Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:43

Ik zou er niet zo moeilijk om doen eerlijk gezegd. :o
Hoe langer het duurt hoe meer stress lijkt me.
Misschien kan je de deur op een kiertje doen zodat ze kunnen snuffelen. Wel zelf bij blijven natuurlijk. En afgaand op Fausto's reactie bepalen of je de deur dicht doet of open.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:49

Lisette0 schreef:
Ik zou er niet zo moeilijk om doen eerlijk gezegd. :o
Hoe langer het duurt hoe meer stress lijkt me.
Misschien kan je de deur op een kiertje doen zodat ze kunnen snuffelen. Wel zelf bij blijven natuurlijk. En afgaand op Fausto's reactie bepalen of je de deur dicht doet of open.

Goed idee.

Ga ik doen. De en suit deuren kunnen ze zelf ook niet verder open krijgen.

Nu vind ik het ook niet erg als ze naar elkaar blazen.

Wil alleen geen vechtpartijen.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:00

Succes!
En nee, natuurlijk wil je geen vechtpartijen, snap ik. Maar ze zullen toch aan elkaar moeten wennen, en op deze manier stel je het alleen maar uit.

Eventjes ruzie maken is echt niet erg hoor, hoort er bij. Is hier ook gebeurd. Even duidelijk maken wie de baas is. Het zijn wel vreemde katten in 'zijn' territorium, als je snapt wat ik bedoel. :) Dus zo'n reactie is best logisch.

Marcella

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:08

Wil die van mij bijna gelijk bij elkaar zetten, maar ben niet zo bang voor vechtpartijen eerder risico dat die van mij stopt met eten.

Bijna gelijk is dan kitten in de halletje met gaaspaneel ertussen zodat ze contact kunnen maken, maar elkaar niet direct kunnen aanvliegen. Met daarbij dat halletje meest neutraal gebied is en de deuren daarvan alleen open staan als het heel warm weer is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:08

Ik laat ze ook altijd direct bij elkaar. Ze hebben dan ook wel het hele huis dus kunnen zichzelf terugtrekken. De laatste keer duurde de acceptatie ook wat langer omdat de poes op de dag naar buiten ging en de kittens binnen moesten blijven. Maar ze hebben een weg gevonden en meer dan blazen en een keer een tik is er niet voorgevallen.

Ik weet dat er tegenwoordig allemaal deskundige zijn die anders beweren, maar ik wil dat de situatie voor de dieren die ik al in huis heb zo min mogelijk veranderd. Het is voor hun al vreemd dat er ineens een ander dier is en daarom wil ik ze ook niet ineens beperken in hun ruimte. Hetzelfde doe ik ook als met de hond. Toen zij als pup bij me kwam wonen was ze ook direct vrij in huis met mijn katten. Het is even wennen, maar is bij mij altijd goed gegaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:21

Ik zette nieuwe (opvang)katten ook altijd gelijk bij de rest.
De laatste niet maar die was zo bang dat die zich in de kleinste hoekjes en gaatjes verstopte waardoor ik haar niet in huis durfde los te laten.
Van de 8-10x is dat met 2 katten niet goed gegaan waarvan 1 niet met katers bleek te kunnen en de ander zelf heel raar en defensief reageerde waar de andere katten op hun beurt weer heftig op reageerden.
En met Chloë ging het op langere termijn niet goed waardoor ik haar heb teruggebracht naar de opvang, maar toen ik nog katten opving spande ze samen met Aife. :o?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:24

Dank voor jullie inzichten. Ik ga ze weer overdenken.

Morgen ben ik alleen thuis en ga ik ze de rest van het huis laten verkennen.
Dan weten ze de weg als ze die oude knorpot tegen komen. En dan kunnen ze ook uit z’n buurt blijven. Dan weten ze ook de verstop plekjes.

En dan ga ik de methode met de schuifdeur op een kiertje doen en daarna bijelkaar.

Ik maak er waarschijnlijk zelf teveel een ding van. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:42

Afbeelding

Floris heeft een hartvormig vlekje op z’n voetkussentje <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:02

Niet ook direct bij elkaar.

Gaat dat echt echt echt fout zou ik ze echt 48 uur compleet uit elkaar houden en het opnieuw proberen..

Maar juist met kittens verwacht ik weinig vechten eigenlijk. Bij volwassen katten veel meer.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:40

Wij hebben toen Nishi direct erbij gelaten. Kito en zika konden door het luikje naar de gang nishi nog niet. Maar dat ging super. Ze gromde en blies wat en die 2 hadden zoiets van oke doei!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:11

Mijn kittens waren nieuwsgierig naar de poes maar ook heel voorzichtig.. We hadden ze hun eigen kamer met daarin de kattenbak, krabton en eten & drinken. Dat was hun veilige plek, zeg maar. De deur stond altijd open, maar als ze dan iets eng vonden dan rende ze hard terug naar hun eigen kamertje. (bij mij is alles gelijkvloers en alle deuren staan altijd open)

Doorgaans is een volwassen kat niet zo gemeen of een kitten echt aan te vallen. Helemaal niet als ze de ruimte hebben. Ik zou ze wel in de gaten houden natuurlijk, maar gewoon van een afstandje en het zoveel mogelijk zelf laten uitzoeken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:29

Als de kinderen op school zitten gaan we dat maar eens proberen.

Het bak ritueel is overigens erg grappig.

Floris gaat op de rand van de bak zitten alsof hij op een WC zit en laat zijn boodschap vallen.
Daarna graaft hij het drolletje mooi onder het grint.
Sunna komt dan snel langs om de boel te inspecteren en besluit dan dat het niet goed genoeg onder het grint ligt. Kruipt in de bak en graaft er meer grind overheen en gaat de bak weer uit. :')

Sunna graaft haar eigen drolletje ook heel diep onder het grint. Er ligt dan echt een heuvel grint bovenop.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:42

Die van mij is handig als ze een stinkbom neergelegd heeft gewoon gaan klagen bij de baas. Die ruimt het wel weer op.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:52

Idd gaan klagen bij de baas. En een enorm drama ervan maken. Doet Simba :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:20

Hier ook een kat van bijna 10 aan het introduceren. Horus vindt het gelijk leuk, honden gaan ook gelijk weer goed, kennen haar nog van een jaar terug maar Ronin niet, die kwam wat later pas en die is bang en behoorlijk van de leg. Nieuwe poes negeert hem.
Het is even aankijken hoe het tussen deze 2 verloopt en of het voor de poes niet te druk is bij ons, zat heel veel alleen.

Ze kwam hier vaak door de weeks, maar ze vond Horus als kitten veel te druk, toen kwam er een verhuizing verder weg en een andere oppas voor de vakanties. nu wil de eigenaar van de poes af en de andere oppas willen haar ook niet dus gaan wij een poging wagen.

Lola (ik heb haar haar eerste naam terug gegeven, is al vaker herplaatst) is net als Horus een Maine Coon met stamboom.

Hoop dat ze bij ons wat meer in beweging komt en een kleine kilo kwijt gaat raken.

Vandaag,
Afbeelding

Ruim een jaar geleden,
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:26

Wat een mooie krabpaal zeg. Wat een prachtige katten ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 19:35

NatasjavE schreef:
Wat een mooie krabpaal zeg. Wat een prachtige katten ook.

Dank je! Is dezelfde kat, :D wat een verschil hè. Hier is ze met Horus,

Afbeelding

Horus, <3 Super zacht karakter heeft ze.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:29

Mooie katten. <3

Maira is niet krols, maar heeft op het moment ik kruip in de baas momenten momenteel. Krijg ook heel veel kusjes en kopje kroelen. :+:

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 23:42

Natasja, ik ben heel benieuwd hoe het nou bij jou gaat met de nieuwe kittens? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 06:40

Ja gaat goed. Fausto doet iets minder boos.
Denk dat het bij Fausto een beetje angst en territorium drang is.
Hij begint meer aan de geur van die twee te wennen.

Ze eten als bootwerkers die twee. :oo

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:06

Zitten ze nu bij elkaar Natasja of nog apart?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:16

Afbeelding

Afbeelding

Marley en Skip zijn ook gearriveerd!!! <3 ze breken samen echt de hele tent af hier _O- maar zoals op de foto’s te zien kunnen ze ook heel lief 5 minuten slapen... ben blij dat ik er 1,5 week vrij voor heb genomen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:47

Jis_ schreef:
Zitten ze nu bij elkaar Natasja of nog apart?

Nee toch nog apart.

Ze zijn net eerst door het hele huis geweest.

Dat vonden ze heel spannend.

Steeds als ze me niet meer konden zien begonnen ze piepend te miauwen. :')
Straks nog maar eens.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:07

Wat is Lola mooi..!

En wat een knappe kittens hierboven!! :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:46

Marley en Skip zijn erg leuk <3!