Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:01

Skippy01 schrik daar ook best vanen ook zoveel.

Vervelend dat de meeste last hebben can loslopende honden.

Leuk popo grote broer geworden, jammer can je sleutels kwijt.

Cinniz hoop voor je dat het janken na de loopsheid over is voor je.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:21

Hopelijk kan ik over een tijdje meekletsen met jullie!
Een paar maanden terug hebben we onze trouwe labrador laten inslapen op een respectabele leeftijd. We hebben het al een tijdje over een nieuwe pup omdat het toch leeg in huis is en we een hond missen en alles wat erbij hoort. Geheel onverwachts zijn we bij een fokker uitgekomen die binnenkort een nestje verwacht, even afwachten of er een pupje voor ons er tussen zit en of de klik er is natuurlijk. Spannend *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 13:23

Spannend Nereids! Maar ook zonder pup ben je van harte welkom! :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:40

@nereids welkom! Weer een labrador? Ik ben benieuwd! (En inderdaad, ik heb een hond van inmiddels 4,5 jaar oud, en ik klets hier gezellig mee hoor, en zo zijn er meer ;) )

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:50

Jup weer een labrador! We zijn te verliefd op het ras haha. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Zeker met de corona maatregelen ben ik benieuwd hoe fokkers willen kennismaken..
Dat is het enige waar ik nog een beetje mee in de knoop zit. Is het wel veilig om dat nu te doen.
Dus ik ben benieuwd hoe anderen dat doen die al zeker een pup verwachten!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:55

In principe kun je naar de fokker als die ervoor openstaat toch? Al is het maar in de tuin kennis maken met moeder en pups? 1,5 meter afstand is makkelijk te bewaren meestal. Ik ga ervanuit dat de fokker wel in NL zit (en jij ook) dan, over de grenzen heen is lastiger nu.
Leuk wel, labradors! Die zijn nog niet (of zeker niet veel) vertegenwoordigd hier :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:59

Nereids welkom en praat gerust lekker mee.

Ben ook met puppy begonnen en inmiddels is ze al bijna 2 jaar.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:39

Gelukkig is het nu lekker weer waardoor je kennis kan maken in de tuin!

Wel echt heftig voor de dierenartsen, maar zeg je dan dat ze medicijnen van de dieren in nemen?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 14:50

Ymor schreef:
Gelukkig is het nu lekker weer waardoor je kennis kan maken in de tuin!

Wel echt heftig voor de dierenartsen, maar zeg je dan dat ze medicijnen van de dieren in nemen?

Pfoe, dat is wel wat geïnsinueerd wordt in de artikelen die ik vond, dat ze die medicatie omrekenen naar hoeveel dodelijk is voor een mens, en dat dat inspuiten. Maar nogmaals: 'van lezen', ik durf niet te zeggen hoe dat écht gaat, die informatie zal ook niet naar buiten gebracht worden. Wel dat die beroepsgroep er gewoon 'slecht uitkomt' op suïcide.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:00

Weet wel dat mijn kat een keer een pilletje kreeg voor der aan eten te krijgen. Iemand zei maar dat zijn gewoon slaapmedicatie voor mensen? :o

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:35

Wel een heel interessant onderwerp! Ik ga ook eens even lezen.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:41

Ik studeer diergeneeskunde en heb inderdaad vaker gehoord op de studie dat dierenartsen een van de beroepen is met de hoogste suïcide gevallen helaas..

Hopelijk kunnen we inderdaad in de tuin op een veilige manier kennismaken met de fokker en de honden! Heb er al heel veel zin in maar wil niet te veel hopen, je weet maar nooit.
Heeft er iemand verstand van HD uitslagen en fokken hiermee, in het bijzonder bij de labrador? Ik heb daar een vraagje over namelijk.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 15:49

Interessant onderwerp inderdaad!

Welkom nereids!

Jip is nog niet helemaal zichzelf, maar er zit al meer leven in als gisteren. Hij was alweer bosjesman :')
M'n moeder had zachte zalm snoepjes gehaald, voor mee op wandeling. Ik wist niet dat hij zo goed kon luisteren. _O- :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 16:02

Ach arme jip! Is met een paar daagjes vast beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:16

*zwaait even vanonder de meeleessteen*

Ik loop 30 pagina's achter ofzo :oo

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 18:48

Vandaag even getraind en filmpjes van Rocky gemaakt :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:30

Ja dat klopt Punjab! Zo wordt er wel meer medicatie voor mensen ingezet die op dieren een andere uitwerking heeft haha. :P

Beterschap voor Jip! Even soort van rust in de tent? :')

Rocky doet het ook vet schattig allemaal <3

Ik heb trouwens ontzettend mazzel want ik heb mijn sleutels terug! Een dame had ze gevonden en op iLost gezet *\o/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:12

Amai wat zal je blij zijn dat je je sleutels terug hebt!

Iemand een goede tip?
De hond van een vriendin van mij is enkele dagen geleden aangevallen geweest door een loslopende hond. Hij was altijd een heel open en sociale hond. Hond heeft veel geluk gehad maar tog 3x geniet. Nu is de hond nog steeds in shock en angstig. Hij is zelf bang van zijn gezinsleden en slaagt helemaal in paniek als ze hem aanraken om te verzorgen en beeft heel de dag. Ze hebben al rescue meekregen om hem te ondersteunen op een natuurlijke manier maar misschien weet hier iemand wat ze nog kunnen doen of geven qua natuurlijk middel?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:54

@nereids pfoe, nee, uitslagen van HD onderzoeken ben ik niet zo in thuis. Anders dan 'alles is ok', 'het is niet ok', of 'het is goed mis'....

@cupcakes ja, maar hallo, zalmsnoepjes! Die ruiken ook wel denk ik, dan zou ik als hond ook gaan luisteren! :D

@zoe ik ben onvoldoende thuis in showen om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar het ziet er goed uit in mijn ogen haha.

@simoonzel ow wat een gelukje!

@laraaj ze hebben de standaard bach rescue mee? of een speciaal samengestelde bach bloesem? dat laatste wil nog wel eens wat meer doen. heeft hij pijn? Of is het gewoon spanning in zijn lijf? Voor dat laatste zou je een cranio sacraal therapeut kunnen laten komen. eventueel een thundershirt aandoen/ inbakeren, zodat hij zich wat geborgen voelt?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:03

Laraaj wat sneu,heb helaas geen tips.
Guapa is ook zo’n meutje geworden na dat ze zo’n rot ervaring heeft gehad met een flatcoated.
Denk dat het vooral heel veel tijd en liefde zal kosten en of het er nog wel uit gaat.

Hier het antiblaf kastje naar guapa haar ren gericht gehangen en een extra gordijn dicht gedaan en vanmorgen geen gegil in huis.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:16

Goed nieuws van Mera Denies *\o/*

Cinniz arg wat een drama, dat gejank is echt vreselijk. Hoop dat ze er na de hormoon ontploffing mee kappen!

Simoonzel wel echt leuk dat je lekker aan de slag bent met Popo. Als alle andere mensen nou gewoon opzouten zou het voor ons allemaal een stuk relaxter zijn :D

Skippy Mensen zijn toch ook zo kortzichtig he. Zal wel weer denken dat een hond daar dominant van wordt ofzo. Nou als jij je hond wilt beschermen dan doe je dat, klaar.

Norway lekker hoor, ziet er chill uit!

Nereids spannend! Hoop dat je kunt gaan kijken!

Cupcakes fijn dat ‘ie de goede kant op gaat :)

Laraa ach wat erg zeg voor die hond en je vriendin ;( Ik zou het ook even niet weten eerlijk gezegd.

Zoe wow wat ontzettend knap! Ziet er echt cool uit.

Hier nogal wat moeite om in het ritme te komen. Jackie is ‘s nachts onrustig maar omdat ik weer moet werken slaap ik niet echt bij zonder me schuldig te voelen. Ik geef mezelf wel deze week nog even om rustig op gang te komen, zal snel genoeg weer zo zijn dat ik weer ‘gewoon’ veel te hard werk :o

Gisteravond wat foto’s geprobeerd te maken van Jackie maar ze had de zoomies dus het was weer een daverend succes (not) :')

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:26

cinniz123 schreef:
Hier het antiblaf kastje naar guapa haar ren gericht gehangen en een extra gordijn dicht gedaan en vanmorgen geen gegil in huis.

*\o/* *\o/*

@Roosvanblue Ja, precies, voordeel van zo'n kleine hond: ik kan m gewoon optillen :')
Gisteravond met mijn wandelronde alleen maar hele leuke honden tegengekomen met beschaafde baasjes, ook wel eens lekker ;) Heb me wel écht rot gelachen om een meneer met een schnauzer. Maar dat is eigenlijk omdat hij me zó deed denken aan een meneer die wij vroeger op cursus hadden met een welsh terrier. De welsh terrier ging er steeds vandoor en dan rende die hele nette meneer in zijn corduroy broek over het veld 'Dirk, kom nou, Dirk, kom hier, Dirrrrrrrk! Hier!'
Nou, deze meneer gisteravond had dus een schnauzer, ook zo'n hele nette meneer. En die schnauzer vond naar Toby kijken véél leuker dan naar de baas luisteren. Dus meneer riep steeds 'Wouter, zit! Wouter, zit! Wouter, ga zitten! Wouterrrrrrr....!' :') :') Hond deed verder niks, had gewoon niet zoveel zin om te luisteren. En ik moet altijd nog iets harder lachen omdat het wel lijkt of Toby in zijn hoofd heeft dat als een andere hond zo stout doet, hij expres heeeeeeel netjes naast mij blijft lopen, doorhangend lijntje, niet eens kijken naar de andere hond. Ik had lol dus ;)

Zag ook gelijk de enige beardie die we hebben in het dorp lopen, echt een brave is dat ook zeg. Die 'glijdt' altijd zo keurig over het voetpad, alsof hij een danseres of schaatser is :j

Toch nog leuke foto's van je puppenkind hoor! Ondanks de zoomies :D (film de zoomies voor ons! Zoomies zijn leuk! :j )

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:31

Hihihi geweldig, die namen ook!

Ja je hebt hele brave, sierlijke beardies inderdaad. Die van mij doen ook een beetje zoiets maar dan springend en zodra ze modder zien springen ze daar met 4 poten tegelijk in en dan het liefst direct tegen de eerste de beste voorbijganger aan. Ook heel sierlijk <<)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:44

RoosvanBlue schreef:
Hihihi geweldig, die namen ook!

Ja je hebt hele brave, sierlijke beardies inderdaad. Die van mij doen ook een beetje zoiets maar dan springend en zodra ze modder zien springen ze daar met 4 poten tegelijk in en dan het liefst direct tegen de eerste de beste voorbijganger aan. Ook heel sierlijk <<)

Ja, die namen doen het wel echt hoor! :') Past dan zó goed bij die mensen, die namen. Maar daar hebben die honden geen boodschap aan ;)

Ow, dat is ook heel sierlijk inderdaad! :') Dat doet onze doodle ook: goed vies maken en dán tegen mensen aanspringen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:52

Goed bezig Zoe. Alleen al lekker bezig zijn is leuk!

Wat super Simone! Fijn dat je je sleutels terug hebt!

Agos Lara, wat sneu. Hopelijk kunnen ze hem met lekkers wat minder bang maken. :)

nereids stel je vraag maar over HD, mag ook per pb als je dat liever hebt. Ben ook wel nieuwsgierig :)

Hier eigenlijk weinig nieuws :P