Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:35

Kijk bij de welkoop bij de duivenspullen. Groene zak waar natural antwerp op staat. Is gemalen krijt (de echte oude witkalk). Aanmaken met beetje water en hele binnenkant hok mee verven. Werkt op mijt als schuurpapier en niet giftig voor jouw of de kippen. 2.5kg kost 4 euro iets.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:16

Ik ga eerst eens kijken wat dit nu doet. Schrok wel van de hoeveelheid luizen die ik uit hun schuilplaatsen verjaagt heb... Had er eigenlijk een foto van moeten maken.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:11

als het goed is kuikens hier snel! vind het wel spannend hoor, gewoon onder dekip! heb dekip inmiddels verplaatst met nest, want de andere kippen legden er steeds eieren bij in. dus elke keer schouwen schiet niet op vond ik, aangezien onze haan er bij inloopt en dus vrixhtbaar zijn

het is de wyandotte groot

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:59

Eerste kuiken is er !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:33

Fotos missanita!! Ik zou ook graag kuikens willen van mn wyandotte maar wij hebben katten en die vertrouw ik niet..

Tabaks stengels hielpen hier geen ziet tegen bloedluis!! Finecto wel trouwens.

Ben nu aant kijken of ik de ren wat op kan leuken, kippen lopen nu hele dagen los in de tuin en poepen natuurlijk overal en nergens. Heb al een paar keer wat in de ren gezet waar ze wat mee zouden kunnen doen om zich te vermaken maar mijn kippen vinden altijd alles stom. :')
Dus eerst die ren ombouwrn in een paddock paradise en dan gaan ze daar maar in, en dan bijv savonds een uurtje in de tuin.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:20

Hèhè, het nieuwe hok is af, vandaag is de verhuisdag voor onze Antoinette. Dat betekent dat we zeer binnenkort op jacht gaan naar twee zusjes.
Afbeelding
Het is een kinderspeelhuisje, maar helaas keek je dwars door heen. Enorm veel kieren. We hebben het huisje met dampdichte folie en hardhouten triplex dichtgemaakt. En alles afgekit. Vervolgens alles in het huisje gelatext.

Afbeelding
Ze heeft haal eigen tuintje, maar ze loopt bijna de hele dag door de tuin te scharrelen.

Één hond vindt haar nu prima en kijkt niet meer op of om, de andere vindt het nog moeilijk af en toe. Gelukkig was de kip hondproof en blijft onverstoorbaar. Als ze erop afvliegt, gaat de kip liggen en is het 'feest' voorbij.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:14

Ja foto.s komen eraan!! Nummer drie is ook geboren hebben we gezien leuk joh

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:20

Vanmiddag Brahma kuikens ophalen *\%/*

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
beter wou het niet haha maar een idee
wat leuk riddershow!! die had ik ook graag willen hebben haha

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:36

Pas op dat de kuikens niet vast komen te zitten tussen de spijlen...

Is ook alleen maar omdat ik niet aan cochins kan komen. Maar goed, zijn ook mooie kippen :+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:19

ja als we er niet bijzijn zit er mdf voor kunnen ze er niet door heen net als de achterkant, ik kon niet aan brahma,s komen vandaar de grote wyandotte haha

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:04

Gisteren twee Isa Brown kippen erbij gehaald, dus eindelijk weer zusjes voor kip 1. Eerst even laten wennen aan elkaar terwijl de nieuwe kippen in de hondenbench zaten en af en toe wat pikken, maar heel rustig. Na een paar uurtjes ze losgelaten. Het ging perfect! Gisteravond zijn ze keurig naar het Nachthok gegaan en vanmorgen zaten de drie dames heerlijk op stok. Heel bijzonder want alleen deed kip 1 het niet en bij de 'kweker' hadden de dames ook geen stok. Ik ben echt erg blij dat er geen ruzie is en alles nu kalm en gezellig is. Ik denk dat we er heel erg goed aan hebben gedaan om er kippen bij te doen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:00

En zojuist heeft een van de nieuwe haar eerste eitje gelegd. Beetje kleiner en iets minder egale schil dan de eieren van de oude kip. Ze heeft m ook midden in hun 'tuintje' gelegd. Nog even hun weg vinden <3
Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:23

Fijn dat het zo goed gaat.
dat zijn hele lieve kippen,die van mij is alleen wel een herrie schopper.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:25

Ach we wonen 'buiten' dus een beetje herrie zal de buren niet storen :)) ik vind het een groot avontuur hoor, kippen houden. Van zoveel dingen geen flauw idee, maar leve het internet.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:52

Krijg je geen spijt van,kippen zijn zoooo leuk.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:12

Hier gaat het goed tussen mijn nieuwe kippen en mijn 2 oude hennetjes. Uiteraard was mijn oude hen nogal territoriaal (erg grappig tegen een haan die 15 cm groter is dan haar) Maar inmiddels scharrelen ze al samen.

Ik heb 1 haan met een foute kleur (hadden ze netjes aangegeven), want ze hadden dit jaar weinig hanen gekregen. Maar aangezien ik niet voor de kleur fok vind ik het niet zo'n ramp. Wel grappig dat ik nu hanen heb van ca een half jaar en die al het formaat hebben van mijn vorige hanen :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 00:25

Hier afgelopen weekend 6 dubbel gezoomd patrijs orpington hennetjes opgehaald. We hebben de ren en het hok uitgebreid en ik wilde graag een stel kippen erbij ! Onze wyandotte kriel en de serama hen beginnen nu met leggen, we hebben om de dag 2 eitjes <3 En ze zijn heerlijk !

Afbeelding

Afbeelding

Onze 4 'volwassen' dames moeten er wel aan wennen , ze zijn nog niet erg lief voor de kuikens dus voor nu maar even een afscheiding ertussen en langzaam wennen aan elkaar.
Ook komen morgen de 10 broedeieren van de indische loopeend binnen, ben erg benieuwd of het uitbroeden gaat lukken :j

@ Ceetje_bokt : leuk he die eerste eitjes :D !!! Supergaaf !

@ Missanita84 : och gut, klein kroost <3

Verder zie ik bloedluis problemen. Bah, hoop dat het snel opgelost is, tot nu toe hier gelukkig nog niet van die voorvallen gehad!

edit : onze eitjes

Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:21

Leuk! Maar volgens mij zijn het meerzomig patrijs hennen, geen dubbelgezoomde.
Maar vind je het niet erg laat om nu nog te broeden?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:45

kuikens weer op de foto!
helaas is het derde kuiken dood gegaan, er liggen nog drie volgroeide kuikens in het ei maar moeder hen zit er niet heel veel meer op ik geef ze tot zaterdag en anders haal ik ze weg, wel jmmr

Afbeelding
Afbeelding

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:43

Dat zou zonde zijn zeg als moeders er niks meer mee doet. Heb ik helaas ook gehad een keer.

Vraagje, ik heb nu jonge kippen van 3 maanden apart zitten. Vanaf wanneer kunnen deze bij de rest van de koppel? en dan het beste in de avond erbij doen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:17

Wat een grappige hennetjes en schattige kuikentjes <3

Het is bloedheet in het kippenhok. Heeft iemand een gouden tip om het te koelen? Ik kan het 's nachts niet open laten staan want dan komt er visite met slagtanden oid ;(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:44

Natte lappen er over? Verdamping onttrekt ook warmte. Zeer pot (soort afrikaanse koelkast) werkt ook op zo'n principe.

(blij met hok en ren onder de bomen, in de namiddag koelt het aardig af gelukkig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:07

Ik zet 's avonds de deur van de schuur open tot ik naar bed ga, en besproei de muur met koud water als ik toch de planten in de ren water moet geven. Meer kan ik niet doen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:37

wij hebben extra waterbakken neergezet, die ik meerdere keren per dag met koud water vul, extra parasolletjes in de ren gezet, maar vooral de hele kleine kuikens hebben het er maar moeilijk mee. nee, voor de beestjes mag het weer iets afkoelen.
wat een leuke patrijskipjes heb je daar!