Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:46

Die vlinders hierboven zijn echt heel gaaf. Lijkt me wel dat er veel werk in gaat zitten of valt dat mee?

Axolotl <3

Leuk die kikker, ik heb me er ook wel eens over ingelezen maar vond ze toch te saai :P

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:11

cherell0 schreef:
GreaseMonkey schreef:
Ahhh een pacmanfrog! Supercool!!! Zou ik ook wel willen, maar mijn vriend vindt ze te saai... Die is meer van de exotische knaagdieren

Hij mag niks meer tot jij je kikker hebt }:)

Hahahahaha jij bent er eentje naar mijn hart :')

Maar ik vind exotische knaagdieren niet erg hoor :) heb nog een hele verlanglijst met soorten die ik wel graag ooit eens zou verzorgen.

Ja vlinders is echt heel erg veel werk. Vlinders is een beetje net als een zee-aquarium. Hoe kleiner de bak hoe meer werk je er aan hebt. Vandaar dus komen voorjaar de kas! Verheug me er zo op!!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 11:40

Ik kan een stelling overnemen van 11 bakken (met een aantal kikkers... wie heeft er interesse)

Iets met kriebels nu :P maar eerst kijken of ik nog kan afdingen (al is de prijs wel netjes hoor.)

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:16

Ik kom even binnen vallen, lees al een tijdje mee maar heb nu advies nodig. Is er iemand in deze groep die verstand heeft van (luipaard)gekko's?

Ik wil namelijk al een tijdje luipaardgekko's kopen en ben me hierover aan het inlezen. Nu kwam ik net op marktplaats een gekko tegen in een te klein terrarium, de eigenaar heeft er geen verstand van (kon mij niet zeggen wat voor soort het was, hoe oud die was en wat voor geslacht het is). Ik wil graag dit beestje een beter tehuis geven en ga hem vanavond ophalen ( de eigenaar wou er heel snel vanaf, want hij vind het toch geen leuk diertje). Ik kan gelukkig bepalen of het diertje gezond is en wat voor geslacht het is, aangezien we de laatste paar weken op school het onderwerp reptiel hebben gehad.
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik aan moet denken? De gekko krijgt zo snel mogelijk een groter terrarium. Ook ga ik morgen gelijk een warmtemat halen want die zit er volgens mij niet bij. Wat kan ik hem het beste voeren (op google lees ik veel verschillende dingen)? En is het slim om er over een tijd nog een gekko bij te halen (als het een vrouwtje is) of kan ik het beestje beter alleen houden(ook hier lees ik verschillende dingen over)? Zijn er nog dingen die ik vergeet?

Groetjes Esmee

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:06

Ik heb geen verstand van gekkos.
Maar pas altijd op i.v.m. parasieten (wormen en mijten komen het meest voor)

En ik dacht ooit hier of op een forum gelezen te hebben dat mario wormen of meel wormen een goede voedselbron zijn... maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:50

Morio :') Maar ik ga ze vanaf nu allemaal Mario noemen <3

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:01

_O- leuke typ fout := sorry

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:38

esmee_2001 schreef:
Ik kom even binnen vallen, lees al een tijdje mee maar heb nu advies nodig. Is er iemand in deze groep die verstand heeft van (luipaard)gekko's?

Ik wil namelijk al een tijdje luipaardgekko's kopen en ben me hierover aan het inlezen. Nu kwam ik net op marktplaats een gekko tegen in een te klein terrarium, de eigenaar heeft er geen verstand van (kon mij niet zeggen wat voor soort het was, hoe oud die was en wat voor geslacht het is). Ik wil graag dit beestje een beter tehuis geven en ga hem vanavond ophalen ( de eigenaar wou er heel snel vanaf, want hij vind het toch geen leuk diertje). Ik kan gelukkig bepalen of het diertje gezond is en wat voor geslacht het is, aangezien we de laatste paar weken op school het onderwerp reptiel hebben gehad.
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik aan moet denken? De gekko krijgt zo snel mogelijk een groter terrarium. Ook ga ik morgen gelijk een warmtemat halen want die zit er volgens mij niet bij. Wat kan ik hem het beste voeren (op google lees ik veel verschillende dingen)? En is het slim om er over een tijd nog een gekko bij te halen (als het een vrouwtje is) of kan ik het beestje beter alleen houden(ook hier lees ik verschillende dingen over)? Zijn er nog dingen die ik vergeet?

Groetjes Esmee

Ik zal (veld)krekels voeren deze wel goed bepoederen! Moriowormen of dubia's zijn ook mogelijk, ook deze bepoederen. Meelwormen daarin tegen zou ik niet voeren, deze bevatten weinig voedselstoffen. Ik zal er geen andere bij halen, hier hebben ze geen behoefte aan.

Let goed op dat je een warme en koude kant en genoeg schuilmogelijkheden aanbied!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:53

Ik heb vandaag veldkrekels gehaald en poeder. Meelwormen had ik er bij gekregen maar was niet van plan deze te gaan voeren. Alleen wil ze niet eten, ga het later op de avond nog een keer proberen. Ik bied de krekel aan met een tang omdat ze zo ook bij der vorige eigenaar gevoerd werd, maar kan ik evt ook een krekel los laten in het terrarium?
Heb ook een warmtemat gehaald, ze heeft nu een koude en warme plek alleen is het terrarium echt veel te klein (denk ongeveer 40x30x50). Wil binnen 2 weken een veel groter terrarium hebben. Het is trouwens een vrouwtje van 3 maanden, ze lijkt gezond, is ook actief alleen naar eten kijkt ze nog niet om.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:48

Hoppit schreef:
Morio :') Maar ik ga ze vanaf nu allemaal Mario noemen <3

Ahhh zo schattig! Mariowormen :') Voor de Luigi-gekko's :D

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 02:25

Mariowormen <3

Sinds ik mijn witbuikegeltje liv heb(halfjaar) probeer ik haar al insecten te laten eten maar weigert het. Levend, gedroogd, meelwormen, sprinkhanen, vermalen tot poeder, gemengd met brokjes etc etc. Echt van alles al geprobeerd.
Terwijl mijn vorige egel ze altijd meteen aan viel.
Ze is ook heel klein gebleven (klein geboren) maar is verder volledig gezondAfbeelding

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:14

esmee_2001 schreef:
Ik heb vandaag veldkrekels gehaald en poeder. Meelwormen had ik er bij gekregen maar was niet van plan deze te gaan voeren. Alleen wil ze niet eten, ga het later op de avond nog een keer proberen. Ik bied de krekel aan met een tang omdat ze zo ook bij der vorige eigenaar gevoerd werd, maar kan ik evt ook een krekel los laten in het terrarium?
Heb ook een warmtemat gehaald, ze heeft nu een koude en warme plek alleen is het terrarium echt veel te klein (denk ongeveer 40x30x50). Wil binnen 2 weken een veel groter terrarium hebben. Het is trouwens een vrouwtje van 3 maanden, ze lijkt gezond, is ook actief alleen naar eten kijkt ze nog niet om.

Top, welke maat heb je gekocht? Ik zou inderdaad de meelwormen niet geven. Los laten is geen probleem, hou wel even in de gaten als ze eet. Het heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. Wat voor poeder heb je nu? Ohja dat is inderdaad wel veel te klein, ik zou minimaal 80.40.40 of 80.40.50 halen. Verhuizen is ook stress dus dat kan ook zorgen dat ze even niet wil eten.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:22

Michelle_96 schreef:
esmee_2001 schreef:

Top, ik zou inderdaad de meelwormen niet geven. Los laten is geen probleem, hou wel even in de gaten als ze eet. Het heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. Wat voor poeder heb je nu? Ohja dat is inderdaad wel veel te klein, ik zou minimaal 80.40.40 of 80.40.50 halen. Verhuizen is ook stress dus dat kan ook zorgen dat ze even niet wil eten.

Heb geen idee welke poeder ik nu heb (ben niet thuis), maar heb in de dierenwinkel om calciumpoeder gevraagd en kreeg toen dit potje. Zat ookal te denken aan stress door verhuizing (ze is binnen 3 weken 2 keer verhuisd), wanneer moet ik me zorgen gaan maken als ze niet wil eten? Ga als ik straks thuiskom een krekel los laten in haar terrarium, misschien wil ze dan wel eten. Ze likt trouwens wel aan de krekels (ook aan de meelwormen, had die de eerste avond geprobeerd omdat ik niks anders had) maar voorderest doet ze er niks mee.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:23

Dit is ze!
Afbeelding

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:59

esmee_2001 schreef:

Op letten dat ze ze ook echt op eet of anders voeren in een box die niet haar terrarium is. Veldkrekels zijn superirritant als ze in je achterwand of hout kruipen :') Tsjirpt non stop XD

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:21

lisa_xxx schreef:
Mariowormen <3

Sinds ik mijn witbuikegeltje liv heb(halfjaar) probeer ik haar al insecten te laten eten maar weigert het. Levend, gedroogd, meelwormen, sprinkhanen, vermalen tot poeder, gemengd met brokjes etc etc. Echt van alles al geprobeerd.
Ze is ook heel klein gebleven (klein geboren) maar is verder volledig gezond[ [url=m/SZ3YN6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geef je ze met de hand of laat je ze 's nachts in haar bakje liggen? Dat wil nog wel eens schelen, soms pakken ze het niet gelijk aan maar eten ze het 's nachts wel. Gewoon blijven proberen bij sommige valt het kwartje erg laat als ze het niet gewend zijn, maar als het eenmaal valt dan worden ze enorm enthousiast!

Wat fijn dat de luipaardgekko een plekje bij jou heeft kunnen krijgen esmee_2001 :)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:26

Fenrir schreef:
lisa_xxx schreef:
Mariowormen <3

Ze is ook heel klein gebleven (klein geboren) maar is verder volledig gezond[ [url=m/SZ3YN6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geef je ze met de hand of laat je ze 's nachts in haar bakje liggen? Dat wil nog wel eens schelen, soms pakken ze het niet gelijk aan maar eten ze het 's nachts wel. Gewoon blijven proberen bij sommige valt het kwartje erg laat als ze het niet gewend zijn, maar als het eenmaal valt dan worden ze enorm enthousiast!

Met de hand en in het bakje beide geprobeerd.

Gewoon blijven proberen dus. Maar kan het dan niet veel kwaad dat ze geen insecten eet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:34

Nou ze zal er niet aan doodgaan, maar het is wel goed voor ze, het is tenslotte ook hun hoofdvoer in het wild :j en oa ook omdat egels hun vezels met name uit chitine halen (dat zit in het exoskelet van insecten en schaaldieren). Ze kunnen namelijk cellulose niet goed verteren. Kattenvoer is te laag in vezels voor egels en de vezels die er in zitten zijn doorgaans afkomstig uit cellulose, dit is meestal apart toegevoegd. Onderzoek met egels heeft uitgewezen dat er waarschijnlijk een link is tussen overgewicht en het eten van te weinig vezels.
Daarnaast is het voeren van levende insecten ook een heel fijne manier om ze bezig te houden en meer uit te dagen (zelf laten "jagen", graven etc.)

Ik heb ook wel eens egels gehad die de eerste maanden geen insecten wilden eten maar na regelmatig aanbieden toch gingen proberen en uiteindelijk waren ze niet weg te slaan rond voedertijd :D
Als ze écht niet wil eten, kan je ook altijd nog krekelmeel of chitine in poedervorm aan het voer toevoegen.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:25

esmee_2001 schreef:
Michelle_96 schreef:
[quote="esmee_2001"

Top, ik zou inderdaad de meelwormen niet geven. Los laten is geen probleem, hou wel even in de gaten als ze eet. Het heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. Wat voor poeder heb je nu? Ohja dat is inderdaad wel veel te klein, ik zou minimaal 80.40.40 of 80.40.50 halen. Verhuizen is ook stress dus dat kan ook zorgen dat ze even niet wil eten.

Heb geen idee welke poeder ik nu heb (ben niet thuis), maar heb in de dierenwinkel om calciumpoeder gevraagd en kreeg toen dit potje. Zat ookal te denken aan stress door verhuizing (ze is binnen 3 weken 2 keer verhuisd), wanneer moet ik me zorgen gaan maken als ze niet wil eten? Ga als ik straks thuiskom een krekel los laten in haar terrarium, misschien wil ze dan wel eten. Ze likt trouwens wel aan de krekels (ook aan de meelwormen, had die de eerste avond geprobeerd omdat ik niks anders had) maar voorderest doet ze er niks mee.[/quote]

Ze ziet er oke uit, kan wel wat meer aankomen. Misschien kan je haar wegen, dan lekker een paar dagen met rust laten en dan een paar krekels loslaten in het terrarium.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:34

Zijn er hier eigenlijk nog mensen met spinnen ?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:44

Ja, ik! *\%/* Helaas is er vandaag eentje overleden, maar die deed het eigenlijk vanaf het begin al niet goed. Nu staat de teller op 11, dus gauw weer wat uitbreiden. ~~}>

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:09

Kan iemand misschien met mij meedenken?

Ik heb een hele mooie, leuke python regius man, maar heb door omstandigheden weinig aandacht voor hem.
Afbeelding

Hij staat ook nog eens op een aparte slaapkamer waardoor ik hem eigenlijk nooit zie.
Ik zou het liefst dus een plekje voor hem vinden waar hij happy kan zijn en waar iemand happy met hem is, maar hoe vind ik een goed adres?
Ik vind het niet prettig als hij in een curverbak terecht komt.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:21

Misschien op Facebook-groepen voor slangen?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:16

Knapperdje; wij hebben er voor mijn werk eentje die eigenlijk elk moment op uitstappen staat. Nou ja; ook beetje overdreven, hij 's gewoon al heel oud en leert al minstens 20j dierenartsen in opleiding dat slangen echt wel meevallen.
Maar met dat kleurtje krijg je in de hobbygroepen denk ik meer centjes er voor =)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:34

Wij hebben verschillende koningspythons voor de fun (ik vind ze heel leuk) en voor educatie die we geven aan mensen, vooral kinderen.. Momenteel 4 stuks. Hij zou hier welkom zijn hoor.