Seni schreef:
Die heb ik ook goede stevige tunnel hoor.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vooral met de wissels heb ik nogal ruzzie. Haha en in het begin (heel af en toe nog wel eens) dan gafik me hand te hoog aan waardoor hij over de tunnel heen sprong. Jup ik moet het allemaal nog wat leren
Maar we hebben er beide veel plezier in en dat vind ik het belangrijkste.

En ja, hij gaat vol er in, heel blij mee
Maar met opbouwen bouwen ze idd de buitdrift verder op, heeft niks te maken met mensen bijten, Jesda. Diezelfde jongen kan namelijk gewoon zonder mouw naast me staan en Tay zal absoluut niet bijten. Juist honden die geneigd zijn om mensen te bijten (manscherp noemen ze dat) worden extreem in de gaten gehouden en als ze echt manscherp zijn, mogen ze niet meer bijten bij ons. Het gaat om de mouw. Het enige wat wij ze aanleren is het aanblaffen op de man ipv de mouw, om ze minder te verleiden tot inpitten in de mouw. (en daarom belonen we met dat kussentje bij het blaffen en niet met de mouw)
De honden moeten enorm scherp zijn op de mouw, soms zelfs zo scherp dat er prikbanden en stroom uit de kast getrokken moet worden om ze te laten lossen. Dat snap ik niet.
Dat slaan met die softstok gebeurt ook pas veel later. Bij Tay hebben ze hem wel eens vast, maar het slaan doen ze nog niet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ze het op mijn onderbeen hebben voorgedaan en het mij eigenlijk meeviel. Ik had verwacht dat het meer een zweep was. Het is vooral veel gewapper wat ze doen, uit mijn hoofd zijn het 2 stokslagen die ze krijgen.
Nu heeft Tay ook wel moeite met lossen op dit moment, maar dat vind ik niet zo gek na het winnen. Gelukkig zit dat niet in het programma.
Ze zouden bellen als die klaar was. Nu lijkt het mij vrij normaal dat als ik een afspraak in de ochtend maak, dat je hem niet pas half 3 op de brug gaat zetten. Wij gaan normaal half 4 al naar training, maar ik belde net en toen stond hij net op de brug. Over een half uurtje bellen ze weer, of die al klaar is of nog niet, maar dan moet ik hem nog ophalen (vanwege wegafsluitingen 20 minuten rijden), weer inrichten en dan nog richting training.