Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:04

Ik vind het leuke foto's! Wat zijn zoomies?

Oh heerlijk zo'n man. Ik zie het ook helemaal voor me. En vooral fantastisch als je eigen hond dan super luistert!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:10

Ymor schreef:
Ik vind het leuke foto's! Wat zijn zoomies?

Oh heerlijk zo'n man. Ik zie het ook helemaal voor me. En vooral fantastisch als je eigen hond dan super luistert!

Zoomies is als honden zo belachelijk gaan rondracen en spelen en springen en stuiteren en sommigen blaffen er ook nog bij. Dat ongecontroleerde energie ventileren zeg maar. Héérlijk! Toby doet dat echt elke dag wel even, speeltje of tak of veertje in de mond en HARD rennen.

Ja, geweldig hè, zo'n man. Hij bleef verder wel heel lief tegen de hond overigens, dus ik vond het vooral tikje sneu voor die meneer zelf wel haha. En inderdaad: als Toby het dan braaf doet, ben ik echt wel even blij. Dat kan ook wel een draak zijn soms, vooral dominante honden trekt hij slecht. Maar gister ging hij top: 2 weimaraners, schnauzer, 2 jack russells mét hinkje :( , beardie, doodle en dan was op een stukje van 200 meter denk ik... en hij bleef gewoon keurig naast mij lopen. Als daar één hele dominante bij gezeten had, had ik waarschijnlijk hem echt bij alle andere even moeten herinneren aan zijn manieren, dus dit was ook wel geluk hoor ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:38

Oh grappig had er nog nooit van gehoord.

Zulke momenten moet je gewoon koesteren!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:45

Ohhh ik dacht dat Mulan gewoon gek was maar het is dus echt een ding, wist ik ook niet haha! Wel grappig, Mulan doet dat idd ook elke dag wel een keer, heerlijk om te zien :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:47

Kijk op insta maar eens naar 'zoomies' of 'zooming dogs', vind je geheid héél veel! Word je instant vrolijk van :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:08

NorwayFjord schreef:
Ohhh ik dacht dat Mulan gewoon gek was maar het is dus echt een ding, wist ik ook niet haha! Wel grappig, Mulan doet dat idd ook elke dag wel een keer, heerlijk om te zien :D

Wist ook echt niet dat dit een naam had..

Skip is iedere dag wel een keer zo knettergek!

Soms in de tuin en dan gaat ie echt hard, mag nu niet meer in de planten want die hebben we net nieuw aangeplant.

Vaak tijdens het wandelen dat hij over een grasveld even heel hard gaat rennen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:24

Grappig heb inderdaad even op instagram gekeken. Dag is nu al goed!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:27

:D *\o/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:59

Dexter heeft altijd zoomies na het poepen :')

Ik heb Dexter gewassen met kokosolie gisteren omdat hij zó onder de schilfers zat op zijn rug. Nu is het gelukkig bijna helemaal weg. Hoop dat het zo blijft. Zal ook af en toe even een scheutje olie over zijn eten doen. Hij had er zelf ook echt jeuk van. :(:)

En ons koelvest is binnen *\o/* Heb dezelfde besteld als KimD. Helaas zit is wel wat losjes om Dexter heen maar dat verwachtte ik al. Om Dundy zit hij wel mooi gelukkig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 11:21

Zoomies zijn ook heel bekend onder staffies

Hier ook honden met schilfers. Maar ik lees t in de staffordgroepen nu veel meer. Denk dat t komt door t warme weer/ al dan niet te temperatuurwisselingen en veel buiten zijn wat veel honden toch ineens meer doen.

Via facebook een hurtta koeljas voor Boellie gekocht. ben benieuwd of ie daar veel plezier van gaat hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:23

RoosvanBlue schreef:
Hihihi geweldig, die namen ook!

Ja je hebt hele brave, sierlijke beardies inderdaad. Die van mij doen ook een beetje zoiets maar dan springend en zodra ze modder zien springen ze daar met 4 poten tegelijk in en dan het liefst direct tegen de eerste de beste voorbijganger aan. Ook heel sierlijk <<)

:') :+ komt me helemaal niet bekend voor :+ (het is dat senna zowieso al bruin van zichzelf is). Zodra ze water ziet ligt ze erin (met de kont vooral, rest hoeft niet haha).

Hier is het rustig.
Bij buddy zijn we begonnen met de hypersex druppels. Hij krijgt ze meestal 1x per dag, mijn broertje heeft geen zin ze te geven. Dus hij krijgt ze alleen als hij bij mijn ouders is.
Ze hebben vanalles geprobeerd. Op brood, op vlees en op chips (eerst gewoon chipje en dan die andere). Zodra hij het ruikt is hij weg.
Dus ik heb hem gisteren gegeven. Opgepakt om te knuffelen, op de stoel gezet. Bek open en druppels erin. Dan maar zo. En daarna een feestje bouwen met lekkers haha.

Gioia gaat weet monder. Het is maanden goed gegaan, nu is mijn vader een stuk meer gaan wandelen met ze. Normaal lopen ze 2x 30 tot 45 minuten. En nu liep hij de eerste ronde 2 uur.
En toen liep gioia weer mank. 2 dagen pijnstilling gegeven (gekregen van de dierenarts voor deze gevallen) en het was weer beter.
Nu mag ze dus niet meer mee en alleen nog die wandelingen van maximaal 45 minuten doen. Eigenlijk loopt ze nu nog minder. Even een weekje rustig aan en dan langzaam weer opbouwen. Lange wandelingen alleen nog maar met mij, aan de riem en de tas mee zodat ze erin kan als het niet meer gaat.

Mijn vader maakt nu dus eerst een ronde met haar en kyara (de maltheser, die had geen zin in die lange routes de luilak). En dan loopt hij met senna en buddy (als die er is) de langere route.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:44

Oeh dat is wel een goede tip! Wassen met kokosolie

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:00

Ik heb hem ermee ingesmeerd en twee uur laten zitten (in z'n badjasje :') ). Hij glimt nu zo enorm mooi _O- En zijn vacht is gelukkig helemaal niet vettig.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:08

Kokosolie werkt goed. Smeer het regelmatig op mijn eczeem.

Zoomies kende ik nog niet. Hier ook regelmatig. Wij zeggen oh Senna krijg zijn gekke 10 minuten met racen. :+

Cinniz fijn dat je kon uitslapen vanmorgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:09

kiwiwitje schreef:
Zoomies zijn ook heel bekend onder staffies

Hier ook honden met schilfers. Maar ik lees t in de staffordgroepen nu veel meer. Denk dat t komt door t warme weer/ al dan niet te temperatuurwisselingen en veel buiten zijn wat veel honden toch ineens meer doen.

Via facebook een hurtta koeljas voor Boellie gekocht. ben benieuwd of ie daar veel plezier van gaat hebben.

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Sorry! _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 12:45

He balen arabella dat ze toch weer minder goed loopt.

Fijn dat het gekrijs over is Cinniz!

Omg KimD, hoe kom je daar nu weer bij _O- _O- _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:58

Ja wil niet te vroeg juichen :')

Droge huid is indd niet zo gek,zie het bij guapa ook heel erg goed als ze zich nu heeft gekrabd dan is het net een tijger.
Zelf ook enorm last van en de jongste hier ook.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 13:09

nee dat snap ik :P

Ik heb t zelf iets minder, door flink verbranden me suf gesmeerd met after sun :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:26

KimD, _O- _O-

Arabella vervelend dat ze wat mank liep!

Zoomies kende ik niet, wel de dolle 10 minuten, vaak duurt die bij Jip wel wat langer dan 10 minuten _O-

Weer leuke foto's van Jackie!

Simoonzel, rust, wat is dat? :=

Jip is weer zo goed als de oude. Hij zal het nat voer wel missen denk ik, nog nooit was zijn bak zo snel leeg :Y)
Hij heeft zijn vaste stek weer opgezocht in de bosjes.

Hoe hebben jullie het negeren aangeleerd? Mensen leren negeren zou ontzettend fijn zijn, iedereen vind hem maar oh zo leuk, waardoor ik hem bijna mee moet slepen omdat hij mensen ook zo leuk vind. Ik geef ook vaak aan als we mensen tegenkomen die hem willen aaien, dat ik dat liever niet heb. Want anders is het feest bij elk persoon die we tegenkomen.

Hij word vaak ook veel ouder geschat dan 7 maanden en dat is soms wel rete irritant.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 13:28

Hier zorg ik voor iets lekkers om aandacht me te vragen. Desnoods stilstaand.
En als ik de aandacht niet krijg breng ik t lekkers naar de neus, vaak pikken ze de geur dan op en werkt t alsnog. Maar die van mij( uitgezonderd Boellie) zijn allemaal heeeeeel voedsel gericht :P

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:12

kiwiwitje schreef:
Hier zorg ik voor iets lekkers om aandacht me te vragen. Desnoods stilstaand.
En als ik de aandacht niet krijg breng ik t lekkers naar de neus, vaak pikken ze de geur dan op en werkt t alsnog. Maar die van mij( uitgezonderd Boellie) zijn allemaal heeeeeel voedsel gericht :P

Ja zo doe ik het ook. Jones was voor zijn castratie niet voedselgericht dus dat werkte toen echt niet. Nu gaat dat een stuk beter :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:19

kiwiwitje schreef:
He balen arabella dat ze toch weer minder goed loopt.

Fijn dat het gekrijs over is Cinniz!

Omg KimD, hoe kom je daar nu weer bij _O- _O- _O-

Plaats maar eens een foto van Bullit en zijn jasje, daar is de zeemeermin. En een deuk in zijn ego. :')

Wij kwamen melkflessen in het wild tegen, overal weer witte benen. :=

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 14:20

Als ik met boellie echt aan de slag ga wil ie wel lekkers maar met wandelen dan komt ie vooral als t hem uitkomt. Hij doet verder niks verkeerd of stout. Hij scharrelt gewoon lekker(aangelijnd)
Hij loopt ook niet op een andere hond of mens af. Dat boeit hem niet. T is een aparte _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:43

Jip vind mensen en honden veel te leuk _O-

Maar hier in de buurt zijn vrijwel geen Aussies te vinden, dus iedereen vraagt of het een aussie is. En dan sta je zo weer 10 minuten te praten. Soms duurt een rondje dan best lang _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:15

Ik kom eigenlijk ook nooit Aussies 'in het wild' tegen. Terwijl ze voor mijn gevoel ondertussen wel een beetje bij de labradors en border collies horen qua populariteit. En daar stikt het hier van.

Wij zijn zonet wezen bikejoren. Ik zat even te twijfelen of het nog kon. 16C hier en een zonnetje maar toch erop gewaagd omdat ik nu het koeljasje heb. En wat een uitvinding! Hij heeft het totaal niet warm gehad terwijl ik vorige keer met deze temperatuur dacht, dat doen we niet nog eens. Ik hou alsnog de max voor bikejoren op deze temperatuur maar hij loopt het met gemak :D

Hij is helaas wel echt ruim om zijn buik. Op deze foto zit hij wat raar maar hij zit verder wel goed. Het tuig trekt het jasje hier naar voren want zo'n tuig zit heel raar als ze niet trekken, dat is normaal.

Daarnaast kreeg Dexter zoveel zelfvertrouwen van zijn jasje dat hij spontaan besloot te zwemmen _O- In 2,5 jaar tijd heeft hij één keer durven zwemmen nu ging hij er spontaan voor. En lol dat ie had :)) *\o/*
Afbeelding