Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:28

Roetsj kan ook zo hoog springen, die komt makkelijk op ooghoogte en die taktiek gebruikt ze ook af en toe om iemand een spontane tongzoen te geven :+ Zo staat ze op 4 poten naast je, zo heb je een lebber in je gezicht, zonder dat ze je verder aanraakt, grapjas.
Inderdaad mooie foto's CC en leuk dat jullie samen gewandeld hebben. Jip is naast Arya niet eens zo heel groot ;)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:15

Wat leuk, samen wandelen. Heerlijk ook voor de hondjes! Mooie foto's weer <3

Wij gaan straks naar de hondenspeeltuin waar mijn ouders ook zullen zijn met de hond. Kunnen de broertjes lekker uit hun dak gaan :o

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:43

Volgens mij hebben jullie heerlijk gewandeld @CC en @CB!

Springen is zo'n beetje de nationale hobby van podengo's. Uit stilstand over een hek van 1,80m is meer regel dan uitzondering bij de grotere maten. Ik ben dan ook blij dat Toobs een kleintje is :')

Aaargh, frustratie alert! Het natuurgebied waaraan ik woon, wordt deels afgesloten voor ruiters én honden. Precies het mooie stuk ook, met de bosvennen en heuvels. Ik ben zó boos en teleurgesteld echt. De reden: de drukte in het bos neemt toe. Ja, dat heet 'coronatijd'. En de maatregelen zijn permanent, niet alleen voor coronatijd... Dat is het einde van zwemrondjes voor Toobs zonder dat we de auto in hoeven. Dichtstbijzijnde plek waar ze jaarrond mogen is dan 20 minuten met de auto - in losloopgebied. Gaat onze wandelrondes echt enorm beperken zo. Ik kan dus ook niet meer door het bos met de hond naar mijn broer. Of op de fiets. Want je mag er straks alleen nog wandelen, zonder hond -O- |o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:27

Pff jeetje wat prut zeg! Vind de reden ook ronduit belachelijk.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:37

Uh daar heb ik nog nooit van gehoord ... Ok aanlijnplicht maar geen honden? Die koters maken soms meer lawaai en meer kapot dan een hond aan de leiband :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:44

Jeanine
Zo te zien heeft Yoshi zich leuk vermaakt met die pup!

Muiz
Oh dat klinkt alsof je idd ook een hele fijne omgeving hebt, waar je alle kanten uit kunt! De Utrechtse heuvelrug zie ik idd vaak voorbij komen op Instagram bij andere hondeneigenaren ook en die omgeving ziet er idd prachtig uit! Maar we hebben idd hier in de omgeving ook zeker niet te klagen nee xD. Ik zit op 10min rijden op de Tevernerheide vlak over de grens in DL, 10min naar de Schinveldse bossen, de brunssumerheide ligt in de achtertuin en het heuvelland is zo’n 20minuutjes of iets langer, afhankelijk waar je precies naartoe gaat. Ook 20min naar Maastricht en Valkenburg en omgeving. Keuze is reuze hihi. En over Zweden hoor ik fantastische dingen. M’n beste vriendin is er jarenlang naartoe geweest rond de jaarwisseling en die foto’s zijn elke keer zooo mooi. Benieuwd wat jullie tzt gaan boeken! Een appartementje, of huisje is idd ook wel fijn voor een bepaalde periode ja; altijd een thuisbasis om op terug te vallen en als je een omgeving uitzoekt waar je idd gewoon alle kanten uit kunt, ga je genoeg diverse dingen kunnen zien en doen. De Eifel in DL is ook erg mooi moet ik zeggen of de Ardennen!

skippy
Ja het was heel leuk! Vond het wel heel lastig om de losloop stukken te onderscheiden en op het stuk wat wij liepen was er wel erg veel zand, wat met mijn korte pootjes enorm vermoeiend loopt, lol. Er staan op sommige stukken wel paaltjes, maar echt een route kon ik niet goed ontdekken; maar ik ben sowieso een ramp met zoiets allemaal. En achteraf gezien ook wel goed, want zo kon ik met Arya aangelijnd heel goed oefenen omdat ze dat vaak moeilijk vind met andere honden erbij - dan zit ze al snel hoog in prikkel/focus en lastig te bereiken/sturen en gaat ze trekken bv. (Is met name als we echt met meer honden samen zijn zoals de roedel van kim of zoals afgelopen vrijdag met de groep met 10 honden). Deed ze gister vooral aan het begin eventjes, maar we hebben toch flinke stukken aangelijnd gelopen en ik had veelal een slappe lijn/geen echte druk erop, dus dat was heel fijn en positief, yay!

En jeetje wat onwijs zuur dat ze zoveel gaan afzetten daar, en dan ook pertinent! Ben bang dat dit de nieuwe normaal gaat worden op meerdere plekken als het zo door blijft gaan met de drukte en toenemende incidenten ook. Ik vond het gister ook afgeladen druk toen we aankwamen op de parkeerplaats - en volgens DoggyDating reviews zou dit juist een ietwat rustigere plek moeten zijn geweest. Was niks van te merken haha. Nu weet ik niet of misschien al verschillende delen vh land vakantie hebben bv. Anders verklaart dat ook wel wat. Want er waren ook echt veel kinderen. In de omgeving waar wij bij de Eemhof zaten in Centerparcs vorig jaar waren er ook gebieden waar inderdaad geen toegang was voor aangelijnde honden, erg jammer! Ik kwam daar pas achter toen ik eruit liep :') Ben echt niks of niemand tegen gekomen toen, dus ik snapte ook niet zo goed waarom dat dan moet want er komen wel wandelaars en fietsers bv - geasfalteerd pad was er oa. En we waren er midden juli, in de zomer vakantie, en het was alsnog gewoon erg rustig in de omgeving met wandelen bv. Het was ook geen stiltegebied - en zelfs daar mag je normaliter meestal ook gewoon met aangelijnde hond.

cinniz
Wat een leuke naam ook en ik ben echt heel erg benieuwd wat haar uiterlijk nog gaat doen. Ik denk met wat je zegt over het gedrag van 1/3 pups naar de kids toe, dat het idd beter is dat die het niet is geworden ja. Hoeft niks te zijn, kan ook bij draaien, maar het kan het ook netttt wat lastiger maken allemaal als de pup eenmaal thuis is. Daarin is je gevoel volgen wel belangrijk denk ik xD. Hebben jullie al een ophaal datum afgesproken?

Eloya
Whoa wat is Dieke al hard gegroeid op een week tijd haha. Gaat natuurlijk sowieso hard bij dat ras he. Maar ze doet het heel erg goed zo te lezen, wat fijn! Wat een fijne foto met de galgo zo, wat lief! En het snauwen met botjes/snacks is idd zo gek niet, maar daar kun je dan idd nu wel rekening mee houden. Komt goed haha.

Kiimm
Haha Cody is een acrobaat! Arya deed het onlangs wel in de sneeuw een paar x (maar ook niet zo hoog als Cody, lol), als ik sneeuw de lucht in schoot met m’n voet; vind ze fantastisch! Maar in de regel doet ze dit normaal niet nee haha. Hij heeft het helemaal gevonden met die ballonnen he of is dat nu een bal? Veel plezier in de speeltuin straks, dat zullen ze idd wel fantastisch vinden!

Cupcakes
O mijn god, wat een horror die traditie. Ik ben zo gesteld op m’n slaap, al slaap ik al ruim een jaar heel slecht. Dus als zoiets hier in de wijk zou zijn, zou ik echt moordneigingen krijgen, lol. Haha ja, Arya liet het ‘m wel weten wat ze ervan vond af en toe, lol. Maar het was super gezellig. Kijk uit naar de volgende keer! Vond die foto van Jip en jou zo leuk; kijk hoe gefocust hij is daar, zo braaf!

fannetje
Oh die kan ook al zo hoog springen haha! Dat heeft Arya ook wel een beetje aan zich met specifieke mensen, dat ze dat doet, HE KIM… Haha ja Arya en Jip zijn qua grootte wel een beetje aan elkaar gewaagd. Nu is Arya ook geen hele grote teef denk ik, maar het laat alsnog wel zien dat Jipperd wel aan de maat is haha.

--

De meesten zullen idd op Facebook en/of Insta wel al vanalles hebben gezien van onze trip naar de Loonse en Drunense Duinen met Willemijn en Jip hihi, maar ik ga hier natuurlijk ook nog wat showen. Voor mij de eerste keer dus in dat gebied en ik vond het stuk wat we gezien hebben erg mooi. Ga graag weer eens terug om meer te ontdekken - ook vanuit de andere ingangen. In verhouding gister best veel zand gezien, wat wel wat vermoeiender loopt, dus ik was wel ook kapot toen ik thuis kwam met 3u rijden erbij, lol. Arya was de rest van de dag tutti kaputti en ligt nog ook alweer lekker te slapen := Ik zou eigenlijk vanochtend vroeg met Kim een 10km ronde in het heuvelland gaan doen, maar heb vanmorgen toch maar even geappt dat dat niet ging lukken vandaag. Na een slechte nacht - Milan was niet echt in orde en sliep dus ook heel slecht - ben ik helemaal brak haha. := Zo meteen eerst mezelf eens bij elkaar gaan rapen om wat boodschappen te doen en de dingen in huis die Echt moeten vandaag, en dan ga ik met m'n paracetamolletjes op de bank liggen :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:51

Ziet er echt heerlijk uit, dames!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 11:13

xLaraaj schreef:
Uh daar heb ik nog nooit van gehoord ... Ok aanlijnplicht maar geen honden? Die koters maken soms meer lawaai en meer kapot dan een hond aan de leiband :+

Ik ben ook al regelmatig wandelroutes met een totaalverbod op honden tegen gekomen.

Op sommige stukken begrijp ik dat helemaal. Zeker in gebieden waar groot wild graast. Deze runderen kunnen een (aangelijnde!) Hond als bedreiging zien en gaan aanvallen. Dat wil je natuurlijk niet!

Maar op sommige stukken/ plekken denk ik echt van waaróm??

Zo had ik vorige week bij Nieuwendijk een wandelroute uitgestippeld via de NKBV Tochtenwiki. Route liep bijna volledig over wandelpaden direct langs boeren akkers.

Dat honden daar niet los mogen is duidelijk, maar wat kan een aangelijnde hond kwaad op het stukje gras naast een akker?

Ik ben één keer een paar afzetpaaltjes tegen gekomen waar waarschijnlijk een vogelnestje was. Toen heb ik mijn hond kort naast de voet gepakt voor die meters langs de paaltjes.

Regelmatig kwam ik een wegwijzer paaltje tegen met "verboden voor honden" (niet elk paaltje had zn bordje, heb gewoon de route gelopen)

Het was ook wel raar want er stond bijvoorbeeld eerst een bord van Staatsbosbeheer met "verboden voor loslopende honden" wat dus betekent dat aangelijnd wél mag, om 3 meter verderop een wegwijzer paaltje te zien staan met "verboden voor honden"

Ik kreeg bij deze route echt héél erg het idee dat er een lokale "anti hond" iemand op verschillende paaltjes een "verboden voor honden" bordje heeft getimmerd én dat het niet door Staatsbosbeheer gedaan is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:53

Mooie foto’s komen er weer langs zeg, heerlijk als je zoiets in de buurt hebt.

Cb voor nu staat 16 mei gepland maar als duinrell niet doorgaat dan gaan we eerder maar moeten 4 mei even rustig afwachten.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:01

Dat is inderdaad flink balen als je er helemaal niet meer met hond mag komen Skippy.. |o

Cursebreaker: Het is inderdaad een ballon. Hij is helemaal door het dolle als we er 1 pakken. We houden het wel beperkt aangezien die echt mega hoog springt en er dan geen rem op zit :+

We zijn net terug van de speeltuin. Wat waren Cody en Alfa door het dolle toen ze elkaar zagen. Die 2 blijven constant bij elkaar maar lieten elkaar wel hun ding doen en met anderen spelen. Heel leuk om te zien!
Zien jullie welke Cody is? (Voorheen leken ze mega op elkaar, momenteel zijn de verschillen wel zichtbaar) :+
Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:06

Cody is de bleekscheet tegenover zijn broer toch?
Zondag zijn wij (Charlie en ik) 19km gaan wandelen in de ardennen met 2 vriendinnen en een ander hondje. En Charlie heeft weer heerlijk kunnen zwemmen. Was sinds deze zomer geleden dat hij echt echt kon zwemmen. Het was super leuk en prachtig maar gisteren was ik er dood van :P

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:12

@kim het wordt inderdaad steeds makkelijker hem te herkennen, knappe rechtse hond :j

@laraaj wat een prachtige foto! En klinkt als een heerlijke wandeling :) en een hele lange haha. Snap dat dat wel uitputtend is :p

Ik heb eindelijk gehoord welke puppy voor mij wordt <3 het is mijn nummer 2 geworden, puppy bruin.
Meet Pinto!!! Een grote pup, heerlijk aanwezig en brutaal. Ik ben benieuwd :D
Afbeelding
Afbeelding

Hij is een australian labradoodle reu in de maat medium, maar ik denk dat hij wat groter zal worden. Zijn ouders zijn allebei 47 cm, denk dat hij de 50 wel zal aantikken. Maar wie weet!! Ik heb in ieder geval enorm veel zin hem op te halen, nog even afspreken wanneer precies. Ik hoop zondag :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:22

Wat een knapperd Noox <3 Hij heeft wel wat weg van mijn lammetjes _O-

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:29

Ooh gefeliciteerd noox!
En euh Kaus. Ik kom dat lammetje stelen hoor <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:56

Dat mag _O- Ze moeten binnenkort weg, is alleen zo ver rijden :))

Iemand zocht laatst een tas voor onderweg tijdens wandelingen toch? Ik kom nu dit tegen en zou zelf ook zoiets graag hebben maar ik bestel liever niet uit Amerika. Iemand een idee waar je zoiets (of exact dit) kan vinden?

https://www.overlanddoggear.com/new-pro ... cinch-sack

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:12

@noox wat een schatje <3

@kiimm de bleke is Cody, toch? Nou ja, bleek.... Tussen deze twee issie bleek :')

@kaus ahhhh <3

Ja, nou, de reden dat ze het hier gaan afsluiten, zal wel een soort 'druppel' zijn natuurlijk. In eerste instantie was er sprake van geen loslopende honden meer, wat ik goed snap (watervogels broeden er), en nu willen ze koeien terugplaatsen (eerder liepen er hooglanders, nu worden het galloways). Maar het steekt aardig. Ze zeggen ook dat 'alleen het deel achter de hekken dicht gaat', maar nu hebben ze roosters geplaatst aan de rand, verrrrr voor het hek, waardoor je er nu als je grote honden hebt die je niet over zo'n rooster kunt tillen, al niet meer in kan op veel plaatsen. Ze gaan ineens erg hard zeg maar...

Ach, om de frustratie er uit te lopen, zijn we lekker in de auto gestapt voor een ander rondje... Ook niet vervelend. Dit is een park / vogelgebied kwartier van huis. Niet helemaal hetzelfde als bosvennen, maar desalniettemin lekker :j

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:18

Echt belachelijk dat ze dat geheel afsluiten voor honden. Heb het idee dat dat vooral iets zuidelijks is, ken het van het noorden helemaal niet. Wel laatst dat we ergens waren (zou bij god niet weten waar :)) ) dat we opeens een stroombalk tegenkwamen tegen vee? Ik kende het helemaal niet, maar daar moet je hond dus ook niet overheen lopen want dan krijgt ie stroom, als mens ben je wel veilig omdat wij maar twee voeten hebben. Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik vond het nogal rigoureus, je hond zal er maar overheen lopen en stroom krijgen...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:18

Oh dat zou mij juist helemaal niet fijn lijken. Als je echt lekker gaat wandelen en je wilt water mee dan gaan die touwtjes snel in je schouders snijden denk ik -O-

Ik heb altijd een 'mini backpack' met rails die de tas van je rug houden, wandeld heel fijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:22

Ik zoek er juist eentje voor tijdens het steppen, dan ligt het denk ik wel wat stabieler dan tijdens het wandelen. Maar je moet het niet te zwaar beladen nee. Zo'n rails lijkt me dan met steppen juist weer niet handig omdat je dan je rug wat meer gebogen hebt en die rails buigt niet mee neem ik aan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:30

Van het zuiden hier in Limburg herken ik dat hermetisch afsluiten toch ook niet (al zouden best wat delen van de natuur het kunnen gebruiken want de drukte is soms echt absurd). Hier staan de koeien je op te wachten bij de poortjes :') maar hier dus idd zowel hooglanders in bv. De Schinvelds bossen waar je met hond mag lopen of idd door de weides heen met poortjes, waar veel delen van het jaar koeien staan. Ik ken hier niet echt een plek in de wijde omgeving waar je helemaal niet mag komen met hond, ook aangelijnd niet. Toen we in Flevoland waren afgelopen jaar waren die plekken daar dus wel- kwam ik dan pas te laat achter :') vond ik ook verrassend, want ben het niet gewend.

- niet mijn foto maar werd op insta geplaatst.
Maar zo is het in het heuvelland, lol

Afbeelding

En oh God stroom is echt horror. Ik zou gek worden. Je hond moet er idd maar aan blijven hangen, pff.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-04-21 16:33, in het totaal 5 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:30

Kaus schreef:
Echt belachelijk dat ze dat geheel afsluiten voor honden. Heb het idee dat dat vooral iets zuidelijks is, ken het van het noorden helemaal niet. Wel laatst dat we ergens waren (zou bij god niet weten waar :)) ) dat we opeens een stroombalk tegenkwamen tegen vee? Ik kende het helemaal niet, maar daar moet je hond dus ook niet overheen lopen want dan krijgt ie stroom, als mens ben je wel veilig omdat wij maar twee voeten hebben. Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik vond het nogal rigoureus, je hond zal er maar overheen lopen en stroom krijgen...

Hier ken ik die inderdaad ook wel, maar met een knop kun je die - hier althans - tijdelijk uitschakelen zodat je als ruiter / menner / wandelaar met hond er wél over kan. Dat hebben ze bij Huis ter Heide in De Moer op een paar plaatsen althans, om de grote grazers binnen te houden :j

En ja, het is hier in het zuiden ook erg druk wel altijd. Ik snap dat natuur rust nodig heeft, maar dat moet volgens mij ook echt anders kunnen...

@CB haha die foto had ik gezien. Gezellig wel! :))

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:35

Wij stonden te googelen inderdaad hoe je er overheen kwam en lazen toen over een knop maar die hing nergens. Uiteindelijk nummer gebeld dat op het bordje erbij stond en die zeiden dat je er als mens dus veilig overheen kan omdat wij maar twee benen hebben maar dat de honden er niet overheen konden. Je mocht er ook maar één voor één overheen stond op het bordje, anders kreeg je teveel contactpunten. Dus wij die honden er overheen getild _O- Nu is dat nog wel te doen met twee honden van +-19kg maar je zal daar maar staan met je Sint Bernard of Deense Dog := :=

Hahaha CB, heerlijk _O- Hier ook weinig begrazingsdieren en als ze er al staan is het zoeken naar een speld in een hooiberg voordat je ze ziet :))

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:23

Gefeliciteerd Noox, veel plezier met hem.
De cobberdog van mijn broer is inmiddels ook al aardig aan de maat
Afbeelding
Even naast Roetsj ter vergelijking.
Ik denk dat ze nog maar 10 kleiner is dan Roetsj, gaat zo snel.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:22

Dankjulliewel!! Heb er inderdaad ontzettend veel zin in :D ik blijf lekker trouw hier volgen en reageren!

@fannetje prachtige hond!! Hoort hij middelmaat te zijn of ook wel een grote?

Ik stuur zeker een update als hij thuis is <3 mijn eerste echt eigen hond, zo’n zin in!!!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 06:54

Noox, Moest een middel zijn, paps is een kleine middel, mams zit aan de hoge kant, maar ben benieuwd of zij middel blijft of toch stiekem groot wordt :D Ze is van 5 december dacht ik. Maar maakt hun inmiddels niet meer uit, ze zijn er zo blij mee.