Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 19:10

Ze zat vandaag op 1.36 dit was dag 10. De vorige keer gingen we op dag 9 en zat ze op 0,766

Hebben sleeuwijk gebeld voor overleg en die gaven aan omdat we bij hun ook willen insemineren dat we dan maandag een hele grote kans hebben dat we gelijk kunnen insemineren.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:12

Spannend Kim! Hoe vaak ga je laten insimineren??

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 19:17

We gaan 1x insemineren. Dat advies hebben we van sleeuwijk gehad. Dus dat geloven we dan maar :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 03:02

fannetje schreef:
Ianthe, die kende ik dan weer niet.

Ben ook nog niemand tegen gekomen die het ras kent;P Ik kende het zelf ook niet tot 3 jaar geleden. Maar is echt een super ras.. wil graag werken, maar ook een echte familie hond, zo lief en vrolijk <3 En mooi formaatje, niet te groot. Wil er in de toekomst zeker nog wel eentje bij, maar dat duurt hopelijk nog wat jaartjes.. Heb nu 3 honden en meer wil ik er niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:07

Azmay schreef:
ZoZenn schreef:
Daamnn, luguber hier ineens. Gelukkig zit ik nooit op m'n telefoon in de auto, crash ik ook niet :+. De jongens zitten hier in een tuig, in een soort cocoon/scherm , aan twee kanten met gordels vast. Als ik ooit eens rijk ben, koop ik waarschijnlijk wel van die veilige tuigen :D.

Aj is FULL ON AAN HET PUBEREN. Op de hondenschool namen ze hem als voorbeeld: ja jongens, dit is zo ongeveer een puber :'). Woehoeee bananen in z'n oren .

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er bijzonder weinig nodig is voor een eenzijdig ongeluk, zeker geen telefoon. Om nog niet te spreken over het geklungel van anderen op de weg.

Honden zitten hier in de ( open) kofferbak of bij de voeten van de bijrijder. Die ene keer op de achterbank zet ik ze vast met een tuig.
Niet ideaal maar goed.

Dat kan ik beamen, mijn auto zag er zo uit:

Afbeelding

Wij hebben onze honden nu nog in normale benches, maar die staan verder naar achteren, als iemand achterin klapt dan zit er nog een stukje vouwruimte.

Wij willen wel op maat gemaakte alu benches, heb nu drie gecrashte auto's gezien waarbij één auto tussen twee vrachtwagens is geplet. De hele voorkant was plat, maar de alu benches hebben de meeste druk kunnen verdragen waardoor haar zeven(!) honden zonder schrammen hebben kunnen uitstappen. Zij zelf daarentegen heeft enkele weken in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig ook hersteld.

Dus ik ben zeker overtuigd, een goed op maat gemaakt alu bench in de auto kan een hond het leven redden. :j

Jullie hadden trouwens goed gekletst, ik had het vrij druk en het topic niet onderhouden. Heb het nodige kunnen bijlezen. :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:11

Klinkt toch wel heel interessant. Wij werken voorlopig met een gareeltje en zo'n speciale gordel voor korte afstanden omdat hij het autorijden nog niet gewoon is en dan bij mij op de achterbank kan zitten... maar ik denk dat we binnenkort ook wel gaan investeren in zo'n echte reisbench. Kost wel wat. Kiwi had me aangeraden naar tweedehands te kijken. We hebben een hele ruime kofferbak in onze nissan qashqai, dus dat moet wel lukken.

Aangezien ik hem binnenkort echt wel mee naar stal wil gaan nemen en in het weekend op uitstapjes, is het geen overbodige luxe.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:15

SinneJ schreef:
Klinkt toch wel heel interessant. Wij werken voorlopig met een gareeltje en zo'n speciale gordel voor korte afstanden omdat hij het autorijden nog niet gewoon is en dan bij mij op de achterbank kan zitten... maar ik denk dat we binnenkort ook wel gaan investeren in zo'n echte reisbench. Kost wel wat. Kiwi had me aangeraden naar tweedehands te kijken. We hebben een hele ruime kofferbak in onze nissan qashqai, dus dat moet wel lukken.

Aangezien ik hem binnenkort echt wel mee naar stal wil gaan nemen en in het weekend op uitstapjes, is het geen overbodige luxe.

Een vriendin van mij had voor haar border zo'n standaard alu bench, niet eens zo gek duur, ook tweedehands.

Bij een ongeluk in Italië heeft haar hond ook kunnen uitstappen ondanks dat de andere auto er vol ingereden is.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:15

Ik heb een speciaal auto honderduit voor de achterbank.
Een bench voor later mijn grote rottweiler past echt niet in mijn auto.
Als de banken geklapt zijn dan zijn ze nog niet plat.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:22

Vandaag heeft naya de paardjes ontmoet :D

Afbeelding

Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:28

Aah, zo lief <3

Net gebeld met de fokker en tussen vier reuen zat zo weinig verschil in de test dat ik mijn favoriet heb mogen kiezen: Corrado!
Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 13:34

Ah knappe Naya!

Wat leuk dat je jouw favoriet mag hebben! Super leuk Lotte!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:03

Zo leuk dat je je favoriet hebt! Wanneer mag je hel ophalen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:24

Ik denk dat je hond met een alu bench ook echt veel kans maakt om een crash te overleven hoor. In elk geval meer dan los op de bank of in een tuigje.

Lara, wat een gave pony :)) En puppy <3

Lotte, hoe oud zijn ze nu? Genoeg huid om in te groeien _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:43

Gaat beter dan bij ons xLaraaj :')
Leuk dat je je voorkeurspup kan hebben Loolotte *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 14:50

Hoe gaat het met jouw pups Azmay? :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:52

kiwiwitje schreef:
Hoe gaat het met jouw pups Azmay? :D

Ben er woensdag nog geweest, morgen weer :Y)
Spip heeft ondertussen de tijd van haar leven, moet daar blijven om behandeld te worden voor een likgranuloom. Wat een straf :+

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 15:06

Haha alleen maar leuk dat ze het zo naar haar zin heeft toch? :P

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:11

Lara, volgende week zaterdag! :D
Op die foto zijn ze 7 weken, nu 7,5 :j Hij heeft wel vrij veel huid ja haha. Maar gezien ik wel wilde showen waarschijnlijk hebben we overlegd en werd dit waarschijnlijk de beste. Dus daar heb ik geluk mee, vond dit ook het leukste karakter ;)
Haha Azmay, ziet er relaxed uit.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:22

Wat een grappig ras ianthe!

Aww lotte, wat een super leuk ventje :)

Leuk Lara! Hier mogen de honden helaas niet mee naar stal :(.

Hahaha heeft spip nu een puppy uitgezocht? :')

# als je de hele dag boardgames gaat spelen met je vrienden en je honden ontzettend braaf zijn. Lekkere dingen. Ze hebben beide een Kong met pindakaas en Aj laat netjes iedereen en al het eten met rust en slaapt lekker op z'n kussen <3. Die kongen kunnen wel wat hebben zeg, wordt om het leven op gekauwd :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:28

ZoZenn schreef:
Wat een grappig ras ianthe!

Aww lotte, wat een super leuk ventje :)

Leuk Lara! Hier mogen de honden helaas niet mee naar stal :(.

Hahaha heeft spip nu een puppy uitgezocht? :')

# als je de hele dag boardgames gaat spelen met je vrienden en je honden ontzettend braaf zijn. Lekkere dingen. Ze hebben beide een Kong met pindakaas en Aj laat netjes iedereen en al het eten met rust en slaapt lekker op z'n kussen <3. Die kongen kunnen wel wat hebben zeg, wordt om het leven op gekauwd :')

Werd er vanmiddag op geattendeerd dat een korthaar zich in het topic had gemeld, nu vrij snel gevonden dat jij diegene bent. :Y)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:29

Hier worden ze altijd de kamer door gegooid zodat er dingetjes uitvallen := Dus hier krijgen ze ze alleen nog opgesloten in een bench, anders zitten alles onder de natvoer- of pindakaasvlekken >;)

Lotte, oh is dat te veel huid? := Ik dacht dat dat gewoon zo hoorde

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:31

Jeetje jullie gaan echt hard,of ik ben langzaam :+

Ik heb een kleine aluminium bench besteld bij witjes, fijne shop altijd. Die kan mooi in de auto en de eerste tijd ook in de woonkamer. Als ze dan te groot wordt kan ze in de grote bench en wat ik dan in de auto doe, weet ik nog niet. Ik heb zelf een kleine auto en mijn vriend wil z'n tucson nog een keer inruilen.

Super spannend kiwi, hopelijk verloopt maandag alls voorspoedig!

En wat fijn lotte dat ze je het voorkeurspupje hebben toegewezen.

Ik heb vandaag ook te horen gekregen welke voor mij wordt en al was dat in eerste instantie niet degene die ik verwacht had, ben ik er toch heel blij mee

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:42

Nee zeker niet Kaus, hoort inderdaad zo! Maar er zitten ook wat 'strakkere' pups bij die wat smaller zijn. Die hebben alsnog wel rimpels hoor :D

Ah gelukkig Sastaic, welke kleur krijg je? Of nog beter, heb je een foto?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:04

Welke krijg je dan?

Zal ook de enigste keer zijn dat Naya meekomt naar mijn stal. De eigenaars hebben hier 4 mechelaars rondlopen en zijn niet zo’n lieverds, ale ze doen gewoon hun werk. Maar omdat mijn merrie van het dekstation kwam en ze dan tog even binnen moesten blijven voor mijn paard heb ik het er van genomen :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 17:18

Fotoooo sastaic