Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:17

Misschien een idee om eens een lijstje te maken met wat er daar allemaal te krijgen is? Dan is het ook wat makkelijker vergelijken enz. Ik kan me voorstellen dat je veel merken wat wij hier hebben daar dus niet hebt maar dan wel weer vergelijkbare merken hebt die goed zijn en daar geproduceerd worden.

Je kunt op voer wijzer het eea lezen over goede brok en eventueel dan zelf gaan kijken wat je dus graag ziet in je brok en wat niet en dan gaan onderzoeken en vergelijken binnen het aanbod wat jij daar hebt. Das lastig 1 op 1 te vergelijken met bepaalde merken die hier al snel genoemd worden maar niet wereldwijd te krijgen zijn.

Met acana/orijen zou ik idd ook even opletten welke fabrikant/afkomst. In Europa geproduceerd, zijn de brokken wel heel fijn van hen vind ik :) maar de in Amerika geproduceerde brokken worden anders samengesteld en daar zijn wat issues over naar boven gekomen. Brit zal idd misschien daar ook te krijgen zijn, maar is net als met elk ander merk wel ook even kijken wat dan het beste aansluit bij je hond, binnen hun collectie, maar in theorie ook een fijne brok wel als je het betaalbaar wil hebben. Hier hebben we wolf of wilderness gevoerd (niet heel lang want Arya deed het er twijfelend op) en erna edgard & cooper (deed Arya het goed op alleen poepte ze wel veel maar de algehele conditie was heel goed altijd) maar die laatste zal denk ik niet te krijgen zijn bij jou, gok ik zo.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:23

Kaus schreef:
Cb, lief van je :D Hij doet het ondertussen qua energie weer iets beter, de doxycicline boost lijkt hem wel te hebben maar ja, het is antibiotica dus dat wil je niet voor lange tijd geven. Morgen gaat hij naar 0,25 pil prednison dus weer een stapje lager *\o/*

Divers, ik voer Brit Fresh Duck & Millet maar die heeft wel hele hoge calorieen. Onnodig hoog denk ik voor jouw hond. Zij hebben wel andere lijnen die goed zouden passen. Meerdere mensen hier die het voeren.

Das inderdaad wel fijn, dat je met de prednison kunt minderen. En idd ja, AB blijft tricky met dingen die zo terug blijven keren want je wilt het niet bijna non-stop moeten geven nee. Al eens gekeken om bv op een natuurlijke wijze het lichaam wat te ondersteunen? Botten bouillon bij voeren bv of iets anders vergelijkbaars.

Divers

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:13

Bedankt voor het rijkelijke advies, ik ga inderdaad eens een lijst maken

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:36

Niet helemaal gepland maar Duinrell gaat niet door dus vandaag al Skittlez opgehaald.
En ze doet het heel goed.
De andere 3 ook trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 16:42

Ohhhh veeeel te schattig dit <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:44

Awhhh <3

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:58

Och die laatste foto <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 16:59

Ach wat een schatje zsg, leuk dat ze er eindelijk is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:06

Kaus schreef:
Mvdende, in feite zit je maar op grofweg 40% vlees bij jouw brok. Bij de Brit Fresh Duck zit je al op zo'n 70% met de eerste twee ingrediënten. Voor mijn gevoel betaal je vooral heel veel geld voor het feit dat het rendiervlees is, maar of dat nou wat toevoegt...

In principe zit er 65% vlees in de Riverwood (al snap ik niet waar ze de laatste 15% gelaten hebben in de ingrediënten lijst)

De koolhydraatbron is erwt.

De Britt Fresh Duck heeft inderdaad méér vlees aandeel. Maar óók haver en gierst.

En daar ben ik niet zn fan van.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 17:10

Ja echt leuk weer terwijl het echt nog niet zo lang geleden is dat guapa zo klein was.
Maar wat is zij groot ineens dan ondanks ze maar 5 kilo is :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 17:18

mvdende schreef:
Kaus schreef:
Mvdende, in feite zit je maar op grofweg 40% vlees bij jouw brok. Bij de Brit Fresh Duck zit je al op zo'n 70% met de eerste twee ingrediënten. Voor mijn gevoel betaal je vooral heel veel geld voor het feit dat het rendiervlees is, maar of dat nou wat toevoegt...

In principe zit er 65% vlees in de Riverwood (al snap ik niet waar ze de laatste 15% gelaten hebben in de ingrediënten lijst)

De koolhydraatbron is erwt.

De Britt Fresh Duck heeft inderdaad méér vlees aandeel. Maar óók haver en gierst.

En daar ben ik niet zn fan van.

Ik ben dan weer niet zo’n fan van peulvruchten als koolhydraatbron. En ik vind de calcium in riverwood (in de meeste maar dus ook in die van jou) onacceptabel hoog. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:16

Ik dacht dat ik een haarbal had. Nu is het een skeletje haast. :')

Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:39

Yeey skittlez op gehaald
En ik zie een natte mooie herder haha

Weer op bezoek bij Dieke
Ze groeit waar je bij staat :D

Afbeelding

Kom je Iris? Ik loop wel voorop
Afbeelding

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 20:32

Wat n leuke foto's weer!!
@cinniz Wat jammer dat duinrell niet doorging maar wel fijn dat de pup dan eerder kon komen Wat een knapperd!

@nayomie, nat zien ze er altijd zo zielig uit vind ik! :')

@Eloya Wat een knapperd <3

---
Met Woody gaat 't even wat minder. Vorige week eerste les van de basiscursus gehad in de pauze te enthousiast gespeeld.. resultaat voetzooltjes op voorpootjes geschaaft. ( liep zondag 10min mank) en daarna niet direct iets opgevallen tot ik woensdag per toeval zn voetjes vast houd. Hij likte wel wat maar krijgt regelmatig iets te knagen dus dacht misschien restjes( voel me echt schuldig)..

Nu voetzolen spray gehaald en al aantal x gesprayd. Vandaag voor de les niet laten spelen en tussendoor +/- de helft.. en helaas toch verergert.

Nu van instructrice schoentjes geleend om te oefenen en zelf ook besteld samen met vetramil in de hoop dat zooltjes weer gaan helen. Volgende week dus les op schoenen voor Woody.

Is alleen op de voorpootjes door t willen remmen, en nu maar rusten, smeren en/of schoenen.

Zouden jullie als je het erop smeert adviseren om er bijv een sok over te doen dat het goed intrekt of juist niet?

Verder groeit ie super en heeft meneer hoge poten. Benieuwd naar zijn uiteindelijke schoft. 2 weken terug al 48cm en hij is nog geen 6mnd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:08

Oh Yoshi <3 Wat een knapperd is ze toch!

En Skittles <3 Leuk dat jullie haar hebben opgehaald!

Natte herder _O- Blijft niks van over :D

Wat sneu van de voorpootjes zeg. Hopelijk herstellen ze snel!

En ik zag nog een hele sneue Chihuahua met een geamputeerd teentje.. ;( Wat sneu. Hopelijk is de uitslag gunstig.

Zahra is 70 cm en 18,5 kg. :') Langpootmug.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:16

Limoen schreef:
Zahra is 70 cm en 18,5 kg. :') Langpootmug.

Pff, dan is die van mij ineens een enorme vetzak :')
Dat is wel heeeeeel weinig gewicht voor een heeeeeeel 'grote' hond :j <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:40

Aaahhh skittles ♡

Ik zag ook een grote stippen pup voorbij komen!

En beterschap met de pootjes van Woody!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:28

Sneu voor Woody, maar ik smeer er juist nooit wat op, want door het smeren blijft het juist ook weer zacht, waardoor het ook weer sneller kapot gaat.
Ik snapte in 1e instantie niet hoe hij dat met spelen gedaan zou kunnen hebben, maar jullie lopen daar op gravel of niet? Dat is inderdaad wel erg ruw aan de pootjes. Daar zou ik hem dan voorlopig niet meer op los laten spelen.

Cinniz, jammer van Duinrell, maar leuk dat jullie pup er nu al is, lekker genieten.
Dieke groeit als kool, maar ja die moet ook heeeel groot worden.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:33

Het is een tennisveld dus idd een ruwere ondergrond. We hebben hem afgelopen week idd al veel minder mee laten doen om hem juist rustig te houden. Helaas zonder resultaat.

Advies was juist wel smeren omdat het wel stevige wondjes zijn om de "heling" te ondersteunen. En dan weer langzaam opbouwen met lopen op hardere ondergronden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 07:34

Ik pak t wel in. Dan kunnen ze ook niet aan de pootjes blijven likken of friemelen en dan heeft de zalf ook zin.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:21

Ik dacht al dat Zahra aan de grote kant was. Ze is wel prachtig zeg, zeker als ze rent. <3

Ah wat sneu voor Woody zeg. Denk dat ik hetzelfde als kiwi zou doen, inpakken.

Jeetje Eloya, wat groeit Dieke hard zeg! :oo

Wij hebben een afspraak gemaakt bij een trimmer. Dus volgende week wordt Zhiva even onder handen genomen. Mag ook wel, ze haart enorm uit. Wij kunnen wel wat weg borstelen, maar tot op zekere hoogte. Blij dat de afspraak staat. Want uhm...dit was van 10 minuten haar hals en broek borstelen. :')

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:27

@nayomie als ik al zie wat ik uit Toby kan halen met plukken en borstelen (ja, die hond heeft een onmogelijke vacht: bovenkant is plukvacht, schouders en billen zijn kortharig, mét ondervacht :') ) dan geloof ik gelijk dat een langharige herder nog even een paar tandjes meer werk vergt ;) :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:28

Ja, ik zag volgens mij inderdaad al wat voorbij komen, van de kambeurt bij Toby. Wel een heel bijzondere vacht heeft hij dan. :D Doe je het altijd zelf borstelen of ga je wel eens naar de trimmer?

Dit is een ramp op dit moment. Kleed helemaal schoon gemaakt, volgende dag zit het weer vol met haren. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:56

Ja, hij heeft een hele interessante vacht haha
Ik bracht hem in het begin naar de trimmer 2 of 3 keer per jaar. Maar omdat hij weliswaar een hele gekke vacht heeft, maar wel eentje die super makkelijk zelf te plukken is, breng ik hem niet meer weg eigenlijk. Net zo makkelijk om het zelf te doen - ik vind het wel een rustgevend karweitje, zeker omdat Toby ook gewoon netjes blijft staan op tafel.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:59

Brave toby, apart zo vacht.

Hier altijd regelmatig naar de trimmer, ook de kortharige honden.

Ivy is 12 weken Afbeelding