Wat fijn dat ze los kan rond vliegen en niet weg gaat!
Wij zijn ook steeds meer bezig met het free flighten. Voorheen wilden we Marley daarin trainen, maar die vinden we nog wat te onbetrouwbaar. Buddy kan eindelijk een beetje vliegen dus die is het slachtoffer geworden met de trainingen :p
Over vliegen gesproken, Robbie is helaas nog altijd van de aardbodem vergeten nadat ze een maand geleden is weg gevlogen
Toch apart hoor, dat niemand Robbie meer heeft gezien. Aan de andere kant zijn het geen grote dieren, dus makkekijk.over het hoofd te zien blijkbaar.
Wat fijn dat ze lekker vertrouwd los kan vliegen, zal ie vast plezier van hebben.
Met Goofy gaat alles zn gangetje. Hoop dat de medicatie voor mn hondje maandag snel binnen is, het pilletje wat ze nu heeft doet nog niet zoveel, misschien wel iets,maar de pijn komt er dwars doorheen met sommige bewegingen..
Wat naar van je doggie Idylle hernia's zijn echt but en je kunt het ze niet uitleggen
Jammer Amado ergens hoop je dat iemand hem met goede bedoelingen heeft opgevangen en niet van amivedi weet, even vervelend voor jou, maar dan leeft ie tenminste nog. Een maand is helaas wel lang :/ was ie wel gechipt en de chip ook geregistreerd dat ze aan je gegevens kunnen?
Hoe bedoel je ringnummer dat aan jullie vast zit? Daar staat toch enkel zijn jaartal en eventueel kweker op?
Dmv een ring kan je eigenlijk nooit de eigenaar traceren, of je zou idd elkaar tegen moeten komen op Amivedi. Mocht je weten waar hij zit en je hebt zijn ringnummer op een CITES-formulier met jouw gegevens, dan kan je dat natuurlijk wel aanvechten en hem terugeisen.
Ja snap dat je 't gewoon wilt weten. Niets naarder dan de twijfel.
Hier bij beide koppels nog steeds 2 baby's, duimen dat alles goed gaat
De grasparkieten lilo & stitch mogen binnenkort ook weer een poging wagen Verder zitten onze halsbanden ook op eieren.
Sicayes
Geplaatst: 07-04-20 11:47
Was hier even onder een steen gekropen. Eigenlijk niet veel nieuwe updates - sinds de coronamaatregelen ben ik elke dag thuis en dat vinden de vogels heeeeeeel gezellig. lekker de hele dag los!
Wat sneu Amado dat hij nog nergens gevonden is.. ik blijf duimen. Ookal is het maar dat je het zelf ook wat meer rust kan geven als je definitief weet waar hij is.
Iedereen succes met de broedrondes lekker veel babiess!
Cayenne - wat gek van die luchtzak. Heb dat nog nooit gezien. Maar gelukkig gaat het goed en knapt ze aardig op. Jammer dat Titan geen nestje zal krijgen.
Ik zit heel voorzichtig een klein.. klein beetje te oriënteren op een nieuw valkendametje (en tzt ook een nieuw mannetje waarschijnlijk... Eigenlijk een perfecte match voor Solo, want ik twijfel toch steeds meer of Solo en Leia elkaar echt vinden of gewoon meer tolereren en daarbij recreatief wipwappen. Alleen ja.. hoe zoek je een geschikte kandidaat. Kan hem moeilijk vragen wat zijn type is.
stitchlover
Geplaatst: 07-04-20 12:23
Ik kom ook weer even onder mijn steen vandaan, heb jullie wel een klein beetje geprobeerd te volgen!
@Sicayes Ik snap wat je bedoeld met dat tolereren. Dat is bij mijn paartje precies hetzelfde. Misschien dat je met een herplaatser via een Facebookgroep een goede match kan zoeken?
@Cayenne Wat een raar gezicht die luchtzak, hopelijk trekt het snel weg!
Ik ben in de tussentijd verhuisd naar een groter appartement. Deze heeft een woonkamer in twee delen waartussen ik vouwdeuren heb geplaatst. Hierdoor hebben vogels overdag hun eigen kamer waar ze nog steeds heel de dag los kunnen vliegen, maar dus geen zooi meer kunnen maken van mijn zithoek.
Verder heb ik voor mijn pyrrhura Marley een vriendje gekocht, een jong mannetje met de pineapple kleur (cinnamon opaline voor de kenners). Marley was de eerste twee dagen lelijk tegen Bobby, maar nu zijn ze smoorverliefd. Ze doen alles samen, geven voer aan elkaar op, zitten de hele dag tegen elkaar aan geplakt en kriebelen de hele dag. Erg leuk om te zien.
Ik vermoed ook dat Marley een popje is, ze gedraagt zich met regelmaat broeds (schuurt zich al kippetje zittend tegen Bobby aan) Bobby snapt nog helemaal niet wat hij daarmee moet. Hij is ook nog maar een maand of 4 natuurlijk.
Ik houd ook een instagram bij van de 6 musketiers, daarop plaats ik wekelijks een paar foto's voor degene die het leuk vinden https://www.instagram.com/instascrem/?hl=nl Daar staat ook een hilarisch (al zeg ik het zelf) filmpje van mijn valken Bibi en Bowie op van van de week
Ik ben benieuwd of je uiteindelijk nieuwe vogels aanschaft sicayes .
Ik heb sinds zondag twee koppels apart, de witten zijn het nog niet echt eens met hun isolatie . Twister en Olive hebben wel al veel interesse in het broedblok. En verder zag ik koppels waar ik niet mee wil kweken wipwappen, misschien geven ze het goeie voorbeeld aan de rest
Vanmiddag de laatste grasparkiet jongen weggebracht We zijn nu alle jongen van 2019 kwijt, behalve de gene die blijven zouden
De jonge zebravinken doen het goed! Het lijkt er zelfs op dat beep & bob een bonte hebben
Het andere koppel wil ik zo min mogelijk storen omdat het hun eerst nestje is
Sicayes
Geplaatst: 07-04-20 16:55
Ooh wat klein zo schattig.
Nou wat hier net gebeurde.. zit gewoon al de hele dag bij de vogels in dezelfde kamer. Ging net even naar het toilet en hoor ineens een BONS, een PWEEP en een hoop gefladder. Kom ik terug, tref ik dit aan bij de bank:
Hele hoop kuifveertjes ook.
(Even bij elkaar gelegd)
En Leia zit op de kooi van mijn grasje. Met een flink punkkapsel en een kapot hoofdje
Ik zie aan de bovenkant van mijn tv een soort staartafdruk. Maar die staat aan de andere (over)kant van de bank (waar alle veertjes liggen)
Wat is er nu gebeurd in die anderhalve minuut dat ik naar de wc ging ?! ik denk tegen de tv aangevlogen, geschrokken en tegen het plafon (door de missende kuifveren?) Ze is overigens niet beduusd of anders. Zat net gelijk trosgierst te vreten bij me en vloog deftig heen en weer naar de kooi en naar mij... ze was ook al in de rui maar denk dat er nu toch wel een flink veertje teveel is meegekomen
Heb ze weer even in de kooi gezet om haar beter in de gaten te kunnen houden nu. Het hoofdje bloed absoluut niet. Maar ik ben me wel de *%#${^ geschrokken zeg. Mn hart bonst x5000
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 07-04-20 17:04
Pfoe, ik was het topic kwijt! Ik ga even bijlezen!
Kimley, waar breng jij de jongen altijd heen? Dierenwinkel ofzo?
Oei Sicayes, dat is een rotplek. Zo te zien een crashlanding gemaakt met haar hoofd ergens tegen aan. Heeft ze geen hersenschudding?
Sicayes
Geplaatst: 07-04-20 17:12
Ik denk het niet.. ze zit niet suf of raar met dr hoofdje en zit nu ook goed op 1 pootje op de zitstok. Dus geen evenwichtsproblemen.
Wel wat ingedut nu, maar ze dutten nu beide en is opzich voor hun ook wel een redelijk normale ‘middagdutjes’ tijd nu.
Heb wel een doek deels over de kooi gedaan zodat het wat donkerder is. Maar ze vloog net ook netjes recht van mij naar de kooi en terug (om toch maar wel trosgierst te komen halen bij me.)
Ik heb ze gewoon op marktplaats staan En soms naar een vogel markt, Maar dat is nu niet aan de orde natuurlijk.
Schrikken sicayes!
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 08-04-20 12:45
Ik heb hier de ouders en 3 kleintjes (hoewel klein, nu 9 weken ) in de voliere gezet. Ze waren er echt aan toe en de ouders waren al dagen aan het roepen naar buiten. En de kleintjes zijn echt energiebommetjes Zondag wordt de eerste opgehaald maar tot die tijd kunnen ze lekker buiten spelen. Het is nu ook de ideale temperatuur voor de ouders om weer naar buiten te gaan, want met nachttemperaturen onder de 10 graden durf ik dat niet.
Ze kijken echt hun ogen uit buiten, en de vogels die al buiten zitten snappen niet waar dat levende speelgoed opeens vandaan komt
Dido2316
Geplaatst: 08-04-20 12:55
Cayenne schreef:
Ze kijken echt hun ogen uit buiten, en de vogels die al buiten zitten snappen niet waar dat levende speelgoed opeens vandaan komt
Ik zie het helemaal voor me... verbazing alom kan ik me zo voorstellen!
Sicayes
Geplaatst: 08-04-20 13:11
ogen op stokjes! Ja met de temperatuur boffen ze nu wel.
Hier gaat het goed, Leia lijkt helemaal nergens last van te hebben gelukkig. Ze klimt, klauwtert, springt, vliegt - ondersteboven binnenstebuiten en laat zich horen zoals altijd. Ze ziet er alleen niet uit natuurlijk zo half kaal
Echt als zij iets doet..dan doet ze het ook wel goed... Zo heeft ze ook wel eens kortsluiting veroorzaakt toen ik naast de bank nog een tafellampje had en zij achter me zat te spelen met de bedrading wat ik niet zag.
Keiharde knal en alle stopen vlogen eruit. Schrok me rot en Solo ook. Bleek madam dus te zijn. Zelf had ze geen stroom gekregen gelukkig, een vogelsnavel geleid niet en haar veren beschermde haar huidje. Maar ze had wel een paar weggeschroeide veren en ze keek echt zo om zich heen van O_O wat is hier gebeurd.
Ja ik weet echt niet wat het met haar is Ze is niet heel ondeugend ofzo zoals Solo, misschien is ze gewoon beetje dommig dat ze denkt en dan in dit soort situaties beland.
Dat heeft de vader van de kleintjes ook Dat is gewoon een brokkenpiloot. Hij kan op zich wel goed vliegen maar het sturen gaat hem niet zo goed af. En met het landen vergeet hij nog weleens zijn landingsgestel. Hij heeft ook regelmatig weer een wondje omdat ie ergens tegen aan is geknald (En ja, hij ziet verder wel goed). Hij is niet tam maar toch is hij ontzettend blij wanneer ik hem weer eens kom redden. Toen ze binnen zaten kwam hij gewoon liever zijn kooi niet uit.
Dido2316
Geplaatst: 08-04-20 14:46
Oh zo eentje hebben wij er hier ook zitten.... Gisteren nog: normaal vliegt hij van z'n kooi die in het midden van de kamer staat 1 heel rondje door de kamer en dan haalt hij net de kooi nog. Dat is dan echt op goed geluk er tegenaan vliegen en zich snel vastgrijpen. Gisteren wilde hij heel ambitieus 1,5 rondje maken - dat eindigde tussen de paastakken. Beestje compleet beledigd want hoe durfden die paastakken toch!
Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen en is alleen z'n ego gekrenkt
Gelukkig is ze oke sicayes! Lekker weer om buiten te zitten voor ze cayenne
Hier nog 4 jonge grasjes over De zachtgele en de groene zijn een koppel.. voor die andere 2 word nog een partner gezocht Toch wel blij met de overgebleven jongen van vorig jaar
En lilo & stitch hebben weer het blokje hangen!
De jonge zebravinken doen het ook super! Het lijkt erop dat beep en bob 2 Bonte jongen hebben en hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen de pop moet vast uit een bonte zijn gekomen Ook de jongen van het andere koppel doen het goed! Al lijkt 1 jong een beetje een aparte stand van de pootjes te hebben.