Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:45

cherell0 schreef:
_O- daar had ik de doos mee geopend.
Dat zakmes heb ik altijd op zak := door het slijpen laatst klapt het wat stroef dicht dus had het gewoon even zo laten liggen :o .

Jaja, smoesjes :P

Wauw, die worden inderdaad behoorlijk groot!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:00

nienke555 schreef:
cherell0 schreef:
_O- daar had ik de doos mee geopend.
Dat zakmes heb ik altijd op zak := door het slijpen laatst klapt het wat stroef dicht dus had het gewoon even zo laten liggen :o .

Jaja, smoesjes :P

Wauw, die worden inderdaad behoorlijk groot!

Met dat mes kan je de spin niet eens vinden zo klein is nikki nog. _O-

De l.parahybana is de op 2 na grootste spinnen soort.

Ooit wil ik nog een giant huntsman <3 maar daarvoor wil ik echt eerst even het een en ander op een rijtje hebben O:) (dat is overigens de grootste spinnen soort)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:29

Moet je wel het geluk hebben dat je een vrouwtje hebt natuurlijk. Mannetjes worden een stuk kleiner en helaas leven ze ook een stuk korter dan de vrouwtjes. Mocht je ooit nog een paar mooie grote en snelgroeiende spinnen aan je collectie toe willen voegen, ga dan voor de T. blondi of T. stirmi. De A. geniculata is ook een beauty en de vrouwtjes zijn relatief goedkoop op beurzen te vinden.

De Giant huntsman! Interessant! Ben benieuwd of die goed te houden zijn. Je ziet ze erg weinig.

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:36

De t.blondi staat op de lijst.

De huntsman zijn pas kort in opkomst en moeilijk te krijgen.
Ze komen voornamelijk uit amerika.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:28

Afbeelding

Druk bezig met de terra stelling!
Komt dus nog zo'n laag bovenop. Hij is toch wel..... Uhmmmm.... Groot O:)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:36

Jullie nog tips bij wie het beste informatie in te winnen m.b.t. Uv lampen?
In de stelling moeten 2 terra's met Uv komen, maar zie even door de bomen het bos niet meer...

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:23

Solar Raptors <3 Op dat vlak ben ik echt fan van Quolibet. Hoewel ik in het begin ook prima tevreden was van the white light van Reptielenlampen. Vind SR mooier licht geven op de dieren, TWL is wat industrieel (heul errug fel wit licht). Beiden geven goed advies als je ze contacteert (wbt wattages bedoel ik dan, elk gaat natuurlijk zijn eigen merk verkopen).

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:51

Wendy_Komen schreef:
[ [url=m/7zpsge.jpg]Afbeelding[/url] ]

Druk bezig met de terra stelling!
Komt dus nog zo'n laag bovenop. Hij is toch wel..... Uhmmmm.... Groot O:)

Maar het word zo gaaf als het af is <3 :o

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:12

Wow, dat gaat snel! Ziet er heel goed uit.

Solar Reptor of Reptech lampen zijn beide prima merken. Voor de VSA lampen heb je een voorschakelapparaat nodig (ook te koop bij Quolibet of een andere webshop). Op beurzen vind je trouwens ook vaak leuke acties wat betreft lampen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:10

Dank jullie wel! Toch de ballast lampen dus waar jullie goede ervaringen mee hebben.
Qua verlichting komen er led strips in, en qua verwarming op 2 hokken na donkerstralers met thermostaat. Bij de slakken een warme mat met thermostaat. En bij de kikker weet ik het nog niet.

Basis staat, zijn 3 modules, en staan op nu nog op zijn kop. Groot, maar vind hem nu al gaaf O:)
Afbeelding

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:31

Wendy_Komen schreef:
Dank jullie wel! Toch de ballast lampen dus waar jullie goede ervaringen mee hebben.
Qua verlichting komen er led strips in, en qua verwarming op 2 hokken na donkerstralers met thermostaat. Bij de slakken een warme mat met thermostaat. En bij de kikker weet ik het nog niet.

Basis staat, zijn 3 modules, en staan op nu nog op zijn kop. Groot, maar vind hem nu al gaaf O:)
[ [url=m/2iGBHs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor baardagamen zijn deze lampen praktisch de enige geschikte lampen. :D Wat betreft je andere dieren, ik heb geen idee wat voor hen geschikt is (ook qua wattage). Ik zou zeker Quolibet of Blue-Lagoon om advies vragen wat betreft je lampen. :j

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:08

Thanks!! Ga ze eens een berichtje sturen!
Nu aan het kijken wat we nog meer moeten hebben... Toch maar een nier verkopen :')
Schuifprofielen, roosters, glas.... En dat voor 3* 2,5 meter.... Au...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:30

Wendy_Komen schreef:
Nu aan het kijken wat we nog meer moeten hebben... Toch maar een nier verkopen :')

Het leven met dieren.... je word er goed slank van.

Ik geloof dat ik al geen ribben meer heb en enkele organen mis, maar ja we leven op de liefde van de beesies.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:29

Wendy_Komen schreef:

Het is gelukkig wel goedkoper dan er één laten maken. Ik schrok laatst echt van de prijs: 1000 euro voor een kast met twee terraria bij terrariumopmaat. Ik maak mijn terraria ook zelf. Het kost wat manuur en het materiaal is inderdaad niet goedkoop, maar dan heb je wel precies wat je wilt. Wij gebruiken trouwens meubelpanelen van MDF . Dat is relatief goedkoop.

Jouw kast ziet er al heel gaaf uit! Wauw! *\o/*

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:32

Ja terrariumopmaat heeft me ook al eens een hartverzakking bezorgd :') We hebben nog de moeite gedaan om eens te gaan kijken of het de pegels waard waren maar ondertussen toch maar blij met mijn simpele van terrariumhuis. Die doen het prima!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:23

Ik heb nu nog een glazen terra's gestapeld op de muur waar deze stelling moet komen. Maar toch een stuk minder mooi in ons geval, en we komen nu echt ruimte te kort. (Oftewel teveel gekocht hahahaha)
Straks is het deze stelling met 6 terra's, en dan nog 3 terra's in de woonkamer (2 op de tv kast en 1 naast de bank).

Wat we nu bouwen was inderdaad onbetaalbaar geweest als we het hadden uitbesteed! Ik heb trouwens ook al een idee hoe het mooist de voorkant af te werken. Met de tbl voor ventilatie voor. Hebben we dubbele beluchting zonder dat je zo'n groot rooster ziet, of dat het een stuk van je vloeroppervlakte kost. Jammer alleen dat ze wel prijzig zijn lol.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:38

Ik zie graag het eindresultaat! :D

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:50

Je moet alleen wel ff kijken met je verluchtingen. Mogelijk dat je aan de zijkanten nog wat er in moet werken. Mijn terra's in de stelling hebben daar moeite mee (twee beluchtingsstrips van boven), maar is voor mij minder erg omdat de dieren redelijk warm moeten zitten en de gene die het koelst moet zit van onder. Anders kan het dus wel ff vogelen zijn hoe je je minder warme terra's koeler houdt.

Maar ik zie ook graag het resultaat! Lekker de vorderingen posten!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:02

Thanks voor het meedenken!
Er komt dus een strip aan de voorkant. Boven het "plafond" van het terra en de bodem van de terra erboven zit een loze ruimte. In het "plafond" komt over de gehele breedte een ventilatie strip van 10cm breed. Dan komt er een gleuf van de "loze ruimte" naar achter (tussen achterwand en muur / bodemplaat tegen muur zit ook loze ruimte), en nog een gleuf van de bodemplaten naar boven.
Moeilijk uit te leggen, maar hoop dat je het snapt ;-)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:17

Wauw, gaaf, die stelling! Leuk dat we het bouwproces ook een beetje mogen volgen!!!

Hier is het nieuwe jaar gelijk vandaag al van start gegaan met een nieuwe soort. Wie durft te raden?

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:47

Ik heb er totaal geen verstand van, atlas vlinder ?

Ben benieuwd naar het eind resultaat van de kast.

Muis is echt een leuk dier, lekker aan het rond wandelen.
Gistere gekeken of het wilde eten maar dat was blijkbaar te vroeg.
Die rotkrekel gebruikte wel de spin als schild :+ .
Maar met een pincet toch tepakken gekregen en de spin bleef er heet rustig onder.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:51

cherell0 schreef:

in 1x goed :D

Atacus atlas, nakweek uit Thailand. Dat is de grootste vlinder ter wereld en de variëteit uit Thailand is het grootst en het diepst rood van kleur van deze soort. Prachtige (nacht-)vlinders

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:08

Gaaf!! Flinke cocon ook!!

Hier weer flinke stap verder. Hier staan de terra’s goed om, en op juiste volgorde:

Afbeelding

En om een idee van de afmeting te geven :

Afbeelding

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:24

Holy moly! Ik dacht wel dat het groot was, maar hij is echt gigantisch!!! Gaaf hoor!!!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:13

GreaseMonkey schreef:
cherell0 schreef:

in 1x goed :D

Atacus atlas, nakweek uit Thailand. Dat is de grootste vlinder ter wereld en de variëteit uit Thailand is het grootst en het diepst rood van kleur van deze soort. Prachtige (nacht-)vlinders

Haha ik had ze toevallig op mp. Voorbij zien komen als vlinder.
Vond ze erg gaaf en groot.
Dus ik dacht das een mooie gok :')

Wendy, wat enorm gaaf.
Word er wel een beetje jaloers van :o
(Leuke meiden ook ;) )