Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
petitparis schreef:ik kom nog eens even binnenvallen, maar starten jullie altijd met eitjes of "nieuwe" kippen/kuikens.
Ik heb namelijk vorige week 2 kippen uit de legindustrie geadopteerd. Zo zielig, beestjes hebben bijna geen pluimen meer, waren compleet versuft en wisten niet waarheen. Gisteren voor het eerst zelf naar het nachthok gegaan om te slapen.
3 vrienden hebben mijn voorbeeld gevolgd enin totaal nog 7 kippen geadopteerd. Zijn er hier ook bokkers die kippen uit de legindustrie hebben?
NenaC schreef:Wij fokken kippen om zeldzame rassen te behouden en weer terug te krijgen op de menukaart. Wij zouden dus nooit en te nimmer industriekippen nemen. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden met name over wat hierboven gezegd wordt.
Anoniem schreef:NenaC schreef:Wij fokken kippen om zeldzame rassen te behouden en weer terug te krijgen op de menukaart. Wij zouden dus nooit en te nimmer industriekippen nemen. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden met name over wat hierboven gezegd wordt.
Ben wel heel benieuwd naar welke rassen jullie fokken
LadyMadonna schreef:Ik heb wynandottes, die dus vaaaaak broeds zijn, meestal idd een week of 3.
Ze pikt dan ook de eieren van de niet broedse kippen.
Die pluk ik eronderuit, haal d'r eens per dag van t nest, en verder laat ik de natuur z'n beloop...
Hier nog steeds bloedluis..
Nieuw hok gekocht wat beter schoon te houden is, het is ook wel minder, maar hoop dat ik het echt weg krijg.
Hoewel de kippen zelf er niet onder lijken te leiden. Kammen zijn op kleur, ze zijn niet overdreven jeukerig, leggen normaal....