Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:29

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
Oh dit kun je met gemak even aankijken. Grote kans dat de hoektand met een paar dagen los komt. :)

Gefeliciteerd jolandje!

Dit, en als hij bij je zit of ligt, rustig wiebelen.

Dit heeft bij ons geholpen idd!

Hier dubbele hoektanden gehad. Had met DA afgesproken dat we de situatie opnieuw zouden beoordelen als ie 6 maanden was. In de tussentijd lekker veel te knagen aanbieden, en tandjes wiebelen. Bij Parker zijn ze er uiteindelijk daardoor zonder verder ingrijpen uit gekomen, en heeft ie een keurig gebit :D

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:39

Hetzelfde bij nori. Al zijn hoektanden waren dubbel. Bleek bij de meeste van zijn nestgenoten ook even zo te zijn.

Had toen inderdaad hetzelfde gelezen online. Daar laten ze het nogal dramatisch overkomen ja := maar kon het toevallig bij een regulier bezoek laten controleren door de da. Die vond het ook niet zo spannend en zijn inderdaad uiteindelijk gewoon netjes uitgevallen. Volgens mij vooral belangrijk om in de gaten te houden dat de nieuwe hoektanden niet scheef gaan groeien, in tandvlees gaan prikken etc.

Nori begint wel weer aardig in z’n wintervacht te komen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks de kou vanmiddag een heerlijke wandeling gemaakt. Ben ziek geweest afgelopen dagen, dus dat was wel weer lekker.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 21:49

<3 <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:49

Leuke foto's! Lekker fluffy :D
Ik vond het ook erg koud vanmiddag :=

We kijken het dan even aan met Meeko :j bedankt voor de reacties! Anders maken we alsnog een afspraak of sturen we een mailtje met foto als we het niet vertrouwen of het niet goed groeit.
Wij gaan 20 januari met de Finse-Lappen-nieuwsjaarswandeling mee doen, ik ben erg benieuwd hoe Meeko dat vindt, zoveel andere Meeko's!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:23

Odin heeft dat inderdaad ook met zijn hoektanden. We zijn gewoon aan het wiebelen en dat werkt goed haha. Zijn onder hoektand is er al uit, de andere zit inmiddels ook best los. Boven gebeurd er bij hem nog niet zo veel.

Vandaag waren we bij kwispel en relax om te shoppen en hij is heel goed geslaagd en verwend haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:26

dank allemaal voor de felicitaties ;) gaabje wat een leuk hondje , wat is dat voor soort?

en love_mandy wat een stoere jas die eerst , erg leuk :j

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:33

Wat een leuke foto's!
Odin is klaar voor komende week :D

Welke regel houden jullie aan wat betreft hoe lang wandelen met een pup? Er staan zo veel verschillende dingen op internet!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 02:42

Ik laat het over aan de pup, het is een groot verschil of je een uur buiten bent en 5,5km wegtrapt of een uur buiten bent en 1,5km loopt.

Tot nu toe hebben onze honden altijd meer gewandeld dan de vuistregel. Nil, onze eigen gefokte pup van 8 augustus loopt al enige tijd de dagelijkse grote ronde van net geen 5km mee. Rent en speelt dan met de andere honden maar hij heeft het nodig en gaf al vrij snel aan dat hij niet meer in de rugzak wilde, oké, prima.

Op echt lange wandelingen gaat hij nog wel eens in de rugzak maar wordt daar niet gelukkig van, maargoed, meer dan 15km is wel wat veel voor de jonge pootjes. :+

Maar hij loopt wel geregeld de grotere ronde mee en die is 9km en een beetje.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 06:24

Isabelle98 schreef:
Welke regel houden jullie aan wat betreft hoe lang wandelen met een pup? Er staan zo veel verschillende dingen op internet!

Wat de pup aangeeft was leidend bij ons. Ben al lang lid vd Canine Conditioning FB groep en daar komt de vraag vaak voorbij. Zeker omdat in de VS de 5 minuten regel erg hardnekkig is. Die is ook niet op wetenschappelijke studies gebaseerd. Zij (de fitness coaches op de FB groep) adviseren de signalen van vermoeidheid van je pup te leren kennen en dan te stoppen.

Layla was al iets ouder (13 weken) toen ze bij ons kwam en die heeft vanaf het begin (oké na een paar weken toen de halve meter sneeuw weg was en het niet meer -15 was) al best wat mee gedaan qua afstand. Vaak halverwege een stukje dragen en dan deed ze nog weer wat mee.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:16

jolandje schreef:
dank allemaal voor de felicitaties ;) gaabje wat een leuk hondje , wat is dat voor soort?

en love_mandy wat een stoere jas die eerst , erg leuk :j

Nori is een finse lappenhond :)

@Love_mandy, wat heeft Odin toch een ontzettend lief hoofd!

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:06

Hi all, mag ik me hier ook melden? :o

Kleine Whisky is een Working Cocker Spaniel van bijna 4 weekjes oud <3 <3

Ik kijk al enorm uit naar midden February voor wanneer hij naar huis mag komen <3
Tips&Tricks zijn altijd welkom!!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 14:37

Welkom *\o/*

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:55

Domiinooo_ schreef:

Ik kijk al enorm uit naar midden February voor wanneer hij naar huis mag komen <3

[ [url=m/mGZlio.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!
Wat een schatje

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:03

Oh wat schattig, die grote hangoortjes al en wordt nog groter <3 . Welkom!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:06

Awww <3 wat ziet die er al groot uit zeg! Wij zijn gisteren naar de aussie pups gaan kijken (nu ook ~4 weken) en dat zijn echt nog (uit de kluiten gewassen) hamsters haha :)). Zij vliegen de eerste week van februari uit :D. Wij weten sowieso pas eind januari / begin februari ergens welke we krijgen, dan krijgen ze de karaktertest waar onze fokker de plaatsing op baseert.

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:19

Imandra, houdt de fokker daarnaast ook rekening met gevoelsmatige voorkeuren?

Bij de keuze van Bonne heb ik vanaf begin al aangegeven dat de fokker mocht aangegeven welke van de twee reutjes beste bij mij zou passen. Ik kom immers maar 2 keer kijken. Echter had ik zo'n sterk gevoel bij Bonne dat ik dat heb aangegeven. Uiteindelijk was dat gevoel zo sterk dat als de ander werd toegewezen ik waarschijnlijk toch nee had gezegd (ik dat terwijl ik heilig overtuigd was dat ik fokker zou volgen). Nu lagen de karakters van beide reuen erg dicht bij elkaar en had de andere koopster voorkeur voor de andere reu dus zo was iedereen helemaal blij. (En in dit nest speelt kleur natuurlijk geen rol nu alle pups dezelfde kleur hadden, snap wel dat met sommige rassen dat een extra punt van aandacht is omdat mensen op kleur of patroon afgaan).

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:19

Ik meld me hier ook(als ik dat al niet gedaan had :+)

We hebben al 2 Tamaskan teven(Roek en Vos) waar we ook mee fokken. Roek haar laatste nestje word morgen 8 weken en daar houden we een meisje van aan.

Ze heet nu nog Mellori, haar roepnaam wordt nog over gediscussieerd :7
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:22

Ohh een working cocker, superleuk! <3
Welkom!

Ook welkom Van! Ik heb je topic gevolgd! Mellori was m'n favoriet haha. Heerlijk koppie! Benieuwd hoe ze uitgroeid!

En IMANDRA ook al puppys gekeken <3
Evi was ook een soort cavia de eerste keer dat we keken hahahaha

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 17:28

Gaabje, ja he. Het is ook een hele lieve hond haha

Domino welkom! Wat een schattige puppy

Imandra, wat leuk dat jullie ook op puppy bezoek zijn geweest. Benieuwd welke uiteindelijk met jullie mee naar huis gaat.

Van welkom! Ik heb je topic gevolgd maar ook welkom hier.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 18:14

Oeh wat leuk Van!

Spannend Imandra!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 18:30

Leuk al die kleine pups weer in het topic <3
@Van, ook welkom hier! Ik volgde Morass Tamaskans ook al :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 19:56

StalMelyn schreef:
Imandra, houdt de fokker daarnaast ook rekening met gevoelsmatige voorkeuren?

Bij de keuze van Bonne heb ik vanaf begin al aangegeven dat de fokker mocht aangegeven welke van de twee reutjes beste bij mij zou passen. Ik kom immers maar 2 keer kijken. Echter had ik zo'n sterk gevoel bij Bonne dat ik dat heb aangegeven. Uiteindelijk was dat gevoel zo sterk dat als de ander werd toegewezen ik waarschijnlijk toch nee had gezegd (ik dat terwijl ik heilig overtuigd was dat ik fokker zou volgen). Nu lagen de karakters van beide reuen erg dicht bij elkaar en had de andere koopster voorkeur voor de andere reu dus zo was iedereen helemaal blij. (En in dit nest speelt kleur natuurlijk geen rol nu alle pups dezelfde kleur hadden, snap wel dat met sommige rassen dat een extra punt van aandacht is omdat mensen op kleur of patroon afgaan).

Deels wel denk ik, maar ze vind het belangrijker dat je een hond krijgt die bij je levensstijl etc past, dan dat je een hond krijgt die je alleen maar wil omdat je hem mooier vindt dan de rest (die eigenaren zitten er idd tussen :)) : bij haar nesten heb je dus black tri, red tri, blue merle en red merle, en dan bij de merle's nog wel eens flink verschil in aftekeningen).

Je mag bijv. wel je 2 voorkeuren doorgeven en ze houdt sowieso rekening met of je een reu of een teef wil. Ze zegt dat het eigenlijk nog nooit is voorgekomen dat iemand niet een van de voorkeurshondjes heeft gekregen. Maar anderzijds heeft zij ook kennismaking met de eigenaren vooraf dus ze zal sowieso niet snel mensen een pup geven die gewoon niet geschikt zijn voor het ras. Maisie was onze 2e voorkeur, want de 1e hield ze zelf in co-own voor de fok.

We krijgen dit keer sowieso een merle: alle 4 de reutjes zijn namelijk merle! Qua karakter moet het ook wel goed komen. Dit zijn echt bankhanghonden qua karakter (althans, zo zijn de ouders uitgekozen, het is altijd even de karaktertest afwachten om het iets zekerder te weten) terwijl Maisie uit een (pittige) werklijn komt. We zoeken ook bewust naar een reu die qua karakter wat rustiger/stabiel is zodat ze elkaar wat balanceren (ook op aanraden van de fokker).

@Van: Wat een schatje!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:58

Uiteindelijk is dat ook het belangrijkste, dat de hond past bij je levenstijl. Toch fijn dat je voorkeur kan doorgeven, soms voel je gewoon echt wat bij een hond. Ik had dat in ieder geval heel sterk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:16

Domiinooo_ schreef:

[ [url=m/mGZlio.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!! Een cocker! <3 zoo leuk!

@Imandra ook spannend! Heerlijke pluisbolletjes <3

@Van ook welkom! Ik volgde je topic ook stilletjes en vind dat je wederom een prachtig nest hebt!

Ik had dat gevoel ook enorm sterk bij Fitz. Op de foto's na de geboorte wees ik hem meteen aan, terwijl ik in mn hoofd had vanaf het begin een egale aus te willen. Ik had dat gevoel bij deze pup zo sterk dat ik het uiteindelijk aan mijn vriend heb overgelaten omdat ik het idee had dat het mijn beoordelingsvermogen "bewolkte". De fokker keek wel met ons mee voor advies (een ander reutje was duidelijk minder passend bij ons om diverse redenen) maar er waren er 2 die prima pastten. Uiteindelijk koos mijn vriend ook zonder twijfel voor Fitz dus complete opgeluchting. _O-
Ik heb dat gevoel bij een eerste foto 2x eerder gehad; mijn eerste kat en mijn paard en dat gevoel heeft nu 3x gelijk gehad. Bij mijn andere dieren was dat nooit zo sterk. En die vind ik ook hartstikke lief hoor, maar ik heb er toch een minder sterke band mee.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:35

wat leuk er zijn dus meer mensen met een puppy van nu 4 weken, wij kunnen onze border terrier puppy ook begin februari ophalen, ook hier heeft de fokster tegen die tijd al een keus voor ons gemaakt , wij hebben wel onze voorkeur aangegeven, maar als de andere pup ( er zijn 2 teefjes) meer geschikt is voor ons dan nemen we die , zij heeft er ervaring in , wij niet zo, onze vorige border was een herplaatser en al 3 toen we haar kregen