En natuurlijk kweken ze goed, als je ze op zomertemperatuur houdt, dat is wanneer ze zich in het wild ook voortplanten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

m.u.v. niet te voorspellen aandoeningen zoals koliek/gebroken been of poot/aanrijding. 
ellepel schreef:Ok,maar wat is dan ouderdom?
Moeilijk met dje temperaturen .
ik doe het wel,dat wisselen van temperatuur.
Maar hadden we het laatst ook over en iedereen moet gewoon doen wat voor het het beste werkt toch?
Alle vissen hebben ik al enorm lang, plus enkele overgenomen dus leeftijd onbekend maar ook al enkele jaren bij me
Spruit schreef:Bij corydoras is 10 tot 15 jaar in elk geval ouderdom, wat ze vrijwel nooit halen. Paar jaar geleden een man in Duitsland met een corydoras van 45 (!) jaar. Maar als je met minder genoegen neemt is ook prima
En natuurlijk kweken ze goed, als je ze op zomertemperatuur houdt, dat is wanneer ze zich in het wild ook voortplanten.
Spruit schreef:http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... issen.html
http://www.aquagids.nl/Leeftijd_zoetwatervissen.html
Hier een twee lijstjes, al zijn ze wel gelijk aan elkaar denk ik. Kun je okk ziet dat kardinalen (axelrodi) en neontetras (innesi) veel ouder kunnen worden dan dat ze nu in aquaria worden.
Eén vd mooiste voorbeelden vind ik ook de goudvis. Dieren kunnen 15 -25 jaar worden en vrijwel iedereen uit dit topic is het ermee eens dat als je ze in een klein bakje op 25/26 graden niet lang houden zal. Ze hebben de koudere periode nodig, ondanks dat de goudvissen die we hier in winkels kopen voornamelijk ui Isreal komen! Waar het in de winter niet erg koud is. Is een aflevering van van volgens mij Keuringsdienst van Waarde
Wel grappig, bij amdere huisdieren is leeftijd toch een maatstaaf waaraan je kunt zien hoe de algemene verzorging is geweestm.u.v. niet te voorspellen aandoeningen zoals koliek/gebroken been of poot/aanrijding.

Kleintjes doen het goed, enkele halfmoon ertussen en mooi op kleur mag niet klagen. al enkele gereserveerd.

Altijd leuk !
Citaat:en 10-15 jaar gebeurd zelden, kwekers zeggen ook reken maar gemiddeld 5-8 jaar erboven gebeurd tegenwoordig door alle door kweek bijna niet meer.

Wat voor corydoras heb je?
maar ben wel blij met mijn keuze voor dit formaat.