Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:53

Spannend heh Ymor! Maar alleen maar goed dat t zo is gegaan! Knap van jullie allemaal. Leuke hondjes heb je ♡

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:58

Ja heb ik gezien. Facturen zijn nu naar hun verzekering.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:59

Beterschap voor de hondjes! Goed dat je er nog bent geweest Ymor! Lijkt me fijn om er geen ding van te maken zeg maar.

Wat de dierenarts betreft, ik ben natuurlijk degene aan de andere kant van die interactie en weet ook waarom je voor een consult betaalt en niet gewoon een kuur AB af kan halen zonder langs te komen. Ik word ook vaak wel vervelend van de instellingen die sommige mensen mee naar binnen nemen, omdat iets "duur" is (veeeele malen goedkoper dan humane geneeskunde) doe je het alleen maar voor het geld. Hoewel ik minder verdien dan de gemiddelde supermarktmedewerker... :+ Dierenartsen verdienen ook geen zak vergeleken met andere universitair geschoolden.

Vandaag ben ik voor het eerst met Popo naast de fiets naar werk gegaan, dat was wel fijn want het is nu zó gigantisch druk de hele tijd dat ik toch niet meer kan doen dan hem laten plassen tussen de middag en zo krijgt hij toch zijn beweging. Wel allemaal op zijn eigen tempo ... :+ Dus ik deed er nu 3 kwartier over ipv 20 minuten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 22:05

Ymor schreef:
Ja heb ik gezien. Facturen zijn nu naar hun verzekering.

Ohh dat deel had ik even gemist. Maar ze willen dus in iedergeval mee werken als ze de facturen naar hun verzekering doen. Das wel fijn. Scheelt toch wel weer iets.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:08

Zo negatief heb ik het helemaal niet bedoeld Simoonzel :) Ik gok overigens dat een dierenarts meer verdient dan ik (ondanks dat ik ook gewoon geschoold ben). Ik gaf aan de telefoon sochtends al aan dat ik metrobactin nodig zou hebben en uiteindelijk stond ik 10minuten later buiten de deur met metrobactin. Ik heb netjes afgerekend en als het moet zou ik zo weer gaan. Maar het is nou niet dat ik daar met biljetten sta te zwaaien omdat ik het zo graag aan dit soort dingen uitgeef ;) Ik heb dieren en daar zal ik altijd alles voor doen <3 Maar ik mag het best een hoop geld vinden denk ik zo :P

Mijn paard is jaren terug voor bijna 4000euro behandeld aan een sarcoïd, ik weet wel hoe t werkt :')

Fijn dat je lekker hebt kunnen ontspannen na je werk!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:39

Skippy01 schreef:
@Roosvanblue bij paarden noemen we dat gewoon 'merriegedrag' haha (ik hou van merries overigens, juist daarom), verbaast mij niks dat zo'n pup dat lekker even gaat proberen. De wereld is gewoon veel leuker als je die naar je hand kunt zetten :') :j
Fijn dat het goed ging!

(Maar euhm, je mág nee zeggen tegen buurkinderen die ongevraagd dingen komen afleveren hè :Y) )

Hahaha ja I KNOW. Dat had ik ook gezegd tegen mezelf als ik iemand anders was. Maar ergens heb ik dus een ruggengraat van niks. En dan denk ik; okeeee :roll:

Ze heeft nu nog iets bedacht. Als ze iets doet wat niet mag (weet ze al dus) en ik kom naar haar toe dan gaat ze op haar rug liggen. Ik pak haar normaal gezien dan even op en doe haar even in de gang of in de bench als ze echt door het dolle is, gewoon op een rustige manier. Maar een pup die op haar rug ligt te rollen is verrekte lastig op te pakken en dat wéét ze *\%/* En dan eindig ik dus met buikje kriebelen want dat buikje <3

Moest verder ff bijlezen, nu ik weer werk blijft er bar weinig tijd over weer. In elk geval beterschap voor alle zielige hondjes en Ymor super stoer dat je naar dezelfde plek bent gegaan. Echt zo fijn om te zien hoe hij is opgeknapt!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 06:22

Haha ja als ze op hun rug liggen heb je geen kans meer.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:56

Simoonzel schreef:
Beterschap voor de hondjes! Goed dat je er nog bent geweest Ymor! Lijkt me fijn om er geen ding van te maken zeg maar.

Wat de dierenarts betreft, ik ben natuurlijk degene aan de andere kant van die interactie en weet ook waarom je voor een consult betaalt en niet gewoon een kuur AB af kan halen zonder langs te komen. Ik word ook vaak wel vervelend van de instellingen die sommige mensen mee naar binnen nemen, omdat iets "duur" is (veeeele malen goedkoper dan humane geneeskunde) doe je het alleen maar voor het geld. Hoewel ik minder verdien dan de gemiddelde supermarktmedewerker... :+ Dierenartsen verdienen ook geen zak vergeleken met andere universitair geschoolden.

Vandaag ben ik voor het eerst met Popo naast de fiets naar werk gegaan, dat was wel fijn want het is nu zó gigantisch druk de hele tijd dat ik toch niet meer kan doen dan hem laten plassen tussen de middag en zo krijgt hij toch zijn beweging. Wel allemaal op zijn eigen tempo ... :+ Dus ik deed er nu 3 kwartier over ipv 20 minuten.

Tuurlijk verdient een dierenarts écht een stuk minder dan een humaan arts (en ligt het zelfmoordcijfer veel hoger, dat ook), ik ken de cijfers :)
Maar wat Denies ook zegt: dat geldt voor meer mensen. Ik heb een universitair diploma internationale betrekkingen op zak. Daar is dus geen werk in als je niet in Den Haag wil wonen. De provincies willen je niet zeg maar, die prefereren bestuurskunde afgestudeerden. Dus ik doe iets héél anders, voor veel minder geld :j (Niks mis mee, maar voor het perspectief wat Denies ook zegt: ik mag het dus best veel geld vinden, want ik verdien óók niet wat een hartchirurg verdient ;) ). Nou schijnt onze dierenarts ook gewoon echt wel prijzig te zijn overigens hoor. De paardenarts vind ik altijd hele nette rekeningen sturen, onze dierenarts voor de kleindieren is de duurste in de regio hier... Maar goed, wel eentje die netjes omgaat met klant én dier. Vooral omgang met klanten is voor sommige andere praktijken wel 'een dingetje' hier...

@Roosvanblue ahhh, nee, daar kun je niet tegenop! Puppy's... Het is goed dat ze schattig zijn, want met al dat wangedrag begon anders nooit meer iemand er aan :') :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:22

Puppys af en toe... RoosvanBlue! :P

Hier kreeg ik vannacht een kroelaanval en vanochtend wilde ze weer helemaaal bij me liggen. Ze pest Lupa, ze is weer energiek, speelt weer en eet met alle liefde alle koekjes en pillen! Mera is weer zichzelf en we hebben geen spuitpoep meer!!

Ik moet nog wel een week bijslapen voordat ik het heb ingehaald maargoed :P Ben allang blij dat het zo snel is gaan werken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:24

Pfff hier hebben ze sinds guapa loops is wat nieuws en is nu een dag of 4 achter elkaar en daarvoor af en toe.
En hoop echt dat het over gaat anders eet ik binnenkort hondenvlees.
Ze guapa begint s’ochtends vroeg met huilen en elvin gaat er als een malle overheen gillen maar die gilt ook echt als een aangereden teckel :+
Als ik naar beneden storm stoppen ze wel,guapa gelijk en elvin moet nog even na miepen.
Ik heb al een antblaf kastje staan en die ga ik scherper zetten maar waar hij voorheen voor elvin effect had gaan ze er nu doorheen.

Ze doen het echt hard dat de buurvrouw laatst dacht dat het alarm af ging :o

Ik hoop echt dat dit een hormoon kwestie is en niet omdat het vroeg licht is anders zijn we er lekker mee.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 08:44

Super fijn nieuws Denise!! Voorlopig even een middagslaapje houden haha.

Cinniz, ben je lekker mee inderdaad. Hopelijk ligt het niet aan het licht. En anders verduisterende gordijnen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 08:52

Oh god wat een monsters Cinniz.. :P

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:07

Ymor wat fijn dat Pietertje zo snel opknapt! Gelukkig maar!

Hahahaha RoosvanBlue, ze zijn ook zo slim he xD Heerlijk

Denies fijn dat het met Mera weer beter gaat, is niks als ze ziek zijn...

Cinniz omg wat irritant :P Hopelijk kan je het oplossen!

Zo ik heb af en toe wel een beetje meegelezen maar even geen behoefte gehad om te reageren. Mulan gaat goed, ze is een heerlijk blij ei en ik geniet zo van haar <3 Als ik weer geld heb de 20e gaan we aan de online cursus van mijn hondenschool beginnen, dan hebben we weer wat trainingsdoelen en houvast. Zou liever gewoon echt trainen op de hondenschool zelf maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor ze weer echt open kunnen, dus dan maar de online cursus.

Verder lopen we lekker veel, het is nu heerlijk rustig aan het meer steeds dus dat is echt genieten. Mulan is ook onwijs goed gaan luisteren, ben echt heel trots! Laatst was ik eigenlijk te laat met haar terug roepen en schoot ze op een hond af, maar ze stopte, draaide om en kwam terugrennen :oo Dacht even dat mijn mond eraf viel van verbazing :D

Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:11

Nou indd dus mochten jullie tips hebben,heel graag :')

En verduisterende gordijnen wil ik niet.
Ze hangen in de woonkamer en vind dat echt heel lelijk.
Stop ze wel in een doos dat is ook donker _O-

Uitelkaar halen ben ik ook over na aan het denken maar elvin kan geen rust vinden op een slaapkamer en guapa maakt er een feestje van die wil op bed dus dat doe ik ook liever niet.
Want die rent gewoon over poep veldjes alsof er niets ligt en kan je vertellen hier in rotterdam is het een bommenveld :r
En in de ren gaat het prima maar daar heb ik geen ruimte voor in de slaapkamer en zodra ze ons hoort gaat ze niet meer slapen.
Een gang heb ik wel alleen horen ze elkaar dan gewoon en ik moet ook een beetje opletten want nergens is het warm in huis behalve de woonkamer en heb ook geen kamer over voor 1 van de honden.

Een blafband vind ik bij die naakies wel heel erg gemeen zeker omdat die dingen ook afgaan door bepaalde bewegingen.

Elvin castreren heeft weinig zin omdat guapa begint.
En is het door de loopsheid is het al bijna over maar als dat het niet is ben ik toch bang dat het straks als overlast wordt gezien.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:22

Jeetje Cinniz, dat is écht ellende! Ik vind het al irritant als Toobs krijst als er te veel vogels in de tuin zitten naar zijn mening, maar zo vroeg de boel bij elkaar krijsen... bah!
Tips heb ik helaas niet, hopelijk inderdaad van de loopsheid!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:29

NorwayFjord wat super knap!! Hoe verliefd kan je zijn op je hond als ze het zo goed doen!

Cinniz heel naar. Ik zou even de loopsheid afwachten en dan verder kijken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:39

Ja indd en na de loopsheid kan ik ook kijken of ze het nog doet als ze bij de andere kan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:30

Oh mijn god Cinniz wat erg :') Stiekem moest ik er ook wel een beetje om lachen haha maar ik hoop echt dat het over gaat.

@Denise Fijn dat het beter gaat met Mera! Ik vind jou (en anderen hier in het topic) ook niet het type eigenaar dat zorgt voor frustraties bij dierenarts personeel hoor haha. Maar er zijn er genoeg die vinden dat ze wel 8 huisdieren mogen hebben terwijl ze onder bewind staan en als er dan een een poot breekt is het onze schuld dat ze het niet kunnen betalen :( Zoals Skippy opmerkte, dat soort dingen zorgen er helaas voor dat veel diergeneeskundig personeel ermee stopt of zichzelf van kant maakt. En er zijn ook echt wel praktijken waar ze voor het minste of geringste je dier binnenstebuiten keren en je honderden euro's verder bent als je hond 1x gekotst heeft. Daar lopen dan ook veel klanten weg. Dat wil niet zeggen dat die werkwijze per se incorrect is maar je moet als arts wel rekening houden met de portemonnee van de eigenaar en daar goed in communiceren.
Gelukkig zijn er ook veel mensen die heel betrokken zijn bij hun beestjes en sparen of een verzekering afsluiten, dat scheelt een hoop ellende :D

Ik heb vanmorgen weer hardgelopen met Popo, dat ging goed, maar ik heb wel besloten om de mooie wandelpaden maar over te slaan en me te beperken tot het asfalt. Je hebt hier tussen de velden en volkstuintjes allemaal mooie paadjes lopen speciaal aangelegd om op te wandelen maar helaas lopen daar iedere keer hondeneigenaren die hun hond daar los gooien (wat niet mag) en vervolgens de oogkleppen op en oordoppen indoen waardoor hun hond als een dolle om de mijne loopt te sjezen voor honderden meters achter elkaar. Misschien zou dat nog te doen zijn als Popo een hekel had aan andere honden en met een snauw door zou lopen maar hij wil dolgraag meedoen :+ Waardoor ik alle kanten op getrokken word. Als kers op de taart ben ik ook nog mijn sleutels verloren (ik denk dus op dat stuk omdat ik toen helemaal door elkaar geschud ben) en heb ze niet weer kunnen vinden. Geen zin meer in dat gedoe dus dan loop ik wel een lelijke route. :')

Dan in leuker nieuws: gisteren is Popo een grote broer geworden! Zijn moeder is bevallen van 3 teefjes en een reu. Allemaal zwart. Toevallig is zijn opa ook op die dag geboren, die werd gisteren 14 jaar! Ik hoop dat hij ook gezond zo'n leeftijd mag bereiken. <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:34

al die loslopende honden overal, ik word er ZO gestoord van! Bij jou dus op de mooie paadjes, bij mij gisteren weer gewoon IN de woonwijk. Kreeg nog een sneer van die meneer ook dat ik Toby optilde. Tjah, ik heb jouw hond al vaker gezien meneer, die staat niet onder appel en is niet vriendelijk tegen andere honden, bekijk het maar, ik schop harder dan ik sla, dus ik hou Toobs mooi in mijn armen en indien nodig schop ik die van jou. Klaar. (was niet nodig, dikke entlebucher kon toch niet springen al zou hij het willen)

Oehhh, gefeliciteerd met het grote-broer-schap! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 10:53

Word hier ook echt knettergek van alle loslopers. Vooral omdat t daar allemaal niet mag.. :
Maar dat is wel echt een drama. Alleen daarom al ben ik dat corona gebeuren beu.. Dan is t veel rustiger.

vorige week de jack russel van de overburen ook weer kunnen vangen. die had zich uit de tuin gegraven :P

Wat zuur van je sleutels simone! En wat een mooie leeftijd voor opa. Gefeliciteerd met zn broertje en zusjes!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:55

Oh je bedoelde echt letterlijk zelfmoord. Wat heftig!! Dat had ik niet verwacht. En dan te bedenken dat zoveel kleine meisjes dierenarts willen worden.

Ik heb echt een hele fijne praktijk! 1 keer hebben ze me iets onnodigs laten doen en toen hebben ze een deel van de rekening ook kwijt gescholden. Maar ik ben ook wel een klant die er vaak is. Maak me vooral over de oudste wel altijd veel zorgen.

Gefeliciteerd! Zo schattig als ze broertjes en zusjes krijgen. Dan zijn ze ineens zo groot!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:57

@ymor ja bedoelde het letterlijk ja. de beroepsgroep met een gemiddeld extreem hoog zelfmoordpercentage. Heftig wel!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:03

Echt bizar! Daar heb ik nog nooit eerder iets over gehoord.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:18

Had dat ook nog nooit gehoord. Door wat is dat dan?
En dat ze zoveel minder verdienen wist ik ook niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 12:22

combinatie van hele hoge werkdruk (60+ uur per week, met piekweken van 100+ uur), klanten die extreem mondig zijn en de emotionele betrokkenheid van de dierenarts, hele hoge concurrentie en dan dat in combinatie met toegang tot zware medicatie die zelfdoding makkelijker maakt, hoe hard dat ook klinkt.

Die zelfdoding onder anesthesiologen schijnt overigens ook veel hoger te zijn dan gemiddeld: 3 a 4 op de 100 overlijdens is onder die beroepen mogelijk zelfdoding. (pin me niet vast op die cijfers, ik heb ze gelezen, niet geproduceerd)