Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:35

ik geniet alvast lekker mee van al jullie verhalen en foto's <3 sommige dingen komen me best bekend voor van onze vorige hond ( mops) :+
wij gaan morgen voor het eerst bij de puppy's op bezoek , ik ga proberen foto's te maken :j

Bo_Y

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:37

Veel plezier Jolandje!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:46

Haha Maisie wil heeeeeeel graag tegen je aan liggen op de bank! Welgeteld voor 2 minuten want dan is ze het alweer zat of heeft ze het te warm, en gaat ze weer op de grond liggen :)).

We hebben overigens wel bewust gewacht met op de bank liggen tot ze wist dat ze niet zomaar op de bank mocht, alleen op commando en als wij erbij zijn. Ze loopt nu vrij in de woonkamer maar gaat eigenlijk nooit zelf op de bank liggen als wij er niet zijn.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:50

Ik heb recent 20 kilo dogmeat kvv gehaald en hoewel ik de kwaliteit echt prima vind is het bot gehalte voor Vesper te hoog en krijgt ze echt harde witte poep -O- Niet ideaal, dus nu voeg ik zelf spiervlees en pens toe aan de maaltijden en gaat het weer perfect! Hierna ga ik denk ik weer terug naar zelf samenstellen want ik zie dat ze het daar het beste op doet qua ontlasting en ze is dan ook veel enthousiaster aan het eten. Dat gun ik haar dan ook wel weer <3

Oh en Ves is wel echt een contactligger. Ze mag lekker op de bank en komt dan graag half in of over je liggen <3
@sanne goed dat je oplet waar Evi minder tegen kan! Toch hoeft het niet de kalkoen te zijn. Als de kvv te vet voor haar was kan ze ook wat slappe ontlasting krijgen. Zeker wildvang zalm is heel vet dus wellicht hoef je de kalkoen nog niet direct af te schieten!

Bo_Y lastig! Ik wist niet dat de fabrikant dat zei en heb gastro ook wel eens gemixed. Geen issues mee gehad. Zegt natuurlijk niet dat jij dat ook moet proberen. Ik ben groot voorstander van vers dus in deze zou ik ook kvv aanraden. En pens, dat is zon fijne boost voor de darmen! (Groene pens).

Oshaa wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad! Toevallig zijn wij ook begonnen met detectie, ben er zo enthousiast van geraakt! De trainer had een geldhond mee voor een demonstratie. Man man wat geweldig om zo'n dier te zien werken zeg!! *\o/* Ben heeeel benieuwd of Vesper er wat van kan bakken!

Ik heb nu twee weken vakantie gehad waarvan ik 1,5 ziek ben geweest van corona :') Vesper is bijna gesneuveld aan verveling en is nu ook nog eens loops. Zo niet wat we van onze vakantie voorgesteld hadden! Ves is wel flink aangekomen. Dat mocht ook wel want ik zag haar ribben als ze gewoon liep maar nu mag ik goed opletten dat ze niet teveel spek kweekt. Gelukkig kan ze maandag weer aan het werk haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 11:00

Die ervaring heb ik hier gelukkig totaal niet met dogmeat. Welke smaken heb je?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:16

Waar doe je detectie Flux??

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:24

kiwiwitje schreef:

Poeh, meer welke smaken heb ik niet :+ heb twee verschillende mixdozen van 10 kilo. 1 met kilo rollen en 1 met 500g rollen. Veelal mixen met 3 of meer diersoorten erin. Deluxe of prestige 4 of 5 dieren bv maar ook geit kip rund (?). Ik durf het eigenlijk niet uit mn hoofd op te sommen.

Bo_Y schreef:

Skye search dogs natuurlijk! Gasselternijveen wordt de cursus gehouden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 12:57

Ik heb zo'n zin om met Meeko verder aan de slag te gaan met allerlei cursussen :D
Maar eerst de puppycursus maar af. Gisteren hadden we hele goede momenten dat hij kon liggen kijken naar de andere puppy's, maar ook momenten van veel blaffen en piepen.

Wat leuk om te lezen hoe honden wel of niet bij je willen zijn, zo verschillend! Meeko mag niet op de bank - dat wil hij wel - maar hij wil wel graag bij je of tegen je aan of op je voeten liggen.

Vannacht brakke nacht gehad omdat ze bezig zijn op het land (?) midden in de nacht, en Meeko niet alleen durfde te slapen (is uiteindelijk onze conclusie). Hij slaapt sinds een paar nachten alleen *\o/* op zijn initiatief, hij wilde niet meer mee naar boven. Gaat heel goed, ook geen ongelukjes. Maar blijkbaar was hij te alert op wat er om ons heen gebeurde en had hij ons nodig om weer rustig te durven slapen.

Meeko is ook moeilijk met eten, hij wil vooral véél afwisseling. Geef je hem iets nieuws, is de bak zo leeg. Geef je een week precies dat, dan kijkt hij en loopt hij weg. :( Lastig hoor. Hebben jullie daar nog tips bij? KVV denk ik ook sterk aan om mee te beginnen. Maar waar begin ik dan? En hoe?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:03

Flux schreef:
kiwiwitje schreef:

Poeh, meer welke smaken heb ik niet :+ heb twee verschillende mixdozen van 10 kilo. 1 met kilo rollen en 1 met 500g rollen. Veelal mixen met 3 of meer diersoorten erin. Deluxe of prestige 4 of 5 dieren bv maar ook geit kip rund (?). Ik durf het eigenlijk niet uit mn hoofd op te sommen.

Bo_Y schreef:

Skye search dogs natuurlijk! Gasselternijveen wordt de cursus gehouden.

Gaaf!

Wij hebben ons bij onze honden school ook ingeschreven voor een detectie cursus, maar de wachtlijst is heel lang dus moeten even geduld hebben..

Vandaag mochten we voor t eerst puppy knuffelen <3 het zijn nog echt van die propjes haha. Nog een maandje en dan mag er een mee! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 14:24

Flux schreef:
kiwiwitje schreef:

Oh hahah. Nee hier de ervaring niet zo. Anders was t wat om in de gaten te houden en een smaak te skippen. :)
Zeker met een pup erbij over 6 nachtjes. Alhoewel pup. Meneer is dan 16 weken :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:40

KVV kun je in principe zo op over, je hoeft niet te mengen ofzo. Je kunt beginnen met complete mixen om het een beetje in de vingers te krijgen en een idee te vormen hoe je het wilt doen. Op de website van Voervergelijk van Meike staan veel tips en tricks, ook specifiek voor een pup. Als hij niet gevoelig is voor specifieke diersoorten is het nog makkelijker, dan kun je complete mixen nemen die geschikt zijn voor de pup (op bijv de site van Ekowolf kun je ook filteren op kvv soorten voor pups om een idee te krijgen).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 15:18

Leo schreef:
KVV kun je in principe zo op over, je hoeft niet te mengen ofzo. Je kunt beginnen met complete mixen om het een beetje in de vingers te krijgen en een idee te vormen hoe je het wilt doen. Op de website van Voervergelijk van Meike staan veel tips en tricks, ook specifiek voor een pup. Als hij niet gevoelig is voor specifieke diersoorten is het nog makkelijker, dan kun je complete mixen nemen die geschikt zijn voor de pup (op bijv de site van Ekowolf kun je ook filteren op kvv soorten voor pups om een idee te krijgen).

Was dat op mij gericht? O:)
Ik voer al jaaaaaren kvv haha. Ook voor pups, ze krijgen t hier vanaf 4 weken in t nest.

Alleen ik dacht dat Flux een specifieke smaak had waar de ontlasting niet goed op werd. Aangezien ik zelf ook dogmeat voer en t niet eerder ervaren heb. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:26

Nee op Century, sorry, vergeten te kwooten :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:50

Ik dacht al dat ie voor mij was :P
Hij lijkt geen allergieën te hebben en ook geen specifieke voorkeuren, mits er maar afwisseling is. Dan ga ik eens kijken naar KVV specifiek voor pups. Ik denk wel dat we eerst de brokken opmaken die we hebben.
Mixen met brokken wordt wel afgeraden toch? (ene maaltijd KVV, andere maaltijd brokken).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 16:11

Century schreef:
Ik dacht al dat ie voor mij was :P
Hij lijkt geen allergieën te hebben en ook geen specifieke voorkeuren, mits er maar afwisseling is. Dan ga ik eens kijken naar KVV specifiek voor pups. Ik denk wel dat we eerst de brokken opmaken die we hebben.
Mixen met brokken wordt wel afgeraden toch? (ene maaltijd KVV, andere maaltijd brokken).

Ook dat doen wij al jaren. Ze krijgen hier 1x vlees 1x brok. Pups ook in t nest al alleen dan meer maaltijden uiteraard!

Haha ik vond t al zo gek Leo :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:12

kiwiwitje schreef:
Alleen ik dacht dat Flux een specifieke smaak had waar de ontlasting niet goed op werd. Aangezien ik zelf ook dogmeat voer en t niet eerder ervaren heb. :)

Oh nee ik vermoed gewoon teveel calcium. Sommige smaken hebben 30% of meer bot en dat kan ze blijkbaar niet hebben en vind ik ook wat veel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 16:33

Oh nee dat snap ik helemaal indd! Hier krijgen ze er ook brok naast. Dat kan ook een verschil zijn.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:33

vanmiddag zijn we bij de puppies wezen kijken , ze waren allemaal erg leuk en schattig , nu vier weken oud, maar dit is onze keuze , dus maak kennis met Ruby, over 4 weken kunnen we haar ophalen <3 <3 <3

beetje slechte foto maar goed, wel duidelijk genoeg toch?
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:40

Wat een schatje!

Wij hebben iets mogelijk problematisch geconstateerd bij Meeko. Volgens mij komt zijn hoektand door, maar is de oude er nog niet uit.
Afbeelding
Internet zegt dat als ze beide er zijn, een bezoek aan de dierenarts slim is om de melkhoektand te trekken. Telt dit al als 'door' of kunnen we 't nog heel even afwachten of de melktand er toch vanzelf uit gaat?
We leggen dit natuurlijk ook voor aan de dierenarts, maar was nieuwsgierig of jullie hier een mening of ervaring over hadden.

Hij is nog geen vijf maanden :') Meneer is zo vroeg met alles.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 20:01

Oh dit kun je met gemak even aankijken. Grote kans dat de hoektand met een paar dagen los komt. :)

Gefeliciteerd jolandje!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:40

Wat een schatje Jolandje

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:08

kiwiwitje schreef:
Oh dit kun je met gemak even aankijken. Grote kans dat de hoektand met een paar dagen los komt. :)

Gefeliciteerd jolandje!

Dit, en als hij bij je zit of ligt, rustig wiebelen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:14

Hier voer ik brok en probeer geregeld wat uit met fruit of andere dingen. Kvv of ander soort is hier helaas echt niet haalbaar met ieniemienie vriezer.
Zo zag ik dat andere rauw ei voeren, wil dat best proberen maar gaan ze daar niet enorm van stinken (als ze een windje laten)?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:19

Ik geef 2 eieren per week, rauw of zachtgekookt, maar ruik hem echt nooit :)
Sowieso laat hij zelden merkbare scheten, geen stinkscheten iig. Wel eens een andere hond op bezoek en bohhhh dat is toch wel een ander verhaal hoor. :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:24

Flux schreef:
@sanne goed dat je oplet waar Evi minder tegen kan! Toch hoeft het niet de kalkoen te zijn. Als de kvv te vet voor haar was kan ze ook wat slappe ontlasting krijgen. Zeker wildvang zalm is heel vet dus wellicht hoef je de kalkoen nog niet direct af te schieten!

Klopt hoor! Maar vetpercentage was juist wat lager in deze rol, dus denk niet dat het daar aan lag. De ontlasting was ook niet alleen slap maar echt slecht qua kleur en geur :+ dus ergens was deze combi niet top haha.

Evi krijgt ook een rauw ei elke week, ze laat nooit scheetjes en stinkt ook niet haha

Wij hebben ook maar een kleine vriezer, maar 1 la opgeofferd voor Evi, de prinses haha