Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:55

_Christina schreef:
Over poep gesproken.. wat een binnenkomer haha! Ohnee het komt er juist uit natuurlijk.. naja in ieder geval hier eentje met vaak zachte poep. Het is geen giardia en stoppen met natvoer helpt/hielp ook niet. Dus we zijn nog aan het zoeken waar het door komt :(
Omdat hij ook nog (steeds) wat aan moet komen, had ik net contact gehad met kiwiwitje (n.a.v. het paardenvet waar ze het hier eerder over heeft gehad) en besloot om hier maar gewoon mee te komen kletsen! Intussen lees ik al een hele poos mee en het is hier (meestal) heel gezellig en ik vind het een heel leerzaam topic :)

Ik heb alleen geen puppy, maar zo voelt/voelde het wel voor mij. Hij is namelijk wel mijn eerste echte eigen hond! Dus ik hoop dat ik hier welkom ben :o

Wat mij betreft wel hoor! Leuke hond! Vanuit het asiel of adoptie?

Kimvicious

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:57

Wat een leukerd Christina! <3

Skye loopt hier op mijn werk heel de dag gewoon op stal rond. Paarden houd ze netjes afstand mee dus super fijn. Nu zijn de weides hier ook volledig gaas dus daar kan ze niet in wat echt ideaal is.
Afbeelding
Ultiem genieten dit hoor!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:11

Goh zo jaloers !
Als we gewoon aan het wandelen zijn dan kruipt ze niet echt in de weien of kijkt zelf niet om. Maar vanaf ze weet dat IK in die wei ga om een paard te halen ofzo : JA daaaag :evaw: _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 14:18

Knapperd hoor Christina! :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 14:58

Lief, bedankt! Hij komt uit het asiel.

Lang verhaal voor wie het interessant vindt:
Ik keek al bijna een jaar dagelijks op de asielensite, maar ik had nog niet helemaal de knoop doorgehakt om er echt voor te gaan. Toen ik begon met kijken, woonde ik ook nog te klein voor een hond erbij (had al een kat en er mocht officieel maar 1 huisdier wonen). Dus ik had een beetje de gewoonte om potentiële matches wel op te slaan, maar het even aan te kijken. En de meeste honden zonder grote (gedrags)problemen zijn best snel weg. We zijn wel een keer eerder naar een hond gaan kijken, nog voordat we zijn verhuisd. Maar die is uiteindelijk tegen verwachting in (hij had iets met z'n nek, mocht dus niks zwaars tillen en moest eventueel vaker naar de chiropractor) geadopteerd voordat wij zijn verhuisd. Dat risico was natuurlijk aanwezig, want ze reserveren een hond maar een paar dagen. Ook zouden we kennis maken met eentje, maar die moest nog door de medische molen en bleek toen wat voorbarig online gezet ;(. Tja en toen eind vorig jaar, kwam Django op ons pad met een beschrijving waarvan ik meteen dacht JA dit is 'm! Toch nog even aangekeken, want juist door de beschrijving dacht ik dat hij vast snel weg zou zijn. En hier moet nog wel het een en ander worden verbouwd, al moet ik daar voor mijn kat ook rekening mee houden. Dus toen hij na een paar weken nog steeds beschikbaar was, belde ik enigzins skeptisch het asiel (ik dacht misschien waren ze iets bijzonders vergeten te vermelden in de beschrijving). Maar die vonden het ook onbegrijpelijk dat hij nog niet was geadopteerd. Dus toen hebben wij de knoop doorgehakt en zijn we twee keer kennis gaan maken en na Oud & Nieuw (in verband met het vuurwerk) heb ik hem opgehaald!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:31

Welkom Christina! Wat een mooierd heb je. <3 Je bent uiteraard welkom!

Leuk om de pups zo mee te kunnen nemen. Ik heb geen eigen paard dus mijne snapt paarden nog niet echt. En na de plastic eend heeft hij een nieuwe aardsvijand gevonden, een plastic koe. Nog veel groter en dus enger. :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:41

Simoonzel schreef:

Leuk om de pups zo mee te kunnen nemen. Ik heb geen eigen paard dus mijne snapt paarden nog niet echt. En na de plastic eend heeft hij een nieuwe aardsvijand gevonden, een plastic koe. Nog veel groter en dus enger. :+

Ik had zelda dus woensdag voor het eerst mee naar paarden en ze vond ze ook maar raar hoor, maar wel heel interessant. Ze vond ze vooral leuk om er rondjes omheen te rennen en te blaffen, of gewoon uberhaupt heel hard rond te crossen. Volgens mij weten honden best wel een beetje wat ze wel en niet kunnen bij een paard als je ze een beetje begeleidt, wie weet komt er ooit nog een goede kans haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:42

ah nynkster dat we gaan wandelen koppie. lief!

welkom christina!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:19

Welkom Christina! :D

Hahahaha geniaal Simone _O- Hier zijn standbeelden van mensen echt de aartsvijand. Standbeelden van dieren worden genegeerd maar mensen %)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:30

Ja hier ook standbeelden van mensen! Of stilstaande mensen. Doodeng!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:08

Simoonzel schreef:

Mijn paard stond in Limburg toen Bo hier net was :( En zo konden we er niet eerder aan wennen (en eigenlijk ook niet echt bij stil gestaan) en toen was zijn eerste kennismaking met een enorme fries geheel in wit tuig met belletjes en sh*t die het bos uit kwam … sinds dien is het drama.

Op vakantie gaat het nu goed. Hij jaagt niet richting het hek waar de paarden in t weiland staan. Maar omdat hij snel gaat blaffen als ze bewegen of iets durf ik hem nog niet mee naar stal te nemen. Wil niet de rest lastig vallen (en denk dat sommige ook heel negatief gaan doen)

Dus tsja … oefenen is er niet van gekomen |( Vind het zo jammer want ik zou ze zo graag samen op de foto willen ..

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:41

xDenies schreef:
Simoonzel schreef:

Mijn paard stond in Limburg toen Bo hier net was :( En zo konden we er niet eerder aan wennen (en eigenlijk ook niet echt bij stil gestaan) en toen was zijn eerste kennismaking met een enorme fries geheel in wit tuig met belletjes en sh*t die het bos uit kwam … sinds dien is het drama.

Op vakantie gaat het nu goed. Hij jaagt niet richting het hek waar de paarden in t weiland staan. Maar omdat hij snel gaat blaffen als ze bewegen of iets durf ik hem nog niet mee naar stal te nemen. Wil niet de rest lastig vallen (en denk dat sommige ook heel negatief gaan doen)

Dus tsja … oefenen is er niet van gekomen |( Vind het zo jammer want ik zou ze zo graag samen op de foto willen ..

Gewoon doen, van tevoren aangeven en doen. Laat je hem in de auto, zorg je ervoor dat je eigen paard klaar is en dan pak je hem om te oefenen.

En anders is er met Photoshop ook veel mogelijk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:00

Ja ik heb daar ook al wel eens over nagedacht.. in principe mag het van de stal-eigenaar en honden mogen komen zolang ze aan de lijn zitten. Maarja .. hij blaft dus. Een snuitje om doen heeft geen zin gok ik zo.

En ja klopt, photoshop doet wonderen. Maar de herinnering is er dan niet :P Hier een foto van de vakantie dat we dit dus wilde aanpakken .. maar toen hadden we een hitte golf :( Die dag was al erg warm en intensief en dan hadden we maar een klein stukje samen gewandeld.

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:47

Leuk zeg zo met de paarden, karma zou ook de tijd van der leven hebbben

Rengar heeft het nest weer verlaten, man heb nog nooit zoveel gejankt gelukkig is Fizzy er nog even, de arme schat was ook wel even van slag. Nu liggen wij lekker samen op bed te kroelen

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 20:58

Wij gaan morgen toch met Djessey naar Animal Event! Op verzoek van de rasvereniging mogen wij met Djessey meelopen in het rassendefile (ofhoejehetmoetschrijven.. :P ) *\o/*

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:08

kiwiwitje schreef:
Wij gaan morgen toch met Djessey naar Animal Event! Op verzoek van de rasvereniging mogen wij met Djessey meelopen in het rassendefile (ofhoejehetmoetschrijven.. :P ) *\o/*

Reageerde net op het andere berichtje. Je weet dat honden onder de 16 weken niet worden toegelaten? Zou oliebol zijn als je daar staat voor Jan met de korte achternaam. :n

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:10

Serieus ja? Dat wist ik niet, is dat nieuw?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 21:10

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Reageerde net op het andere berichtje. Je weet dat honden onder de 16 weken niet worden toegelaten? Zou oliebol zijn als je daar staat voor Jan met de korte achternaam. :n

Oh dat ga ik even bespreken met de rasverenging aangezien we door hun gevraagd zijn!

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:11

xDenies schreef:
Serieus ja? Dat wist ik niet, is dat nieuw?

Al een paar jaar ja. :j

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

Oh dat ga ik even bespreken met de rasverenging aangezien we door hun gevraagd zijn!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 21:13

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:13

Hm, er is nooit iemand geweest die toen iets aan ons vroeg toen ik er met Bo naar toe was. Maarja. Vandaar dat ik het dus ook niet wist. Nu ga ik bewust niet want 'voorkom ontmoetingen met vreemde honden' is daar onmogelijk natuurlijk :')

Net viel er een soort jack russel aan een flexi naar hem uit maar gelukkig was hij heel stoer en liepen wij vrij ongestoord verder :D

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:14

kiwiwitje schreef:
Raar want bij de veelgestelde vragen staat het juist weer niet,,

https://animal-event.nl/veelgestelde-vragen/

Vorig jaar zijn een paar van onze vrienden geweigerd, vandaar dat ik het heel zeker wist. En die kwamen zelfs backstage naar binnen, maar helaas, die hebben ze laten ophalen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 21:15

Zonde. Heb het aan de rasvereniging gemeld. Dan slaan we maar over...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:18

Jammer :( Maar wel heel tof dat ze je gevraagd hebben!

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:19

kiwiwitje schreef:
Zonde. Heb het aan de rasvereniging gemeld. Dan slaan we maar over...

Sorry... Ik wilde niet je dag verpesten! En misschien kunnen zij iets ritselen, maar er werd dus wel op gecontroleerd.

Een pup was zelfs iets ouder, maar ze konden het paspoort niet tonen, kwam het terrein niet op.