Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:53

De autobenche is wel een goede! Ga ik mij ook in verdiepen.

Loolotte wat fijn dat jij je favoriet hond mocht uitkiezen. Bijzonder ras ook heb ik nog nooit gezien.

Hoe hebben jullie het gedaan met je pup bij andere honden laten voor de 2de inenting? Ik wil eigenlijk wanneer Mellow 9 weken is voor het eerst even rustig laten kennismaken aan de puppycursus, alleen krijgt ze pas 3 dagen daarna haar 2de inenting. Liefst laat ik haar kennis maken met andere honden maar vind het toch wel spannend met ziektes enzo.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:05

Lotten, leuk dat je je favo pup hebt kunnen kiezen, lekker rimpelig ding is het ;)
Alu bench staat ook op mijn verlanglijstje, maar aangezien deze auto er dit jaar uit gaat, heb ik voor nu een honderek uitgekozen en komt er tzt voor de volgende auto wel een alu bench.
Vevina, die van mij heb ik direct overal mee naar toe genomen en kennis laten maken. Puppycursus startte pas 1,5 week later, dus toen was ze al getitreerd en geënt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:19

Hier komen voor12 weken geen honden op de hondenschool. Ik heb mijn eigen roedel en de roedel van de fokker waar mijn honden in gewend zijn en meerdere keren per week inlopen. Ze dragen dan ook dezelfde bacteriën doordat ze zoveel samen zijn. Dus dat zijn de enige honden waarmee mijn pup voor 12 weken kennis mee zal maken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:27

Wij hebben gewacht tot de tweede enting met kennismaken met andere honden. Wel onze andere hond natuurlijk :Y)

Daarna gewoon rustig kijken welke honden je wel en niet wil laten snuffelen. Meeste honden hier zijn toch allemaal agressief dus wij zijn naar speciale losloopgebieden gegaan om te snuffelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 20:11

vevina schreef:
De autobenche is wel een goede! Ga ik mij ook in verdiepen.

Loolotte wat fijn dat jij je favoriet hond mocht uitkiezen. Bijzonder ras ook heb ik nog nooit gezien.

Hoe hebben jullie het gedaan met je pup bij andere honden laten voor de 2de inenting? Ik wil eigenlijk wanneer Mellow 9 weken is voor het eerst even rustig laten kennismaken aan de puppycursus, alleen krijgt ze pas 3 dagen daarna haar 2de inenting. Liefst laat ik haar kennis maken met andere honden maar vind het toch wel spannend met ziektes enzo.

Hier wat dat betreft weinig kennisgemaakt met andere honden. Maar vergeet niet dat het probleem niet alleen zit in ontmoeten van honden maar ook plekken waar andere honden komen. Zoals uitlaatveldjes.

Maar mijn advies; Meld je aan op de fb pagina titeren met vaccicheck of kijk op https://www.vaccicheck.nl/
En laat je pup Titeren. Alleen dan weet je of de pup beschermd is, en als deze beschermd is dan heb je gelijk geen crisis meer met ziektes. (behalve evt kennelhoest, maar dat kun je los enten of druppelen)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 16-06-18 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:48

Afbeelding

ik denk niet dat ik hier iets bij moet zeggen :=

We wandelen al 1-2u per dag op zijn tempo, hij vindt het heerlijk! En 's avonds ligt hij gezellig bij ons in de buurt zoals je kan zien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 20:51

Ahhh die licht lekker te genieten!

Ik heb jullie hulp nodig. Morgen gaan we foto's maken voor de aankondiging. Dit zal zijn op een groen veldje met witte hortensia's.
Nu heb ik een hoop halsbanden. Maar wil het niet te overdreven maken. Iemand tips?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Los is geen optie. Ik heb ook nog een hele donkerbruine halsband. Die dus op de laatste foto naast de licht bruine hangt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:53

Ik vind de cognackleurige (4de foto) de mooiste! Zeker met wit, maar goed, ik ben altijd wat sober van stijl ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:56

Lekker hoor SinneJ.

Zou een van de bruintinten pakken zelf, bij de rest zie je de band eerder dan de hond :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 20:56

Misschien nog handig om te vermelden dat de aankondiging waarschijnlijk overwegend licht roze zal zijn. Deze kan evt via pb toegestuurd worden. nu met oude foto's die we straks ook niet gaan gebruiken :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:57

Nee denk dit jaar hier toch geen pup. Mijn jonge hond is pittig qua karakter daar ga ik heerlijk mee aan de slag. Hij blijft namelijk vooruit gaan en vandaag zowaar op visite geweest met hem mee waar ook 2 vreemde honden waren en ging top!!

Ga lekker door met trainen EN weet dat zeer goed mogelijk is dat er over minimaal 1.5 jaar een voor mij zeer aantrekkelijke kruising gemaakt gaat worden uit geteste ouders en ga wachten of dat door gaat.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:57

Ik zou de oranje en de roze op de laatste foto doen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:03

Nou ook helemaal leuk toch Dierenfan! Je mag nog steeds mee lezen en/of mee kletsen hoor!

Ik heb nog even 2 foto's met de donkerbruine. Bij Chick is deze echt te groot. Ik denk wel dat het het mooiste is om dezelfde banden te gebruiken (evt blauw of roze gemengd past nog wel in de aankondiging. )

Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn. Welke roze bedoel je op de laatste? :D De effen of die met vlag?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:07

Ik zou zelfs voor de gewone zwarte durven gaan. Of heb je geen showlijntje?
Ik heb voor mijn dekadvertenyie een foto los. Maar mijn vorige was aan een showlijn

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:10

Nee hier geen showlijntje Zoe. Die donkere past chick helaas echt niet. Veel te groot.
Los is geen optie eigenlijk. Ze lopen sowieso eigenlijk nooit los, en de locatie is daar ook niet helemaal geschikt voor. ivm verkeer wat heel dichtbij langs komt.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 21:36

Ik vind de halsbanden eigenlijk allemaal te grof en dat heel erg afleiden. Ik zou ook kiezen voor iets eenvoudigs, een show of retriever lijntje.

Ik heb eindelijk Elin haar concentratie snuit op de foto gekregen.. Of te wel tong naar buiten en bek dicht.. :Y)
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 21:39

Ik show niet dus heb geen showlijntjes. Ik heb wel een ''retrieverlijn'' alleen dat is echt een felrode. En dat past echt niet in de aankondiging en ik vind rood ook echt niet mooi bij ze helaas..

Verder zullen de foto's qua stand ook niet perfect zijn. Aangezien ze niet showen word er ook echt niet geoefend om op ''stand'' te staan. Lastig! Morgen eens kijken wat ''de fotograaf'' zegt. :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:02

Ik zou ook voor wat sobere kleuren gaan kiwitje, het gaat tenslotte op de hond!

Afbeelding

Ik heb wel mooiere foto's maar weet niet of ik die mag delen :7

Via pb wil ik wel m'n fb geven daar staat die wel op.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:11

Ja zal morgen eens overleggen met schoonmams en vriendlief. schoonmams is fotograaf dus die kan ook vast met de aankondiging erbij wel een idee maken wat echt past.

Ach wat een dropje!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:14

Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd hier een showlijn komen halen hahha. Ik heb een touwtje 2 halve stroppen en een snake

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:19

Ik dacht juist aan die 1e bij Chick. :+: En dan een blauwe of bruine bij Boelie. Qua opvallen kan je qua fotografie nog wel een hele hoop doen en qua nabewerking. Degene die ik noem zijn nu niet echt hele felle kleuren en zouden juist leuk kunnen passen bij de rest van de aankondiging als ik het goed begrijp?

Ik zie ook al een hele aankondiging voor me! *\o/* <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:27

Haha Tnx Zoe! Helaas best een eindje van BE af :P

Thnx MWM!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:29

En mensen gaan toch niet vanaf een aankondiging kiezen. Die gaan toch nog wat onderzoek doen en vinden dus ook andere foto's lijkt mij. Anders ook even wat foto's met jachtlijntje maken en die dan wegwerken daarna. Als ze wel alleen de aankondiging lezen en verder niks zal Kiwi ze toch nog wel willen ontmoeten. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 22:34

Jaa dat sowieso! :P
Maar mijn fotoshop skills gaan niet zover tot een lijntje wegwerken :')
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 16-06-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:34

Ik zou dan voor beide de cognac nemen :) om het dan toch uniform te houden als die donkere te groot is voor chick