Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 18:31

Ademootje, mooie collectie. (Ik wil ook graag uitbreiden maar heb mezelf verplicht op de beurs in jan. Te wachten.)

Ik laat een krekel er nooit lang in zitten (max uurtje of 8).
Slings mogen 2x per week.

Ik heb pluisje weer gezien en er lijkt niets veranderd... we wachten rustig af.

John heeft iets nieuws... de krekel dood maken en vervolgens weg lopen.

Tja ze blijven eigenzinnig.

Mijn htk. Katten zijn ook rustig.
Mijn perzen daar in tegen... die racen regelmatig rond en spelen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:41

Ik geef mijn Poecilotheria soorten vaker te eten dan mijn Brachypelma's omdat mijn B's anders echt te dik worden. De P's groeien een stuk harder en hebben ook meer nodig. Ik houd dus echt de billetjes van mijn spinnen in de gaten. Overigens geef ik dubia's (zijn goed doorvoed ook i.v.m. mijn baardagamen die ze ook eten). Voornaamste reden dat ik geen krekels voer is het geluid en omdat ze zich een weg vreten in de achterwand en ze springen zo. :+ Laatste keer hadden we hier een heel krekelorkest in de nacht. De baardagamen stonden toen nog in onze slaapkamer. Niet leuk als je wilt slapen. :p Vanaf toen maar een eigen dubiakweek gestart.

Welke beurs is er in januari? Ik ga in april weer uitbreiden denk ik.

John kan trouwens ook gewoon 'vol' zitten, of misschien gaat hij vervellen, maar vaak rennen ze dan weg voor hun prooi.

Ik heb twee B Annitha's van een hele andere grootte, maar ze komen wel uit dezelfde cocon. Vermoedelijk is de grotere een man en degene die ontzettend langzaam groeit een dame. Zal er vanavond eens een foto van proberen te maken.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:37

Mijn huis ligt vol met betonplex, en komende weken gaan we onze terrarium stelling bouwen *\o/*
Worden 3 "modules" die we gaan stapelen. In totaal wordt het dan 2,5 meter lang, 60 cm diep en ongeveer 1,90 meter hoog O:)
Onderin wordt 1 terra van dus 2,5 meter voor Jaapie, onze Russische vierteen landschildpad.
Dan nog 1 laag met 1 terra van 1,40 meter voor onze nieuwe baardagaam vrouw Xena, en daarnaast een terra van 90cm voor de slakken en miljoenpoten.
En dan de laatste laag met 2 terra's van waarschijnlijk 1 meter voor Spike en Piet, de 2 slangen. En 1 van ongeveer 50cm voor de hoog bejaarde Splut, een prachthoornkikker.

Gaat nog een BOEL werk worden, maar gaat volgens mij wel ontzettend gaaf worden :o *\o/*

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:16

Heel gaaf, Wendy!

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:56

Hallo allemaal, ik heb nog niet zoveel bijzondere huisdieren (Wel veel dieren maar dan de Standard huisdieren) we hebben wel een baardagaam en een eigen kweek dubia's maar deze zijn om te voeren aan de baardagaam. Verder nog drie axolotl. ik wil nog graag een kikkerbak met ook wat kleine gekkos erbij. En ook een spin staat nog op mn lijstje. Het lijkt me helemaal gaaf om een soort educatie ermee te geven. Dat scholen langs komen of zoiets.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:57

Ik vind dat tjirpen altijd wel wat hebben :') net of je op vakantie bent. := maar misschien dat ik terzijnertijd wel over ga.

Ik maak me er verder niet druk over.
Ze zijn mooi rond.

21 januarie is er in gorinchem beurs.
Voor mij lekker dichtbij.

Fotos zijn altijd welkom.

Super gaaf wendy, wel fotos plaatsen straks ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:19

hobbyboerin schreef:
Hallo allemaal, ik heb nog niet zoveel bijzondere huisdieren (Wel veel dieren maar dan de Standard huisdieren) we hebben wel een baardagaam en een eigen kweek dubia's maar deze zijn om te voeren aan de baardagaam. Verder nog drie axolotl. ik wil nog graag een kikkerbak met ook wat kleine gekkos erbij. En ook een spin staat nog op mn lijstje. Het lijkt me helemaal gaaf om een soort educatie ermee te geven. Dat scholen langs komen of zoiets.

Welkom

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:52

cherell0 schreef:
Ik vind dat tjirpen altijd wel wat hebben :') net of je op vakantie bent. := maar misschien dat ik terzijnertijd wel over ga.

Ik maak me er verder niet druk over.
Ze zijn mooi rond.

21 januarie is er in gorinchem beurs.
Voor mij lekker dichtbij.

Fotos zijn altijd welkom.

Super gaaf wendy, wel fotos plaatsen straks ;)

Oh dat is ook niet heel ver hier vandaan. Is denk ik geen grote beurs, of wel?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:33

Nee is maar klein.
Maar daardoor ook lekker rustig meestal.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 02:01

Heb een klein verlanglijstje aan regius morphs gemaakt :') Kan er een paard voor kopen als ik die allemaal heb haha

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:58

Dank jullie! Ben ook heel benieuwd hoe het straks wordt!

Jullie nog tips voor of nou ja, tegen een killer baardagaam? Ik heb dus een jong vrouwtje van maand of 5/ 6. En zodra ik der wil pakken om in bad te doen gaat ze in "killer modus". Bek open, rennen, aanvallen... |o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:21

@ chimello, dat probleem ken ik :') en ik denk dat ik niet de enige ben := .

@ Wendy, ik vrees gewoon veel blijven doen.
Al moet ik zeggen dat het bij een konijn die ik had niet werkte... wat een kreng was dat zeg :oo die sprong letterlijk een halve meter de lucht in om je te grijpen en vloog achter je aan. >;) geen idee wat haar bezielde.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:47

De rat van mijn broertje wordt nu bijna niet meer aangeraakt omdat ze bijt :\
We willen een nieuwe rat kopen en erbij zetten maar ben bang dat ze de rat gaat aanvallen...
Krijg je als je een levende rat meeneemt om je nieuwe slang te voeren en staat te huilen als een klein kind omdat je het niet kunt... Met je broer... Die haar nu als huisdier houdt :')
Ze beet mij hard in mijn vinger. Heb er echt een gevoellig bobbeltje op mijn duim aan over gehouden! Terwijl ze helemaal hysterisch naar de tralies springt omdat ze opgepakt wil worden. (Om vervolgens te bijten) :\

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:22

Haha ik had dat toen in houte op de beurs.
Daar hadden ze voeder ratten en was helemaal verliefd op 1 hele grote die rustig los op de tafel zat.
Gelukkig mezelf in de hand kunnen houden en hem laten zitten.

Aan de andere kant ben ik ook een slapjanus, behalve insecten voer ik alleen dood.
En heb vorige week nog 4 verwaarloosde gerbils mee naar huis gesleept :=

Wat betrefd een 2e rat erbij... je zou ze eerst in kooien naast elkaar kunnen zetten.
En introduceren in de badkamer gezien dat "neutraal" terrein is en er dus geen baas is.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:40

Wendy, sommige baardjes zijn gewoon, eh, temperamentvol. Rustig benaderen en blijben proberen is het enige dat helpt. Kijk wel uit voor je vingers. :=

Onze Bloody Mary was/is ook zo'n secreet. Altijd in de verdediging: blazen en wegrennen als je haar wilde pakken. Inmiddels is ze wel redelijk gewend aan oppakken, maar ik pak haar niet meer op dan nodig. Nu alleen maar even om water te geven en zodra ze uit de winterrust is alleen om haar in bad te stoppen of te checken of ze ok is.

Ben zo blij dat ik geen slangen oid houd. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om levend te voeren en zou inderdaad alle voederdieren als huisdier houden. :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 15:33

Mijn slangen zijn best braaf en eten goed diepvries.

Mijn baardagaam is zo lief! Komt als ze rondloopt altijd tegen mijn voet aan zitten. Houdt echt van aaitjes en aandacht en eet uit mijn hand. Maar mn broertje mag niet aan haar komen :') Ze heeft echt een favoriet persoon. Ik heb haar vanaf 12 weken geloof ik? ze paste in een chinees bakje haha. Wilde een kleintje omdat je ze dan juist goed in de hand kunt pakken en alles kunt aanwennen van eten want ze eet ook echt alles dat ik haar geef. Andijvie en mango is haar favoriete eten. En ze heeft echt leuke trekjes :P Als ze eet en ik kijk eet ze niet meer. Dan blijft ze me aanstaren tot ik weg ga en gaat ze verder. Maar wanneer ik ook stiekem kijk... Ze weet het gewoon! :')
Maar nu zit ze nog even dood te spelen. Ze is wel verplaatst naar een tak waar ze nu languit op ligt.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:51

Ennn.... We eindigen het jaar met een klaarwakkere George,
We schrikken ons nu elke keer de pleuris omdat ie vrolijk aan het rondrennen is :') Afbeelding

Hm en ondanks dat ie goed 'leeg' zijn rust is ingegaan toch een beste faecoliet. Naja; hij's er in ieder geval uit :(:)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:52

Haha hij wil het jaar goed beginnen.

Pluis gaat niet vervellen, maar ik ga de dikbil wel minder voeren :')

Iedereen vast de beste wensen.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:12

Grappig onze baardagaam is vandaag ook ineens super aktief. Mn axolotl zijn druk eitjes aan het leggen en aangezien ik mn zoontje heb belooft dat hij de volgende keer (da's nu dus) er een paar mag laten uitkomen en laten opgroeien zal ik aan t werk moeten. Maar stiekem lijkt het me ook wel weer erg leuk en interessant om te zien hoe ze zich ontwikkelen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:35

Vergeef me, ik heb gezondigt.

Meet nikki, grammostola pulchripes 09-2017

Afbeelding

En muis, lasiodora parahybana
07-2016.

Afbeelding
Ze moet al in een grotere bak :') het was al groter als verwacht.
(De "blote" billen zijn van de verhuizing.)

Beide gingen rustig en makkelijk hun nieuwe verblijf in.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:41

Dat mes wat er naast ligt belooft niet veel goeds :oo Wat ben jij met die arme Nikki van plan?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:05

_O- daar had ik de doos mee geopend.
Dat zakmes heb ik altijd op zak := door het slijpen laatst klapt het wat stroef dicht dus had het gewoon even zo laten liggen :o .

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:07

Leuk! Gezinsuitbreiding. :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:18

Adamootje schreef:

:D tot mijn moeder en zussen niet meer door de deur durven vanwegen een volgroeide L. parahybana met een eigen hondenluik :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:40

cherell0 schreef:
Adamootje schreef:

:D tot mijn moeder en zussen niet meer door de deur durven vanwegen een volgroeide L. parahybana met een eigen hondenluik :')

Ze worden lekker groot, ja! *\o/*