Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:57

Ik vind het ook niet heel slim om een kitten je eigen eten te geven.
Lijkt me ook niet erg gezond.

Ikke speelt nauwelijks nog met zijn speelgoed. Is te druk met buiten spelen. Vanmiddag kwam hij binnen met overal spinnewebben over hem heen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:02

Mijn poezen krijgen niets van mijn eten. :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:20

Die van mij wel, maar pas nadat ik gegeten heb en dat weten ze heel goed. :)
En nu ik er 2 heb krijgen ze het in hun bakjes om oorlog te voorkomen, dus regelmatig als ik gegeten heb staan er 2 om me heen te draaien en te brullen. :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:23

Die van mij krijgen ook wel eens een stukje vlees, maar die weten ook dondersgoed dat mijn bord van MIJ is en dat ze daar af moeten blijven.
Maar als je een kat op moet sluiten in een reismandje om zelf te kunnen eten vind ik het niet slim om hem vervolgens maar gewoon eten van je bord te geven terwijl je zelf nog zit te eten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:33

Met Mowgli alleen kan ik een bord vol eten naast me neerzetten en dan zal ze ertegen aan gaan zitten/liggen, pootjes onder de rand schuiven en haar neus er bijna in steken, maar jatten doet ze niet. :n
Ik kan bij wijze van spreken een biefstuk op m'n aanrecht neerleggen en de hele dag weggaan, bij thuiskomst ligt hij onaangeroerd waar ik hem heb achtergelaten, ze komt niet op het aanrecht.
Ligt die biefstuk ergens anders dan ben ik hem kwijt. :')

Met Porthos is het een ander verhaal, die vreet m'n pannen leeg als ik niet uitkijk.
Zag hem eens met een nagel stukjes kipfilet uit een hete pan vissen en die nadat ze een beetje waren afgekoeld smakelijk opeten. :D
Pannen gaan dan ook in de koelkast als ik er ff niet bij kan blijven, hij tilt de deksels eraf en als dat niet lukt dan gooit hij de pan gewoon van het fornuis. :x
Maar ook hij weet dat ik rustig wil kunnen eten en dat als dat niet gaat ik hem wegsluit.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:53

Oh, nee dat lukt mij hier niet. Als er hier vlees op het aanrecht ligt te ontdooien zitten ze er geheid aan als er niemand is. Heb al een paar keer gehakt of runderlappen weg kunnen gooien omdat ze de helft er al uit hadden gegeten :=
Alles staat dus voortaan in de koelkast, of de deur gaat dicht. Anders houden we zelf geen vlees over. :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:36

Mowgli is ook wel een uitzonderlijk braaf katje hoor, die doet alles zoals het moet omdat een 'boos' vrouwtje een grote straf is. :(:)
Ik hoef meestal maar 1 of 2 keer te zeggen dat iets niet mag en dan gebeurd het gewoon niet meer.
En de keer dat ze het wel doet pies ik bijna in m'n broek van het lachen omdat ze eindelijk eens iets stouts doet. <3

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:26

Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn er, nu nog even gescheiden van de rest.

Nu nog 2 namen verzinnen

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:52

Benji is niet onder de indruk van de plantenspuit. Hij likt het water op wat ernaast valt. :Y) Met een HUP of BENJI Begrijpt hij het vaak wel en anders een zacht tikje tegen ze kont.

Verder geef ik hem niet mijn eigen eten. Lijkt me niet erg gezond. Hij komt niet op de aanrecht, heeft hij 1 keer geprobeerd.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:53

Wat een schatjes Nimmy! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:56

Al mijn katten eten met de pot mee -O- , sperziebonen etc :') . Maar als mijn bord leeg is dan geef ik voortaan pas een stukje :j

Had laatst kip op het aanrecht te ontdooien, volwassen katten hebben niks gedaan terwijl ik even naar de winkel ging. Met Boris kan het nog , hij springt nog niet zo hoog :')

Zoo cute Nimmy ♡

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:59

Ik heb voor Benji speciaal Junior voer van Whiskas. Heb toch het idee dat dat belangrijk is zodat hij goed kan groeien. :j

Wat je geeft aan je katten moet je natuurlijk zelf weten. Maar het zou niet mijn keus zijn, vooral niet voor soon kleintje. :(

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:30

Leuke kittens nimmy! <3

Dushi krijgt niets van tafel. Als wij aan tafel eten gaat ze in haar mandje liggen, wanneer we op de bank eten ot iete lekkers op tafel hebben staan heeft ze het wat lastiger hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:59

Ik eet nooit aan tafel :n , dan is het weer anders

Vroeg me af of oortjes altijd zo 'vies ' zijn , hij jeukt ook eraan.

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:11

Rebecca, die van dushi heb ik nog nooit vies gezien! Hooguit met een spinnenweb erom :')

Ik probeer dushi nu te leren als wij waar dan ook aan t eten zijn ze in dr mandje moet. Iig niet bedelen!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:31

Is het dieper in het oor ook vies? Dan is er een kans dat het oormijt is. Zou het even bij de dierenarts laten checken.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:40

Oortjes horen schoon te zijn, zeker in combinatie met jeuk even laten nakijken.

Katjes krijgen hier ook soms wat restjes vlees. Wel altijd nadat wij gegeten hebben.

Kittens zitten apart als wij er niet zijn en s nachts. Dan staat er kittenvoer. Als ze bij de rest lopen kunnen ze meeeten met het volwassenen voer.

Gaat hier echt super, Kittens zijn vreselijk bijdehand en totaal niet onder de indruk van de oudere dames. Leuk om te zien

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:06

Mijn katten schooien niet en pikken ook niet. Ik heb nu voor het eerst een kat die vlees wel lust, maar zelfs bij haar kan ik rustig mijn brood met rosbief oid overal laten staan. Ze pakt het pas als ik het in haar bakje leg en zo wil ik het ook.
Hele brave poezenbeestjes dus gelukkig.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:17

Rebecca schreef:
Al mijn katten eten met de pot mee -O- , sperziebonen etc :') . Maar als mijn bord leeg is dan geef ik voortaan pas een stukje :j

Had laatst kip op het aanrecht te ontdooien, volwassen katten hebben niks gedaan terwijl ik even naar de winkel ging. Met Boris kan het nog , hij springt nog niet zo hoog :')

Zoo cute Nimmy ♡

Met de pot mee eten is op zich zo slecht niet zolang je oplet met kruiden en het niet jatten bevestigd is. :)
Dus eerst aanleren en bevestigen dat je bord en wat daarop ligt van jou is.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:37

Ruby1995 schreef:
Een tik gaat echt niet, geeft alleen maar meer uitdaging voor hem om tegen me in te gaan.

Wegzetten wil je dan ook niet, want dan hangt die gelijk in je arm.

Heb hem nu heel de middag genegeerd, toen straks lag deed die weer normaal en lag die lief en wilde aaien en daarna pakt die gelijk mn arm en gaat er tegenaan trappelen, zo vervelend.

Wat ik wel weet is dat het super irritant is...hopelijk verbetert het snel alleen nu is die ruim 10 maanden dus dan word het wat lastiger.

Super leuk Bowena!!! Eindelijk!!!

Even op deze oude post reageren.
Dan pak je hem in het nekvel onder zn oor, echt goed stevig.
Dan druk je hem tegen de grond en zegt duidelijk en boos "NEE" en knip daarbij met je vingers.
Een tik geven is vluchtig en beweegt als een prooi.

Hier zijn de katten al gewend aan de knip van de vingers dat ze alleen daar op reageren. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:30

Mandyy schreef:
Mijn poezen krijgen niets van mijn eten. :n

Mijne ook niet. Ik geef ze vrijwel geen extra's. Kauwsticks enzo wel zo nu en dan maar ze staan op 24/7 voer dus als ze honger hebben kunnen ze gewoon eten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:34

Ik geef gewoon een tik als ze iets doen dat niet mag. Werkt in principe goed. Alleen met spelen werk enkel tegen de grond drukken als zet wild worden

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:37

Hier krijgen ze soms iets van mijn eten, maar pas als ik klaar ben. :)
Verder krijgt Mowgli een paar kattensnoepjes als Porthos z'n blikvoer met medicatie krijgt (2x per dag) omdat ze geen blikvoer lust maar wel wat wil.
En er staan 24/7 brokken.

Ik corrigeer afhankelijk van de kat in kwestie.
Mowgli is al onder de indruk van een rustig 'uhuh, maggenie' of een vingerknip terwijl Porthos nog geen haar verroert bij een brul. :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:42

Ik kom mij eventjes melden met een vraag.

Ik heb gisteren twee kittens opgehaald. 8 weken oud. Ze aten bij de fokker zelfstanding hard en nat voedsel en dronken water.
Natuurlijk is het allemaal erg eng en nieuw voor ze, ze zijn wat bangig, maar wat mij vooral enigs zins zorgen baart is dat ze niet poepen, niet plassen, niet eten en maar heel schaars drinken. Ik heb ze gisterem om 17 uur bij de fokker opgehaald dus dat is al een lange tijd.

Ik heb dezelfde merken in huis als de fokker. Wat kan ik doen om eten en drinken te stimuleren

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:17

Oooooh ik ben verliefd!
Hij was niet de mooiste van het nest maar wel heeeel lief! En nu nog volhouden tot ze weg mogen, ze zijn pas bijna op de helft :(