Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:14

Dat filmpje van mango, wat een mafkees _O-. Fijn dat de verhuizing van de valkenbaby goed is gegaan.

Wat een grappige kleurtjes hebben die zebravinken kimley. Ik heb wel eens bont gezien maar niet op deze manier. Ben benieuwd hoe ze zijn als ze wat ouder zijn :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:15

Ahh zo schattig! Die bonte is echt knap met dat vele wit <3

Mango is echt een clown :') je ligt toch continue in een deuk!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:44

Leuk dat jullie ze net zo mooi vinden als wij :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:21

Oh Kimley, dat achterste is echt een mooierd!

Zo Cayenne , de eerste telg de deur uit. Wanneer volgt de rest?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:53

Haha mango is grappig!!

En Kimley, wat een knappies, zo schattig <3

Hier gaat ook nog zn gangetje met Hailey, hij is wel de grenzen behoorlijk aan het opzoeken nu, maar hij heeft ook hele lieve en grappige momenten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:00

Die lichtste zebravink is echt superleuk <3

Begint Hailey je grenzen op te zoeken? :D Herkenbaar hoor!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:07

Hehe Jaa, beetje uitproberen hoe ver die kan gaan, moet hem minimaal 200 x per dag waarschuwen, :') vanmorgen wassie aan mn oplader aan het knagen, terwijl ie naar me keek, ik zeg nee dat doen we niet, stopt ie even, om 2 tellen later weer te doen := dan is het weer nee doen we niet, dan stopt ie wel hahah

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:22

Zo, ga even proberen op alles te reageren.

Fijne Pasen allemaal!! ^) (Ik weet dat deze boos kijkt maar hij draagt wel een eitje :Y) )

SharonIndez, ik dacht even dat hij met je wilde apporteren toen hij dat speelgoed naar je toe bracht :') hij klinkt heel ondeugend in al je berichten maar dat hem niet minder leuk!

Cayenne, gelukkig is de oudste al een beetje geland in zijn nieuwe huisje. Snap dat het lastig blijft.

Kimley, wat zijn ze mooi! Ze kijken ook zo lekker eigenwijs!

Stitchlover, ik vind vooral Bobby echt prachtig! Ik overweeg misschien pyrrhuras er naast te nemen. Maar goed, mijn vriend ziet me aankomen. Ik heb de tweede valkparkiet nog niet en fantaseer al over een derde }:0 en ik wil nog een hond. En een paard.

Heel veel sterkte Elina Y;( hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:50

Wat leuk die complimentjes! Thanks :D

Hailey, hij is knap! <3

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:35

@Danique, dankje! Ze zijn echt heel leuk hoor, maar je vriend moet het er inderdaad zeker ook mee eens zijn.

@Sharonindezz, vogels zijn echt net peuters wat dat betreft. Soms is het beter om ervoor te zorgen dat ze fysiek niet in de buurt van sloopgevoelig materiaal kunnen komen haha :') De filmpjes zijn wel echt te schattig <3

@Kimley, wat een leuke vogeltjes!

@Cayenne, Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! En dat gestuiter van Mango op het filmpje :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:46

Wat een leukerd is hailey <3.

Oh ik kan echt niet wachten tot het eerste eitje gelegd is! Ik zie Olive dagelijks langdurig in het broedblok zitten en soms gaat Twister er gezellig bij, super schattig.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:59

Die bonte zebratjes zijn erg leuk <3 Lijkt me ook echt een leuk vogeltje om te hebben als je beperkte ruimte hebt!

Lol Mango doet me denken aan een edelpop met loodvergiftiging van een tijdje geleden :') Je krijgt daar neurologische symptomen van, en bij haar was oa een van de dingen die ze deed non stop op dezelfde manier 'kiekeboe' zeggen :') Toch een stuk leuker als dat zo bij Mango gewoon heerlijk hopsende joligheid is!

Leuk halsbandje! Mocht je er ooit een partner voor overwegen, ze hebben prachtige baltsrituelen <3 De moeite om het eens te googlen <3

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:24

Zebravinken zijn hele actieve vogeltjes en hebben dus juist veel ruimte nodig :o

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:01

Kimley schreef:
Zebravinken zijn hele actieve vogeltjes en hebben dus juist veel ruimte nodig :o

Oh nee idd bedoel niet dat je ze in een TT kooi kunt houden! Maar een grote volière voor valken is een hele grote voor zebratjes.
Dus relatief weinig plaats nodig ^^
Mijn veronderstelling was dat je met 2x1x1,8 best al wel een zebravinkje kwijt kunt (even rekenend met waar ik in onze tuin een mogelijke volière zou kunnen zetten)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:24

Oh ja dat zeker :D
Ze zitten hier nu wel in broedkooien hoor :=

Iedereen maar roepen dat ze zo sociaal waren en in kolonie konden broeden.. nou my ass _O- De ene pop heeft de ander vermoord, jongen uit het nest gooien.. nee hoor kweken doen ze toch echt apart in een broedkooi :')

Wil je zebravinkjes gaan houden?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:30

Hoppit schreef:
Lol Mango doet me denken aan een edelpop met loodvergiftiging van een tijdje geleden :') Je krijgt daar neurologische symptomen van, en bij haar was oa een van de dingen die ze deed non stop op dezelfde manier 'kiekeboe' zeggen :') Toch een stuk leuker als dat zo bij Mango gewoon heerlijk hopsende joligheid is!

Oei, loodvergiftiging kan echt heel heftig zijn van wat ik bij andere vogels heb gezien :oo Is het bij haar wel goed gekomen?
Het is één van mijn grootste zorgen dus we hebben al onze gordijnen in de woonkamer laten vervangen door exemplaren zonder loodveter.
Een rib uit m'n lijf maar ik zou het mezelf nooit vergeven wanneer hij een vergiftiging van de gordijnen krijgt.
Mango heeft geen loodvergiftiging nodig om zo idioot te doen _O-

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:00

Moet je nagaan hoe hij doet als hij dat wel heeft :=

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:33

Kimley schreef:

Iedereen maar roepen dat ze zo sociaal waren en in kolonie konden broeden.. nou my ass _O- De ene pop heeft de ander vermoord, jongen uit het nest gooien.. nee hoor kweken doen ze toch echt apart in een broedkooi :')

Hahaha pitbulls :') Over een tijdje denk ik wel, maar dat is net zoals een hond, ik doe het voorlopig niet gewoon omdat het nu zo verleidelijk is met veel tijd. Nu allemaal leuk en aardig
Af en toe ga 'k wel eens uitmeten wat er allemaal zou kunnen O:) :o :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:38

Dat herken ik :D
Ik heb een zwak voor dwergkwarteltjes... Laatst zag ik ze ergens onder een warmtelamp... Zo schattig en ze zijn zo piepklein <3 Nog kleiner dan baby zebravinkjes!
Maar ja, dan zou ik natuurbroed willen en geen inteelt en ze zijn ontzettend teer en mijn bodembedekking is niet goed voor hen en en en...
Mijn kleinere voliere is wel gebouwd met kwartel luikje etc omdat ik rekening hield met kwartels, maar ik durf het niet :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:53

Hoppit schreef:
Kimley schreef:

Hahaha pitbulls :') Over een tijdje denk ik wel, maar dat is net zoals een hond, ik doe het voorlopig niet gewoon omdat het nu zo verleidelijk is met veel tijd. Nu allemaal leuk en aardig
Af en toe ga 'k wel eens uitmeten wat er allemaal zou kunnen O:) :o :D

Snap ik! Ja dat was echt super jammer want had een vet grote vlucht voor ze gemaakt met beplanting enz.. :roll:
Dus nu zitten ze maar apart haha :D
Er zijn meer leuke kleine vogelsoorten!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:19

Hier wordt ook alles gesloopt wat ze maar te pakken krijgen! _O-

En Twister en Olive hebben hun eerste ei! *\%/*

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:37

Jeeeh! :D
En je andere koppel?

Hier is het ook nog wachten op het eerste ei :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:55

Ik heb inmiddels al twee x gewisseld, deze hadden geen interesse in elkaar, lees blijven roepen naar anderen. Vnl twee mannen die geobsedeerd zijn door 1 ander. Stelletje gay parkieten :=. Ik wacht nu even dit koppel af, zijn ook niet echt elkaars geliefden maar moet toch even doorzetten

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:37

Lastig he..
Ben wel heel benieuwd naar je baby's <3

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:51

Ik ben ook heel benieuwd over een dag of 21 komt de eerste uit als die bevrucht zou zijn, ik hoop dat ze het een beetje beschaafd houdt qua eieren het is haar eerste nest nl. Als de kleintjes op twister lijken worden het allemaal ontsnap-parkieten _O- :+