Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:44

Kiimm_ schreef:
Wat balen zeg Marlis, het zit je niet mee.. :(:)

Cody is 60cm en 35 kilo :+

Flinke vent zeg! Dan is die van mij echt een meisje met haar 28 kilo ( die nog terug moet naar de 26) met dezelfde hoogte.

Marlis, vervelend, maar nu dus wel echt nodig. Anders ligt de boel zo weer open.

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:30

Cody is inmiddels al wel een kilo kwijt *\o/* Het is maar een kilo maar hij ziet er gelijk sportief uit! Hopelijk gaat die chemische castratie snel werken, want het is drama met die hormonen van hem :+

We voeren sinds 2 weken nu 1x per dag vlees. Sindsdien is die ook weer enthousiaster op zijn brok :) Het is nog even zoeken met vlees ontdooien enzo, vooral op dagen dat we hem in de ochtend vlees willen geven i.p.v. de avond. Ik vergeet het soms waardoor hij soms op een dag alleen maar brok krijgt als hij naar mijn ouders of dagopvang gaat, ook niet erg. Hij doet het nu super :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:03

Kimm, het duurt vaak even voordat zoiets werkt. Bij Jip duurde het echt wel een week of 2.
Van Kivo heb je ook houdbare worsten. Die hebben wij altijd in huis voor het geval dat ik een rol vergeet uit te halen. In die worsten zit vrijwel alles.

Marlis, oh getsie zeg. En vervelend dat die de hechtingen eruit trekt. Dan maar verplicht de kap om.

Cinniz, het blijft toch rot ondanks dat ze al in haar bonus jaren zit. :(:)

Kaus, arme Dexter! :(:)

Jip is ruim 63 cm en ik heb geen idee wat hij nu weegt. :+

Jip is trouwens gigantisch aan de diarree van de druppels. Dus in overleg met Den Hoek dit weekend een stop met de druppels. Maandag weer overleg en dan gaat de dosering waarschijnlijk een heel stuk omlaag. De dosering is nu waarschijnlijk veel te hoog.

Ik heb Jip nu even geen kvv gegeven, maar rijst met gekookte kip, om zijn darmen even iets tot rust te laten komen. Alleen dat monster vist de kip er dus uit en laat de rijst liggen. Hebben jullie nog tips wat ik eventueel ter vervanging kan geven wat niet enorm zwaar is?

En, mocht iemand de gouden tip hebben voor Jip aan het drinken te houden, brand los! Hij drinkt normaal gesproken al heel slecht. Maar nu met diarree drinkt hij helemaal bijna niks. Behalve vies slootwater. :+

Verder hadden we vanochtend na lange tijd weer training en voornamelijk op het gedrag naar andere honden. We hebben in een training al bereikt dat we op ruime (600 m) afstand de hond met alleen kijken konden passeren *\o/*

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:19

Cody is inmiddels 3 weken geleden chemisch gecastreerd :') Maar volgens de dierenarts duurde het 4 tot 6 weken voor het werkt, dus we hebben nog even :+

Wat vervelend zeg Jip aan de diarree. Ik zag zoiets voorbij komen op Instagram geloof ik. Hopelijk voelt hij zich snel beter! :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 19:45

Cupcakes. Rijst met kip geef ik nooit om maag/darmen tot rust te krijgen. Want ander voer geeft geen rust, eerder een extra tik want het is anders. Ik zou gewoon zn vlees geven. Kleinere porties en geen extra’s.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 19:46

Hier trouwens even blij mn “puppy” showen
6 maanden inmiddels

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:49

Ik zou bij maag/darmproblemen ook niet snel iets anders geven. Ik laat ze meestal vasten voor 24 uur.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:54

Arme Jipperd toch -O-
Ik zou het even bij de kip houden of eventueel een van de magere vlees rollen en alleen dat in kleine beetjes aanbieden voorlopig. Het is idd wel rot dat hij slecht drinkt icm de diarree ja. Misschien een beetje bouillon toevoegen zodat er een smaakje aan het water zit?

---

Arya is 62,5cm en schommelt rond de 31/32kg, maar voor het mooie mag ze er wel 1/2kg vanaf vind ik, als ik zo voel - de DA's vinden haar telkens wel helemaal perfect, maar ik ben altijd gewend dat ze echt wat schraler was haha. Ze begint nu wel echt wat meer naar de volwassen leeftijd te gaan als de pup/jonge hond tijd, dus ik moet daar nog een beetje in schakelen geloof ik :')

Gister nog een fotoshoot wandeling gehad, zoals ik het noem... Dan kan mevrouw me denk ik wel wat aandoen met hoe vaak ik telkens dingen vraag van d'r om maar foto's te kunnen maken hahaha. Maarrrrr, daar kwam dan wel weer veel leuks uitrollen *\o/* Ze was ook helemaal bekaf na de wandeling en vandaag nog steeds, terwijl we niet heel ver gelopen hebben (kleine 4km).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag heb ik met Kim een hele mooie wandeling gedaan nog in het Heuvelland. Ik was wel 3x half dood na een paar flinke hellingen omhoog, maar ooo wat een mooie uitzichten. Erna lekker geluncht samen en de wandeling mooi afgesloten :j <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:26

Mooie foto's weer!

Cc, anders de rijst koken in de bouillon van de kip. Dat die ik meestal.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:41

Bouillon zou ik echt niet doen, dat is hartstikke zout dan heb je je hond straks nog vergiftigd. Dan kun je beter wat (geiten)yoghurt of -melk erdoor doen als je hem niet wilt dwingen met een spuit.

Ik zag nog wat leuke foto's en las over andere zieke hondjes. Sterkte allemaal!

Ook zag ik allemaal maten genoemd worden, maar ik weet zo even niet waarom? Elke hond is toch anders? Hier 50cm en 26kg, maar dat valt, zeker over verschillende rassen, toch totaal niet met elkaar te vergelijken?

Hier verder weinig nieuws. We moeten nu ongeveer om de dag wassen met vetramil shampoo, maar ik ben skeptisch over de werking. Het maakt hem wel lekker zacht.

Ik heb nog een tip voor wie veel loopt en graag bij bv bol besteld (er zijn ook andere opties, etos product en een kaart voor verschillende winkels). Kijk eens naar asr vitality, als je je weekdoel haalt (300-800pt (7.5k stappen = 50pt, 10k = 100pt, 15k = 200pt)) dan kun je een €5 euro cadeaukaart claimen. Het kost €3.50/mnd, maar het levert dus ook makkelijk €20-25/mnd op. Afhankelijk van je horloge en manier van koppelen kun je ook punten op hartslag verdienen.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 00:21

_Christina schreef:
Bouillon zou ik echt niet doen, dat is hartstikke zout dan heb je je hond straks nog vergiftigd. Dan kun je beter wat (geiten)yoghurt of -melk erdoor doen als je hem niet wilt dwingen met een spuit.

Ook zag ik allemaal maten genoemd worden, maar ik weet zo even niet waarom? Elke hond is toch anders? Hier 50cm en 26kg, maar dat valt, zeker over verschillende rassen, toch totaal niet met elkaar te vergelijken?

Ik denk dat ze het water waarin de kip gekookt wordt bedoelt, dat gaat natuurlijk naar de kip smaken :)

En de maten kwamen ter sprake nav labradoodles, die in allerlei maten komen. Daarna noemden mensen gewoon ook de maten en gewichten van hun honden, omdat het ter sprake kwam.

Veel sterkte allemaal aan iedereen met zieke honden :( hopelijk gaan ze snel de goede kant op!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:47

Idd het kookvocht van de kip is bouillon, dus dat smaakt naar kip. Dus daar wordt de rijst aantrekkelijker van.

Vandaag weer trainen bij Truus, zin in.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:37

Ik kookte toen Dexter een dikke darmontsteking had ook gewoon kip en rijst in dezelfde pan en dan met water en al geven, hebben ze meteen vocht binnen. Normaalgesproken zou ik ook niet snel wisselen van voer, zeker niet bij een zieke hond maar Dexter krijgt/kreeg voer met destijds 30% vet en laat vet nou net niet goed vallen bij een darmonsteking.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:52

De bouillon van de kip kan idd echt geen kwaad nee en idd; win-win als ze daardoor meer vocht binnenkrijgen, wat met diarree gewoon echt goed aangevuld moet worden.

En Kaus, ik was helemaal vergeten te reageren maar had ik nog willen doen - bij lees posts zijn even niet te doen voor me hier haha, gaat soms zo snel en mijn brein is zo chaotisch dat ik alles weer vergeet, lol. Maar wat rot zeg met Dexter weer zo allemaal :( Hopelijk gaat het snel wat beter!! Y;(

En Marlis, jeetje, bij jullie ook genoeg aan de hand zo te lezen. Beterschap! En wat groeit je pupperd hard zeg, knappe meid <3

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:55

Wat voeren jullie aan brokken? Ik kan het me momenteel financieel niet permitteren om vlees te voeren dus ben benieuwd naar brokken.
Sharm eet op het moment Royal Canine maxi puppy, hoe wel ik er kwa ingredienten zo'n fan van ben, doet hij het er erg goed op en glimt zijn vacht heel erg.
Hij at dat al toen hij bij mij kwam en omdat hij de eerste week nogal wat darm/maag problemen had wilde ik hem niet direct omgooien met ander voer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 12:02

Hier aan brok brit care grain free. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:07

Cb, lief van je :D Hij doet het ondertussen qua energie weer iets beter, de doxycicline boost lijkt hem wel te hebben maar ja, het is antibiotica dus dat wil je niet voor lange tijd geven. Morgen gaat hij naar 0,25 pil prednison dus weer een stapje lager *\o/*

Divers, ik voer Brit Fresh Duck & Millet maar die heeft wel hele hoge calorieen. Onnodig hoog denk ik voor jouw hond. Zij hebben wel andere lijnen die goed zouden passen. Meerdere mensen hier die het voeren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:08

Divers schreef:
Wat voeren jullie aan brokken? Ik kan het me momenteel financieel niet permitteren om vlees te voeren dus ben benieuwd naar brokken.
Sharm eet op het moment Royal Canine maxi puppy, hoe wel ik er kwa ingredienten zo'n fan van ben, doet hij het er erg goed op en glimt zijn vacht heel erg.
Hij at dat al toen hij bij mij kwam en omdat hij de eerste week nogal wat darm/maag problemen had wilde ik hem niet direct omgooien met ander voer.

Een goede brok kan duurder zijn dan een gemiddelde kwaliteit vers vlees.

Skip krijgt nu af en toe (als ik vlees vergeten ben te ontdooien) Riverwood Reindeer.

Daar ben ik best tevreden over.

Hoog percentage vlees.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:15

@divers meestal Acana, soms Schesir

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:21

Yoshi is 26 cm hoog :D
Ongeveer 7,5 kilo :D

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:24

Mvdende, in feite zit je maar op grofweg 40% vlees bij jouw brok. Bij de Brit Fresh Duck zit je al op zo'n 70% met de eerste twee ingrediënten. Voor mijn gevoel betaal je vooral heel veel geld voor het feit dat het rendiervlees is, maar of dat nou wat toevoegt...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:44

Normaal kies ik voor Orijen of acana, nu een proefzakje van Edgar en Cooper genomen, omdat ze moet afvallen en daar veel groente en fruit naast het vlees wordt gebruikt (wat zen normaal door haar vlees kreeg). Eens zien hoe en wat ze daarmee doet. Bovendien wil ik haar meer laten werken voor haar eten en brok kan in de wiebelkong en is ze dan ook erg actief mee,als ze die krijgt. En haar vlees krijgt ze momenteel in een gewone kong en daarnaast een halve komkommer gewoon los. Ben benieuwd of dit vruchten gaat afwerpen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:02

mvdende schreef:
Divers schreef:

Een goede brok kan duurder zijn dan een gemiddelde kwaliteit vers vlees.

Skip krijgt nu af en toe (als ik vlees vergeten ben te ontdooien) Riverwood Reindeer.

Daar ben ik best tevreden over.

Hoog percentage vlees.

Dat geloof ik graag, maar ik woon niet in Nederland en puur vlees zonder supermarkttoevoegingen is hier niet te betalen/amper te krijgen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:07

Wij voeren Dieke wolf of wilderness eend. Wel kleine brokjes maar verder prima voer.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:13

Oh gelukkig, ik kon al niet geloven dat jullie serieus bouillon bedoelden! Kookvocht is een stuk logischer.

Fijn dat het weer iets beter gaat met Dexter!

Qua brokken heb ik geen advies voor je Divers, ik weet niet wat het aanbod is in Dubai. Houd er wel rekening mee dat als je voor Acana of Orijen kiest, het niet uit een Amerikaanse fabriek komt.