Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:26

Ik zou ook niet gaan voor een reu die niet helemaal je keuze is.

Bij mijn eerste nest destijds ook last minute moeten switchen. Maar naar de reu die ik sowieso in gedachte had voor het nest 2 jaar later. Uiteindelijk 2 jaar later wel met reu 1 gelukt. En achteraf gezien zijn de pups van reu 2 veel mooier uitgegroeid.
Maar een reu die niet je ding is. Daar ga je spijt van krijgen. Elk minpuntje aan het nest (en elk nest heeft die. El) ga je denken “was met andere reu niet geweest” ookal is dat niet rationeel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:54

Buiten dat. Het schijnt dat hij goed vererft..
Schijnt.. dan heb je dat zelf niet gezien/ervaren.. daar ga je toch niet blindelings op af. Zeker als de reu je type niet is.. met een beetje pech vererft ie dan ook nog net wat je zelf niks vind

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:27

De reu zit bij de fokker van sushi, ze hebben hem zelf ook gebruikt op haar volle zus. Nakomelingen zijn zeker bekend en ik heb er zelf ook gezien, zijn stuk voor stuk leuke en knappe honden, alleen (en dat heeft de reu ook in mijn ogen) ze missen net dát beetje extra waardoor ik zou zeggen, ik wil er 1 voor mezelf. En dat was net wat ik uit de combi met Yan wel van plan was…

Ze is overigens niet nauw, heeft geen heuveltje, ze biedt zich ook aan maar de reu komt er net niet goed genoeg bovenop zeg maar. En als ze dan een piepje geeft (ze kan thuis ook piepen om niks) dan stapt hij weer af.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:36

ChefsSpecial schreef:
De reu zit bij de fokker van sushi, ze hebben hem zelf ook gebruikt op haar volle zus. Nakomelingen zijn zeker bekend en ik heb er zelf ook gezien, zijn stuk voor stuk leuke en knappe honden, alleen (en dat heeft de reu ook in mijn ogen) ze missen net dát beetje extra waardoor ik zou zeggen, ik wil er 1 voor mezelf. En dat was net wat ik uit de combi met Yan wel van plan was…

Ze is overigens niet nauw, heeft geen heuveltje, ze biedt zich ook aan maar de reu komt er net niet goed genoeg bovenop zeg maar. En als ze dan een piepje geeft (ze kan thuis ook piepen om niks) dan stapt hij weer af.

Dan zou ik zeggen; niet doen. Als de huidige reu niet lukt een loopsheid uitstellen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 10:40

kiwiwitje schreef:
ChefsSpecial schreef:

Dan zou ik zeggen; niet doen. Als de huidige reu niet lukt een loopsheid uitstellen.

Ja, ik dus ook niet. Zeker niet als ik er een wil aanhouden. Aangezien de andere dekking goed verlopen is, zou ik mijn energie nou daar aan besteden.

Maargoed, het is een eigen keuze natuurlijk.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:47

Als je zelf iets aan wil houden uit haar dan zou ik niet gaan voor een reu waar je eigenlijk niet enthousiast over bent en wiens nakomelingen je ook niet super vindt. Dan zou ik een loopsheid wachten en in die tijd op zoek gaan naar een tweede reu waar je wel echt enthousiast over bent. Uiteindelijk denk ik dat je als fokker minstens ‘hebberig’ moet worden van een combinatie en dat je het anders niet moet doen.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:31

We hebben net nog een keer geprikt en ze staat nu op 13,2
Waarschijnlijk toch wat vroeg geweest gisteren. We gaan straks en morgen nog een keer proberen, maar de andere reu is definitief afgevallen
Ik wilde hem eigenlijk ook gewoon niet gebruiken

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:33

Nou hèhè, gisteren en vandaag 2 mooie dekkingen gehad. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is het gelukt. Vrijdag toch te vroeg geweest denken we. Nu duimen draaien dat we over 4 weken een mooi beeld hebben op de echo!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:49

Gelukkig!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:29

Oooh gelukkig! Nu kaarsje branden :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 20:40

Fijn dat het toch gelukt is!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:16

Ja ben heel opgelucht. Uiteindelijk is Sushi waarschijnlijk gewoon heel langzaam doorgestegen en zoals we het vandaag gezien hebben was vandaag gewoon dé dag. Nu duimen draaien voor een positieve echo over 4 weekjes :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 07:47

Super dat het gelukt is! Nu spannend afwachten!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 16:59

Ik had hier niks meer geplaatst.
Maar de dekkingen zijn top verlopen onder begeleiding en daarom kom ik hier heel trots een nestaankondiging doen.
Nu hopen dat we over 4 weekjes kleine toetjes op de echo mogen zien!

Afbeelding

Blijkbaar staat er een foutje in, hij is in '24 Int. JCH geworden. Ik ga het nog even aanpassen dus. :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:53

Mooi gedaan! :D

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:16

Spannend! Mooie aankondiging!
Lees ik dat het teefje niet vrij is op distichiase? Puur nieuwsgierigheid hoor, wat heeft je doen besluiten om haar te laten dekken?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:02

Als de hond verder een prima karakter heeft, verder volledig gezond is en geen klachten heeft.. waarom niet. Bedoel ze komt er eerlijk voor uit. Kiest een vrije reu.. hoeveel fokkers zijn er eerlijk over.. zat trekken de haartjes/laten ze weg halen en poef vrije hond

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:04

Dat klopt, ze is niet vrij van distichiasis.
Wat mij heeft doen besluiten om haar wel in te zetten voor de fokkerij, is dat het een prachtige hond is, die geweldig in elkaar zit, die top heupen & ellebogen heeft en verder van alles vrij is en enkel en alleen 1 haartje op haar ooglid heeft.
Voor mij is dit geen probleem, zolang ik daar een vrije partner tegenover zet.
Ze heeft hier geen last van, ik heb zelf hierover gesproken met de oogarts en zij gaf duidelijk aan, dat er rassen zijn waarbij dit wel degelijk een probleem kan zijn (hele ooglid vol met haren, harde haren, etc).
Ik heb gevraagd hoe zij, als oogarts hier naar kijkt.
Ze gaf aan dat ze het bij Goldens niet direct een probleem vindt, mede doordat Goldens 'zachtere' haren hebben.

Daarnaast ben ik tot de ontdekking gekomen (en dit is geen verwijt of aanval naar andere fokkers toe), dat vele fokkers deze haartjes laten verwijderen of zelf verwijderen.
Dit beaamde de oogarts ook.
Wat het voor mij (als eerlijke en tevens onervaren persoon op dat gebied) bijna lastig maakt om zeker te weten dat ik te maken heb met een vrije reu.

Feitelijk gezien ben ik dus alleen maar eerlijk.
Daarnaast ben ik niet aangesloten bij de club (waar het alleen mag na toestemming) en ook niet bij de vereniging (waar het überhaupt wel mag, maar met een vrije partner).

Dus kortom, ik vind Fudge een te goede teef om enkel en alleen om 1 haartje uit te sluiten van de fok.
Mede doordat, wanneer je honden gaat uitsluiten met voor mij 'kleine afwijkingen' zijn, je een steeds kleinere genenpoel/ keuze krijgt qua honden.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:53

Het is ook geen verwijt hoor, vandaar dat ik aangaf, pure nieuwsgierigheid.
Ik weet nl. ook van fokkers die besloten een nestje te doen en waarbij alle nakomelingen het ook hadden, zodoende. Ook met een vrije reu.
Ook bij de Golden kán het een probleem zijn, qua harde haren en hoeveelheid haren. En inderdaad, veel fokkers die die haren (laten) verwijderen, vind ik overigens niet kunnen, ben dan eerlijk op zijn minst.

Qua genenpoel ben ik het overigens niet met je eens. Als er een ras is met een uitgebreide genenpoel, is het de golden wel. Alleen de fokkers moeten eens stoppen met altijd naar dezelfde reuen te lopen }:0

Het is wel absoluut een knappe combi!
Is er een reden dat je je niet hebt aangesloten bij een rasvereniging eigenlijk?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:17

Ik wil niet op de foto, wil bij jou liggen. >;)
Heerlijk beest :D Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 20:58

Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:58

Knappe dame. Hoe lang nog?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:38

Dag 58 dus ze is veilig.
Temp daling minimaal van 38 naar 37.6
Eten doet ze bijna niet meer sinds gisteren.
Gisteravond beetje slijm verloren.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:49

Spannend, veel succes!! +:)+

Bij ons aftellen tot de echo, a.s. woensdag om 10:00 uur :):)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:51

Leuk :D