Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) 

Hij heeft dit ook een week na aankoop gekregen en ik dacht ook dat hij mij nooit leuk zou gaan vinden daardoor, maar dat is gelukkig nog aardig goed gekomen! Hij is alleen vaak nog al afwachtend en eet bijna nooit uit mijn hand. 
Eoweyn_x schreef:Snot hoeft zeker niet dodelijk te zijn hoor! Een van mijn dames heeft het nu al 2 jaar, misschien daarvoor ook al. Dat weet ik niet, toen was ze nog niet van mij.
Ik werk overigens niet met antibiotica.
Krijgen ze ook nog een ren aan hun kooi?
De ergste kou hebben we al wel gehad, maar je kunt ook wachten tot het weer wat beter is.
Ik behandel alleen risicokonijnen met nomyiasis. Dus konijnen die zichzelf niet goed schoon kunnen houden oid.
Vanmiddag een afspraak gemaakt voor Marley's castratie. De inentingen stellen we even uit. Vrijdagochtend gaat ze onder het mes!
Ierpier schreef:Ah ok, goed om te weten dat het meevaltik heb er geen kaas van gegeten; Eva was al gecastreerd toen ze bij ons kwam en verder altijd mannetjes gehad.
Nazorg zal bij jou iig wel goedkomen denk ik zo.

Tink89 schreef:Ik zeg toch dat ze buiten een ren krijgen... En ze zitten inmiddels al bijna een jaar samen in die kooi (heb ik overgenomen van de vorige eigenaren), wij hebben de ruimte alleen maar groter gemaakt en maken een buitenren. De twee konijntjes vermaken zich echt prima en vertonen helemaal geen tekenen van stress of verveling ofzo. Zoals ik ook al zei mogen ze binnenkort gewoon lekker een paar uur per dag los in huis.
Ik ga dit topic maar weer links laten liggen, want ik heb geen zin om me te moeten verdedigen. Daaag!

lisaturbo schreef:Hallo allemaal,
Ik wil al langere tijd konijnen.
En misschien komt het binnenkort toch een keer.
Ik wil graag ras/tentoonstelling konijnen waarmee ik dus ook daadwerkelijk naar shows kan en zo nu en dan een nestje mee kan nemen.
(ik wil er uiteindelijk meerde in der loop van de tijd)
Ik wacht natuurlijk op HET konijntje!
Dus ik zoek wat ras/tentoonstelling fokkers
Iemand die er weet?
Eoweyn_x schreef:Tink89 schreef:Ik zeg toch dat ze buiten een ren krijgen... En ze zitten inmiddels al bijna een jaar samen in die kooi (heb ik overgenomen van de vorige eigenaren), wij hebben de ruimte alleen maar groter gemaakt en maken een buitenren. De twee konijntjes vermaken zich echt prima en vertonen helemaal geen tekenen van stress of verveling ofzo. Zoals ik ook al zei mogen ze binnenkort gewoon lekker een paar uur per dag los in huis.
Ik ga dit topic maar weer links laten liggen, want ik heb geen zin om me te moeten verdedigen. Daaag!
Dus omdat de vorige eigenaren het zo deden, en omdat ze al een jaar zo zitten is het gelijk goed?
Jeetje.. Het zijn goedbedoelde tips, je zou er ook wat van aan kunnen nemen!
2 konijnen hebben minimaal 2m2 nodig. 24/7, op een oppervlakte, dus geen verdiepingen. En dan spreek ik over dwergjes.
Loslopen, buiten een ren, het is allemaal leuk en aardig maar daar hebben ze vrij weinig aan als ze verder de hele dag in een kleine rotkooi zitten.
het zou alleen zo sneu zijn als het fout gaat, vind je niet?