Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 09:50

Wat sneu van Witje. :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:01

Er zitten drie prachtige ratten in het asiel in Leeuwarden. Helaas zijn het mannen, anders zaten ze al hier... Iemand interesse? Hoe langer ze in het asiel zitten, hoe minder tam ze zullen zijn.

Ik hoop dat ze snel een baasje vinden!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:05

:-( Ik ga zometeen naar de DA met onze Charlie. Onze Charlie is altijd de leider geweest van het groepje van drie mannen en soms vechten ze wel eens en hebben dan kleine wondjes wat altijd na 2 dagen weer weg is. Nu hebben ze al een week niet gevochten (terwijl wij thuis waren) en ze zijn juist erg rustig sinds ze een nieuwe kooi gekregen hebben. Maar nu zit Charlie ineens helemaal onder de wondjes vooral om zn nekje.............Om geen risico te nemen heb ik gelijk de DA gebeld vanochtend en we kunnen over een uurtje al terecht. Arme, ik hoop dat hij niet teveel pijn heeft -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:37

Wat vervelend... Sterkte bij de DA!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:17

Sneu! Rare vraag misschien, maar kan het geen mijt zijn? Dat heeft mijn ratje ook gehad en toen kreeg ze ook allemaal kleine wondjes in haar nek

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:50

Ik ben vanmiddag bij de DA geweest en zij zei dat het toch echt komt door het vechten. Arme Charlie heeft pijnstillertjes gekregen en ik moet hem eerst goed natmaken met lauw water en dan met hotspot Lotion insmeren. Ik heb ook een zalfje gevraagd voor de wondjes.

De DA vind het vooralsnog niet nodig om de drie heren uit elkaar te halen. Ze zijn nu ongeveer 8 maanden en het kan te maken hebben met eventueel puberteit en een nieuwe kooi. Dat ze even moeten uitvechten wie de baas is -O-

Hij had het overigens ook wat koud, niet schrikbarend zei ze Maar het kon te maken hebben met het vervoer (lag wel een lekkere handdoek voor 'm in) of dat zijn lichaampje te druk bezig had met de heling van de wondjes. We moeten voor een warme kruik in de kooi zorgen.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:12

vanavond met Yari naar de dierenarts...
hij is nu wel echt mager en z'n vachtje staat overeind , urine heeft een rare kleur / bruin net alsof er bloed inzit...
hopen dat ie vanavond met medicatie om beter te worden mee naar huis mag en geen einde verhaal al ben ik daar toch wel heel bang voor ;(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:50

Sterkte! Hopelijk komt het goed :(:)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:36

rare vraag misschien wanneer ik hem in laat slapen nemen jullie je ratje dan weer mee naar huis en leggen hem zegmaar terug in de kooi zodat de andere 'afscheid' kunnen nemen?
ik weet niet of ik hem zegmaar terug moet leggen bij zn broertjes zodat die het ook weten.
ben heeel bang dat ik hem toch moeten laten gaan al hoop ik dat ie weer lekker mee kan straks

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:24

Nog even terug leggen is wel handig. Anders zullen je andere ratten opzoek blijven naar hun vriendje.
Sterkte!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:39

Sterkte alvast :(:)
Ik heb op het moment dat Spyker overleed hem daarna terug gelegd in zijn hok bij zijn vriendjes. Die hebben toen duidelijk afscheid genomen, en toen was het ook goed :j

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 07:58

Sterkte :-(

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:00

Helemaal vergeten hier een update te geven over Charlie. De pijnstillertjes en de wondzalf hebben wonderen gedaan. Hij was binnen 4 dagen al heel erg opgeknapt en nu twee weken later is zijn huid 100% genezen en heeft allemn nog hier en daar een kaal plekje van de wondjes. Hij heeft ook zijn plekje als baasje van de groep opge-eist ;)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:33

gister avond yari toch in laten slapen hij was echt te ziek, god wat voel ik me schuldig maar het was denk ik de beste keuze..
terugleggen niet gedaan hij is wel mee naar huis maar kon het gewoon nog niet twijfel om het zo te doen durf eigenlijk niet goed meer naar 'm te kijken..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:08

Lastig inderdaad om je levenloze ratje vast te houden.
Ik heb Witje toen in een doekje gewikkeld met alleen haar kop eruit zodat ik haar nog kon vasthouden zonder te voelen hou koud ze was. Zo heb ik haar ook begraven zodat het net leek of ze sliep.
Sterkte :(:)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 21:22

Ik kwam deze foto toevallig tegen van Witje. Ik weet dat ze hier vieze oogjes heeft, maar daar heeft het niks mee te maken.
Is deze kopvorm normaal? Ik heb het altijd wat apart gevonden...

Afbeelding

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:23

pff zit ik met mn favoriete ratje te kroelen voel ik aan zn buikje jahoor een gezwel....
god wat lastig net de een verloren nu dit , hij is verder heel levendig en gewoon normaal eten niks heel bijzonders... maar maak me heel erg zorgen...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:35

Mijn Witje had ook een gezwel onder haar buik. DA zei dat ze binnen 3 weken dood zou zijn, maar na 3 maanden was het nog nauwelijks gegroeid!
Als ze geen luchtweginfectie had gekregen had ze nog wel een jaar ratwaardig kunnen leven met de groei van de tumor.
Denk dus niet meteen het ergste, maar ga wel even langs de DA.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:37

jaa ga ik ook zeker doen , kan gewoon tot maandag wachten neem ik aan want het valt nog niet echt onder 'spoed' ?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:29

:=
En toen had ik ratjes met een fluffy wintervacht :+
Ze doen het super buiten! We hebben wat isolatiemateriaal van de verbouwing aan het hok vastgemaakt. Extra warmte is altijd goed :)) Nog heel even en dan mogen ze in het tuinhuisje zelf staan, in plaats van ernaast onder het afdak. Dan houden we de deuren dicht/op een kleine kier (de kat wil er natuurlijk nog wel gewoon kunnen slapen :')) en zo mag ik mijn ratjes houden *\o/*
Anders hadden ze weggemoeten naar een nieuw huis, maar op deze manier kan ik ze onderhouden en mogen ze bij me blijven :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:32

Leuk Tigress!! Fijne dat je zo toch mag houden!
Zo wilden wij het eigenlijk ook gaan doen, in de schuur met isolatie, maar zijn toen toevallig op een andere oplossing uitgekomen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:34

Het is dat het nu zo'n mooi groot hok is, en ik niet zomaar geld heb voor een nieuwe en ik ook niet in wil leveren op de ruimte voor ze (en mijn kamer aanzienlijk kleiner is dan mijn vorige :+)
Als ik ze stankvrij (wat geur heb je eigenlijk altijd wel) weet te houden mogen ze blijven. Eerst moesten ze eigenlijk weg, maar mijn moeder is ook verliefd op ze geworden :') Die zit nu elke keer als ze naar buiten is om te roken even met ze te kroelen :+

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:04

Iemand nog belang bij twee heren + volière voor 40 euro? Op Facebook wordt het aangeboden (groningen)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:45

Hebben jullie misschien tips voor het zelf samenstellen van voer?
Ik ben nu eigenlijk al 2 jaar op zoek naar voer wat ze wél eten. Ik gooi nu zo'n 2/3 van de zak weg omdat ze dat laten liggen. Wachten tot ze het eten werkt niet, dan eten ze de hangmatjes op en daarna worden ze extreem vervelend.
Ik heb volgens mij alle mogelijke merken rattenvoer geprobeerd.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:48

Kaus: ik heb wel wat recepten voor je… staan op een klein, besloten forum dat ik heb… forum is alleen een beetje erg dood zeg maar… :P