T zal m'n autocorrect ofzo wel zijn, telefoon heeft een eigen leven. Thanks Azmay, de pupjes worden ook echt pupjes nu!
Jaaa Zoë, doe een smooooth. Ze zijn awesooommeeeee. De Rough collie vind ik he-le-maal niks, grappig genoeg, maar ik heb dan ook niets met lange haren én de rough z'n karakter is compleet anders/saai (

). Met zoveel haar denk ik ook altijd: waar is die hond dan? Smooths zijn ook véél pittiger, dat merk ik nu wel

. Cattles zijn ook erg leuk, ze doen me altijd een beetje denken aan een beagle alleen dan wat meer pinscherig, vind ze alleen te klein voor mezelf. Ik wil of een kleine hond, of een grote. Middel is zo...Middel

. Een vriend van me fokte langharige zwitserse herders met z'n ex, ze hadden er echt 8 ofzo, super gaaf. Ging hij met 5 van ze met de bus soms

.
Ik heb qua alleen zijn opgebouwd met eerst zelf 5/10 minuten boven zijn met de honden beneden. Daarna een half uur in de tuin, uit het zicht, staan. En zo steeds verder. In de bench alleen doe ik nog niet, aangezien hij ook mét mij erbij nog niet awesome is in de bench, en ook nog wel wat jankt als hij er langer dan een kwartier inzit. AJ als hij los is gaat gewoon netjes tegen Zig aan zitten en niets aan het handje. Misschien 1 half jankje de eerste keer (ik nam het ook steeds op in het begin), maar dan hoor ik op de opname dat Zig komt aanlopen en met hem terugloopt naar het kleed. Super schattig, als ik terugkom kijkt hij ook altijd zovan: ik heb goed opgepast op m'n broertje

.
Sowieso verandert alles in de puberteit, kan best dat hij plots wat bang is in z'n eentje in de bench, of geluiden/geuren hoort/opmerkt die hij eerder nooit opmerkte of simpelweg veel minder geduld heeft nu. AJ heeft in ieder geval veel minder geduld op het moment en vond het zelfs nodig te janken toen ik in de dierenwinkel stilstond om dingen te bekijken. Le chill, puber

.
M'n riem tussenoplossing werkt best goed. Ik pak de riem, klik hem vast in huis en hij gaat direct liggen slapen zovan 'Ok, klaar met het geflapdrol'.