Poeh ik ben zowaar helemaal zenuwachtig. De kippen plannen worden nu opeens wel heel realistisch allemaal haha. Ik had een hok gekocht, tweedehands, maar die bleek toch wel erg vervallen te zijn. De kosten om alles op te knappen zouden haast hoger gaan uitvallen dan een compleet nieuw hok... Dus ja, dan maar een nieuw, VEUL groter hok Helaas liep die vertraging op in de haven van Rotterdam. Als het goed is komt hij aanstaande maandag binnen bij de leverancier, en daarna komt hij richting ons. Dus waarschijnlijk nog 2 weken... Schiet al op! De ren is bijna klaar, alleen nog een extra laag gaas spannen boven de eerste om er zeker van te zijn dat er niks uitvliegt, het totaal is dan 1,80m hoog. En als het hok binnen is, ga ik hem eerst in elkaar zetten (ik heb 2 linker handen, dus dat wordt leuk) en daarna een keer helemaal in de beits zetten, dan de binnenkant wit kalken, en gaan met de banaan! Ik had 3 witte kriel Orpingtons gereserveerd van iemand die ging stoppen met de hobby, en dan nog 3 witte kriel Cochins bij een dierenwinkel, waarvan 1 haan. Dus het wordt een spierwitte bedoeling
DarkoFoitzik
Geplaatst: 28-07-16 09:54
een kleine tip, beits alles voordat je het in elkaar zet. dan zijn ook de naden goed beschermt tegen het weer. success met je nieuwe hobby
Dat lijkt mij wel erg vroeg ja. Kuikentjes maken ook weleens gewoon geluidjes.
PBA_
Geplaatst: 29-07-16 22:46
dit was echt kukelen dus stond behoorlijk te kijken zoals je wel begrijpt. reageerde op andere hanen uit de omgeving. zat nog te rekenen maar echt 8 weken. 1 juni kroop hij uit zijn ei
Haha nou ja, dan weet je het wel al op tijd hou je hem aan of wordt het kippensoep?
Hier wat problemen gehad met de kuikentjes en die hitte van vorige week. Nu lijken ze het gelukkig goed te doen. Zijn er hier meer mensen die vaker broeden door het jaar heen? Onze eerste broedsels waren eigenlijk bijna alleen maar hanen, terwijl nu de laatste broedsels eigenlijk maar hennen zijjn, zou dat aan het jaargetijde liggen?
Dat van die temperaturen kan ik nergens wetenschappelijk bewezen vinden. Maar wij hebben juist in het begin van het jaar meer hanen en nu meer hennen, dus dat klopt bij ons dan ook niet helemaal.
Helaas is een van onze kriel barnevelders kipjes overleden in onze vakantie. Er is er nu nog 1 over. 1 kipje lijkt mij sneu/saai. Maar een nieuwe erbij kan niet zo maar. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Heb nog leuke Baardkuifhoen krielen in de kleur wit die een thuis zoeken, zijn wel haantjes . Anders moet ik ze straks wegdoen voor de slacht, is wel een beetje zonde vind ik haha .
Ze zijn zooooo grappig.
Amaris
Geplaatst: 02-08-16 18:08
_Floss_ schreef:
Amaris schreef:
Ik heb dus een heel zielig kuiken opgevangen...
Hoe is het afgelopen met je patiëntje?
Oh, ja het kuiken. Het kuiken is niet meer... Het kon net staan, maar hing dan helemaal naar voren met zijn kop bijna op de grond. Lopen ging een paar pasjes en dan viel ie weer om.
Ik hoopte dat het zwakheid was, omdat hij niet kon eten in de grote schuur met al de andere kippen die hem pikte maar ook na goed eten (dagen van yoghurt met voer met meelwormen) stond hij wel meer, maar alleen maar helemaal schuin naar voren. Of het vergroeid was, of dat hij neurologisch niet goed was... niet te zeggen.
Ik heb hem teruggebracht en een vriend van de familie heeft er een eind aan gemaakt....
En toen mailde de fokker van Lotje dat hij wat leuks had zitten en nu heb ik helemaal ongepland twee serama kuikens van 4 en 8 weken En die zijn perfect gezond, hiep hoi.
ik kom nog eens even binnenvallen, maar starten jullie altijd met eitjes of "nieuwe" kippen/kuikens.
Ik heb namelijk vorige week 2 kippen uit de legindustrie geadopteerd. Zo zielig, beestjes hebben bijna geen pluimen meer, waren compleet versuft en wisten niet waarheen. Gisteren voor het eerst zelf naar het nachthok gegaan om te slapen. 3 vrienden hebben mijn voorbeeld gevolgd enin totaal nog 7 kippen geadopteerd. Zijn er hier ook bokkers die kippen uit de legindustrie hebben?