Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:20

@fannetje dat is het vaak he: als beestje er eenmaal is, maakt het niks meer uit ;)
Mijn ouders wilden géén grote, kochten een kleine medium australian labradoodle en zeggen nu heel vaak 'oh, hij is toch bést klein eigenlijk he, iets groter had ook best gemogen...' (Hij is 45cm / 15kg ongeveer)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:35

Ja inderdaad, als ze er eenmaal zijn is alles goed. Ik hoop op rond de 50 cm, maar als hij groter of kleiner wordt is dat dan ook prima :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:02

Skippy01 schreef:
@fannetje dat is het vaak he: als beestje er eenmaal is, maakt het niks meer uit ;)
Mijn ouders wilden géén grote, kochten een kleine medium australian labradoodle en zeggen nu heel vaak 'oh, hij is toch bést klein eigenlijk he, iets groter had ook best gemogen...' (Hij is 45cm / 15kg ongeveer)

45cm 15kg is toch ook een kleine medium?

De grote labradoedels zitten zo rond de 30-35kg. De medium geloof ik zo rond de 20-30kg.

Dan is 15kg behoorlijk aan de kleine kant voor een labradoedel.

Vergeet niet dat het een kruising is tussen 2 grotere rassen: labrador 25-35kg en poedel 20-30kg..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:26

mvdende schreef:
Skippy01 schreef:

45cm 15kg is toch ook een kleine medium?

De grote labradoedels zitten zo rond de 30-35kg. De medium geloof ik zo rond de 20-30kg.

Dan is 15kg behoorlijk aan de kleine kant voor een labradoedel.

Vergeet niet dat het een kruising is tussen 2 grotere rassen: labrador 25-35kg en poedel 20-30kg..

Dat zeg ik toch? ;) Neemt niet weg dat dat best wel eens klein kan lijken als het er eenmaal loopt. Zeker als de vorige hond gewoon 30kg was en formaat labrador...

Ik ben best thuis in wat wij thuis hebben lopen hoor... ;)

En vergeet niet dat een australische labradoodle niet alleen die rassen heeft. In onze hond zitten labrador, poedel, curly coated retriever, engelse cocker spaniel, amerikaanse cocker spaniel en ierse waterspaniel in de bloedvoering.
(En de cobber dog, degene die ze willen standaardiseren tot een ras, mag daarnaast ook nog wheaten terrier in de bloedvoering hebben)

Overigens is een poedel ook niet alleen maar in de grote maat te krijgen natuurlijk he... Daar zijn genoeg maten in.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:19

Wij hebben inmiddels alle maten BC dus als mensen een maat als voorbeeld willen, het loopt er bij ons vast tussen.

Guinness is de zwaarste met (momenteel) 22kg & Maze zal ten alle tijden het minst wegen. Zij zal niet veel verder komen dan 12kg maar dat wilde ik ook graag. Ben alleen benieuwd of ze Inter blijft of Large wordt, al zal ze sowieso large gaan springen vanwege de (internationale) wedstrijden. Inter is nog niet overal een officiële klasse.

Dana is op de centimeter Inter en die Ou ook niet gelukkig worden van large, dan zou voor haar de lol er snel af zijn. :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:23

Benno weegt 15 kg maar is maar 48cm hoog.. (intermediate)

En Mezzy is 54 cm en is nu al 18kg... dus denk dat zij straks rond de 20 zal wegen als ze een jaar of 2 is. (Mezzy is large) :Y)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:27

mijn guinness is 54cm en weegt 19 kilo.
Lyn is dan nu ongeveer 7 maand, zal misschien 45 centimeter zin ofzo, en weegt krap aan 11 kilo

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 17:32

Bouw speelt natuurlijk ook enorm mee daarin. Toby is 41/42cm en weegt idealiter 9.8kg. De doodle van mijn ouders is maar 3cm groter en weegt toch een stuk meer (15kg). En bij beide zijn keurig de ribben te voelen. Maar zo'n totaal andere bouw...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:19

Die van mijn broer is denk nu al ergens tussen de 45 en 50 cm, denk ik. En ruim 14kg, dus ik denk dat dat een large wordt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:29

Wat klinkt dat hoog, jullie honden! Ik zou eigenlijk niet weten hoe hoog Zhiva is of hoe zwaar. Zal het in mei wel te weten komen. :D

Vandaag lekker stukje door de stad gelopen, ze deed het netjes. Wel wat trekken, maar niet angstig, niet dingen oprapen van de grond, niet zomaar naar mensen toe gaan, niet blaffen. Dus ik mag niet klagen. Bij thuiskomst nog even haar eten in huis laten zoeken en nog een denkspelletje met haar gedaan (https://www.instagram.com/reel/COQlR28h ... d323ojv1vc). Duurde even voor ze het door had. Uiteindelijk heb ik haar het commando 'poot' gegeven en toen snapte ze het. Ze is in dat opzicht heel voorzichtig en pakt niets met de bek of zomaar de poot erop gooien. :P Hoe zijn jullie deze regenachtige dag doorgekomen?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:35

Afbeelding
Yoshi slapend....
Ik een gebroken dienst van bijna 15 uur en morgen weer :+

Zal morgenavond dat lieve monster eens op meten hoe hoog die is :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:21

Naya is 47cm en schommelt de altijd tussen de 19 en 21kg. Charlie zal nu ong 55-56cm zijn denk ik en is nu 23kg. Denk dat zijn ideaal gewicht uitgegroeid 26-28kilo zal zijn..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:17

Hier even niet kunnen posten en bijleespost kunnen maken.

Mosi de chihuahua bleek een kanker tumor in zijn teen te hebben, op echo geen uitzaaiingen te zien dus teenamputatie gehad. Zou gelijk gecastreerd worden als hij dan toch onder narcose was (nooit onder narcose geweest vind ik zelf eng, 3 kg is hij maar en hartpatiënt dus dacht combineren maar) echter is de teenamputatie gelukt en castreren niet. Mn mannetje stopte met ademhalen dus vroegtijdig uit narcose gehaald.

Mocht net het verband eraf halen en onwijs veel gebloed. Verband moest er vanaf vandaag afblijven en na 3 weken hechtingen eruit.

Uitslag tumor over welke graad kanker moet nog komen, en dan weten we pas of hij veilig is.

In augustus grote hond van ons botkanker en volledige poot amputatie dus gaat lekker hier.

Met ivy gaat het wel goed, 11 weken en 14,2 kg. Enting was niet aangeslagen maar niet alle waardes laag genoeg voor volledige enting dus over twee weekjes weer titeren.

Gaan nog steeds puppy curcus en 1x detectie geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook is mn auto overleden dus moest een nieuwe kopen, want het is mijn kantoor (thuiszorg) dus hard nodig. Dus ging lekker hier.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:29

@Marlis he, jeetje dat zit allemaal niet mee dan... :(:) Hopelijk valt de uitslag mee!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:33

Jeetje Marlis wat heftig :(:) Hoe ging de detectie les met Ivy?

Hier gaat de behandeling van Dexter nog steeds prut. Sinds het verlagen van de prednison gaat het alleen maar bergafwaarts, zelfs nadat we de prednison weer verhoogd hebben. Hij is er zo ellendig onder dat ik er over nadenk om de behandeling te stoppen, de SLO z'n gang te laten gaan totdat alle nagels eraf zijn en daarna de behandeling weer te starten. Maar eerst van de prednison af, dat duurt tot 29 mei dus exact een maand (gisteren begonnen).

Dexter weegt overigens met 51cm 18,7kg en Dundy met 53cm 19kg. Beiden zijn nu mooi op gewicht maar Dexter mist dankzij de prednison wel erg veel spiermassa :\

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:46

He bah, arme Dexter! Wat een ellende zeg :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 08:49

Wat rot marlis en kaus!

Hier djessey die ongeveer 14 kg weegt. 38 cm hoog.
Chick 38 cm hoog en 14,5 kg
En boellie 36 cm hoog en 16 kg

Baco is nu bijna 15 kg en ik schat dat ie ook rond de 38 cm zal zitten.

Van chill denk ik zo’n 42 cm en 16/17 kg

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:41

Ja prednison is rotzooi, het is dat het soms gewoon echt nodig is maar werkt voor spiermassa idd niet mee. En wat onwijs rot dat de behandeling niet aanslaat, lijkt me een heel lastig probleem

Ivy wordt denk wel minimaal 35 kilo maybe wel zwaarder haha.

Moos zijn pootje

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding
Spoiler:

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:45

Wat een zorgen voor jullie beiden Marlis en Kaus, hopelijk snel beter nieuws.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:09

Ah jeetje wat een ellende zeg, dames. :(:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:01

Nou dames jeetje niet leuk om te horen allemaal.

Ik doe mee....
Parel was weer niet helemaal oke,merkte dat ze toch weer wat zwaarder had met de warmere dagen en t was nog niet eens echt warm.
Ze liep ook weer veel bellen te blazen met de uitlaat en als ze sliep maakte ze met regelmaat kreunende geluiden.
Heb de dierenarts gebeld want haar hartecho hebben we in juli nog gedaan maar aangegeven dat ik het vervroegd wilde dus gedaan en haar hartje is inderdaad achteruit gegaan.
Nu heeft ze daar (ook)medicijnen voor en heeft ze in principe nog 2 jaar gekregen wat betreft de medicijnen,daarna schijnt dat ze vaak teveel vocht vast gaan houden en gaan over t algemeen de meeste honden ook op vochtafdrijvers en gaat het gemiddeld nog zo’n 8 maanden goed.

Echt ik tegen voor die 2,5 jaar hoor!!!
Maar ondanks dat ik weet dat ze dan echt oud is en het zou bizar zijn als ze dat haalt,toch voelt het als aftellen en dat is gek want ze zit al jaren in haar bonus jaren.

Maar goed nu een paar daagjes op de medicijnen en ze gaat als een tierelier :wow:
Ze rent gewoon stukken dat ik denk huh was dat parel :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:02

Marlis schreef:
Ja prednison is rotzooi, het is dat het soms gewoon echt nodig is maar werkt voor spiermassa idd niet mee. En wat onwijs rot dat de behandeling niet aanslaat, lijkt me een heel lastig probleem

Moos zijn pootje

Spoiler:
[ [url=m/I4nKiJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8kfGIC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spoiler:

Ik vind het trouwens wel heel netjes gedaan zeg!
Durfde hem niet te kijken maar mijn nieuwsgierigheid won het :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:21

cinniz123 schreef:
Marlis schreef:

Moos zijn pootje

Spoiler:
[ [url=m/I4nKiJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8kfGIC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spoiler:

Ik vind het trouwens wel heel netjes gedaan zeg!
Durfde hem niet te kijken maar mijn nieuwsgierigheid won het :+

Helaas ondanks dat er continu iemabd boven op zit, alsnog een hechting eruit getrokken. Dus ondanks dat de dierenarts het niet in het verband wilt, net na mn avonddienst snel verband gehaald bij mn zus en pootje ingepakt.

Aah vervelend van het hartje, hier ook hartproblemen helaas. Hopelijk nog een goede tijd, fijn dat je al flink verschil merk.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:20

Wat balen zeg Marlis, het zit je niet mee.. :(:)

Cody is 60cm en 35 kilo :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:16

Flinke jongen aha.

Nou de chihuahua heeft al 2 hechtingen eruit getrokken, trekt binnen een seconde verband eraf en hechtingen. Is nu boos want heeft nu en nieuw verband en een kap om.