Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:25

Is er een kampioenschap poep ophouden want die gaat Bonne winnen. Echt knap hoe hij het voor elkaar krijgt super nodig te moeten en dan met openstaand poeperd nog meters af te leggen. Soms gaat hij zelfs zitten en is dan blijkbaar toch niet tevreden over het plekje en trekt die keutel weer in & loopt dan nog meters door naar een ander plekje. Zijn ontlasting is overigens gewoon goed hoor, dus niet dat het niet lukt ofzo. Mijn beide vorige honden gingen ook wel eens scharrelend een plekje zoeken maar Bonne trekt dit naar een nieuw level.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:37

Oh, dat had ik ook een keer. Meneer wilde in huis poepen, ik onderbrak hem net op tijd, loop met hem naar buiten, maar poepen, ho maar... Ik dacht dat ie moest? >;)

onpaard

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:40

Yfke is nog klein maar wie weet gaat ze Bonne nog verslaan. Een goede poep plek vinden duurt nu al mega lang. En als ze dan t plekje heeft en iets ziet wat interessant is beginnen we weer opnieuw.

Vandaag een nieuw y-tuigje gekocht voor puppycursus. In Ede zit Zoo &zo, we zijn daar super fijn geholpen. Voor Yfke is het een groot feest daar.
Daarna naar de dierenarts voor de 2e vaccinatie en ook daar heeft ze nieuwe vrienden gemaakt.

Mijn dochter heeft een vriendin te logeren en die heeft een kluif meegenomen voor Yf. Een 8 in 1 delights beef bone, die valt zeer goed in de smaak.

We hebben Yfke nu bijna 2 weken en in het begin moest ik best wennen aan de pup. Maar nu ben ik compleet verliefd. Eigenlijk ben ik niet echt een honden liefhebber maar de rest van het gezin wilde het super graag. Nu hoort ze bij ons gezin en hoop ik nog jaren plezier van haar te hebben.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:26

Haha Fitz vindt dat de beste poepplek net voorbij het uiteinde van de lijn is. :') Ik vind dat hij zich niet moet aanstellen en ook een graspol eerder kan poepen.
Als pup was hij idd nog erger, moest soms 5x verzitten voor er iets kwam.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:48

Oh wat fijn om te horen dat die van jullie dat ook doen.

Freek draait maar rondjes en rondjes. Stampen met die pootjes. En ik sta hem aan te moedigen van "Jaa, doe maar poepie. Poepie doen Freek!"

Mensen die voorbij komen zullen wel denken, dies niet wijs _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:50

Leo schreef:
Haha Fitz vindt dat de beste poepplek net voorbij het uiteinde van de lijn is. :') Ik vind dat hij zich niet moet aanstellen en ook een graspol eerder kan poepen.
Als pup was hij idd nog erger, moest soms 5x verzitten voor er iets kwam.

Dit!! Elke keer weer _O-
Altijd op hetzelfde veldje, altijd nét wat verder dan de riem.

Wat fijn onpaard <3
Genieten samen dus!

Zoo&Zo zijn wij ook los gegaan toen we Evi kregen haha. Heerlijke winkel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 08:24

Onze boellie heeft dat ook. Ga je speciaal lopen zodat ie kan kakken omdat ie onrustig is en echt aangeeft te moeten… doet ie t pas op t laatste moment van de hele ronde

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:44

Aan de ene kant goed te lezen dat Bonne niet de enige is, aan de andere kant een tegenvaller want dat kampioenschap zal dan nog knokken worden haha.

Vergeleken de vorige honden vind ik dit extreem met hoe lang hij het kan ophouden. Vooral met slecht weer denk ik: mijn hemel ga zitten!!!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:23

Obi heeft een andere poeptechniek, in elk geval met hardlopen. Dan zijn we aan het rennen en als hij moet gaat hij volledig in de ankers en zitten kakken. Gelukkig zie ik het tegenwoordig aankomen aan hoe hij zijn kontje en staart beweegt en val ik niet meer over hem heen. Maar hij kan van full speed rennen gelijk over op zitten poepen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:02

Dat is ook best een prestatie :') _O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:05

Over bijzondere poepgewoontes gesproken… Elvis poept vaak met z’n achterpoot omhoog. :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:08

S1993, die techniek kan Bonne ook als hij aan het spelen is met een ander hondje. Lekker rennen en dan 'oh s.h.i.t ik moet NU' - zitten - afknijpen en door! Dan hoeft hij ook geen plekje te zoeken, kan dan zo midden op het bospad en kan ik het weer aan de kant vegen of oprapen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 19:19

Zitten jullie honden ook graag op schoot? Yfke mag van ons niet op de bank. Maar ze wil graag op schoot. Dus dan ga ik op de grond zitten en dan kruipt ze op mn schoot en krult ze zich helemaal op. Ze is nu nog klein en dat gaat prima, ik ben benieuwd hoe het over een jaar is. Het is eigenlijk wel heel lief <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 19:30

onpaard schreef:
Zitten jullie honden ook graag op schoot? Yfke mag van ons niet op de bank. Maar ze wil graag op schoot. Dus dan ga ik op de grond zitten en dan kruipt ze op mn schoot en krult ze zich helemaal op. Ze is nu nog klein en dat gaat prima, ik ben benieuwd hoe het over een jaar is. Het is eigenlijk wel heel lief <3

Freek zit heel graag op schoot, in je knieholtes of gewoon tegen je aangeplakt. Hier mogen ze gewoon op de bank, want ik heb geen ruggegraat en vind het veel te gezellig :') <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:25

Fitz is te groot voor op schoot maar hij ligt graag tegen me aan gekruld of met zn kop op schoot. Voor max 10 minuten dan moet hij weer afkoelen :')

Afbeelding

Hij mocht ook niet op de bank. Hadden we bedacht. Maar ja toen brak hij zn pootje met 5 maanden en was hij zielig. Toen was het klaar met ons voornemen :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:29

onpaard schreef:

Mijn pup zit ook het liefst bij mij op schoot. Ze is er op uitgezocht dat ze ook als volwassen hond nog bij mij kan liggen. <3 We verwachten dat ze rond de 8 kilo wordt dus dat gaat gemakkelijk :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 20:33

Evi zit eigenlijk helemaal niet graag op schoot! (Is dr lijf ook veel te lang voor :') )
Maar ze ligt wel heel graag op de bank tegen ons aan, tussen ons in of tussen m'n benen <3
Komt ook weleens op m'n borst liggen, beetje zwaar maar het is zo schattig!

Het was eindelijk droog vandaag dus lekker wandeltijd!

Afbeelding

Ze vond een onwijs leuk speelvriendinnetje, heel leuk gelijkwaardig spel. Dus daarna heerlijk smerig & doodmoe haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 20:46

Envie ligt vaak tussen mn benen onder de deken. Djes en chicka vaak tegen me aan. Boellie doet niet aan knuffelen :P

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:13

Het mag nog net: De beste wensen allemaal.

Wij waren met de honden op Ameland met oud en nieuw. Ons oudste hond vind vuurwerk doodeng en Senna vond het prachtig.

De honden mogen hier op de bank. Er ligt een deken op ter bescherming van de stof. Ook hebben ze beide een mand en voor Senna staat de bench ook nog in de kamer.

Senna is al 8 maanden en wordt al een grote meid. We zouden 2/11 beginnen met Hoopers, maar de lessen worden steeds geanuleerd ivm de regen en het natte veld. Wel met de honden getraind in de overdekte hal, senna de tunnel aangeleerd.

Ik ben aan het kijken naar ander voer voor Senna. Ze krijgt nu Imperial foods, maar de poep is gewoon niet altijs helemaal oke. Regelmatig is het laatste stukje wat zacht. Ze is nu 8 keer op Giarda getest. Steeds negatief. Heeft probiotia gehad. En nu sinds 10 dagen als een gastrobrok van hetzelfde brok, waarmee ik een deel van de puppybrok vervang. Het lastige is wat moet ik dan voeren? En deze brok mag je niet mengen met andere brokken, dus ik moet in 1 meer over. Je mag wel mengen met gestoomd of vers vlees, dus dat zou ook een optie zijn. Saar eet eukanuba en dat gaat al 7,5 super, zij hoeft niet over. Iemand tips???

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:18

Parker is ook te groot voor op schoot. 18 kilo, en met zijn formaat.

Niet dat het hem iets kan schelen :') Parker is echt het tegenovergestelde daarmee met Jarvis. Parker kruipt het liefst in je :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 21:24

waarom mag je de brokken niet mengen?

Ik zou, met al die wisselingen eens kijken of , tijdelijk, op kvv een optie is. Niet om kvv de hemel in te prijzen. Maar even geen toevoegingen en ''belasting'' zodat de darmen tot rust komen. Daarna weer over op een voeding die je liever voert.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:29

Ivm de hoge verteerbaarheid levert dat problemen op volgens de fabrikant.

Ja op vlees zetten is ook de gedachte waar ik mee speel en dan verder zien. Ik heb een grote vriezer, dus het zou moeten kunnen

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:31

Lastig Bo_Y. Evi had als pup op Royal Canin echt veeeeel poep, en zacht. Geen diarree maar ook niet goed. Toen op Eukanuba graanvrij gezet en dat ging veel beter.

Nu krijgt ze Kvv ivm haar kaak, anders waren we verder gegaan met eukanuba denk ik. Maar dr ontlasting is echt veel beter. Laast had ze een kalkoen/zalm mix. Hele ontlasting weer ontregeld! Zalm had ze eerder gehad dus ze reageerde vermoedelijk op de kalkoen. Dus ook nu blijft het even uitzoeken.

Maar overall veel betere & minder poep met kvv :+

Hahaha die houdingen van Parker _O-
Ik herken dat hangen wel hier haha

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 21:47

Bo_Y schreef:
Ivm de hoge verteerbaarheid levert dat problemen op volgens de fabrikant.

Ja op vlees zetten is ook de gedachte waar ik mee speel en dan verder zien. Ik heb een grote vriezer, dus het zou moeten kunnen

Die is nieuw voor mij :')
Dogmeat heeft ook een ruime keuze aan mixrollen. Darf ook. Beide fijne kwaliteit. Kivo voeren we ook voor afwisseling. Fijne kwaliteit maar veel met kip gemixt

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 21:48

Hier zijn ze beide echte knuffelaars! Layla wel 'on her own terms', maar als ze wilt knuffelen dan gaat ze er echt voor. Beer zit het liefst permanent op schoot (en dat past natuurlijk prima, zo'n hond van 23kg). Helemaal nu Layla loops is (heel handig op vakantie) en Beer nogal loopt te versieren. Hij weet totaal niet wat hij er mee moet, dus die zit zowat permanent op mijn man zijn schoot.

Bo_Y Beer heeft altijd al net niet goede poep gehad (vooral vergeleken met Layla die echt alles kan hebben en perfecte drollen produceert). Wat bij hem heel goed werkt is stukken karkas geven. Hij krijgt nu regelematig een stuk kippen karkas (of konijn), en dan of brokken of rauw voor de andere maaltijd. Drollen zijn echt perfect - niet zo hard dat hij ze er niet uit krijgt, niet wit uitgeslagen, maar gewoon heel goed.

--------------------------------------

Wij zijn weer terug van roadtrip! 5800 km in 15 dagen tijd - het was nogal een trip maar ze hebben het beide echt goed gedaan. Beer vindt de auto niet fantastisch, al doet hij het al veel beter. Gelukkig is het meteen helemaal goed zodra hij uit de auto komt. Layla is de meeste ideale roadtrip hond. Die slaapt gewoon standaard in de auto, op de paar minuten hier en daar dat ze uit het raam kijkt. Die kan uberhaupt overal slapen.

Oud en Nieuw zijn we allemaal doorheen geslapen. Er was 0 vuurwerk waar we verbleven.

Layla had er niet zoveel zin in op 1 januari :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu weer het "gewone" leven! Dinsdag beginnen we met Scentwork (detectie). Ben erg benieuwd. Heb al allemaal informatie via de online classroom gekregen, dus heb er helemaal zin in.