Axolotl

Leuk die kikker, ik heb me er ook wel eens over ingelezen maar vond ze toch te saai

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cherell0 schreef:GreaseMonkey schreef:Ahhh een pacmanfrog! Supercool!!! Zou ik ook wel willen, maar mijn vriend vindt ze te saai... Die is meer van de exotische knaagdieren
Hij mag niks meer tot jij je kikker hebt
esmee_2001 schreef:Ik kom even binnen vallen, lees al een tijdje mee maar heb nu advies nodig. Is er iemand in deze groep die verstand heeft van (luipaard)gekko's?
Ik wil namelijk al een tijdje luipaardgekko's kopen en ben me hierover aan het inlezen. Nu kwam ik net op marktplaats een gekko tegen in een te klein terrarium, de eigenaar heeft er geen verstand van (kon mij niet zeggen wat voor soort het was, hoe oud die was en wat voor geslacht het is). Ik wil graag dit beestje een beter tehuis geven en ga hem vanavond ophalen ( de eigenaar wou er heel snel vanaf, want hij vind het toch geen leuk diertje). Ik kan gelukkig bepalen of het diertje gezond is en wat voor geslacht het is, aangezien we de laatste paar weken op school het onderwerp reptiel hebben gehad.
Zijn er nog belangrijke dingen waar ik aan moet denken? De gekko krijgt zo snel mogelijk een groter terrarium. Ook ga ik morgen gelijk een warmtemat halen want die zit er volgens mij niet bij. Wat kan ik hem het beste voeren (op google lees ik veel verschillende dingen)? En is het slim om er over een tijd nog een gekko bij te halen (als het een vrouwtje is) of kan ik het beestje beter alleen houden(ook hier lees ik verschillende dingen over)? Zijn er nog dingen die ik vergeet?
Groetjes Esmee
esmee_2001 schreef:Ik heb vandaag veldkrekels gehaald en poeder. Meelwormen had ik er bij gekregen maar was niet van plan deze te gaan voeren. Alleen wil ze niet eten, ga het later op de avond nog een keer proberen. Ik bied de krekel aan met een tang omdat ze zo ook bij der vorige eigenaar gevoerd werd, maar kan ik evt ook een krekel los laten in het terrarium?
Heb ook een warmtemat gehaald, ze heeft nu een koude en warme plek alleen is het terrarium echt veel te klein (denk ongeveer 40x30x50). Wil binnen 2 weken een veel groter terrarium hebben. Het is trouwens een vrouwtje van 3 maanden, ze lijkt gezond, is ook actief alleen naar eten kijkt ze nog niet om.
Michelle_96 schreef:esmee_2001 schreef:Ik heb vandaag veldkrekels gehaald en poeder. Meelwormen had ik er bij gekregen maar was niet van plan deze te gaan voeren. Alleen wil ze niet eten, ga het later op de avond nog een keer proberen. Ik bied de krekel aan met een tang omdat ze zo ook bij der vorige eigenaar gevoerd werd, maar kan ik evt ook een krekel los laten in het terrarium?
Heb ook een warmtemat gehaald, ze heeft nu een koude en warme plek alleen is het terrarium echt veel te klein (denk ongeveer 40x30x50). Wil binnen 2 weken een veel groter terrarium hebben. Het is trouwens een vrouwtje van 3 maanden, ze lijkt gezond, is ook actief alleen naar eten kijkt ze nog niet om.
Top, ik zou inderdaad de meelwormen niet geven. Los laten is geen probleem, hou wel even in de gaten als ze eet. Het heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. Wat voor poeder heb je nu? Ohja dat is inderdaad wel veel te klein, ik zou minimaal 80.40.40 of 80.40.50 halen. Verhuizen is ook stress dus dat kan ook zorgen dat ze even niet wil eten.
esmee_2001 schreef:Ik heb vandaag veldkrekels gehaald en poeder. Meelwormen had ik er bij gekregen maar was niet van plan deze te gaan voeren. Alleen wil ze niet eten, ga het later op de avond nog een keer proberen. Ik bied de krekel aan met een tang omdat ze zo ook bij der vorige eigenaar gevoerd werd, maar kan ik evt ook een krekel los laten in het terrarium?
lisa_xxx schreef:Mariowormen![]()
Sinds ik mijn witbuikegeltje liv heb(halfjaar) probeer ik haar al insecten te laten eten maar weigert het. Levend, gedroogd, meelwormen, sprinkhanen, vermalen tot poeder, gemengd met brokjes etc etc. Echt van alles al geprobeerd.
Terwijl mijn vorige egel ze altijd meteen aan viel.
Ze is ook heel klein gebleven (klein geboren) maar is verder volledig gezond[ [url=m/SZ3YN6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fenrir schreef:lisa_xxx schreef:Mariowormen![]()
Sinds ik mijn witbuikegeltje liv heb(halfjaar) probeer ik haar al insecten te laten eten maar weigert het. Levend, gedroogd, meelwormen, sprinkhanen, vermalen tot poeder, gemengd met brokjes etc etc. Echt van alles al geprobeerd.
Terwijl mijn vorige egel ze altijd meteen aan viel.
Ze is ook heel klein gebleven (klein geboren) maar is verder volledig gezond[ [url=m/SZ3YN6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geef je ze met de hand of laat je ze 's nachts in haar bakje liggen? Dat wil nog wel eens schelen, soms pakken ze het niet gelijk aan maar eten ze het 's nachts wel. Gewoon blijven proberen bij sommige valt het kwartje erg laat als ze het niet gewend zijn, maar als het eenmaal valt dan worden ze enorm enthousiast!
esmee_2001 schreef:Michelle_96 schreef:[quote="esmee_2001"
Ik heb vandaag veldkrekels gehaald en poeder. Meelwormen had ik er bij gekregen maar was niet van plan deze te gaan voeren. Alleen wil ze niet eten, ga het later op de avond nog een keer proberen. Ik bied de krekel aan met een tang omdat ze zo ook bij der vorige eigenaar gevoerd werd, maar kan ik evt ook een krekel los laten in het terrarium?
Top, ik zou inderdaad de meelwormen niet geven. Los laten is geen probleem, hou wel even in de gaten als ze eet. Het heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. Wat voor poeder heb je nu? Ohja dat is inderdaad wel veel te klein, ik zou minimaal 80.40.40 of 80.40.50 halen. Verhuizen is ook stress dus dat kan ook zorgen dat ze even niet wil eten.