De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:59

Bedankt allemaal :)
Ik heb er wel vrede mee, ze heeft nu rust.

Steven is wel een beetje boos lijkt het, was flink aan het traliesknagen vanochtend. Heb nog geen mail terug van Aniek maar hoop hem zaterdag terug te kunnen brengen, zou mooi zijn als hij dan snel weer een mooi plekje heeft.

Gaat heel erg wennen zijn een leger balkon.. even kijken wat ik met alle spulletjes moet. Natuurlijk ook net nieuw zak voer en hennepvezel gekocht, de grote versies :') Dat kunnen ze in de opvang hopelijk wel gebruiken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:31

Mail terug.. ze zijn nu druk aan het verbouwen en ze vraagt of we hem in ieder geval tot 23 mei daarom hier willen houden. Vind ik zelf wel een beetje lastig omdat ik het graag wil afsluiten, maar wel beter voor hem als hij niet dubbelopstress heeft van en verhuizen en dan in een verbouwing van de opvang terecht komt, dat zou ook sneu zijn voor hem :(:) Ga het vanavond even overleggen met mijn vriend.

Anoniem

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:32

Sterkte Air :(:)

Gisteravond teveel groente gesneden voor ze , dacht ik dan :') . Ze waren stil vannacht en vanmorgen was alles op := . 2 wortels 1 appel en 1 witlof _O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:34

Haha wat een goed idee, misschien moet ik zo'n voerbak met timer kopen.. die dan open gaat rond half 6 's ochtends zodat hij het tralieknagen vergeet :')

Heb hem nu maar weer een stuk karton en wc rol gegeven. Maar ja, dat maakt natuurlijk geen lawaai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:57

_O- zou makkelijk zijn

Net gedweild en als puber konijn moet je natuurlijk met je logge lijf daar liggen gaan _O-
Afbeelding

Oh wacht ze heeft Tarzan overgehaald :')

Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:21

:')

Steven denkt geloof ik dat hij me moet overtuigen..
Afbeelding

Normaal altijd bang en dan eet ie vanaf een afstandje wat uit mijn hand en rent dan weg.. :roll: Komt nu gewoon op mijn benen steunen.

Misschien moet dat dan maar de komende twee weken de training worden, hem tammer maken.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:16

Ik kom weer even binnenvallen was me konijnenhok aan het schoonmaken en zag maden zitten. Een enkele hoe kan ik nu het beste het hok reinigen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:27

Wat voor soort hok is het? Behalve dat je het nu schoonmaakt lijkt me het belangrijk om het bij te houden zodat dit voorkomen wordt

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 16:31

Een zelf gemaakt hok binnen hok met hout en een ren op steen. Maak het hok minimaal 1 keer per week schoon en verschoon het voor je het gaat ruiken. Met zaagsel als bodem bedeking

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:41

Ik zou het dan veel vaker schoonmaken. Hier elke dag. Konijnen zijn zindelijk en doen alles in een plastic bak. Ideaal. Schoonspoelen en elke week met Dettol reinigen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:49

Ja als ze een poep/plasplek hebben dat toch vaker schoonmaken, doen ze het overal kan je proberen een toiletje(kleine kattenbak bijv.) te gebruiken en ze proberen aan te leren daar voornamelijk hun behoefte op te doen. (Door na het schoonmaken daarin nog wat nat/vuile bodembedekking te leggen, zodat de geur daar is).

Ik ben zelf niet zo'n van zaagsel, geen idee meer hoe de vochtopname daarvan is maar ik gebruik zelf hemparade(hennepvezel).

Maden komen ook als het gaat broeien.. staat het hok in de zon?

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:15

Afbeelding

Wat hebben konijnen toch een zwaar leven :(:) :z

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:52

Coconut schreef:
Ik zou het dan veel vaker schoonmaken. Hier elke dag. Konijnen zijn zindelijk en doen alles in een plastic bak. Ideaal. Schoonspoelen en elke week met Dettol reinigen.

Ik zou hout niet met dettol schoonmaken, is dat niet giftig voor huisdieren.
Voor hout zou ik toch iets kiezen wat niet schadelijk is zoals natuur azijn

Zindelijk maken scheelt al een hoop idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:07

Dettol gebruik ik niet voor de beesten :n

Wel voor de wc van mijzelf :')

Maak hier ook schoon met schoonmaak azijn

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:17

Kattenbak gaat helaas niet werken het gaat om twee Franse hangoren die met alles gooien wat ze tegenkomen en ze zijn toch best sterk. Ik zou nu wel elke dag schoonmaken in ieder geval de vieze plekken. Hij staat alleen in de ochtend in de zon. Kan dit helaas ook niet veranderen. Heb het nu helemaal schoon gemaakt en even laten drogen daarna citroensap op de oude vieze plekken gedaan weet niet of het helpt, maar het proberen waard. Ik ga morgen ook direct die spray halen en ze behandelen. Bedankt voor de tips. Heb ze ook even goed gecontroleerd en gelukkig zijn ze wel schoon.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:18

:wave:
Zo even bijlezen hoor, was al een tijdje niet op bokt geweest. Maar lees veel verdrietige verhaaltjes :(:)

Ah Coconut toch een maatje voor hem zoeken :(:)
Nog een klein weekje quarantaine toch?

Maylotje wat kan jij mooi tekenen!
Fijn dat het met Joep (leuke naam :)) ) weer goed gaat.

Ah en een kapotte Tarzan. Altijd een schrikmomentje als je je zo ziet liggen. Hier ooit een dames koppel gehad, waarvan er eentje op de een of andere dag er zo bij lag. Toen ik haar aaide was ze steenkoud.. Het andere konijn is in diezelfde week nog dood gegaan, haar oog puilde uit en ze viel steeds om,maar bleef wel eten/drinken. Dus toen zelf maar besloten dat het goed zo was. Ga een dier niet laten lijden.

Wauw en Lilo, kleine hormonale dekhengst!
Hij houdt je wel bezig zo met schoonmaken.

Haaahaha Esther wandelend hooi :')

He bah Air dat zijn geen makkelijke keuzes :(:)
Sterkte..

Weet je al wat het is met Frodo dat hij zoveel drinkt?

Hahah Rebecca heeft een dropjes kamer :')
Hebben jouw konijnen hun eigen kamer?

Oh Char dat is schrikken! Dacht Pip dat ze kon vliegen :oo
Ongelukje zit in een heel klein hoekje helaas.

Laughterline, is dat ook speciaal hooi?
Hier krijgen ze timithy hooi. Enige hooi wat ze eten (verwende....) Alleen nadeel is bij Blond daar gaan de stukjes hooi in haar vacht zitten en ze krijgt ze er niet uit...

Nog gefeliciteerd met Spency zijn achtste verjaardag! Y)(^)

Stoffer ook gefeliciteerd! <3

Getver maden in je hok. Ik heb dat no maden spul in het hok gespoten.
Had van de week wel larven van een langpootvlieg in het hok... en twee trechterspinnen zitten in de nok van het hok, maar die laat ik lekker zitten. Kunnen die mooi de vliegen opeten.

Jeetje Evelien, jouw konijnen hebben het echt zwaar!

Hier een oppasservice gevonden, die aan huis komt. Wel een beetje luxe, maar heb met de hemelvaart geen oppas voor de konijnen.
Dus nu komt er een oppas service aan huis. Jullie daar ervaring mee?
Ze komen zaterdag even kennismaken. Vind het ergens wel fijn, ze zijn dieren gewend. Maken het hok elke dag schoon, als het nodig is helpen ze Blond met de strootjes en poepbillen.

Ze krijgen nu ook de helft minder eten :+
En ze zijn mij toch actief... Ze waren al actief, maar nu zijn ze helemaal springerig. Blond haar vacht is ook weer mooi na de behandeling tegen huidmijt *\o/*

Zo en ik ben weer bij!

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:26

Ik kom helaas weer van de dierenarts vandaan.
2 moesten even de nagels knippen waarbij één van de tafel is gevallen :(
Gelukkig niks aan overgehouden.
Daarna moest ons opaatje nog langs de dierenarts maar was niet zo positief.
Hij was ruim een halve kilo afgevallen, ze longen klonken ook niet helemaal zuiver.
Chucky is altijd heel vrolijk en eetlust is prima en hij ziet er goed uit maarja het afvallen was toch wel zorgelijk.
Nu kan hij wat met de nieren hebben, hij kan kanker in de longen hebben of E.colli.
Hij heeft eerst pijnstilling gekregen om uit te sluiten dat hij misschien pijn heeft.
Ik kan nog bloedonderzoek laten doen of het in de nieren zit en we kunnen hem gewoon gaan behandelen voor E.colli en kijken of hij op knapt.
Tja en dan is de vraag hoe ver ga je wil het beestje ook niet allemaal stress geven, vind het altijd zo moeilijk om daar een besluit over te nemen.

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:46

Jeetje Evelien hopen dat het te verbeteren is

Ik ga maandag de drink test doen en hopen dat het een gewoonte drinker is en dat de verhoogde leverwaarden een toeval is wat er niet mee te maken heeft
Als dat het geval is maar kijken hoe we het lever probleem gaan aanpakken

Dit konijn kost ons wel klauwen met geld maar hoe kan je nou nee zeggen tegen zon kleine stouterd Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:41

Wauw Nassie wat een bijleespost :oo

Lilo en Tarzan hebben een eigen kamer , de logeerkamer opgeofferd :+

Evelien wat lastig :(:)

Succes maandag amber_anne , en nee word door maar boos op :)) . Recent 15 jarige kat haar oog eruit , ook weer 400 euro lichter en die kat word 16 in november :+ . Je moet het eervoor over hebben soms

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 16:27

evelien, wat vervelend!
Ik zou de behandeling voor E. Cuniculli doen en als dat niet helpt verder zoeken.
Met E. Cuniculli kunnen ze prima leven :)

Amber succes maandag!
Achja, ik ben bij €1000 gestopt met tellen bij Pepper :')

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 18:05

_Tarzan schreef:
evelien, wat vervelend!
Ik zou de behandeling voor E. Cuniculli doen en als dat niet helpt verder zoeken.
Met E. Cuniculli kunnen ze prima leven :)

Heb me inmiddels een beetje ingelezen en denk idd dat ik eerst een behandeling ga starten voor de E. Cuniculli hopen dat hij dan weer wat aankomt.
En als dat het niet is misschien toch een bloedonderzoek.
Hoop dat gewoon weer snel opknapt!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:15

Beterschap voor Chucky!
Ah daar kan je inderdaad geen nee tegen zeggen <3
Hier tellen we de rekeningen ook maar niet op :=

De stand hier vanmiddag
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:35

_O- heerlijk!
Hoe gaat het nu met spency?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:54

Wisselend. Vanochtend op het gras maakte ze wat vreugdehuppeltjes. Maar voor de rest zit ze heel veel stil. Pootjes zijn ook niet meer helemaal mooi, dikke rode plekjes, maar niet open. Nu is ze wat verkouden, evt medicijnen. Maar daar van stopt ze met eten. Normaal niet zo'n ramp, alleen nu ben ik vanaf maandag weer voor 2 weken naar mijn eigen woning.
Ene moment denk je het gaat weer en het andere moment overweeg je om haar te laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:04

Haha :')

Lastig up en downs -O-

Gisteravond de groentes gesneden , en even weggezet om raam van slaapkamer dicht te doen . Heeft Tarzan zichzelf al bediend _O-

Afbeelding

Hij begon dit keer en Lilo dacht wat heb je daar voor lekkers en kwam er gezellig bij :')