Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dierenartsen verdienen ook geen zak vergeleken met andere universitair geschoolden.
Dus ik deed er nu 3 kwartier over ipv 20 minuten.
Ik gok overigens dat een dierenarts meer verdient dan ik (ondanks dat ik ook gewoon geschoold ben). Ik gaf aan de telefoon sochtends al aan dat ik metrobactin nodig zou hebben en uiteindelijk stond ik 10minuten later buiten de deur met metrobactin. Ik heb netjes afgerekend en als het moet zou ik zo weer gaan. Maar het is nou niet dat ik daar met biljetten sta te zwaaien omdat ik het zo graag aan dit soort dingen uitgeef
Ik heb dieren en daar zal ik altijd alles voor doen
Maar ik mag het best een hoop geld vinden denk ik zo 

Skippy01 schreef:@Roosvanblue bij paarden noemen we dat gewoon 'merriegedrag' haha (ik hou van merries overigens, juist daarom), verbaast mij niks dat zo'n pup dat lekker even gaat proberen. De wereld is gewoon veel leuker als je die naar je hand kunt zetten![]()
![]()
Fijn dat het goed ging!
(Maar euhm, je mág nee zeggen tegen buurkinderen die ongevraagd dingen komen afleveren hè)
En dan eindig ik dus met buikje kriebelen want dat buikje
Simoonzel schreef:Beterschap voor de hondjes! Goed dat je er nog bent geweest Ymor! Lijkt me fijn om er geen ding van te maken zeg maar.
Wat de dierenarts betreft, ik ben natuurlijk degene aan de andere kant van die interactie en weet ook waarom je voor een consult betaalt en niet gewoon een kuur AB af kan halen zonder langs te komen. Ik word ook vaak wel vervelend van de instellingen die sommige mensen mee naar binnen nemen, omdat iets "duur" is (veeeele malen goedkoper dan humane geneeskunde) doe je het alleen maar voor het geld. Hoewel ik minder verdien dan de gemiddelde supermarktmedewerker...Dierenartsen verdienen ook geen zak vergeleken met andere universitair geschoolden.
Vandaag ben ik voor het eerst met Popo naast de fiets naar werk gegaan, dat was wel fijn want het is nu zó gigantisch druk de hele tijd dat ik toch niet meer kan doen dan hem laten plassen tussen de middag en zo krijgt hij toch zijn beweging. Wel allemaal op zijn eigen tempo ...Dus ik deed er nu 3 kwartier over ipv 20 minuten.
(Niks mis mee, maar voor het perspectief wat Denies ook zegt: ik mag het dus best veel geld vinden, want ik verdien óók niet wat een hartchirurg verdient
). Nou schijnt onze dierenarts ook gewoon echt wel prijzig te zijn overigens hoor. De paardenarts vind ik altijd hele nette rekeningen sturen, onze dierenarts voor de kleindieren is de duurste in de regio hier... Maar goed, wel eentje die netjes omgaat met klant én dier. Vooral omgang met klanten is voor sommige andere praktijken wel 'een dingetje' hier...

Ben allang blij dat het zo snel is gaan werken.
Hopelijk kan je het oplossen!
Als ik weer geld heb de 20e gaan we aan de online cursus van mijn hondenschool beginnen, dan hebben we weer wat trainingsdoelen en houvast. Zou liever gewoon echt trainen op de hondenschool zelf maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren voor ze weer echt open kunnen, dus dan maar de online cursus.
Dacht even dat mijn mond eraf viel van verbazing 

Stiekem moest ik er ook wel een beetje om lachen haha maar ik hoop echt dat het over gaat.
Zoals Skippy opmerkte, dat soort dingen zorgen er helaas voor dat veel diergeneeskundig personeel ermee stopt of zichzelf van kant maakt. En er zijn ook echt wel praktijken waar ze voor het minste of geringste je dier binnenstebuiten keren en je honderden euro's verder bent als je hond 1x gekotst heeft. Daar lopen dan ook veel klanten weg. Dat wil niet zeggen dat die werkwijze per se incorrect is maar je moet als arts wel rekening houden met de portemonnee van de eigenaar en daar goed in communiceren.
Waardoor ik alle kanten op getrokken word. Als kers op de taart ben ik ook nog mijn sleutels verloren (ik denk dus op dat stuk omdat ik toen helemaal door elkaar geschud ben) en heb ze niet weer kunnen vinden. Geen zin meer in dat gedoe dus dan loop ik wel een lelijke route.