kiwiwitje schreef:Niet helemaal mee eens KimD. Toen Boellie als pup zo lastig deed at ie gewoon echt niet tot ie gal ging spugen. En dan moest ik hem iets voorhouden (meestal kaas of een plakje vleeswaren) om hem weer iets te kunnen laten eten. En dan toch maar de KVV erin aangezien hij dat wel at.
Ik vind het wel echt te ver gaan als ie gal spuugt door het niet eten. Wij hebben echt van alles geprobeerd en niks had succes. Uiteindelijk toen Chick er was over op een andere brok, hij was toen bijna 1,5. En sinds dien gaat het goed.
Waarschijnlijk had het wel verschil gemaakt als de fokker iets meer had gedaan dan alleen 1 smaak/soort brok, niets te kauwen, niks aan extraatjes of andere smaken.
Gal spugen vind ik iets anders. Dan is het medisch noodzakelijk dat de hond gaat eten, anders wordt hij oprecht ziek.
Ook mee eens dat een fokker moet variëren ipv eentonig en rechtlijnig voeren. Ook is het aan de fokker om ervoor te zorgen dat alle pups gelijke kansen krijgen wat betreft eten.
Dan kom ik gelijk op deze post, ik heb geen idee hoe die fokker met zijn pups omging of welke pups het uit het nest waren. Maar in een nest kan dit zomaar komen doordat een fokker niet goed let op gedrag. In het nest van Harvey was dit aan de orde, daarom kreeg hij apart te eten, want hij vrat anders ook de bakken van de 'zwakste' leeg.
finnens schreef:Welkom MightyJoe! Echt een schatje

Kim ik ben het er niet mee eens dat moeilijke eters gecreëerd worden. Hoe verklaar je dan dat uit een nest van 6 (gezonde pups), 4 meteen vrolijk gaan eten en 2 het eerst laten staan, zelfde voer. Of sommige rassen staan er bekend om veel (alles) te eten terwijl andere lastiger. Niet elke hond is evenveel op voer gefoccused.