) Fluitje van een cent als je het eenmaal door hebt 
En anders kun je er altijd klittenband op laten zetten of een rits in de winkel.
Ik merk trouwens wel dat Witje (rat met de tumor) ouder wordt. Ze heeft er nog geen last van. Maar ze komt als snel bij mij liggen als ze even los lopen. Als het te druk wordt omdat ik de anderen ook los heb lopen zoekt ze het hok op om te slapen.
Plato en Witje zijn beste vriendinnetjes, in het begin konden ze elkaar niet uitstaan.
Plato heeft wel wat kale plekjes, ik denk dat die iets te vaak de confrontatie is aangegaan. Zie ook regelmatig een plukje dwalen

Winddicht, en in het ergste geval kan er zelfs even een kacheltje bij aan, al redden ze zichzelf ook super nu
Zou eerst in een halve schuur, maar mijn ratties komen gewoon vanuit het lekkere warme binnen dus wilde ze liever meer warmte kunnen geven waar nodig
Ik weet wat voor een stresskipje het is, daar ken ik hem goed genoeg voor. Hij heeft geen pijn. Ik weet hoe subtiel hij dat kan aangeven, en daar let ik dus ook op. Mocht hij pijn hebben -> inslapen. Zo zonder pijn, gewoon oud en moe zijn...lekker bij me houden tot hij het zelf opgeeft.
dus geniet van m tot ie te ver heen is.