na de andere. :Y)

Dat jasje had echt niet kleiner gemoeten, perfect zo!

Kaus schreef:
Ik kom eigenlijk ook nooit Aussies 'in het wild' tegen. Terwijl ze voor mijn gevoel ondertussen wel een beetje bij de labradors en border collies horen qua populariteit. En daar stikt het hier van.

Wij zijn zonet wezen bikejoren. Ik zat even te twijfelen of het nog kon. 16C hier en een zonnetje maar toch erop gewaagd omdat ik nu het koeljasje heb. En wat een uitvinding! Hij heeft het totaal niet warm gehad terwijl ik vorige keer met deze temperatuur dacht, dat doen we niet nog eens. Ik hou alsnog de max voor bikejoren op deze temperatuur maar hij loopt het met gemak :D

Hij is helaas wel echt ruim om zijn buik. Op deze foto zit hij wat raar maar hij zit verder wel goed. Het tuig trekt het jasje hier naar voren want zo'n tuig zit heel raar als ze niet trekken, dat is normaal.

Daarnaast kreeg Dexter zoveel zelfvertrouwen van zijn jasje dat hij spontaan besloot te zwemmen _O- In 2,5 jaar tijd heeft hij één keer durven zwemmen nu ging hij er spontaan voor. En lol dat ie had :)) *\o/*
[ [url=m/oh9okj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had je hem gemeten of niet? Want Puk zit precies midden in maatje S en die zit echt als gegoten. Maar ze zijn fijn ja! Heb hem ook al voor Harvey besteld. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:46

Nee dat valt wel mee he Kim! Hij lijkt echt goed te zitten zo. Ik merk wel dat qua omvang van buik t iets korter had gemogen. Want ik moet dat clipje wel flink inkorten :')

Haha ach das ook schattig toch. Zo’n knuffel _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:50

kiwiwitje schreef:
Nee dat valt wel mee he Kim! Hij lijkt echt goed te zitten zo. Ik merk wel dat qua omvang van buik t iets korter had gemogen. Want ik moet dat clipje wel flink inkorten :')

Haha ach das ook schattig toch. Zo’n knuffel _O-

Klinkt wel logisch, naar zijn maatje 50 honden iets hoger op de poten. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:53

haha ja verrassend :P Maar toch valt t nog niet tegen. t zit hem, zover ik zo kan zien niet in de weg!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:32

Haha Boellie de zeerminman knuffel. _O-

Senna ook hier weer blij.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 18:34

jeeej :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:41

Heb je ook mensen uit het topic die nog niks besteld hebben? :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:48

kiwiwitje schreef:

Laat volgende keer wel via post.nl want die dhl verschrikkelijk. :+

Haha gok toch wel iedereen KimD.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:55

Wat een mooi jasje!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:22

Ja, ik heb hem gemeten. Hij is 62cm op het breedste stuk van zijn buik. Daar zit hij ook prima, het is waar zijn kruis ongeveer begint dat het los hangt.

Dit is zonder kracht erop te zetten. Hij is hier nog droog maar als ie nat is hangt die ruimte dus wel echt los onder z'n buik. Maar hij heeft er geen last van en iets is beter dan iets. Misschien dat mijn Beppe 'm na corona nog een klein stukje kan innemen :D (En dan vertekent het hier nog wat doordat hij relatief lang haar heeft zitten daar. Ik denk dat er ongeveer 7cm tussen past. Maar om zijn borst en oksels zit hij perfect gelukkig)
Afbeelding

Kiwi, ziet eruit als een erg fijne jas!

En Punjab, veel smikkelplezier. Eh, voor Senna dan :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 19:29

punjab schreef:
kiwiwitje schreef:

Laat volgende keer wel via post.nl want die dhl verschrikkelijk. :+

Haha gok toch wel iedereen KimD.

Postnl momenteel net zo erg. Pakketten die een week onderweg zijn is niet uniek helaas :( word er knettergek van!

Haha vast wel KimD. Maar iedereen kan mij voor de gek houden want ik weet dus bijna nooit welke klant welke bokker is :')

Ik hoop dat boellie straks blij is met zn jas *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:36

Kaus nou er zat deze x ook smikkelplezier in voor de baasjes. O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 19:37

punjab schreef:
Kaus nou er zat deze x ook smikkelplezier in voor de baasjes. O:)

Ohwja :+
Dat was ik alweer vergeten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:05

Wie heeft er een idee.

Afbeelding(zit hier wel scheefgetrokken, maar was enige zijfoto

Afbeelding

Gioia heeft nu dit tuigje. Het tuigje is van de aveve.
Het zit vrij goed, maar het heeft 1 probleem.
Gioia haat het om hem om te doen, ze rent het liefst weg en begint te rillen.
Ook gaat hij erg moeilijk af, eigenlijk is de nekopening net wat aan de krappe kant.

Wie heeft een idee voor een zelfde tuigje, maar dan met een klipje aan de voorkant zodat ik die los kan doen en ze niet zelf haar hoofd erdoor moet doen.

Ik kan het niet meteen nu kopen, maar ben wel langzaam rond aan het kijken.
Voor nu loopt ze meestal aan de halsband en soms met het tuigje. Ze heeft de neiging tot trekken.

Kiwiwitje, ze is nu aan dat stuk paardenhuid met veel haar aan het knagen. Een hele uitdaging :+ klein stukje afbijten, en dan maar trekken aan het plukje haar :')

Mooie koeltejasjes. Lijkt me inderdaad ideaal. Op dit moment wandel/sport ik daar te weinig voor emt de honden.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:14

Wat leuk om jullie foto's allemaal te zien! Krijg er weer helemaal hondenkriebels van haha *\o/*
Ik ging een keer op google eens kijken wat ze tegenwoordig voor hondenmanden hebben, had ik beter niet kunnen doen. Nu kom ik overal hondenmanden reclames tegen :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:21

Hmm lastig arabella, vind dit tuig niet heel fijn zitten trouwens. Maar mijn ervaring van instaptuigjes is dat ze zich er zo uitwurmen als ze even in de achteruit gaan. Is het niet een idee om te werken aan het oké vinden om haar hoofd ergens doorheen te steken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:22

arabella2000 schreef:
Wie heeft er een idee.

[ [url=m/i6nngM.jpg]Afbeelding[/url] ](zit hier wel scheefgetrokken, maar was enige zijfoto

[ [url=m/xBc62B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gioia heeft nu dit tuigje. Het tuigje is van de aveve.
Het zit vrij goed, maar het heeft 1 probleem.
Gioia haat het om hem om te doen, ze rent het liefst weg en begint te rillen.
Ook gaat hij erg moeilijk af, eigenlijk is de nekopening net wat aan de krappe kant.

Wie heeft een idee voor een zelfde tuigje, maar dan met een klipje aan de voorkant zodat ik die los kan doen en ze niet zelf haar hoofd erdoor moet doen.

Ik kan het niet meteen nu kopen, maar ben wel langzaam rond aan het kijken.
Voor nu loopt ze meestal aan de halsband en soms met het tuigje. Ze heeft de neiging tot trekken.

Kiwiwitje, ze is nu aan dat stuk paardenhuid met veel haar aan het knagen. Een hele uitdaging :+ klein stukje afbijten, en dan maar trekken aan het plukje haar :')

Mooie koeltejasjes. Lijkt me inderdaad ideaal. Op dit moment wandel/sport ik daar te weinig voor emt de honden.

Perfect fit harness! Helemaal op maat te bestellen en met clipjes aan de voorkant.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:46

Die zien er ideaal uit kim. En roze als toptuig <3 :)) O:) maar even goed gaan sparen en een keer ergens heen om het te laten aanmeten.

@kaus, ik heb al veel geprobeerd met gioia en tuigjes. Ze had eerst een soort van k9 tuig, daar had ze het ook al mee en daar kon ze wel ruim in en uit.
En ik ben niet de enige die met haar wandeld. Ruim de helft van de wandelingen worden door mijn ouders gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 21:12

Wij hebben MAG te bestellen bij the doglounge. In een hoop kleuren en zelf samen te stellen als je haar mailt.

Haha ja dat haar zorgt wel voor bezigheid. Vind dat daarom hier ook zo leuk.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 06:13

Ok Jackie kan dus prima doorslapen van 22.00-5.45! Ze ging gisteren weer krijsen dus heb haar beneden in de ren gedaan. Ze ging meteen slapen en om 5.45 ben ik haar eens uit gaan laten :+ Ik heb nu al zin in vanavond. Lekker slapen :z

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:36

@cupcakes aandacht vragen doe ik tijdens het wandelen door stil te gaan staan, Toby komt dat eigenlijk altijd gelijk terug. Nou ja, als hij een vogel aan het bestuderen is, niet gelijk ;) Maar dat is wel altijd aan de lijn (in het bos aan de lange lijn/ flexi lijn). Voer helpt bij hem alleen als ik het niet altijd bij me heb.
Bij ons ook weinig aussies 'in het wild', ééntje in de wijk maar. T.o.v. wel 10 border collies denk ik, en minstens 20 labradors. Zo'n harige hond trekt sowieso wel mensen aan denk ik? Mensen willen onze doodle al-tijd aaien. Hij is ook zwart-wit, en mensen geloven vaak niet dat het een doodle is, zijn formaat en kleur doet mensen denken dat hij een portugese waterhond is. Dat levert vaak vragen en veel aandacht op en Lewis HOUDT van aandacht. Toby is natuurlijk een heel 'gewoon' hondje, mensen denken meestal dat het een beige terrier is, dus daar wordt weinig aandacht aan besteed op straat. Heerlijk!

@KimD owjee, aan die melkflessen maak ik me ook wel schuldig ben ik bang. Ik word niet snel bruin, en veel op stal zijn in een rijbroek helpt ook niet echt :Y)

@Kaus heerlijk als ze ineens het zwemmen ontdekken!
Bij Toby is dit 'normaal':
Afbeelding

Maar soms gaat hij ineens los en dan gaat hij apporteren in het water en is alle voorzichtigheid overboord:

Afbeelding
Afbeelding

Jasje zit netjes @Kiwiwitje!

@arabella bekend probleem, tuigjes! Ik heb hier ook een aardige collectie liggen. Vooralsnog loopt hij nu al maanden met het allersimpelste h-tuig dat we konden vinden, en dat gaat goed. Zijn probleem zit dan ook niet in het 'over het hoofd' gedeelte, maar in het feit dat hij weinig haar heeft achter zijn oksels en dat hij druk op zijn rug niet lekker vindt.

@Nereids hondenmanden, hondentuigjes, hondenriemen, hondenspeeltjes... je kunt er je rekening mee leeg shoppen ;) (Doe ik niet hoor, speeltjes en manden gaan hier nooit heel lang mee, dus die haal ik bij voorkeur bij cranenbroek, kost niks en het gaat hier toch stuk :+ :') )

@roosvanblue ow dus slapen KAN wel ;) Mooi daar laten slapen, als dat jullie beide rust geeft! Misschien toch wat overprikkeld?