[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:21

Bij corydoras is 10 tot 15 jaar in elk geval ouderdom, wat ze vrijwel nooit halen. Paar jaar geleden een man in Duitsland met een corydoras van 45 (!) jaar. Maar als je met minder genoegen neemt is ook prima :)

En natuurlijk kweken ze goed, als je ze op zomertemperatuur houdt, dat is wanneer ze zich in het wild ook voortplanten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:25

Dat is het enige waar ik niet naar heb gekeken bij de aanschaf van de vissen, hoe oud ze worden
ik zie dat vanzelf.maar corydoras zo oud , goh,nou dat mogen de mijne ook wel worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:40

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... issen.html

http://www.aquagids.nl/Leeftijd_zoetwatervissen.html

Hier een twee lijstjes, al zijn ze wel gelijk aan elkaar denk ik. Kun je okk ziet dat kardinalen (axelrodi) en neontetras (innesi) veel ouder kunnen worden dan dat ze nu in aquaria worden.

Eén vd mooiste voorbeelden vind ik ook de goudvis. Dieren kunnen 15 -25 jaar worden en vrijwel iedereen uit dit topic is het ermee eens dat als je ze in een klein bakje op 25/26 graden niet lang houden zal. Ze hebben de koudere periode nodig, ondanks dat de goudvissen die we hier in winkels kopen voornamelijk ui Isreal komen! Waar het in de winter niet erg koud is. Is een aflevering van van volgens mij Keuringsdienst van Waarde :)

Wel grappig, bij amdere huisdieren is leeftijd toch een maatstaaf waaraan je kunt zien hoe de algemene verzorging is geweest :P m.u.v. niet te voorspellen aandoeningen zoals koliek/gebroken been of poot/aanrijding.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:58

Nou ja klopt toch ook, een blij en gelukkig dier leeft langer.
En of dat nou een paard, een vis of wat andere is dat maakt niet uit.
Daarom ben ik er ook geen voorstander van om veel vissen in een bak te doen,denk dat dat ook stress op levert

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:53

Afbeelding

Niet erg duidelijk,,sorry.

Maar er mist nu toch zeker een heel stuk van zijn "staart"
Heb ook het idee dat hij zich niet fijn voelt.
Staart ziet er nu wel goed uit,geen rare vlekjes ofzo, zie aan de andere vissen ook niks.

Nog afwachten of toch iets halen tegen ziektes??

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:19

Heb je niet last van een vinnen bijtertje?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:51

Mijn oudste Corydoras is ook inmiddels al minimaal 8 jaar oud :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:23

Denk geen bijtertje. Zitten alleen kuhlii in en zwarte fantoomzalm en zwaarddragers.
misschien vastgezeten ofzo bij het hout?
ik kijk nog wel even hoe het gaat

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:38

ellepel schreef:
Ok,maar wat is dan ouderdom?

Moeilijk met dje temperaturen .
ik doe het wel,dat wisselen van temperatuur.
Maar hadden we het laatst ook over en iedereen moet gewoon doen wat voor het het beste werkt toch?

nou dan heb ik t niet of 2 a 3 jaar :P Alle vissen hebben ik al enorm lang, plus enkele overgenomen dus leeftijd onbekend maar ook al enkele jaren bij me :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:39

Spruit schreef:
Bij corydoras is 10 tot 15 jaar in elk geval ouderdom, wat ze vrijwel nooit halen. Paar jaar geleden een man in Duitsland met een corydoras van 45 (!) jaar. Maar als je met minder genoegen neemt is ook prima :)

En natuurlijk kweken ze goed, als je ze op zomertemperatuur houdt, dat is wanneer ze zich in het wild ook voortplanten.

45 heb ik zo me twijfels :P

en 10-15 jaar gebeurd zelden, kwekers zeggen ook reken maar gemiddeld 5-8 jaar erboven gebeurd tegenwoordig door alle door kweek bijna niet meer.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:41

Spruit schreef:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... issen.html

http://www.aquagids.nl/Leeftijd_zoetwatervissen.html

Hier een twee lijstjes, al zijn ze wel gelijk aan elkaar denk ik. Kun je okk ziet dat kardinalen (axelrodi) en neontetras (innesi) veel ouder kunnen worden dan dat ze nu in aquaria worden.

Eén vd mooiste voorbeelden vind ik ook de goudvis. Dieren kunnen 15 -25 jaar worden en vrijwel iedereen uit dit topic is het ermee eens dat als je ze in een klein bakje op 25/26 graden niet lang houden zal. Ze hebben de koudere periode nodig, ondanks dat de goudvissen die we hier in winkels kopen voornamelijk ui Isreal komen! Waar het in de winter niet erg koud is. Is een aflevering van van volgens mij Keuringsdienst van Waarde :)

Wel grappig, bij amdere huisdieren is leeftijd toch een maatstaaf waaraan je kunt zien hoe de algemene verzorging is geweest :P m.u.v. niet te voorspellen aandoeningen zoals koliek/gebroken been of poot/aanrijding.

Wel grappig, staat maanvis 10 jaar. Mijn oudste was bij de vorige eigenaar al jaar of 7 a 8 gekocht van de kweker, en ik heb die ook al 2 jaar. Mijn oudste vis zou de synodontis zijn, althans die ik het langst heb. Die zit er zeker al jaar of 8 in inmiddels.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:52

Wie weet net de uitzondering op de regel :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:13

even wazig want net even planten en zo erin gezet die ik nu even erin zet. De betta zitten er even in, is al deel van gereserveerd maar wil ze tm vrijdag even hier houden ter voorzorg.

Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:03

mn visbezetting is langzaam aan het uitsterven...deel ouderdom en paar zieke, kardinaaltetra's waren intratuin-lichting (toen wist ik nog niet beter...nu zeg ik nooit meer intratuin)
ik laat het even gebeuren en ga me dan eens verdiepen in wat ik nu hierna wil aan vissen,

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:28

Even foto update spam :) Kleintjes doen het goed, enkele halfmoon ertussen en mooi op kleur mag niet klagen. al enkele gereserveerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:29

Wauw wat zijn ze hard gegroeid Mioux!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:34

Ja gaan super !! En dat voor nu ruim 2 maandjes oud.

Eerste waren al snel gereserveerd zodra de kleuren door kwamen :D Altijd leuk !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:37

Wat leuk :D
Hoeveel krijg je nou voor 1 visje als ik vragen mag?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:47

ik vraag meestal 1 euro voor standaard kleur/plakat dames, 2-4 voor hm/ct en man ligt ook aan kleur en soort en hoe die in zijn vinnen zit 5-10 euro. Maar bekende regelen we soms ook wel eens wat onder elkaar ;)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:56

Citaat:
en 10-15 jaar gebeurd zelden, kwekers zeggen ook reken maar gemiddeld 5-8 jaar erboven gebeurd tegenwoordig door alle door kweek bijna niet meer.

Mijn corydoras zijn nu rond de 7 of 8 jaar. De eerste is laatst overleden. Ik vind het wel grappig dat ze echt oud worden. Ze slapen nu veel meer en zijn veel rustiger. Maar volgens mij nog steeds gezond. Verwacht dat ze nog wel even mee gaan. Ze hebben de eerste jaren in een 72 liter bak gezeten en nu in een 180 en gaan steaks naar een 450 liter bak. Zou wel leuk zijn als ze die ook mee maken. Ze leggen de laatste jaren wel veel minder vaak eitjes. Wat ze in het begin heel vaak deden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:38

Bak staat hier inmiddels in de auto, heel gedoe want de kast paste dus net niet, kast uit elkaar dus die moeten we dalijk eerst maar in elkaar zetten :+

Edit; vergeten op verzenden te drukken.. Omdat mijn vader eigenlijk zou helpen naar flink door zijn knie is gegaan (verdraaid, loopt op krukken) heeft mijn schoonvader helpen sjouwen. Inmiddels staat hij!
Morgen even poetsen, iemand een tip hoe ik hem makkelijk kan controleren op lekken?

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:40

Uhm,, er water in doen?
:D :D

Grote bak hoor, ben benieuwd wat je er van maakt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:41

Floorsil, gaaf dat je jouw cory's al een mooie leeftijd hebben :D Wat voor corydoras heb je? :)

LoveUggs, vol water zetten :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:47

@loveuggs ik doe altijd elke dag een deel vullen om te zien of die lekt in 4 etappes. Dus elke keer 1/4e erbij vullen en dan merk ik het wel :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:52

Haha het water vullen snap ik, maar idd om goed en optijd te ontdekken of hij lekt..

Enneee.. Ik ben ook benieuwd wat ik er van ga maken haha :+ maar ben wel blij met mijn keuze voor dit formaat. :j