Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:21

Welkom MightyJoe! Echt een schatje <3

Kim ik ben het er niet mee eens dat moeilijke eters gecreëerd worden. Hoe verklaar je dan dat uit een nest van 6 (gezonde pups), 4 meteen vrolijk gaan eten en 2 het eerst laten staan, zelfde voer. Of sommige rassen staan er bekend om veel (alles) te eten terwijl andere lastiger. Niet elke hond is evenveel op voer gefoccused.

Edit; het zal vast ook voorkomen dat ze gecreëerd worden maar ik denk niet dat het de enigste of hoofdoorzaak is.
Laatst bijgewerkt door finnens op 01-05-19 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:28

Klopt finnens; en poedels staan er echt bekend om, maar zolang het geen problemen geeft, als ondergewicht zou ik me niet te druk maken. Onze pup eet bijvoorbeeld meestal in de ochtend helemaal niet, ik moest er ook echt even aan wennen, maar ben haar elke week even gaan wegen en ze groeit goed. Maar haar halfzusje die bij de fokker woont moet echt in de gaten gehouden worden want die zit op randje ondergewicht. Zo'n hond moet je dus wel bijvoeren met wat ie wel lust.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:32

kiwiwitje schreef:
Niet helemaal mee eens KimD. Toen Boellie als pup zo lastig deed at ie gewoon echt niet tot ie gal ging spugen. En dan moest ik hem iets voorhouden (meestal kaas of een plakje vleeswaren) om hem weer iets te kunnen laten eten. En dan toch maar de KVV erin aangezien hij dat wel at.
Ik vind het wel echt te ver gaan als ie gal spuugt door het niet eten. Wij hebben echt van alles geprobeerd en niks had succes. Uiteindelijk toen Chick er was over op een andere brok, hij was toen bijna 1,5. En sinds dien gaat het goed.
Waarschijnlijk had het wel verschil gemaakt als de fokker iets meer had gedaan dan alleen 1 smaak/soort brok, niets te kauwen, niks aan extraatjes of andere smaken.

Gal spugen vind ik iets anders. Dan is het medisch noodzakelijk dat de hond gaat eten, anders wordt hij oprecht ziek.

Ook mee eens dat een fokker moet variëren ipv eentonig en rechtlijnig voeren. Ook is het aan de fokker om ervoor te zorgen dat alle pups gelijke kansen krijgen wat betreft eten.

Dan kom ik gelijk op deze post, ik heb geen idee hoe die fokker met zijn pups omging of welke pups het uit het nest waren. Maar in een nest kan dit zomaar komen doordat een fokker niet goed let op gedrag. In het nest van Harvey was dit aan de orde, daarom kreeg hij apart te eten, want hij vrat anders ook de bakken van de 'zwakste' leeg.

finnens schreef:
Welkom MightyJoe! Echt een schatje <3

Kim ik ben het er niet mee eens dat moeilijke eters gecreëerd worden. Hoe verklaar je dan dat uit een nest van 6 (gezonde pups), 4 meteen vrolijk gaan eten en 2 het eerst laten staan, zelfde voer. Of sommige rassen staan er bekend om veel (alles) te eten terwijl andere lastiger. Niet elke hond is evenveel op voer gefoccused.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:35

Ook als daar wel op gelet wordt kan het prima dat de ene pup beter eet dan de ander, meer eetlust heeft. Je kunt niet alles over afschrijven op factoren van buitenaf.
Laatst bijgewerkt door finnens op 01-05-19 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 17:36

Ik heb Kaus vorigjaar op animal Event samples laten sparen en op laten sturen :P :D Dus die kon ik makkelijk gebruiken voor de pups! In de tussentijd nog wat samples gespaard en zo kon ik echt veel afwisselen. Iedere dag 1 voerbeurt gemengde brok. Zo hebben ze hier ook stukjes kipnugget, hamburger(zo'n ding die je in de koekenpan bakt) kaas, ham, ei , brood etc gehad. Niet direct gezond voer oid. Maar wel allemaal andere structuren en smaken.
Het enige wat ze echt geen van allen wilde eten was farmfood.. :o?

Ik bleef ook altijd bij de voerbeurten en eentje kreeg vaak apart KVV omdat de rest sneller was dan hij.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:41

Ik vind ook niet dat je een pup het maar uit moet laten zoeken ze moeten juist op jonge leeftijd hebben ze voedingsstoffen nodig om te groeien. Als ze slecht eten dan maar geven wat ze lekker vinden als er maar eten in gaat ...

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:54

Zoals gezegd, bij ons hebben ze dan pech gehad. Vreten wat je krijgt (mits ze dit al gehad hebben natuurlijk) en anders leren ze wat honger is.

Tot nu toe dus alleen Guinness gehad die dat probeerde. Toen was hij ook alleen natuurlijk.

Nu met een roedel eten ze sowieso wel, als ze niet eten vreet een ander het.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:58

KimD schreef:
Zoals gezegd, bij ons hebben ze dan pech gehad. Vreten wat je krijgt (mits ze dit al gehad hebben natuurlijk) en anders leren ze wat honger is.

Tot nu toe dus alleen Guinness gehad die dat probeerde. Toen was hij ook alleen natuurlijk.

Ik doe het ook zo. Haal de bak trouwens niet weg. Laat m gewoon staan. Ze eet t maar en anders pech. Ik ben ook niet anders opgevoed :P Eten wat de pot schaft en anders maar met honger naar bed

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:15

Mijn oudste is een slechte eter. Bij altijd eten laten staan at ze gewoon niet. Nu eten ze allemaal in de bench. Eet je niet, dan pech gehad, dan mag je vanavond nog een keer je kom krijgen.
Dit werkt echt het best voor mijn slechte eter.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:28

KimD schreef:

Finnley weigerd hier enorm vaak te eten. Hij krijgt al dagelijks ander merk en smaak brok of kvv. Dan weer blikvlees, yoghurt, karnemelk, schapenvet of zalmolie er over en eet hij nog niet en dan weer niets er over en eet hij met smaak. Wij zien het al aan zijn gedrag voordien of hij wel of niet gaat eten. Hij eet apart in de woonkamer en gaat op matras liggen als wij voer pakken en hij heeft zin en duikt in de bench als hij geen zin heeft. Makkelijk om dat te weten ivm iets er over doen.
Hij eet sowieso al niet meer als hij niet afgezonderd wordt. Nog nooit eerder een moeilijke eter gehad en hoop dat nooit meer te krijgen ook.

Een ramp om een grote duitse herder reu te hebben met flink ondergewicht. Gelukkig heeft hij langhaar dus valt het weinig mensen op. We nemen nu brok met zeer hoog vetgehalte zodat we minder hoeven te voeren. Dit lijkt te werken inmiddels is hij redelijk op gewicht

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 18:30

Eet ie paardenvet Dierenfan? Paardenvet van Duodog is heel rijk in calorieen (lees, ze worden er echt moddervet van... )

Ik heb trouwens de magnesium van de groene os binnen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:42

Of MyBeau. Pup van mijn collega eet alleen maar als dit over haar brokken heen zit (corgi ding). Zitten alle mineralen en vitamines in die een hond überhaupt nodig heeft :)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met CBD olie? En zoja voor wat?

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:46

xDenies schreef:
Of MyBeau. Pup van mijn collega eet alleen maar als dit over haar brokken heen zit (corgi ding). Zitten alle mineralen en vitamines in die een hond überhaupt nodig heeft :)

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met CBD olie? En zoja voor wat?

Vriendin gebruikte het voor haar herder met HD en Artrose, helaas met bitter weinig effect.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 18:49

Oké, ik had ook niet het idee dat het daar iets voor zou doen. Was dat haar wel verteld of aangeraden? Ik zag het vandaag langs komen bij een hond die erg nerveus was, bijvoorbeeld als er een deur dichtklapte. Je hoort/leest het ook bij honden met epilepsie.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:04

Ja, via een Facebook groep waar ze er lyrisch over waren. Ze heeft het ruim een jaar gegeven, maar geen verschil, in ieder geval niet merkbaar met toen ze ermee stopte.

Ik kan me niet voorstellen dat het iets doet voor epi omdat dat veroorzaakt wordt door hele andere factoren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:22

kiwiwitje schreef:
Eet ie paardenvet Dierenfan? Paardenvet van Duodog is heel rijk in calorieen (lees, ze worden er echt moddervet van... )

Super bedankt voor de tip!!

Succes met de magnesium, hou mij op de hoogte ;)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:33

De terugweg hebben we met de auto gedaan, ook hele autorit ongeveer geslapen :') wel paardjes ontmoet en lekker door de bak/de wei geracet. Zelf nog even gereden en dan wel aangelijnd want dat vond ze maar raar, ik op een paard.

Leuk nieuw hondje!

!Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:40

KimD schreef:
Ja, via een Facebook groep waar ze er lyrisch over waren. Ze heeft het ruim een jaar gegeven, maar geen verschil, in ieder geval niet merkbaar met toen ze ermee stopte.

Ik kan me niet voorstellen dat het iets doet voor epi omdat dat veroorzaakt wordt door hele andere factoren.

Ja? Ik hoor vaak van klanten dat de hond er baat bij heeft. Ik heb mij niet in epilepsie verdiept dus kan er geen nuttig woord over zeggen. Ik heb toen enkel de stamboom van Bo uitgeplozen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 19:55

Dat lijkt me een hele fijne slaaphouding _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 19:56

dierenfan schreef:
kiwiwitje schreef:

Super bedankt voor de tip!!

Succes met de magnesium, hou mij op de hoogte ;)

Graag gedaan! Doe ik!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:01

Welkom !

Hier heeft naya voor het eerst een moeilijke eetperiode. Normaal is ze heel voedselgericht en we moeten de zak nog maar aanraken en ze staat al naast je. Nu al een paar dagen dat ze het in stukken eet of helemaal niet. Maar ben ook van: eet je het niet ? Pech.

Vond deze wel gepast met alle veedrijvers hier en alle poedels of doodles

Afbeelding

Marie508

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:17

Wat een leuk topic! Leuk al die verschillende honden. Wij hebben een Sheltie pup van 3.5 maand. Het lijkt mij leuk om hier mee te lezen.

Dit is Finnley

Afbeelding

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:33

xDenies schreef:
KimD schreef:

Ja? Ik hoor vaak van klanten dat de hond er baat bij heeft. Ik heb mij niet in epilepsie verdiept dus kan er geen nuttig woord over zeggen. Ik heb toen enkel de stamboom van Bo uitgeplozen.

Bij sommige honden lijkt het idd te werken die cbd olie tegenover hoeveelheid epilepsie aanvallen of de zwaarte er van. Net als dat sommige kanker varianten er door geremd worden.

Epilepsie kan natuurlijk ook door enorm veel verschillende factoren ontstaan dus kan best geloven dat in een aantal situaties cbd olie wel helpt.

Overigens hier geen positieve ervaringen qua het gebruik van cbd olie bij honden. Een aantal pension honden hebben het wel gebruikt maar de ene na de andere is uiteindelijk toch om geschakeld naar pijnstilling zoals rimadyl, metacam enz.

Zelf zou ik er dus niet snel voor kiezen maar er zijn wel degelijk wel positieve ervaringen

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:45

Stravotopper wat een leukerd! Lijkt ook beetje op Mila <3

Hier hebben we ook heel lang cbd geprobeerd voor onze staf met cushing wij hoopte dat ze minder jeuk zou hebben maar eigenlijk geen verschil gemerkt ... zelf ook geprobeerd ivm heftige pijn maar kon er niks mee behalve dat het heeeeeel vies was %)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 20:49

Hier een tijd CBD aan Floyd gegeven omdat mijn moeder geen pijnstilling wilde betalen. Floyd leefde zichtbaar op van de CBD werd weer actief, stond sneller voor dingen op (bleef voorheen liever liggen) en wilde zelfs spelen met Dundy en Dexter. Nu hij weer bij mijn moeder woont krijgt hij het niet meer en is het weer een oude, kapotte, stijve hond geworden. Verder niet bij honden geprobeerd.