Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:06

Hier Wendy! Nogmaals,erg gave kast!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:11

Thanks!!
Hahahaha, klein wereldje :')

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:11

Haha ja echt hè!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:22

cherell0 schreef:
Haha ik had ze toevallig op mp. Voorbij zien komen als vlinder.

op mp?! hm... Heb je een linkje?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:04

Misschien hobbel ik de 21ste wel even over de beurs, ben er dan toch ivm vakbeurs uiterlijke verzorging

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:35

Hoi ik heb een vraag. Ik zit eraan te denken om er een terrarium bij te nemen en daar dan of luipaardgekko's of wimpergekko's (Of 1 als dat beter is) in te gaan houden. Wie heeft ervaring met deze twee soorten en welke zie je meer? Welke zijn makkelijker te hanteren mocht dat een keer nodig zijn? Weet iemand de prijs van deze twee soorten? Of weet iemand nog een andere leuke gekko soort? we hebben nog geen ervaring met een gekko alleen maar met een baardagaam.het moet dus een gekko zijn die niet heel moeilijk is om te verzorgen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:15

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:58

Ben op mijn ali matjes aan het wachten, broertje en mn vader hebben 2 mooie racks gemaakt als verjaardagscadeau! Nu kan ik minimaal 18 regiussen houden :')
Nog 12 plekke vrij dus :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:25

hobbyboerin schreef:
Hoi ik heb een vraag. Ik zit eraan te denken om er een terrarium bij te nemen en daar dan of luipaardgekko's of wimpergekko's (Of 1 als dat beter is) in te gaan houden. Wie heeft ervaring met deze twee soorten en welke zie je meer? Welke zijn makkelijker te hanteren mocht dat een keer nodig zijn? Weet iemand de prijs van deze twee soorten? Of weet iemand nog een andere leuke gekko soort? we hebben nog geen ervaring met een gekko alleen maar met een baardagaam.het moet dus een gekko zijn die niet heel moeilijk is om te verzorgen

Allebei zijn nacht actief, dus zie je overdag eigenlijk niet. Mits je de ruimte (en geld) hebt zou ik kijken voor een dag actieve soort zoals de phelsuma grandis, of dan wel geen gekko, maar ook leuk de halsband leguaan.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 19:12

Weer een nuttige dag!

De ventilatie gaten aan de achterzijde:

Afbeelding

En de terra vooraanzicht. Bovenste 2 zijn nu "hout technisch" klaar qua zagen en schroeven.

Afbeelding

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:33

hobbyboerin schreef:

Misschien een idee om caresheets te gaan lezen en na aanleiding daarvan een keuze te maken??
Het zijn beide zeer makkelijke soorten ook beide goedkoop te komen op beurzen, daar zijn er gigantisch veel!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:20

Michelle_96 schreef:
hobbyboerin schreef:

Misschien een idee om caresheets te gaan lezen en na aanleiding daarvan een keuze te maken??
Het zijn beide zeer makkelijke soorten ook beide goedkoop te komen op beurzen, daar zijn er gigantisch veel!

Heb al best veel gelezen maar daardoor kom je ook weer veel tegenstrijdige dingen tegen. Volgens de ene site worden vooral luipaardgekko' s wel wakker als je ze altijd op de zelfde tijd voert. Volgens de andere site zie je ze bijna niet. Ik heb nu een lichte voorkeur voor de luipaardgekko. Vooral omdat die in zoveel kleuren voorkomen.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:38

Sinds de eerste keer dat ik een wimpertje vast gehouden heb ben ik een enorme fan van wimpergekko's. Ze zijn echt fluweel zacht, dat had ik echt niet van een reptiel verwacht :') Daarbij was deze ook erg rustig. Dat helpt ook wel :+
Luipaarden zijn daarin tegen weer ruwer en qua hanteren ook wat "stugger"? al zijn ze ook wel erg leuk. In ieder geval twee dieren die ik erg van elkaar vind verschillen.

Misschien een idee eens langs te gaan bij iemand die 1 (of toevallig beide) van deze soorten heeft? Kan je ze eventueel hanteren en bekijken en eventueel dan kijken wat jou het leukst lijkt?

Wimpers komen trouwens ook in vele kleuren/patronen voor. Minder uitgebreid misschien als een luipaardgekko. Maar evengoed veel variatie in. (ben al druk met mensen aan het volgens die ze fokken voor later :'))

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:03

Een luip is ook fluweelzacht; zeker als je vergelijkt met een baardagaam oid. Ze hebben beiden eerder een huid dan schubben.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:10

Oke. Als je het zo bekijkt zijn ze indd ook zacht :P

Enige nadeel wat ikzelf trouwens bij de wimpers vind is dat, mocht ze hun staart verliezen, deze niet terug groeit. Opzich maakt dat het beestje niet minder leuk. Maar met staart zijn ze toch net wat leuker.

Oh en volgens mij zijn luipaardgekko's ook makkelijker in groepen te houden dan wimpers.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:10

Wij hebben ook twee wimpertjes,maar eigenlijk vind ik ze niet zo heel boeiend :=

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:24

Kanji91 schreef:
Oke. Als je het zo bekijkt zijn ze indd ook zacht :P

Enige nadeel wat ikzelf trouwens bij de wimpers vind is dat, mocht ze hun staart verliezen, deze niet terug groeit. Opzich maakt dat het beestje niet minder leuk. Maar met staart zijn ze toch net wat leuker.

Oh en volgens mij zijn luipaardgekko's ook makkelijker in groepen te houden dan wimpers.

Klopt wimpers hou je solitair en luipaardgekko's kan je in een groep met meerdere dames doen. Eventueel natuurlijk een man erbij maar dit zou ik eerst sowieso afraden..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 19:31

pluis (B.albopilosum) zit aan de zuurstof :')
Afbeelding
Afbeelding

En gezien muis (L.parahybana)er even goed voor ging zitten ook een poging wat fotos te krijgen O:)
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn zo leuk <3

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:21

Wat leuk, Cherell0! Hoe lang leven deze ongeveer?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:12

Afhankelijk van het soort en geslacht.

Vrouwent tussen de 8 & 25 jaar (de oudst bekende in nl. Was een b.hamorii vrouw uit artis zij was 30jr.)

Mannen tussen de 3 & 8 jr.
Mannen gaan meestal 3 maanden na het maken van een spermaweb dood ongeacht of ze gepaard hebben of niet.)

Dit is redelijk gemiddeld genomen.

Morgen heb ik in totaal 7 spinnen zitten :')

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:14

Wow! Ik wist dat vrouwen langer leefden, maar zo lang! Jeetje!

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:17

Hahaha uiteraard moest ik spermaweb goochelen en wat een grappig systeem <3 Schattig ^^

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:23

Spinnen zijn eeeeecht niets voor mij :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:43

Ja maar ze zijn zo leuk!

Één van mijn volwassen mannetjes heeft nog zijn ding kunnen doen voor hij doodging. Hij was met 2 volwassen trouwens (snelgroeiende soort dwergvogelspin, de D. diamantinensis).

En alweer 7 spinnen! Jij gaat snel. :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:24

Adamootje schreef:
Ja maar ze zijn zo leuk!

Één van mijn volwassen mannetjes heeft nog zijn ding kunnen doen voor hij doodging. Hij was met 2 volwassen trouwens (snelgroeiende soort dwergvogelspin, de D. diamantinensis).

En alweer 7 spinnen! Jij gaat snel. :D

Tja ik zat op het vogelspinnen forum en toen ging het hard :P
Vooral de laatste 3 die nu op de post zijn.

Daar zit een G.pulchra bij( mijn grote favoriet en wat moeilijker te krijgen)
Die kon ik niet laten gaan, en gezien het steeds 7,- verzenden is moet het wel de moeite waard zijn :') dus meer in 1x keer .

Het zijn tot nu toe vrij simpele spinnen en het is een ralatief goedkope hobby (ook geen hooikoorts of huisstofmijt :') )

Mijn lijstje tot nu toe inc. De nieuwes

Brachypelma hamorii (ex smithi) waarschijnlijk vrouw)
B.albopilosum (waarschijnlijk man)
B.vagans

Grammostola pulchra
G.pulchripes

Nhandu chromatus

Lasiodora parahybana

Voor nu blijft het hier wel bij.
Er zijn ook andere dingen die even wat aandacht vragen (huis en tuin afmaken etc.)