Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:20

Wat knap Paloedie :wow: Hier plast en poept Dexter helaas uit verlatingsangst.

Hmm, ik had zelf inderdaad ook wel het idee dat het misschien door de puberteit zou komen. Of inderdaad doordat er misschien wat engs is gebeurd terwijl we weg waren. Het is altijd mega druk op onze gang en de straaljagers zijn ook super fanatiek laatste dagen, beide is ie geen fan van.

We gaan in elk geval weer beginnen met een bevroren Kong geven elke keer als we weg gaan. Kennelijk is de dikke lap pens niet genoeg _O-

Ik vind de smooth ook veeeeel leuker dan de rough. Die dikke haarbollen vind ik niks, mooi slank en hoog op de pootjes :))

Vind een cattle dog echt perfect qua maat. Zou iets groter ook wel oké vinden maar mn vriend is echt fan van Leonbergers en de Landseer en dat vind ik zo belachelijk groot := Gelukkig ben ik het hondenvrouwtje dus bepaal ik welke rassen erin komen :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:20

ZoZenn schreef:
T zal m'n autocorrect ofzo wel zijn, telefoon heeft een eigen leven. Thanks Azmay, de pupjes worden ook echt pupjes nu!

Jaaa Zoë, doe een smooooth. Ze zijn awesooommeeeee. De Rough collie vind ik he-le-maal niks, grappig genoeg, maar ik heb dan ook niets met lange haren én de rough z'n karakter is compleet anders/saai ( :+ ). Met zoveel haar denk ik ook altijd: waar is die hond dan? Smooths zijn ook véél pittiger, dat merk ik nu wel :'). Cattles zijn ook erg leuk, ze doen me altijd een beetje denken aan een beagle alleen dan wat meer pinscherig, vind ze alleen te klein voor mezelf. Ik wil of een kleine hond, of een grote. Middel is zo...Middel :Y) . Een vriend van me fokte langharige zwitserse herders met z'n ex, ze hadden er echt 8 ofzo, super gaaf. Ging hij met 5 van ze met de bus soms :7.

Ik heb qua alleen zijn opgebouwd met eerst zelf 5/10 minuten boven zijn met de honden beneden. Daarna een half uur in de tuin, uit het zicht, staan. En zo steeds verder. In de bench alleen doe ik nog niet, aangezien hij ook mét mij erbij nog niet awesome is in de bench, en ook nog wel wat jankt als hij er langer dan een kwartier inzit. AJ als hij los is gaat gewoon netjes tegen Zig aan zitten en niets aan het handje. Misschien 1 half jankje de eerste keer (ik nam het ook steeds op in het begin), maar dan hoor ik op de opname dat Zig komt aanlopen en met hem terugloopt naar het kleed. Super schattig, als ik terugkom kijkt hij ook altijd zovan: ik heb goed opgepast op m'n broertje :+: .
Sowieso verandert alles in de puberteit, kan best dat hij plots wat bang is in z'n eentje in de bench, of geluiden/geuren hoort/opmerkt die hij eerder nooit opmerkte of simpelweg veel minder geduld heeft nu. AJ heeft in ieder geval veel minder geduld op het moment en vond het zelfs nodig te janken toen ik in de dierenwinkel stilstond om dingen te bekijken. Le chill, puber /3 :):) .

M'n riem tussenoplossing werkt best goed. Ik pak de riem, klik hem vast in huis en hij gaat direct liggen slapen zovan 'Ok, klaar met het geflapdrol'.

Hihi. Ik vind mijn borders echt het minimum qua grootte.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:36

Cattle is toch kleiner als bc?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:52

Nee hoor :p tich zeker niet in massa :p wacht ik zoek even een foto van mijn borders met cattles. Maar cattles wegen snel al 30 kg terwijl borders rond de 20 zitten

Daeva en Kenai met 2 cattle reuen. Ongeveer zelfde schofthoogte

Afbeelding

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:56

Zoe_97 schreef:
Nee hoor :p tich zeker niet in massa :p wacht ik zoek even een foto van mijn borders met cattles. Maar cattles wegen snel al 30 kg terwijl borders rond de 20 zitten

En dan heb je bij mijn weten al een redelijk stevige border (sportmodel laten we zeggen) want de onze was zeker niet klein en die woog op haar meeste 22kg wat toch tegen overgewicht kwam.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:16

Een korthaarcolliefokker waar ik op bezoek ben geweest had ook leonbergers, mini-paardjes := . Zó vriendelijk, maar allejeuzus wát een grote honden.

Welke Kong heeft iedereen trouwens? Ik zat wat te kijken, je hebt die met gat onder en gat in het midden, maakt het wat uit? Is ook wel wat leuke bezigheidstherapie voor AJ nml.

Ik wil óf een klein hondje (lekker handzaam, samen op de bank, neemt geen ruimte in ook in bed niet. Allround handig, haha). Of een grote hond (kan ik goed mee sporten etc.). Nu kon ik ook prima sporten met m'n beagle, maar die was niet handig te aaien als ik recht op stond. Wat een criterium weer :').

Wow, of de cattles die ik ben tegengekomen zijn kleiner dan gemiddeld of jouw borders zijn kleiner dan de borders die ik ken :'). M'n hele perceptie weer eens naar de filestijnen, haha.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:17

Aahnja amai! Degene die ik tegenkwam op ranches waren tog vaak kleiner. Tog een stuk tegenover aussies en vind aussie s en borders zo goed als hetzelfde

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:22

Mijn reu zit op de maximaal
Toegestane maat (53cm en 24kg maar geen gram te dik) en mijn teef zit ook vrij groot voor een teef (50cm maar wel maar 17 kg).
In cattles heb je enorm veel verschil in lijnen. De banaan benader lijnen (Italië) zijn vaak wat kleinere maar wel brede hondjes. Terwijl de Australische lijnen groter en ook breed zijn en de Amerikanen groter en smaller over het algemeen. Ik zie graag de grote tankjes. Al kan ik een banana benader zo nu en dan ook wel apperecieren :D
Rasstandaard zegt reu 47-51 cm en teef 43-48 dacht ik. Dus ongeveer hetzelfde als een border

En daarbij. Met een cattle werken heb je een hoop meer hond bij je dan met een border werken hahah.

Lara Aussies zijn meestal toch een stukje groter dan borders :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:30

Een Cattle dog van 30kg := Zoveel wegen de cattles die ik ken niet en die zijn over het algemeen erg dik.

Dundy hier weegt 19kg en de Cattle rechts weegt 25kg en die was aanzienlijk kleiner dan Dundy die eigenlijk te hoog is voor zijn ras.

Afbeelding

Ik heb de rubberen Kong met het gat onderin. Een blauwe voor Dexter omdat die wat zachter is en een zwarte voor Dundy omdat die keihard is. Echt ideale dingen :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:32

Maar die cattles zijn (voor de showlijnen waar ik eigenlijk over spreek) echt wel heel smal. De cattles op mijn foto is de rechtse 35 en de linkse rond de 30 kg en beide echt amper ver op hun. Maar een brede borstkas en een hoop spieren :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:34

Hmm ja dan heb je het meer over de moderne cattles denk ik. Je weet ondertussen wel dat ik meer fan van ben dan ouderwetse Australische :=

Ik vind vooral de linker, van wat ik kan zien, echt te breed voor wat ik fijn vind. Die rechter vind ik wel mooi. Ben wel van mening dat Dundy te smal is voor een cattle hoor. Maar wat mij betreft maken ze er een nieuwe lijn van _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:39

Kong met gat in het midden/zijkant is dat geen wobler? Wat dat is hard plastic met een "zware" zandvoet en dat rolt/wiebelt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 17:43

Hier de zwarte kong. Alleen ze doen er weinig mee tenzij ik er pate in stop en invries. Al kan Chick er soms nog wel eens even op liggen kauwen. Ze blijven wel heel. Want ondanks het kauwen zie je er niks van.

Gewichten en rasstandaarden zijn nog wel een dingetje. Mijn reu is ongeveer 36 cm en weegt 15/15,5 kg,
Chick is ongeveer 40 cm. (moet ze echt eens goed gaan meten.. ) en die weegt 12/13 kg.

En dit zegt de rasstandaard erover:
MAAT & GEWICHT:
Gewenste schofthoogte: 35,5 tot 40,5 cm, de schofthoogte dient in verhouding te zijn met het gewicht.

GEWICHT: Reuen: 12,7 tot 17 kg
Teven: 11 tot 15,4 kg

Dus gezien zijn hoogte is hij dus te zwaar. Maar zelfs nu zit er al amper vet op. Hij is wel gespierd.
En chick zou dus eigenlijk te licht zijn.. Maar ook daar zit niet veel vet op. Wel wat spier maar ook niet zo'n spierbundel dan Boellie

Maar geloof me. Ik ben lui... Gemiddeld lopen ze 2 tot 3 km per dag.. En net als vandaag bijvoorbeeld max 1/1,5. Vriendlief is werken. Dus ik zit op een druk industrie terrein. Bas komt pas vrij laat hier heen. Dus misschien dat we rond 21.00 nog een rondje doen. Maar na zo'n lange werkdag gaan we echt geen flinke ronde meer doen.
Kortom, ik train dus niet met ze.
Nu moet ik wel zeggen dat ze veel met elkaar stoeien. Nu wat minder ivm de loopsheid. Maar fanatiek zijn ze normaal wel. En ze vinden het prima om niet iedere dag flink te wandelen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:43

Als je echt bij gek bent van die smalle zou ik eerder naar de stumpys kijken. Die zijn echt maar een pink breed. Hahahah. Ik heb blueray van Monique een keer geshowd. Wat een verschil hahaha :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:45

Kiwi, ze zijn toch ook niet gemaakt om gewoon op te kauwen? Ten minste hier nooit een hond gehad die er wat mee deed tenzij er wat in zat.

Zou wel ver weg blijven bij de Kong pasta als je m besluit te kopen. Dingen zoals pasta (van die Italiaanse), blikvoer, pindakaas, kaas enzo zijn goedkoper en veel minder grote troep. Heb je ook veel ruimte voor afwisseling.

Wij gebruiken één zo'n zakje FarmFood natvoer voor twee Kongs (Kongen?). Geen A kwaliteit natuurlijk maar het is maar een snackje :Y)

Zoë, klopt. Dat is inderdaad meer mijn type :D Maar zijn er in Nederland nu twee meen ik? En die fokker kon ik het absoluut niet mee vinden := Volgens mij heb ik dat via pb wel eens verteld?

Vind de Koolie ook eerrrruugg gaaf maar die die maar eens te krijgen _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 17:51

Jawel hoor.

De originele KONG Extreme: een onweerstaanbaar, robuust stuk speelgoed van natuurlijk rubber. Deze zwarte KONG is speciaal voor grote tot zeer grote honden bedacht. Grote honden willen ook wel eens ergens lekker in bijten zonder dat er iets kapot gaat.
Uniek: De KONG Extreme springt en hupst volledig onberekenbaar. Een te gekke uitdaging bij spel- en jachtdrift van elke hond, helemaal als in de KONG nog een iets lekkers is gestopt (kleine kauwbrokjes of crackers).

Maar ze vinden er vooral weinig aan. Soms komt chick er ineens mee aan zetten en dan ligt ze er even op te kauwen.
Ik vul hem bijna nooit aangezien ik dus mega allergisch ben voor rubber. En even aanraken en dan bijvoorbeeld mijn gezicht aanraken betekend dagenlang prednison. Dus ik vind het ook niet zo erg.. :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:52

Jup enkel kuna (teefje) en bluray (reu). Zijn zelfs de enige in Europa dacht ik (vorig jaar allesinds). En ze zijn idd beide van Monique en Marcel.
Ze zijn idd nogal speciaal. Je moet ze echt kennen Hahahahaha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:53

Hier zijn ze enorm fan van de kong wubba. Dins stinkt echt ongelofelijk ondertussen maar ze sleuren hem
Overal mee

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 17:55

Chick vind de wobbler heel leuk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:57

Oh? Nou hier zijn ze ook niet leuk zonder snacks erin hoor _O- En als gooispeeltje vind ik ze te heftige want dan vliegen ze alle kanten op en breekt Dundy zn rug nog eens.

Zoë, misschien als er ooit een derde komt <<) Maar ze wonen ook bijna vier uur verderop dus was ook niet even een snelle kwestie van kennismaken :') Ken je toevallig nog fokkers die van plan zijn Koolies te importeren? Dan sta ik als eerste op de wachtlijst :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:04

Niet dat ik weet zo meteen. Veel keurders en ringmeesters kijken ook echt op die honden nog neer. Ze zijn pas sinds dit jaar fci erkend. Toen ik met blu in de erering stond zeide de ringmeester en de keurder tegen elkaar “och daar is die stumpy weer”

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:08

Pff, wat dat betreft is Nederland ook echt zo conservatief. In Amerika zie je die rassen al volop (geen idee of ze erkend zijn) maar hier ga je ze toch echt uit het buitenland moeten halen en dan waarschijnlijk zelfs buiten Europa. Heb één Koolie fokker gevonden in Duitsland maar dat is het ook wel.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:11

Oh wauw, echt zo licht Kim? Wat een 'kleine' honden allemaal, had ik niet verwacht. Bracco reu zal waarschijnlijk tegen de 40kg gaan wegen :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:15

Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 14-06-18 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 18:17

Loolotte schreef:
Oh wauw, echt zo licht Kim? Wat een 'kleine' honden allemaal, had ik niet verwacht. Bracco reu zal waarschijnlijk tegen de 40kg gaan wegen :=

Haha ja licht he :P Ik vind het wel fijn. Kan nog op schoot zonder al te veel ongemak.