[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:54

meestal als er lekkage is merk je het óf meteen, dan is het ernstig en moet je vaak opnieuw de bak kitten. Of na 24 uur, dan zitten de naden uitgedroogd in de bak. En als na week is, of nog langer dan is er ergens vaak een kleine scheur :P

enige gok is het proberen haha

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:38

Wij kwamen binnen en toen stonden de emmers met zand nog in de woonkamer, en hij was duidelijk nog bezig met het laatste spul eruit halen. Ik durf bijna te zeggen dat ik hem volledig durf te vullen, maar zou het in delen doen voor alle zekerheid. Huis stond daar vol met bakken := hij kweekte ancistrussen en had jonge cory's zitten.

Net thuis wat spulletjes opgehaald zodat ik morgen aan de slag kan en ik ontdek baby garnalen in mijn nano bakje! Niet goed te zien op de foto, met mobiel genomen maar het zijn die kleine gele vlekjes tussen het mos.

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:58

Blijft altijd spannend.. een 'nieuwe' grote bak met water vullen.. :+
Maar als de bak er goed uit ziet, dus geen beschadigingen heeft.. en de kitnaden nog elastisch zijn en er goed uit zien, zit het vaak wel goed.

Hier heeft Algje ook huisgehouden.. kom ik net beneden.. zie ik dat mijn eikenbladvaren in delen bovenin drijft.. :=
Moet toch mijn water verversen vandaag, dus ik kan gelijk even de boel op orde brengen.. gelukkig heb ik nogal wat stekken van deze varen.
Heel speciaal vind ik hem niet, maar de pas geboren jongen kunnen zich er prima in verstoppen ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:49

Hier draai alles nog op ze gemak. Heb dus maar de kwasten gepakt en rollers en beginnetje gemaakt met verven van de hal. Nu even koffie pauze, straks spook halen. Verf word als die droog is paars rood achtig, wel leuk :) Alleen wat een klus weer....

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:52

Jaa zeker en zo groot is zo ontzettend nieuw voor mij haha. Misschien een domme vraag, maar ik heb helaas niet meer zo veel filterzand over, zou 1 zak van 25 kg genoeg zijn voor deze bak?
Verder denk ik eraan 3x dezelfde achterwand te halen van 50 cm breed meet zo even de binnenkant van de bak op, hoop dat dat past :+ anders geen achterwand in de bak.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:16

spannend, een nieuwe bak ;) zal wel in orde zijn als hij net leeg gemaakt is, droog staan is het grootste gevaar voor lekken.

meestal staat er op de zak dacht ik voor hoeveel oppervlakte het is.

Gewaagde kleur Mioux, zalig toch zo'n eigen touch aan je interieur geven *\o/*

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:35

1 zak is wel weinig denk ik !

Ja ik denk doe eens gek waarom niet ! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:39

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:40

daarom ook verf gepakt spruit haha denk als het niet past word het over heen verven of desnoods behangen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:49

Haha :P Begint het al een beetje als jouw eigen plekje te voelen? :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:19

Laat ik zeggen dat het precies past! Ik heb net aan een mooi randje boven de rand van mijn bak, maar de onderkant van mijn bak ligt dieper. Dalijk een foto! Ik heb zojuist mijn bestelde plantjes en stenen binnen gekregen, net een mooi groot stuk hout gekocht dus ik ben happy!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:25

+:)+ fotoooooooooo :))

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:41

Inmiddels heb ik dit;
Afbeelding

Afbeelding
(Bakje staat onder het filter omdat hij nu anders naar beneden zakt :+)

Afbeelding

Afbeelding

Alles is nog heel laag, plantjes staan nu ook niet overeind. Ik doe er dalijk een kleine laag water in. De achterwand heb ik vast gekit en het filter schoongemaakt en weer vast gekit. De kit zou 24 uur moeten drogen dus ik heb op een bepaalde hoogte gekit zodat er zo net een een kleine laag water in kan zodat in elk geval de plantjes in het water staan. In principe is alles er om dalijk wat leuks van de bak te maken. Met de planten die in mijn huidige bak staan er nog bij denk ik dat hij goed gevuld is. Ik wil er dalijk sws wat meer hout in dat ook de hoogte in gaat. Rondom het midden wil ik dalijk meer beplanten zodat het midden wat meer open blijft, en denk dat ik dan al een heel eind ben, maar eerst moet die bak dalijk lekker indraaien.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:49

Heb je wel speciale kit voor aquaria genomen?
Heb hier ook een tube kit, maar die kan je ook onder water gebruiken.. altijd handig.. :D
Verder ziet het er nu wel netjes uit.. ben benieuwd hoe dat eruit ziet met de eerste laag water..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:52

Ja, heb de sileconen kit van juwel :D daar staat ook bij onder water, maar nu weet ik niet of deze dus onder water ook op droogt want weer ergens anders staat 24 uur drogen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:54

Wat had jij hiervoor nou voor afmeting van het aquarium?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:56

Juwel rekord 600, dus 63 cm breed, +-60 liter

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:59

Ah.. net als ik dus.. alleen ben jij nóg een stapje groter gegaan.. :+
En weet je wat nou het ergste is.. straks vind je die grote bak niet eens groot meer.. :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:00

Haha nee wss niet, maar die ander vond ik te klein :')
Je kan er wel wat mee maar niet veel, en als je toch voor grotere vissen wil gaan, zou je eerst een grotere bak moeten hebben haha

Edit; inmiddels al zo'n 6x op en neer gelopen met emmers water, zit nu zo'n 10 cm water in.. :+
We dachten slim te zijn en een tuinslang van mn ouders mee te nemen, past ie niet op de kraan...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:18

Leuk he.. emmers sjouwen.. :+
Ik moet vandaag ook weer water verversen, maar zit eigenlijk te wachten op een telefoontje van de garage..
Zal dus wel vanavond gaan worden.. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:25

Afbeelding

Ik heb inmiddels dit, moet nu echt even gaan opruimen en schoonmaken voor vriendlief thuis komt anders is hij niet blij met me denk ik haha. Overal ligt zand, piepschuim (want de achterwand was wat te hoog), water... in de keuken staat een bak water waarin ik de plantjes heb afgespoeld en het steenwol eraf heb gehaald, er ligt een stapel met stukken steen wol, plastic bakjes van de plantjes, stukken plastic en weet ik het wat allemaal haha. Voor nu staan de plantjes in elk geval in water, en kijk vriendlief dalijk nog wel even aan om te helpen met wat emmers water sjouwen, en dan morgen weer verder. :j

Bak is nu overigens wat mistig want heb er vast aquasafe etc ingegooid en spul voor de planten, maar omdat er nog geen stroming in staat (pomp kan nu nog niet aan) bleef er een hele wolk hangen dus moest even woelen met mn handen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:50

Spruit schreef:
Haha :P Begint het al een beetje als jouw eigen plekje te voelen? :)

Jawel hoor ! al vind ik het nadeel dat mijn muren allemaal van beton zijn, geen enkele gipsmuur... moet je eens netjes proberen iets leuks op te hangen :(

@loveuggs leuk zo ! Tip voor die naden bij je achterwand onzichtbaar te maken is mos tegenaan zetten ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:53

Wow Mioux...gewaagd kleurtje, maar dat is inderdaad het voordeel van verven...je kunt het makkelijk veranderen als je het zat bent. Zelf wil ik de deurposten en trapleuning nog doen, maar ik durf felle kleuren niet zo goed aan. Houd het waarschijnlijk bij antraciet of een warme beige / bruintint. sowieso nog genoeg te doen hier in huis en dan woon ik er al 3 jaar. :o

Nieuwe bakken inrichten...leuk!!! *\o/*
Ik heb ook een plek in gedachten voor een 60 cm. bakje. Maar voor dat gerealiseerd kan worden is er ook nog wel werk aan de winkel...moet ook een (stevig) kastje voor komen bijvoorbeeld.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:55

Mooie kleur mioux!

En een mooie bak loveuggs!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:59

Normaal heb ik ook alles warmtinten hoor :P alles behalve de hal dit keer haha
Keuken 1 kant rest komt nog:
Afbeelding
Kamer 1 kant: