Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:22

Het is overigens echt niet boos of persoonlijk bedoeld van mijn kant, mocht iemand dat denken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 22:31

Een muilkorf kan zeker helpen maar niet in denies haar situatie denk ik.
Daarnaast vind ik t absoluut niet nodig. Die hond heeft nog nooit een andere hond gepakt. Zij loopt alleen in de woonwijk rondom haar huis. Dus geen bos, geen losloop plekken maar woonwijk. En dan ook nog aan een vaste korte lijn. Daarnaast traint ze volop en met succes. En een hond mag snauwen als ie vind dat een andere hond te dichtbij komt.
In een woonwijk mogen honden niet los. Tenzij op omheinde veldjes. Maar ook daar komt ze niet.
Dus ze doet meer dan voldoende om verantwoordelijk met haar hond om te gaan. Die muilkorf gaat daar niks aan toevoegen. Voor haar niet en voor anderen niet.

Dat een muilkorf jouw afschrikt is mooi. Maar ook dat geld niet voor iedereen en ze weten daar allemaal hoe bodhi is.
En ook dat zorgt niet dat ze beter opletten.
Net als met staffords. Allemaal drama Overal... En bij ons heeft of niemand t in de gaten of boeit t ze niet.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:19

Ik denk dat iedereen het beste voor heeft met Denies en dit zeker niet negatief bedoelt. Kaus stelt het vooral voor, niet voor bodhi, maar voor denies haar gemoedsrust. En het was maar een voorstel :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 06:41

Ik zie de muilkorf ook als niets slecht. Mijn Kenai heeft een periode gehad dat hij niet happy was met andere honden (hij is enorm verbeterd en loopt gewoon met andere reuen hier in huis nu). Kenai zal nooit uitvallen en uit zichzelf aanvallen naar andere honden, maar Kenai zal als een andere hond op hem duikt onmiddelijk terug reageren.
Als ik met honden ga wandelen die ik niet ken gaan we altijd waar ze los kunnen lopen. Ik weet dat Kenai los niets zal doen tenzij de andere hond het echt te ver drijft en hem blijft lastig vallen, hij zal als hij kan de situatie uit de weg gaan. Maar wanneer ik dus met honden die hij nog niet kent mee ga, krijgt Kenai altijd een korfje om. Zo ben ik een stuk geruster en de volgende keer dat ik met die honden ga wandelen kan hij gewoon normaal me.
Een korfje is geen straf maar een stukje veiligheid (voor hond en gemoedsrust geleider)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 07:57

Gelukkig zie ik de muilkorf ook niet als iets slechts. Ik ben alleen van mening dat t hier niet helpt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:19

@roosvanblue klinkt als vooral voor jou een enerverende wandeling. Vervelend dat je die hond moest terug brengen, maar gelukkig hebben je honden er niet gek veel last van gehad!

@denies er heerst wel een virus je onder honden op het moment dat diarree veroorzaakt, en daarna wat lusteloosheid en misselijkheid. Niks heftigs, maar dan weet je dat, mocht het een paar dagen aanhouden.

@ymor fijn dat hij zo goed vooruit gaat zeg, heerlijke foto ook.

@simoonzel ik kan me de verbazing voorstellen, weinig honden houden een pod bij. Hier lukt dat alleen de whippets, de galgo x herder en één stabij in de wijk. En de andere pods dus. Ze kunnen vooral ook heel kort draaien op hoge snelheid. Gaaf wel dat het de jouwe lukt :D (ik geniet echt van honden die zo loeihard rondrennen)

Voor wat betreft een muilkorf: ik heb er niets tegen, meeste honden vinden het prima ook. Loopt hier een beagle die er een om heeft om te voorkomen dat hij aan een stuk door dingen van straat vreet. In Duitsland moeten honden ze kennen en in openbaar vervoer en openbare gelegenheden binnen ook dragen, tenminste als de hond hoger is dan 40cm en /of zwaarder dan 15kg. Zoiets was geloof ik de regel daar. Moet dan wel zeggen dat ik zelf de straat oversteek voor een hond met muilkorf, de meeste dragen m niet vanwege obsessief alles vd grond op eten, maar vanwege uitval gedrag en dat wil ik niet triggeren. Voor Bodhi lijkt het mij niet nodig, als hij degene is die gepakt wordt...

Toby heeft gisteren de hele dag de tuin bij mijn ouders vrij van vogels gehouden. Gezien het feit dat mijn ouders in het bos wonen, had Toby een dagtaak. En heeft hij de hele avond dik liggen slapen en snurken :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:58

Zoe_97 schreef:
Ik zie de muilkorf ook als niets slecht. Mijn Kenai heeft een periode gehad dat hij niet happy was met andere honden (hij is enorm verbeterd en loopt gewoon met andere reuen hier in huis nu). Kenai zal nooit uitvallen en uit zichzelf aanvallen naar andere honden, maar Kenai zal als een andere hond op hem duikt onmiddelijk terug reageren.
Als ik met honden ga wandelen die ik niet ken gaan we altijd waar ze los kunnen lopen. Ik weet dat Kenai los niets zal doen tenzij de andere hond het echt te ver drijft en hem blijft lastig vallen, hij zal als hij kan de situatie uit de weg gaan. Maar wanneer ik dus met honden die hij nog niet kent mee ga, krijgt Kenai altijd een korfje om. Zo ben ik een stuk geruster en de volgende keer dat ik met die honden ga wandelen kan hij gewoon normaal me.
Een korfje is geen straf maar een stukje veiligheid (voor hond en gemoedsrust geleider)

Aan de riem heb ik ook echt piranha's, Puk zal dan ook altijd pakken en Dana doet daar gezellig aan mee.

Andersom overigens niet, als Dana eerst uitvalt en Puk ziet daar geen reden toe dan is het klaar, want alleen durft Dana niet. :')

Esit: Stukje van onze wandeling gisteren, met ongeoorloofd release, stouterds! }:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:01

Skippy01 schreef:
@denies er heerst wel een virus je onder honden op het moment dat diarree veroorzaakt, en daarna wat lusteloosheid en misselijkheid. Niks heftigs, maar dan weet je dat, mocht het een paar dagen aanhouden.

Ja vannacht was het weer raak. Erg weinig geslapen wederom dus mijn plannen van vandaag gaan niet door. Ook sinds tijden tot half 10 op bed gelegen en om 6:30 kwam ze voor het laatst dus we konden even drie uurtjes door trekken. Ze voelt zich nu inderdaad niet zo happy, dat mag. Ze drinkt wel gewoon en wilt nog overal graag bij zijn. Goed om te weten dus dat het weer heerst, ik had op het grasveld ook alweer flinke hopen gezien.

Nadeel van een broek … :') Dus ik heb er gisteravond vlechtjes in gemaakt. En dat moest ik even op de foto zetten. Ze had net een klein beetje gepoept dus sorry voor de vieze kont, ondertussen is die weer schoon gemaakt haha. Maar die vlechtjes zijn zo hilarisch! *\o/*

Afbeelding

Mooie wandeling Kim! Ik moest even kijken maar het is versneld, haha.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:58

Wat een mooie roedel zo kim! Lijkt me heerlijk om zo te lopen.

Haha denise die vlechtjes zijn geniaal!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:52

Super leuk filmpje Kim!

Denies hoe is het nu met Mera?

Wij zijn vanmorgen weer naar het bos geweest. Nu wat later en dat ging eigenlijk helemaal prima! Heb echt goed kunnen trainen met ze en op een totaal idiote ren-actie na waren ze vol aandacht voor mij <3

Daarna hadden we eerst vriendlief zijn ouders op bezoek en daarna stonden er ineens 4 buurkinderen op de stoep met groente voor de konijnen. Nou eigenlijk ben ik er nou niet zo’n fan van maar nee zeggen lukte ook niet }:0 Dus toen heb ik maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat impulsbeheersing te doen met de dame en heer. Kinderen de belangrijke opdracht te geven de hond(en) te negeren en daar gingen we. Beiden deden het écht goed. Dus goede dingen gedaan vandaag!

Moet ook wel want Jackie is HEEL ERG aan het uitproberen. Voor mijn gevoel blaft en zeurt ze continu en ze probeert alles naar haar pootje te zetten 8-) Ze moet ook wel heel veel plassen vind ik dus dat hou ik even in de gaten...

Morgen begint het werkende leven weer :o

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 06:06

Wat goed!! Fijn dat ze het dan ook nog gewoon lekker oppakken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:00

@Roosvanblue bij paarden noemen we dat gewoon 'merriegedrag' haha (ik hou van merries overigens, juist daarom), verbaast mij niks dat zo'n pup dat lekker even gaat proberen. De wereld is gewoon veel leuker als je die naar je hand kunt zetten :') :j
Fijn dat het goed ging!

(Maar euhm, je mág nee zeggen tegen buurkinderen die ongevraagd dingen komen afleveren hè :Y) )

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:43

We komen net van de dierenarts vandaan. Die in ons dorp is gesloten (vind ik toch wel heel bizar, Corona of niet) dus moest met de auto. Gelukkig is het rustig op de weg maar je zit niet echt lekker met een hond achterin die ieder moment weer kan spuiten. Het ging vannacht iiieeettsss beter en soms zat er twee uur tussen. Mera voelt zich gewoon echt niet lekker dus vandaar ook gelijk dierenarts gebeld.

In ieder geval .. ik vind zo'n consult altijd maar bijzonder duur. Dierenarts kon niets anders vertellen dan dat ik haar al verteld had en vervolgens kan je wel een idioot hoge prijs afrekenen en krijg je tabletjes mee (metrobactin) waar ik ook precies om gevraagd had. Oh en ze wilde me nog voer mee geven, dat heb ik vriendelijke afgewezen.

Eerste pil zit er in en ze is nu een beetje vlees aan het eten op haar dooie gemakje :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:48

Ja, dierenartsen weten het altijd wel te vragen inderdaad. Lastig dat die in jullie dorp dicht is! Hopelijk voelt ze zich nu gauw beter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:51

Hoeveel heb je betaald voor een consult?

Ik vind het met de hond altijd wel prima. Met mijn ratten vond ik het altijd zo sneu als ik langs moest gaan terwijl ik zelf ook wel wist dat ze longontsteking hadden en gewoon antibiotica moesten hebben (gebeurt regelmatig met ratten). Moest dat arme beestje helemaal mee om de diagnose te krijgen die ik zelf ook wel wist...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 09:55

Ik weet niet wat het consult zelf gekost heeft maar ik vond €58 nogwat best even flink voor die paar minuutjes dat we binnen waren. Als het goed is krijg ik de specificatie via de email.

Je moest nu ook op een afstand gaan zitten en dan nemen ze je hond over en gaan twee dierenartsen er mee aan de slag. Die paniek in Mera haar ogen en op een begeven moment echt die ogen dicht van, 'OKE. DOE MAAR.', had wel met d'r te doen :P Ze voelt zich echt niet lekker dus hoop dat ze snel opknapt *\o/*

Als er nou echt iets aan de hand was wat ik absoluut niet wist... :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:00

Hopelijk knapt ze nu snel op! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:02

Jaa! :)

Oh sorry @RoosvanBlue, heel leuk en enthousiast bericht, fijn dat het zo goed ging!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:07

Hopelijk knapt ze snel op Denise!

Jip is op dit moment bij de dierenarts, zijn tand gaat er eindelijk uit. Bleek uiteindelijk dat het geen invloed had op zijn kaakstand/gewricht gelukkig, dat dachten we eerst van wel. Ik zit op m'n werk een bakkie te doen totdat ze bellen dat ik hem kan ophalen :(:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 10:17

oh agos ventje. spannend. ookal valt t mee!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:18

Jeetje ook al bij de dierenarts, hoop dat het meevalt en hij snel opknapt! <3

Afbeelding
Mera is in dromenlang in ieder geval.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:26

Zeker bij een vreemde dierenarts is een consult niet zo vreemd, ze kennen de hond immers niet.

De beste tip die ik kan geven, meer honden aanschaffen, des te goedkoper word het! Vijf honden, ik betaal geen consult en krijg 20% korting. :')

Hopelijk slaan de tabletten aan, heb je ook poep ingeleverd?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:18

Herkenbaar denise! Vind ik met de pony’s soms makkelijker. Dan vertel je iets en dan krijg je gewoon je zalfje die je wil. Ideaal.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:22

Hahaha, ik vind drie honden toch wel genoeg :P! Maar wel ideaal die korting, is dat ook als je er met maar 1 komt? Wij krijgen wel korting bij titeren van 2+ honden. Bij Lupa heb ik ook zo de pijnstilling kunnen ophalen na mn verhaal en voor Mera kon dit niet. Is in principe dezelfde dierenarts alleen een andere locatie. Alle gegevens zijn dus bekend en mijn hele verhaal van wat er was ook. Maar goed, heb het weer gedaan en hoop dat we nu snel verbeteren :P
Ik ben wel echt kapot :')

Bij paarden is mn kennis een beetje gaan roesten helaas haha. Maar denk dat veeartsen wel makkekijker zijn an sich.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:22

Ymor schreef:
Herkenbaar denise! Vind ik met de pony’s soms makkelijker. Dan vertel je iets en dan krijg je gewoon je zalfje die je wil. Ideaal.

Bij je eigen dierenarts dan toch ook neem ik aan. Een vreemde zal dat ook niet zomaar doen?