Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:29

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:02

Ik sta op de lijst voor Brummen *\o/*

Mijn vriendin heeft zich net ingeschreven, hoop echt dat ze nog mee kan doen. Staan er nu 54 op de lijst, dus ben er bang voor...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:31

JesdaJinn schreef:
Ik sta op de lijst voor Brummen *\o/*

Mijn vriendin heeft zich net ingeschreven, hoop echt dat ze nog mee kan doen. Staan er nu 54 op de lijst, dus ben er bang voor...

Vast wel, de max zit op 80 :)

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:35

Ik dacht dat je 60 had gezegd of droom ik?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:52

JesdaJinn schreef:
Ik dacht dat je 60 had gezegd of droom ik?

Nee, we hoopten op 60 deelnemers ;)
Dit weekend ineens weer 12!! deelnemers erbij :O
Maar de echte max is 80. En 60 zou al super zijn!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:48

Ah zo.
Niuja, we zien t wel

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:31

Seni
Ja, we letten idd erg op zijn heupen/gewrichten. De ouders van Spirit hebben een stamboom en Spirit zelfs ook. De heupen van zijn ouders zijn goed. Van Spirit nog niet getest, volgens mij moeten ze ouder zijn om getest te worden. We hebben het hier in het begin met de da over gehad. Volgens mij moeten ze 1,5 jaar zijn, dan kunnen ze foto's maken van de heupen, ellebogen, ogen etc. (Ook wel bedoeld om te kijken of je met hem zou mogen dekken)

Machie
We hebben eerst puppy cursus gedaan. Hier was hij voor alles bang. Achteraf denken we dat dat kwam door niet de juiste voeding, of te weinig voeding. Spannende dingen niet uit de weg gaan maar juist opzoeken. Zijn zelfvertrouwen groeide. Daarna gehoorzaamheidscursussen gedaan. Van een onzekere pup veranderd in een allemansvriend die graag wil werken. Hij is volgens mij nu 14 maanden. We hebben geleerd om vooral op een positieve manier te trainen. Elk stapje vooruit klicken en belonen. Hoeveel lessen behendigheid we hebben gehad weet ik eigenlijk niet precies hihi maar volgens mij een stuk of 9. Spirit kent wel de toestellen zeg maar, alleen vind ik het zelf allemaal nog wel eens lastig hihi ;-) Vooral met de wissels heb ik nogal ruzzie. Haha en in het begin (heel af en toe nog wel eens) dan gafik me hand te hoog aan waardoor hij over de tunnel heen sprong. Jup ik moet het allemaal nog wat leren ;-) Maar we hebben er beide veel plezier in en dat vind ik het belangrijkste.

Die tunnel ziet er wel flexibel uit. Of die echt heel stevig is weet niet. Hangt er ook een beetje vanaf waarvoor je hem wilt gebruiken. Wil je hem echt om te trainen, evt. voor wedstrijden dan weet ik het niet. Maar voor gewoon voor de leuk denk ik dat die wel zou kunnen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:08

Ligt eraan welk ras het is My_Shadow. Het kan vanaf 12 maanden, ik ben met 14 maanden geweest. Ik zou namelijk wel eerst graag weten hoe alles eruit ziet, voordat ik aan de slag ging met springen, paaltjes enzovoorts.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:07

:= :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:11

Geweldig Hilde :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:13

Dat laatste stukje volgwerk, mooi! En hij gaat er vol in hè :oo

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:15

Haha, gekke Beau.

Dat onderste filmpje van MWM, als man zijnde zou ik toch stiekem een beetje bang zijn :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:20

Ze zitten eerst aan een lange lijn hoor Jesda, tot ze zeker weten dat ze 'schoon' blijven. Maar het is idd nogal tricky bij sommige honden. :')

Dank je Hilde! Ik moet nu nog voor elkaar zien te krijgen om het volgen onder of zonder de hand net zo netjes te krijgen als aan de hand :D En ja, hij gaat vol er in, heel blij mee :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:31

Toch lijkt me pakwerk ook wel super leuk om te doen en alles er om heen, alleen ik heb daar geen hond voor.
Denk dat Jinn het ook wel leuk vindt, want die bijt sowieso wel graag maar ben heel bang dat hij dat nippen terug gaat doen tijdens de behendigheid en dat heeft me enorm veel tijd en energie gekost om dat er uit te krijgen.
Mijn Herder zou het ook leuk vinden, maar die kan het niet met de achterpoten. Dat rondgezwaai aan die bijtmouw, dat kan ze niet aan xD
Al wil ze wel lekker bijten op zo'n mouw. Heb een mouw gekregen die 'op' is voor de echte fanatieke honden maar Jesda vindt het ook wel leuk om er eens in te bijten en dat voel je aardig goed!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 17:52

Leuke filmpjes :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:13

JJ, dat bijten vinden veel honden met een beetje buitdrift wel leuk. Luca zou het ook fantastisch vinden. Alleen is hij veel te 'gehoorzaam'. zeg je los laat ie altijd gelijk los :D

Mooie filmpjes MWM!

Ohhh Hilde, die Beau hahahahaha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:19

Dat is juist goed Machie :') Maar met opbouwen bouwen ze idd de buitdrift verder op, heeft niks te maken met mensen bijten, Jesda. Diezelfde jongen kan namelijk gewoon zonder mouw naast me staan en Tay zal absoluut niet bijten. Juist honden die geneigd zijn om mensen te bijten (manscherp noemen ze dat) worden extreem in de gaten gehouden en als ze echt manscherp zijn, mogen ze niet meer bijten bij ons. Het gaat om de mouw. Het enige wat wij ze aanleren is het aanblaffen op de man ipv de mouw, om ze minder te verleiden tot inpitten in de mouw. (en daarom belonen we met dat kussentje bij het blaffen en niet met de mouw)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:10

Ja, maar ik bedoelde het gebrek aan drift dan. Los is gewoon los en altijd. Luca zou als iemand hem gaat slaan echt niet blijven bijten. Er zitten, voor mij dan, punten in het spelletje die ik niet meer als spel zie :) De honden moeten enorm scherp zijn op de mouw, soms zelfs zo scherp dat er prikbanden en stroom uit de kast getrokken moet worden om ze te laten lossen. Dat snap ik niet.
Ik vind het prachtig hoe eerlijk en leuk jij met Tay werkt. Maar wat ik op de club hier in de buurt soms zie gaat mij het spelletje te boven. Een hond die gewoon braaf lost is te zacht :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:43

Snap ik :j Dat slaan met die softstok gebeurt ook pas veel later. Bij Tay hebben ze hem wel eens vast, maar het slaan doen ze nog niet. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ze het op mijn onderbeen hebben voorgedaan en het mij eigenlijk meeviel. Ik had verwacht dat het meer een zweep was. Het is vooral veel gewapper wat ze doen, uit mijn hoofd zijn het 2 stokslagen die ze krijgen.

Maar ik heb wel speciaal gekozen voor deze manier van opbouwen, laag in drift en vooral positief en op gehoorzaamheid. Drift kan je altijd nog gaan ophogen, dat is makkelijker dan een hond in hoge drift weer bereikbaar maken. := Nu heeft Tay ook wel moeite met lossen op dit moment, maar dat vind ik niet zo gek na het winnen. Gelukkig zit dat niet in het programma.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:10

Even stiekem klagen hoor. Ik heb vanochtend mijn auto weggebracht voor een grote beurt, dus ook alle hondenspullen er uit gehaald en ff schoongemaakt. :D Ze zouden bellen als die klaar was. Nu lijkt het mij vrij normaal dat als ik een afspraak in de ochtend maak, dat je hem niet pas half 3 op de brug gaat zetten. Wij gaan normaal half 4 al naar training, maar ik belde net en toen stond hij net op de brug. Over een half uurtje bellen ze weer, of die al klaar is of nog niet, maar dan moet ik hem nog ophalen (vanwege wegafsluitingen 20 minuten rijden), weer inrichten en dan nog richting training.

Ik heb ze net dus even subtiel verteld dat dit me niet helemaal de bedoeling lijkt van een afspraak maken in de ochtend.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:03

Ja ik ken het probleem inderdaad, heel irritant

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 16:15

En nog steeds niet klaar. Mijn vriend is er nu, die heeft zich laten afzetten en wacht daar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 18:37

Ik ben hier niet heel actief omdat Mecx en ik natuurlijk qua sport een beetje buiten de boot vallen haha.
Maar toch even een update-je.

We hebben inmiddels onze startkaart aangevraagd en lopen dit jaar puur om ervaringen op te doen qua wedstrijden.
Wat we overigens wel in stijl afsluiten op het NK in oktober.
Nooit verwacht dat we daar al mogen lopen :D

Volgend jaar gaan we dan echt lopen voor promotie.
Ik ben benieuwd.

Mecx doet t wel super.
Vorig week heeft ze geleerd om op mijn rug te springen.
Vind ze helemaal geweldig om te doen haha.

Verder afgelopen weekend weer naar een workshop van judith Lissenberg geweest en vandaag een kennismakingsworkshop hoopers gehad.

We blijven lekker bezig zo samen.
Zaterdag wordt Mecx alweer 2 jaar.... waar blijft de tijd.

We zijn ook aan het aftellen naar onze zomervakantie.
Nog 4.5 week te gaan.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:33

Hè kom je naar delft met het NK leuk. Misschien ben ik er ook wel
Iedereen mag meedoen aan NK wat ik heb begrepen hihihi

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 19:38

Kijkt iemand van jullie toevallig naar het WK obedience? Verbazen diegene zich ook over de vergeven punten? Zo kregen een combi met een lab en golden gemiddeld 6,5 per oefening. Terwijl een gemiddelde border combi, al zie ik geen grote verschillen tijdens de oefeningen, gemakkelijk een 7,5-8 scoort :o?

Silence welke discipline, agility toevallig?