Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoe_97 schreef:Ik zie de muilkorf ook als niets slecht. Mijn Kenai heeft een periode gehad dat hij niet happy was met andere honden (hij is enorm verbeterd en loopt gewoon met andere reuen hier in huis nu). Kenai zal nooit uitvallen en uit zichzelf aanvallen naar andere honden, maar Kenai zal als een andere hond op hem duikt onmiddelijk terug reageren.
Als ik met honden ga wandelen die ik niet ken gaan we altijd waar ze los kunnen lopen. Ik weet dat Kenai los niets zal doen tenzij de andere hond het echt te ver drijft en hem blijft lastig vallen, hij zal als hij kan de situatie uit de weg gaan. Maar wanneer ik dus met honden die hij nog niet kent mee ga, krijgt Kenai altijd een korfje om. Zo ben ik een stuk geruster en de volgende keer dat ik met die honden ga wandelen kan hij gewoon normaal me.
Een korfje is geen straf maar een stukje veiligheid (voor hond en gemoedsrust geleider)
Skippy01 schreef:@denies er heerst wel een virus je onder honden op het moment dat diarree veroorzaakt, en daarna wat lusteloosheid en misselijkheid. Niks heftigs, maar dan weet je dat, mocht het een paar dagen aanhouden.