Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 15:14

Wat een brokkenpiloot sicayes, gelukkig komt ie er steeds goed vanaf dan :oo.

Ik heb er hier ook 1 die hardleers is, vorige week lag er weer overal bloed omdat er ze weer eens haar nagel vergat mee te nemen bij het vliegen, bij wijze van spreken dan :=. Elke keer weer een hartverzakking want dat bloed echt heftig :oo

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:04

Jeetje zeg, wat hebben jullie voor kamikaze vogels!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:08

Ach, ik kom regelmatig in de volière en dan zit er bloed op het plafond en de wanden etc waardoor het net een veldslag lijkt.
Maar dan is er weer eens eentje ergens tegenaan gevlogen of een veer verloren :=
Meestal lijkt het erger dan dat het werkelijk is.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:11

Hier gelukkig nog nooit bloed, daar zou ik wel heel erg van schrikken hoor!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:10

Vind het altijd wel jammer dat als je foto's plaatst hier er vaak gewoon overheen gekeken word :=

Nou hoeft niet iedereen te reageren maar ik probeer het zelf wel een beetje bij te houden. Vind een beetje de lol van dit topic weg gaan zo -O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:24

Kimley schreef:
Vind het altijd wel jammer dat als je foto's plaatst hier er vaak gewoon overheen gekeken word :=

Nou hoeft niet iedereen te reageren maar ik probeer het zelf wel een beetje bij te houden. Vind een beetje de lol van dit topic weg gaan zo -O-

Wordt niet altijd genegeerd toch? Ik heb er ook even overheen gelezen. Probeer altijd zo veel mogelijk maar soms gaat het heel hard. Het is niet persoonlijk bedoeld ofzo :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:32

Ik had er ook overheen gelezen maar dat is nooit persoonlijk bedoeld hoor.
Vaak lees ik heel snel even bij via mijn telefoon en die heeft moeite met foto's laden.
Ik zag alleen foto's van een gewonde vogel en daar had ik op gereageerd.

Moest laatst trouwens nog aan namen voor je vogels denken: Fokke en Sukke? :+

Stitchlover heeft ook mooie foto's geplaatst zag ik <3 Mooie vogelkamer!

Doen jullie je vogels met dit weer ook af en toe buiten? Mijn valken zitten natuurlijk al buiten maar Mango gaat ook af en toe de zon in.
Wel een hele verhuizing met een kooi van ruim 60 kilo :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:43

Nee snap ik wel hoor en heb ik soms zelf ook wel eens.. Maar dan ben je zo enthousiast en dan komt er geen reactie :')

Fokke & sukke _O-

Onze binnen vogels zitten altijd binnen.. die in de volière kunnen zelf kiezen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:09

Ik vind het iig leuke vogels kimley en ben benieuwd of jij binnenkort weer eitjes hebt! Ik verwacht van twister en Olive ergens volgende week eieren ze zitten nu heel vaak in het broedblok ook samen <3. Verder denk ik dat het witte koppel geen match is, volgens mij is dat mannetje homo ofzo die roept steeds naar een andere man die ook terug roept := :roll:

Mijn vogels zitten ook buiten maar dat is 24/7 zo :D. Dit weer is heerlijk voor ze! Fijn dat mango ook lekker naar buiten kan af en toe.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:39

Mocht je die witte man weg doen <<)
Of is het een albino?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:17

Ja ik had een beetje hetzelfde idee Kimley na mijn uitgebreide update post:)

Leuke foto's weer van het spul! Ben benieuwd naar alle broed updates dit voorjaar!

Wat een aandoenlijke lompigheid Sicayes. Vindt dat ook typisch iets voor valkparkieten :')

Bedankt voor het compliment Cayenne.

Mijn vogels komen niet buiten, ik heb helaas geen veilige manier om dat te doen. Ze zitten wel in een hele lichte kamer. Ik denk dat ze dat liever hebben in vrijheid dan vangen en in een kooitje buiten zetten.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:24

Het is toch heerlijk voor ze dat ze los kunnen vliegen Stitchlover! En ik vind je vogels prachtig! <3

Het koppel lutino valken van mijn schoonvader blijken 2 poppen te zijn.. dus morgen avond gaan we 1 omruilen voor een man :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:39

Kimley schreef:
Of is het een albino?

Nee die gaat absoluut niet weg :D. Is geen albino, anders had ik hem ook niet gekoppeld aan mijn albino pop.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:28

ElinaSK schreef:
Kimley schreef:
Of is het een albino?

Nee die gaat absoluut niet weg :D. Is geen albino, anders had ik hem ook niet gekoppeld aan mijn albino pop.

Was meer een grapje haha :')
Snap ik!
Ik wil graag een albino pop bij Olaf :)
En bij de lutino pop weten we nog niet :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:27

Nu de schrik hier weer een beetje gezakt is kan ik ook weer even wat netter teruglezen :=

Kimley - Ik vind zo'n lutino grasparkietje ook toch wel heel schattig, net een kuikentje! <3 Ik ben benieuwd naar de kleurkansen van je babies bij lilo en stitch.

stitchlover, ik vind Marley en Bobby echt heel mooi. Ben verder amper bekend met het ras, zijn pyrrhura's leuke vogels?
Rio heeft trouwens een heel mooi zachtgeel kleurtje zo.

En ik wil stiekem wel zo'n witbont valkje zoals Bowie. := sowieso zou ik een bonte een leuke toevoeging vinden :+ of een mooie geparelde. <3 Zo gehoopt dat ik een pareldame kon houden van Solo en Leia maar twijfel of ik het nog eens aandurf.

Ik zou mijn valken wel graag buiten willen zetten met dit mooie weer maar ik denk dat de kooi niet handig door de slaapkamer naar het balkon toe komt. :+ Het lijkt me wel lekker voor ze.. misschien eens proberen als ik de weg een beetje vrij maak. Ze kunnen eventueel ook in de deuropening staan - heb heel lang zon op mijn balkon en half de slaapkamer in.

En qua aandoenlijke lompigheid.. tsja.. zo nu achteraf kan ik er wel een beetje de humor van inzien dat zij dit weer heeft. :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:46

Sicayes,
Ze kunnen van alles geven :')
Ze hebben al bont, lutino , blauw, Geel masker blauw, wildkleur en pastel blauw gegeven _O-

Ik hoop dat er weer wat lutinos bij zitten straks! Maar we zullen het zien :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:52

Oh wauw echt een toverbal nestje dus! Leuk, verrassingseitjes :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:55

Sicayes, volgend jaar verwacht ik weer volop witmasker bonte valkenbabies <<) <<)

Haha Kimley, ik wil volgend jaar juist liever geen lutino's :') Maar ik gok dat ze er wel bij zitten :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:57

Zet me maar vast op de lijst, Cayenne. :o Ik weet nog niet of ik man of pop zoek .. eigenlijk zou ik gewoon graag willen dat zowel Solo als Leia een ECHTE grote liefde vinden :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:07

Nog even op jou reageren Kimley: zeker niet persoonlijk bedoeld hoor dat er geen reactie komt. Soms gaat het hier hard, zoals vandaag bv en dan kijk ik zeker wel maar heb geen tijd om iedereen te antwoorden dus dan maar niemand, of ik reageer op iets wat er uit springt. En soms -en dat is niet verkeerd bedoeld of zo hoor- zie ik op jouw foto amper een vogel, eerder tralies.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:28

Tja mijn vogels zijn nou eenmaal niet tam. Dus die komen niet mooi poseren _O-
En ook ga ik geen jongen uit het nest halen :)
Maar het is al wel een beetje duidelijk zo :=

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:37

Zijn je grasparkieten niet tam, Kimley? Dat is echt heel leuk om te doen (en ook leuk om de voortgang van de volgen!) Ik heb ook grasparkieten en vind je foto's wel leuk om te zien, maar ze zitten wel achter tralies :D

(En ik lees liever mee dan veel te reageren hehe)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:39

@Sicayes,

Dankje!! Ik vind pyrrhuras super leuk. Ze zijn in gedrag relaxter dan andere parkieten, leergieriger ook en ze eten en onderzoeken met hun pootjes <3 Doorgaans zijn ze ook pittiger van karakter, alhoewel ik Bobby en Marley erg mee vind vallen in vergelijking met de pyrrhuras die ik bij andere heb gezien.

Hier zitten ze ook gewoon bij de rest los, dat geeft geen problemen. Wat ook meer een uitzondering dan regel is.

Een van de mooiste kleuren vind ik cinnamon opaline bont voor valkjes!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:46

Divers schreef:
Zijn je grasparkieten niet tam, Kimley? Dat is echt heel leuk om te doen (en ook leuk om de voortgang van de volgen!) Ik heb ook grasparkieten en vind je foto's wel leuk om te zien, maar ze zitten wel achter tralies :D

(En ik lees liever mee dan veel te reageren hehe)

Nee maar dat wil ik ook niet :D
Pak de jongen wel eens op hoor, maar vind gewoon lekker de natuur hun gang laten gaan. Ben er ook geen uren per dag mee bezig en ik vind als je ze dan tam hebt moet je ze ook die aandacht geven die ze "moeten" hebben :)
Ze zitten ook niet in huis he, maar in een speciaal hok en ja achter tralies :')

Al onze vogels zijn niet tam trouwens. Al had ik een zebravink die kwam als je dr riep en piepte dan <3
Helaas is die een paar weken geleden overleden door legnood :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:52

Hier ook niet alles tam, maar ze weten wel dondersgoed wie ik ben en zijn niet bang voor me.
De meeste vogels eten ook wel uit de hand.
Maar wanneer manlief eens in de volière stapt reageren ze wel overdreven hysterisch :')