De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 16:48

Haha zelfbediening, krijg je ervan als baas niet opschiet }>

<3
Afbeelding

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:19

Heerlijke foto spooky <3
En wat vervelend, ik snap je helemaal en dat is ook echt moeilijk, wanneer maak je die keuze he?!

Ik had nooit gedacht dat ik Pepper de winter door zou krijgen, als je d’r nu ziet denk je er is niks mis met dat dier, terwijl ik in de winter vaak genoeg huilend voor de ren heb gestaan en dacht dat het nu echt over was ..

Dus ik begrijp je echt heel goed, het enige wat ik je kan mee geven, volg je gevoel :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:26

Helemaal Tarzan en Lilo vergeten .. 8)7
heerlijk die zelfbediening haha!
Hoe is het nu met monsterlijke Lilo? :’)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:48

_Tarzan schreef:
Heerlijke foto spooky <3
En wat vervelend, ik snap je helemaal en dat is ook echt moeilijk, wanneer maak je die keuze he?!

Ik had nooit gedacht dat ik Pepper de winter door zou krijgen, als je d’r nu ziet denk je er is niks mis met dat dier, terwijl ik in de winter vaak genoeg huilend voor de ren heb gestaan en dacht dat het nu echt over was ..

Dus ik begrijp je echt heel goed, het enige wat ik je kan mee geven, volg je gevoel :(:)

Met Spency ook, zelfs op het punt om haar ongeveer 2 jaar geleden te laten gaan. Maar de volgende dag was ze weer prima. Zo lastig.
Gisteren was haar achterkant ook weer nat van de urine. Misschien laat ik het nog wel onderzoeken mocht het zeer regelmatig voor komen. Nu ben ik weer 2 weken van huis, mijn ouders de opdracht gegeven haar elke dag even te controleren.
Het moet ook nog wel konijnwaardig blijven en dat is lastig. Bij een ander is het makkelijker zeggen omdat je dan minder voelt voor een beestje. Maar Spency is net zo speciaal voor mij als Pepper voor jou.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 19:18

Ja ik begrijp je echt heel goed, ik weet hoe moeilijk het is, de ene dag denk je, nu is het genoeg en de volgende dag denk je, het gaat alweer beter :(

Het moet inderdaad konijnwaardig blijven maar waar trek je die grens he?!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:08

Hallo konijnenliefhebbers,

Een vraag voor jullie.
Ik probeer een plaats te zoeken voor een jong voedstertje die aan 1 oog blind is. Het nestje (van 2) kreeg ontstoken oogjes en dit is toen behandeld met antibiotica en pijnstilling.
1 van de konijntjes is volledig hersteld, t konijntje waar het om gaat heeft 1 helemaal hersteld oog en 1tje die er nu naar mijn idee rustig uitziet, maar wel blind is.

De plaats waar ze vandaan komen hebben besloten dat als het deze week niet opknapt (en dat verwacht ik niet meer) het konijntje geruimd zal moeten worden.

Het is een schatje, supertam, veel in handen geweest.
Weet iemand een plekje waar dit konijntje een fijn leven kan hebben?

Het is verder gezond en vrolijk.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:10

Ach arm diertje... Ik heb er al 2,zou er best een 3de bij willen maar lijkt me helaas geen goed idee! Wel hoop ik dat je snel een goed huisje voor 't konijn vind..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:08

Wat een droppie!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:18

Pff wat is dat voor bedrijf dat om die reden dieren ruimt? -O-
Als ik jou was zou ik contact opnemen met één of meerdere konijnenopvangen in de buurt, die kunnen vast wel wat betekenen.

Mbt Spency: heel lastig als de goede dagen en slechte dagen zich afwisselen :(:). Ik zou dan kijken naar hoe vaak het slecht gaat en daar een soort van grens neerleggen, dat het max. x dagen in de week/maand slechter mag gaan, maar dat de rest van de dagen goed moet zijn.
Er is een boekje geschreven door een dierenarts over hoe je beslist wanneer zoiets genoeg is, gaat wel voornamelijkk over katten en honden maar ik heb er wel nuttige dingen uit kunnen halen :)
https://crematiehuisdier.nl/euthanasie.html Hier staat de uitgetypte versie.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:52

Gossie wat een schattig ding zeg <3

Vraag me idd ook af wat voor bedrijf dit is.....
Opvang lijkt mij op korte termijn ook het beste. Zelf geen mogelijkheid om tijdelijk op te vangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:11

Awhh Spooky <3 :D

Tarzan ik heb er eerlijk gezegd even flink negatief over gedacht , de geur uren na het uitmesten al . En elke dag die vieze sproei plekken en de frustratie dat ze niet lekker buiten lopen , maar dan zie ik haar als een baywatch babe naar het hek toe rennen en weet ik weer waarom ik schoonmaak en de stank ach <3

Afbeelding

Drakenkindjes :))

Nachtlampje <3 wat een snoesje

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:14

Nachtlampje schreef:
[ [url=m/X96BXO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NUiZGn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vyGRTH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een Dotje! In feiten hebben wij een plekje over bij onze gecastreerde ram maar ik wil wel zeker weten dat dat oogje genezen is en geen verdere problemen veroorzaakt aangezien we de afgelopen maand al erg veel da kosten hebben gehad en dus een beetje leeggelopen zijn.

Je mag me een pbtje doen met meer info misschien kunnen we er uit komen en anders inderdaad een opvang als oplossing.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 15:55

Rebecca ik vind het zo schattig dat ze vaak zo languit naast elkaar liggen :))

Ik ben Steven dus aan het leren dat mensen niet heeeel eng zijn.. natuurlijk met voedsel :')
Afbeelding
Zit al zeker wat vooruitgang in, knappie <3

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:12

Wat is ze leuk nachtlampje! Hier helaas geen plek. Hopelijk vond je iemand (wellicht uit dit topic)
Haha Rebecca, je neemt de stank maar voor lief.
Bedankt voor de link Air :) Lastig is dat ik Spency nu ongeveer 2 weken niet zie, mijn ouders letten wel op haar, al is dat toch anders.
Hopelijk zie ik haar over 2 weken en is ze al die tijd stabiel gebleven.
Knappe Steven <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:36

Wij gaan zo de urine van de dorsttest inleveren. Hij heeft gister in 11 uur 4 keer geplast en was net onder de 5% grens van zijn gewicht.

Hopelijk kunnen ze het vanavond al onderzoeken en dan kijken we verder

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:03

Spannend allemaal!

Ook hier op zoek naar een voedster. Ik wil er ook zeker van zijn dat het oog echt geen blijvende schade oplevert. Is ze ingeënt? Je mag me een pb sturen misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:13

Ze heeft een plekje gevonden waarschijnlijk
Dus vooralsnog bedankt voor jullie hulp :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:43

Nachtlampje schreef:
Ze heeft een plekje gevonden waarschijnlijk
Dus vooralsnog bedankt voor jullie hulp :)

Fijn dat er waarschijnlijk een plekje is. Ik ga van de week maar eens de opvang een mailtje sturen voor een nieuwe vriendin voor Joep.
Gister liep ie lekker los op balkon te gluren naar wat er beneden gebeurde als we thuis zijn mag ie zolang we in de buurt zijn gewoon los op balkon.
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:56

Top dat ze waarschijnlijk een huisje gevonden heeft!

Maylotje, ben benieuwd wat hij zich uitzoekt :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:57

Rebecca schreef:
Awhh Spooky <3 :D

Tarzan ik heb er eerlijk gezegd even flink negatief over gedacht , de geur uren na het uitmesten al . En elke dag die vieze sproei plekken en de frustratie dat ze niet lekker buiten lopen , maar dan zie ik haar als een baywatch babe naar het hek toe rennen en weet ik weer waarom ik schoonmaak en de stank ach <3

[ [url=m/xcSaUy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Drakenkindjes :))

Nachtlampje <3 wat een snoesje

~~}> temmen dan die draakjes’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:59

Air verrassend vaak ja , zie ze vaak alleen kom niet vaak bij hun in de ren. Maar toch vertrouwen ze mij wel om dichtbij te komen , het is sochtends voeren uit de hand door het hekje . Dat vind Tarzan ok , zonder hekje is hij bang voor mij . Lilo komt wel naar mij toe voor een snuffel sessie en een aai soms . Krijg het niet cadeau van ze :P

Joep wil een chickie :))

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:10

_Tarzan schreef:
Top dat ze waarschijnlijk een huisje gevonden heeft!

Maylotje, ben benieuwd wat hij zich uitzoekt :D

Ik ben ook benieuwd. Ook nog even een laatste keer overtuigen bij mn moeder(nadeel van thuis wonen) dat ie echt een vriendin nodig heeft. Maar ze heeft zelf al op de site een aantal favoriete dames aangewezen dus komt goed. Alleen twijfelt ze of we het nu moeten doen of in juli na onze vakantie/4daagse omdat 1 konijn makkelijker is voor de oppas. Maar ga gewoon vragen wat ze bij de opvang hebben als er nu een aantal dames zitten in zijn leeftijdscategorie gaan we gewoon nu.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:42

Afbeelding

Schrok ff toen hij niet in de benen kwam toen ik naar buiten kwam... Maar hij was gelukkig gewoon aant genieten van de zon

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:42

Oh begrijpelijk! Die lag wel heel eng :=