Zo staat ze op 4 poten naast je, zo heb je een lebber in je gezicht, zonder dat ze je verder aanraakt, grapjas.Inderdaad mooie foto's CC en leuk dat jullie samen gewandeld hebben. Jip is naast Arya niet eens zo heel groot
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zo staat ze op 4 poten naast je, zo heb je een lebber in je gezicht, zonder dat ze je verder aanraakt, grapjas.

Ben echt niks of niemand tegen gekomen toen, dus ik snapte ook niet zo goed waarom dat dan moet want er komen wel wandelaars en fietsers bv - geasfalteerd pad was er oa. En we waren er midden juli, in de zomer vakantie, en het was alsnog gewoon erg rustig in de omgeving met wandelen bv. Het was ook geen stiltegebied - en zelfs daar mag je normaliter meestal ook gewoon met aangelijnde hond.
Ik zou eigenlijk vanochtend vroeg met Kim een 10km ronde in het heuvelland gaan doen, maar heb vanmorgen toch maar even geappt dat dat niet ging lukken vandaag. Na een slechte nacht - Milan was niet echt in orde en sliep dus ook heel slecht - ben ik helemaal brak haha.
Zo meteen eerst mezelf eens bij elkaar gaan rapen om wat boodschappen te doen en de dingen in huis die Echt moeten vandaag, en dan ga ik met m'n paracetamolletjes op de bank liggen

xLaraaj schreef:Uh daar heb ik nog nooit van gehoord ... Ok aanlijnplicht maar geen honden? Die koters maken soms meer lawaai en meer kapot dan een hond aan de leiband

en een hele lange haha. Snap dat dat wel uitputtend is :p
het is mijn nummer 2 geworden, puppy bruin. 

Hij heeft wel wat weg van mijn lammetjes
Ze moeten binnenkort weg, is alleen zo ver rijden 

) dat we opeens een stroombalk tegenkwamen tegen vee? Ik kende het helemaal niet, maar daar moet je hond dus ook niet overheen lopen want dan krijgt ie stroom, als mens ben je wel veilig omdat wij maar twee voeten hebben. Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik vond het nogal rigoureus, je hond zal er maar overheen lopen en stroom krijgen...
maar hier dus idd zowel hooglanders in bv. De Schinvelds bossen waar je met hond mag lopen of idd door de weides heen met poortjes, waar veel delen van het jaar koeien staan. Ik ken hier niet echt een plek in de wijde omgeving waar je helemaal niet mag komen met hond, ook aangelijnd niet. Toen we in Flevoland waren afgelopen jaar waren die plekken daar dus wel- kwam ik dan pas te laat achter
vond ik ook verrassend, want ben het niet gewend.
Kaus schreef:Echt belachelijk dat ze dat geheel afsluiten voor honden. Heb het idee dat dat vooral iets zuidelijks is, ken het van het noorden helemaal niet. Wel laatst dat we ergens waren (zou bij god niet weten waar) dat we opeens een stroombalk tegenkwamen tegen vee? Ik kende het helemaal niet, maar daar moet je hond dus ook niet overheen lopen want dan krijgt ie stroom, als mens ben je wel veilig omdat wij maar twee voeten hebben. Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik vond het nogal rigoureus, je hond zal er maar overheen lopen en stroom krijgen...
Nu is dat nog wel te doen met twee honden van +-19kg maar je zal daar maar staan met je Sint Bernard of Deense Dog
Hier ook weinig begrazingsdieren en als ze er al staan is het zoeken naar een speld in een hooiberg voordat je ze ziet

ik blijf lekker trouw hier volgen en reageren!
mijn eerste echt eigen hond, zo’n zin in!!!!
Ze is van 5 december dacht ik. Maar maakt hun inmiddels niet meer uit, ze zijn er zo blij mee.