Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 01:13

Adamootje schreef:
Ja, ik! *\%/* Helaas is er vandaag eentje overleden, maar die deed het eigenlijk vanaf het begin al niet goed. Nu staat de teller op 11, dus gauw weer wat uitbreiden. ~~}>

Oh mooi :D ... (niet van de spin natuurlijk, dat is heel jammer. -O- )
Nu ben ik nieuwsgierig wat je hebt zitten :P

Bij zit de B. albopilosum in haar holletje achter een bloempotje en komt er naar mijn weten niet uit(zie haar wel bewegen gezien er 2 "gaatjes" tegen de bakrand zitten)... maar als een krekel het holletje betreed komt i er ook niet uit :')

De hamorii is juist het tegenover gestelde.
Die hobbeld op het gemakje het bakje rond en heeft tot nog toe 1 krekel doen verdwijnen.

Van beide vind ik niks terug aan afval verder. Al heb ik in het holletje van pluisje niet gekeken... ik laat haar lieven gewoon met rust als ik geen problemen(schimmels) zie.

En beide hebben mooie billen :P dus ik maak me er niet druk over verder.
Maar ze zijn zo leuk <3 kan er naar blijven kijken.

Nachtlampje wat een schitterend dier.
Ik denk inderdaad dat een hobbyisten forum een goed idee zou zijn.

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:01

Ik heb curvers dus :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 23:31

Fijne feestdagen allemaal.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:00

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:52

Aaaah <3 _O-

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:52

denk zeg dit even in deze groep ;) was een beetje aan google op zeelandnet prikbord en de repielen winkel in goes heeft 50 procent korting op alles dus ook de dieren ze gaan namelijk sluiten ..

( dacht is misschien wel interessant voor jullie om te weten, kruipt weer onder meelees steen)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 21:49

lotteenjoy schreef:
denk zeg dit even in deze groep ;) was een beetje aan google op zeelandnet prikbord en de repielen winkel in goes heeft 50 procent korting op alles dus ook de dieren ze gaan namelijk sluiten ..

( dacht is misschien wel interessant voor jullie om te weten, kruipt weer onder meelees steen)

+:)+
Helaas te ver, en kan geen website vinden verder.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:06

Goeie tip! Helaas ook voor mij te ver...

Fijne dagen allemaal!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:30

Brachypelma albopilosum (krulhaar)
Pluisje word al een flinke spin en vreet elke krekel die haar huis betreed.
Ik ben benieuwd wanneer ze uit haar velletje kruipt.

Afbeelding

Afbeelding

Brachypelma hamorii(ex smithi)mex. Roodknie)
John daar in tegen blijft maar een kleine kruiper en eet nouwelijks.

Afbeelding

Afbeelding

Krekelstand is 5 tegen 1 :')
(Geslacht is nog onbekend, maar gevoels matig zeg ik een vrouwtje en een mannetje :+ )
En het klopt dat ik moet watergeven :o sommige plekjes zijn wat droog nu.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:36

We hebben ze al een hele poos maar volgens mij nog nooit gepost hier.
We hebben er in totaal vier, en als er een groter aquarium is komen er nog een aantal bij.

Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:11

Wat een poepies!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:14

De meest autistische vissen ooit (niet dat er iets mis is met autisme hoor)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:40

Haha ik als autist vind dat alleen maar leuk om te horen :+
Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom :P .

Pluisje heeft haar holletje dicht gemaakt en zit in het donkerste hoekje.
De krekel laat ze ook voor het eerst lopen.... zou het zo ver zijn <<) haar eerste vervelling bij mij :x

Bij john ga ik binnenkort een meelwormpje proberen.
Misschien gaat hij dan beter eten.
(En voor de gerbils die ik onlangs heb opgevangen wilde ik ze toch bestellen.)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 11:25

Bang voor alles. Als er iets veranderd in het aquarium (bijvoorbeeld een nieuw plantje) dan blijven ze een week met zijn allen bang in een hoekje zitten omdat dat eng en nieuw is.
Ook vonden ze eerst hun voer doodeng. Waar we ze gekocht hadden kregen ze levende goudvissen maar dit is een slecht dieeet. Wij voeren heel gevarieerd. Gewoon stukken vlees en vis.
Inmiddels eten ze echt reuze goed en groeien ook gigantisch. Maar die badass vis die iedereen denkt dat het is is het echt niet haha

Je kan ook alles normaal doen (aquarium inrichten, filter schoonmaken) zolang je ze maar niet laat schrikken want dan vallen ze je aan. Ze hebben wel een gebruiksaanwijzing dus.

Ook een hele duidelijke rangorde onderling. Vind het erg leuke en interessante vissen

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:08

cherell0 schreef:
Adamootje schreef:
Ja, ik! *\%/* Helaas is er vandaag eentje overleden, maar die deed het eigenlijk vanaf het begin al niet goed. Nu staat de teller op 11, dus gauw weer wat uitbreiden. ~~}>

Oh mooi :D ... (niet van de spin natuurlijk, dat is heel jammer. -O- )
Nu ben ik nieuwsgierig wat je hebt zitten :P

Bij zit de B. albopilosum in haar holletje achter een bloempotje en komt er naar mijn weten niet uit(zie haar wel bewegen gezien er 2 "gaatjes" tegen de bakrand zitten)... maar als een krekel het holletje betreed komt i er ook niet uit :')

De hamorii is juist het tegenover gestelde.
Die hobbeld op het gemakje het bakje rond en heeft tot nog toe 1 krekel doen verdwijnen.

Van beide vind ik niks terug aan afval verder. Al heb ik in het holletje van pluisje niet gekeken... ik laat haar lieven gewoon met rust als ik geen problemen(schimmels) zie.

En beide hebben mooie billen :P dus ik maak me er niet druk over verder.
Maar ze zijn zo leuk <3 kan er naar blijven kijken.

Lekker met rust laten inderdaad. :D Soms hebben ze de behoefte om te gaan graven.

Ik heb twee Poecilotheria soorten (metallica en regalis). Daar zou ik er graag wat meer van willen hebben. Ik vind ze namelijk prachtig! Overigens zijn de mijne nog klein, maar ze groeien hard. Pluisje is mijn Grammostola rosea dame. Ik vermoed dat ze nu een jaar of tien is. Ik heb ook nog twee Brachypelma soorten zitten, namelijk 2x de B. annitha (voorheen smithi) en de emilia. Ook deze zijn nog erg klein. Ze groeien onwijs langzaam, en vermoedelijk voer ik ze niet voldoende. :o? Daarnaast heb ik een Chromatopelma cyaneopubescens (helaas een man), echt een prachtdier! Deze heb ik al vanaf zijn eerste vervelling. Hij is nu drie en al flink gegroeid, maar zeker nog niet uitgegroeid. Mrs. Fluffbutt is mijn Acanthoscurria geniculata, één van mijn lievelingsspinnen. Ze groeit als kool en is echt een flinke dame momenteel. Ze is niet defensief, maar wel nieuwsgierig voor zover spinnen dat kunnen zijn. Op waterstralen en voedsel reageert ze direct en ze is vaak in het zicht. Ik heb ook nog twee dwergvogelspinnen (twee dames), maar ik ben even de benamingen kwijt.

Oh, ik vergeet bijna mijn nieuwe aankoop: een Psalmopoeus irminia spiderling. Prachtige soort ook! :D

Een eerste vervelling! Dat zou leuk zijn. :) Let er wel op dat je je spin voor alle zekerheid niet meer voert de komende weken. Krekels vreten je spin op als ze er de kans voor krijgen en je spin moet na zijn vervelling 'uitharden' voordat hij weer kan eten. Maar ik vermoed dat je dit al wist. :D Weet je het geslacht van je spin(nen) al? Edit: Ik zie dat je spinnetjes nog vrij klein zijn. Dan blijft het geslacht nog wel even spannend. Brachypelma soorten mogen héél droog staan hoor! Je spinnetjes staan eigenlijk iets te nat voor deze soort (en een natte bodem geeft meer kans op schimmel en mijt). Ik maak bij die van mij eens in de week het hoekje vochtig.

Aggut, die egel! <3 <3

Mijn baardagamen zijn bijna allemaal in winterrust en staan in een curverbak op zolder. Behalve Lilo, want zij heeft een eigen willetje. :roll: Zijn er hier in het topic nog mensen met baardagamen in winterrust? :Z

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:09

Jup; de mijne al sinds begin september :/ Hierna nooit meer van die dingen.
Hoewel mijn man af en toe rondscharrelt (laat ze op kamertemp rusten), het vrouwtje is redelijk out, af en toe heeft ze wel eens de oogjes open; maar dat is het.
Heb overgenomen toen ze 5 waren; dus helaas weinig nog te tweaken aan hun rustschema.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:52

Mijne ligt ook voor dood in een hoek :\ vind het maar niets. Maar ja rond midden januari doet ze weer normaal.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:55

Wat ontzettend saai, hé? Die van mij staan sinds eind november op zolder. In februari gaan ze weer het terrarium in. Ik heb nu wel tijd om het zand te verversen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:07

Ik heb pas ververst en mn arm verbrand aan de lamp :+
Heb gelukkig mijn slangen nog om te knuffelen en bewonderen :P

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:31

Ja ik heb ook gelukkig nog mijn blije schildpadden :D Zodra de baardjes de pijp uit gaan houd ik het bij schilpjes.
Ben ondertussen een zomerjachtbak aan het plannen voor mijn doosschildpad. Plantjes aan het kweken; heb een wormenfarm gekocht en opgezet, ... allemaal voorpret =) En ondertussen mag ze af en toe een regenworm snoepen <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:18

Onze baardagaam is sinds gisteren wakker. Is er zo één die zelf wel even kijkt wanneer ie slapen gaat en wakker wordt.
Vanaf september was ie al afwezig :')
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:20

Mijne is pas 3 :') Heb haar als baby gekocht. Ik vind haar super lief maar man dat terrarium neemt zoveel plaats in beslag :+ Maar goed, ze blijft gewoon hoor. Wist ik van te voren al.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:08

Ik heb ze in een stelling; 3 120x60x60 waarvan de baardjes er elk dus één hebben. Ach 't zijn lollige beesten maar bij mij is het of winterrust of geil tegen de ruitjes aan zitten knallen. Er is weinig tussenin :')

Mijn schildpadden lijken op de één of andere manier meer te interageren met mij. Mss raar om dat van een reptiel te zeggen maar ze zijn op de één of andere manier nieuwsgieriger. Een baardagaam is meer wat rondhangen onder de lamp of op een plateautje terwijl de schilpjes meer rondklauteren, graven, scharrelen... Mijn awesome doosje heeft je ook altijd in de gaten; en weet exact de voedseldieren te staan, is ze er meteen als de kippen bij :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:17

Mijn baardje is best actief, maar 80% is liggen :') net als de katten :')
slangen is 95% liggen :')

Moeder heeft een geelwang, die is nog altijd niet tam en die hebben we al 15? jaar?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:01

Hoppit schreef:
Ik heb ze in een stelling; 3 120x60x60 waarvan de baardjes er elk dus één hebben. Ach 't zijn lollige beesten maar bij mij is het of winterrust of geil tegen de ruitjes aan zitten knallen. Er is weinig tussenin :')

:')

Bij ons hoor je ook soms *BAM* *tik *tik* *tik* *tik*. Mannetje is dan zijn eigen spiegelbeeld weer aangevlogen.

Ik vind ze prachtig, hoor! Jammer dat ze niet zo actief zijn alleen. -O- Mijn katten zijn inderdaad ook niet echt de actiefste en als ze dat wel zijn gooien ze van alles omver want kittens.