Gek beest die Jip!
Jaaaa zo heb je 2x per jaar een gladharige in huis....
Manlief zei al, nu lopen er 2 kale poezen in huis rond.... (naar de waxsalon geweest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Muiz
Ik zit in Heerlen, Zuid-Limburg. Dus op zich hebben we hier eigenlijk op het strand na wel zo’n beetje alles wat ons hartje begeert qua wandel mogelijkheden, zeker als we ook nog de BE en DL grens mee tellen waar nog een aantal mooie heides te vinden zijn op 10-30min rijden. Zelf woon ik aan de rand van het losloopgebied van de Brunssummerheide, en kan ik vanuit hier heel makkelijk echt alle kanten op qua heuvelland ook e.d. Maar als ik idd andere plekjes in NL wil zien, zit er al snel een fikse reistijd aan vast. Ik wil wel graag dit jaar wat meer tijd gaan besteden aan wat langere tripjes maken met Arya, maar mijn mentale gezondheid gaat zo erg op en neer nog dat ik een dag trip momenteel nog niet zo goed trek en da’s dag voor dag bekijken. As maandag ga ik met Willemijn en Jip naar de Loonse en Drunense Duinen in Brabant. Da’s dan 1,5u rijden - Willemijn was zo lief om voor te stellen ergens tussenin af te spreken want het originele plan was dat ik naar Ouddorp zou gaan maar dat is nog een dik uur er achteraan geplakt haha. Dus kan ik eens kijken hoe dat gaat maandag. Normaal is de auto geen probleem voor Arya, maar qua prikkels/ondernemingen moeten we weer wat opbouwen nu dus wil dan niet te ver van huis zitten als ook ik moe ben en nog naar huis moet rijden.
De Eemhof zijn we afgelopen zomer ook geweest maar op dat moment was Arya loops dus ben ik natuurlijk niet naar losloop gebieden geweest zoals Erkemederstrand- baalde ik wel van haha. Wel mooie aanlijn wandelingen gedaan ook, maar kijk er nu wel naar uit om idd wat losloop gebieden op te zoeken![]()
En klinkt als een heel fijn bezoekje bij de fokker! En in de herfst idd wat doen is ook erg leuk met zo’n jonkie. Lekker spelen in het bos en met de bladeren enz haha. Schwarzwald wil ik ook nog wel eens graag naartoe, zo gaaf! Waar zitten jullie ergens?
Eloya schreef:Even bijlezen weer![]()
ik zie arya heerlijk heeft gewandeld in een groep! wat een mooie omgeving!
Cody aan het chillen met zn broer![]()
Een hele gladde teckel :p die eigenlijk ruwhaar is maar nu niet.
leuk dat je bij het nest bent wezen kijken van je toekomstige pup Muiz!
yeey leuk dat jullie nu weten wie Skittles is!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hier is Dieke nu 1 week bij mijn moeder en haar vriend. En ze doet het zooo goed!
Ze heeft heel veel goede en waardevolle opvoeding bij de fokker gekregen waardoor ze al bijna volledig zindelijk is als zij haar signalen goed oppikken. ze de nachten volledig doorslaapt vanaf dag 1.
ze al naar haar naam luistert en op de boerderij los kan lopen.
Ook kan ze al zit, wachten en een begin gemaakt met pootje! super pienter beestje.
Hier knaagt ze lekker op een geitenoor met vacht van de shop van kiwi
[ [url=m/iHC2ZI.jpg]Afbeelding[/url] ]
gisteren heb ik haar een dagje opgehaald en meegenomen naar Deventer waar ik woon.
Na een week op de boerderij even weer een stad in, wennen aan wat meer prikkels.
Toen mocht ze voor het eerst mee in de auto alleen op de achterbank.
[ [url=m/iO8L2K.jpg]Afbeelding[/url] ]
En mee op het voetveerpontje de ijssel over.
[ [url=m/Qy5jDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn we de markt over geweest,
Ze werd vaak niet eens aangezien voor puppy xd door haar grootte en als ze wel werd herkend was het 9 van de 10x, oh wat een mooie dalmatiër![]()
![]()
[ [url=m/AOBShj.jpg]Afbeelding[/url] ]
en bij mijn studentenhuis geweest in de tuin![]()
[ [url=m/CQ9X9t.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit past nu nog
[ [url=m/NesMmf.jpg]Afbeelding[/url] ]
En aan het einde mocht ze nog even los rennen op de uiterwaarden aan de ijssel. Daar kan ze niet weg, is of water of hekken. Maar ze blijft heel erg in de buurt en komt wanneer je roept.
En toen kon ik het niet laten natuurlijk een foto te maken met onze mooie deventerse Skyline.
[ [url=m/qlTCb0.jpg]Afbeelding[/url] ]
En met onze oude galgo van 13.5 gaat het ook boven verwachting goed.
Als ze de dolle 5 minuten heeft corrigeert hij haar wel en hij gromt ook af en toe ter correctie dat ze rustig moet doen. Maar dat respecteert Dieke ook goed.
En dat hij dit toe laat hadden wij echt niet verwacht. Maar hij tolereert dus ook best wat van het puppe meisje.
[ [url=m/uJGZ2c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eten krijgen ze wel apart. Want daar is Eloy door zijn zwervers verleden wel erg fel op. Zelfde als botjes. Dat ging vanmiddag even "mis". Dieke schoof haar botje toch te dicht bij eloy en toen snauwde hij naar haar waar ze van schrok en ging piepen. Maar na paar minuten was ze hem alweer aan het uitdagen.
Zo genoeg Dieke spam![]()
fannetje schreef:Cinnniz, fijn dat je dat nu weet. Ik vindt haar ook erg mooi qua aftekening.
Eloya, druk dagje voor haar geweest dus, die heeft een hoop te verwerken. En een dalmaat
cinniz123 schreef:Cb heeft t al gezien op fb maar vandaag heeft de fokker een keus gemaakt dus wij ook gelijk.
Het is nr 2 geworden want nr 1 blijft bij de fokker voor de show.
Waars wel goed zo want mijn nr 1 kwa uiterlijk was wat terug houdend naar mijn kinderen dus ben blij dat die keus nu voor me gemaakt is![]()
Meet Skittlez
[ [url=m/2LsqNm.jpg]Afbeelding[/url] ]