Dank jullie wel! Sienna is ook prachtig! We laten hem nu al castreren en chippen zodat hij lekker naar buiten kan. Ik merk heel erg dat hij geen binnenkat is, hij kan z'n ei niet kwijt.
Leuke foto's komen er langs! Opgroeien gaat snel....
Jodie_
Geplaatst: 13-10-15 12:20
Zo ik heb weer even bijgelezen! Was even een hectische periode met het klussen, de verhuizing en tussendoor nog een week naar New York met mijn ouders, maar de rust is wedergekeerd. Heb inmiddels echt al het kattenspul binnen, en vrijdag komen de poezen dan eindelijk. Kan echt niet wachten!!
_Karlijn schreef:
@Jodie_: jij ging jouw katten toch Terra en Nova noemen? Gister was er een programma op tv dat Terra Nova heette
Ja klopt! Ik heb de namen niet bij elkaar bedacht in principe, vond beide woorden/namen los van elkaar mooi en had ze op mijn lijstje met namen staan, al kende ik Terra Nova als term/plaats wel, en zag ik het laatst ook langskomen als serie nouja, toch onbedoeld matchende namen dan maar!
Heb inmiddels toch wel min of meer besloten dat ik het fokverbod er bij Terra af wil kopen, Nova koop ik sowieso zonder fokverbod, en als ze een jaar of 1,5 zijn zou ik toch wel graag kleinschalig of wellicht eenmalig met ze willen fokken. Ben stiekem al bloedlijnen aan het uitpluizen en aan het uitzoeken hoe het zit met genetica en kleuren, ook al is het nog lang niet zo ver.
Yom
Geplaatst: 13-10-15 12:37
ik zou dat echt goed gaan overwegen en zeker nu met die nieuwe wetten (die ik ook niet heel precies weet, maar anderen hier vast wel. Meen dat je zelfs een officiele cursus moet gaan volgen en de contracten die je kittenkopers meegeeft zijn ook zo dat een koper behoorlijk wat rechten heeft)
Ik heb er geen verstand van , wat is de meerwaarde van fokken?
Meneer heeft zijn eerste plas laten lopen , op mijn trui >< . 2 schone bakken en zijn favoriet de roze was vies dus hij ging lekker niet de andere bakken op pff
Jodie_
Geplaatst: 13-10-15 12:58
De meerwaarde van fokken is voor mij ten eerste omdat het me gewoon fantastisch lijkt om eens een nestje kittens te hebben, wij hebben zelf altijd oudere katten uit het asiel gehad en ook de kittens nu zijn 13 en 16 weken als ze komen en juist die eerste weken lijken me geweldig om eens mee te maken. Daarnaast vind ik het ras waanzinnig, en lijkt het mij heel mooi om mijn steentje hier in te mogen bijdragen, ik zou dus niet zomaar een kater erop zetten maar de poezen willen verbeteren zeg maar, net zoals bij paarden wordt gedaan. Overigens zou ik juist alles goed geregeld willen hebben, contracten, tests, stambomen, eventuele cursussen, misschien zelfs shows en dergelijke. Het is dus enerzijds omdat het me erg leuk lijkt, maar ik zou niet 'voor de lol' maar even een stel kittens willen fokken maar juist alles pico bello in orde willen hebben.
Het is voorlopig natuurlijk nog lang geen realiteit, maar ik zoek graag alles tot in de puntjes uit. Ik maak me ook wbt de financiën geen illusies, het gaat er toch op neerkomen dat je met de 'standaard rasprijs' je kittens er amper uit hebt, maar dat zou mij er niet van weerhouden want het gaat me niet om het geld en we kunnen het betalen
Meningen/tips zijn overigens welkom! Het is nog ver weg maar uiteindelijk heb ik het nog nooit eerder gedaan, en zou alles wel onder begeleiding en met hulp van de fokker van 1 van de poezen gaan, maar dan nog is alle info welkom!
Bij de dierenwinkel kattenkruidspray gevonden. Net wat oude speeltjes ingesprayt en hele happy katjes nu. Ik wist niet dat het bestond. Leuk!
lor1_1984
Geplaatst: 13-10-15 15:03
Ik heb net weer een doosje Beaphar No Stress besteld, alvast voor de vuurwerkellende. Is een spot-on op basis van valeriaan dacht ik en haalt het randje vd stress af en door de valeriaan (vergelijkbaar met kattenkruid) heb je een behoorlijk relaxte kat. Vorig jaar voor het eerst gegeven en was een wereld van verschil met andere jaren, Mowgli was alleen tijdens de jaarwisseling zelf, tussen 23.30 en 2.30u (met het heftige geknal zegmaar) bang. Maar veilig verstopt in een doos ging het prima en lag ze zelfs relaxed te slapen waar ze normaal altijd in een hoekje weggedrukt zat met enorme stuiters.
Samsie
Geplaatst: 13-10-15 15:11
Benji is heel bang buiten. Hij vind het helemaal niks. Aan het tuigje in de tuin geprobeerd, maar hij gaat schreeuwen en wil zo snel mogelijk naar binnen. Vind het opzich niet zo heel erg, hij zou sowieso geen buitenkat worden. We hebben een weg hier, waar ze erg hard rijden. Dat vind ik nogal link.
Dan lekker binnen houden toch. Sommige katten zijn gewoon echt geen buitenkatten, anderen zijn bijna niet binnen te houden en dan is er nog een hele groep die het niet uitmaakt mits je ze maar voorziet van veel hogere plekjes, uitdaging etc als je ze binnen houdt.
Vind de prijs ook meevallen. Ik kijk het dit jaar aan hoe hij is met oud en nieuw, anders is het wellicht iets voor volgend jr.
lor1_1984
Geplaatst: 13-10-15 16:02
Ik geef het al wanneer het geknal erger wordt, meestal is dat vanaf 6 december ongeveer, dus 3-4 pipetten heb ik zeker wel nodig per jaar. Nou heb ik ook nog 2 pipetten van vorig jaar over, had toen 2 doosjes gehaald dus nu 1 en volgend jaar kijk ik wel ff.
Porthos is nergens bang voor, die krijgt wsl ook niets toegediend buiten veel lekkere hapjes met de jaarwisseling omdat ze 1 januari jarig zijn.
Mandyy
Geplaatst: 13-10-15 16:17
Samsie schreef:
Vind de prijs ook meevallen. Ik kijk het dit jaar aan hoe hij is met oud en nieuw, anders is het wellicht iets voor volgend jr.
Doe ik ook, weet nog niet hoe ze reageren op vuurwerk. Blijf dit jaar dus lekker thuis. Eerste keer O & N in m'n huisje ook.
Ik blijf altijd thuis eind vh jaar. Ga hooguit de deur uit voor boodschappen en een enkele keer een dagje weg, maar de avonden en nachten ben ik dan weer thuis.
Week geleden was hier een vuurwerkshow dus ik kon kijken hoe de katten er op reageerde. Viel mij reuze mee :p vonden het een beetje gek maar dat is het...
Ik heb vandaag een stuk uit Ginger haar staart moeten knippen. Ze heeft met haar staart in kaarsvet gezeten (bijna mijn huis afgefikt) dus mocht alles uit haar staart gaan knippen. .. ik baal echt