Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:40

Hoeft ook niet lang hoor, maar een keer een weekje of een paar dagen die oefening niet vragen of zelfs helemaal niks doen wil wel eens voor een kwartjes regen zorgen :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:43

Ik lees met een glimlach weer alles bij (terug van vakantie) en blijf jaloers dat iedereen zo lekker bezig is (al gaat het soms wat minder!)!

Volgens mij zit saar in de verlate puppy puberteit, aporteren en alles gaat bagger, ze luisterd voor geen meter, ziet ons niet staan etc... :o

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:36

Ik train max 2x per week. 1x les en 1x overig. Vaak speldingen. Zoals vooruitwerken en met een tunnel korte oefeningen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:47

Ik doe wel veel vaker wat, maar wij hebben drie onderdelen. 4 of 5 dagen per week doen we iets, waarvan 2 dagen op de club. Die andere drie dagen is de ene keer alleen speuren, dan speuren en stukje appel of alleen wat appel dingen, maar wel maximaal 5 tot 10 minuutjes en afwisselen welke oefeningen(en niet de hele tijd dezelfde). Het kan ook zo zijn dat ik die dag het hierkomen wil oefenen en als hij dat meteen goed doet is hij meteen klaar. Appel doen we ook vaak tijdens de wandelingen, maar of je dat echt onder trainen kan rekenen?

Speuren was hij vorige week wat vervelend mee, dus heb ik dat afgelopen week 3 dagen gedaan en nu heeft hij weer een paar dagen rust van speuren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:11

Ik doe ook wel meer hoor. Maar niet behendigheidgerelateerd. We frisbeen elke week even, doen gehoorzaamheidsoefeningen enz enz. Maar niet 5x per week behendigheid. Daar vind ik de sport veel te belastend voor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:13

Ja, daarom zei ik ook dat wij natuurlijk 3 onderdelen hebben. :j Dan doe je makkelijker meer, zonder dat het belastend wordt.

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:49

JesdaJinni
Dat ziet er goed uit, de paaltjes! Hou van Border Collies! Hoe heb je die snelheid er zo in gekregen? Spirit is nu een jaar en ook net gestart met behendigheid. Hij kent alle toestellen al en vindt het helemaal geweldig. Alleen de paaltjes blijven wel lastig. We oefenen die nu ook thuis. Maar hij heeft geen snelheid. Tip van de trainer was om na de paaltjes te belonen met een balletje. Maar als die dan zo snel gaat slaat ie weer paaltjes over :P Hij heeft ook zeker nog mijn "aanwijzingen" nodig voor de paaltjes. Iemand misschien ook tips hoe jullie dit zouden aanpakken? Verder is hij echt snel! Bij bv schutting, slurf hoef ik alleen maar commando te geven en hij raced er doorheen!
Leuk topic trouwens, ik volg!!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:17

My_Shadow schreef:
JesdaJinni
Dat ziet er goed uit, de paaltjes! Hou van Border Collies! Hoe heb je die snelheid er zo in gekregen? Spirit is nu een jaar en ook net gestart met behendigheid. Hij kent alle toestellen al en vindt het helemaal geweldig. Alleen de paaltjes blijven wel lastig. We oefenen die nu ook thuis. Maar hij heeft geen snelheid. Tip van de trainer was om na de paaltjes te belonen met een balletje. Maar als die dan zo snel gaat slaat ie weer paaltjes over :P Hij heeft ook zeker nog mijn "aanwijzingen" nodig voor de paaltjes. Iemand misschien ook tips hoe jullie dit zouden aanpakken? Verder is hij echt snel! Bij bv schutting, slurf hoef ik alleen maar commando te geven en hij raced er doorheen!
Leuk topic trouwens, ik volg!!

In plaats van balletje een voertje weggooien? Lekker blijven door trainen totdat je hond geen aanwijzingen meer nodig heeft en dan pas het balletje voor snelheid introduceren. Beter langzaam zonder fouten dan een snel rondje met 100 fouten ;)

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:40

LhinnOlijf
Ja daar heb je idd gelijk in! Eerst maar gewoon goed en dan werken aan snelheid. Van het voertje gaat bij ons niet, we zijn hem aan het leren dat hij niet van de grond mag eten. Echte labrador, eet alles van de grond en dus ook de verkeerde dingen. Maar we werken met klicker dus hij krijgt sowieso wel wat lekkers hoor!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:54

Als je iets niet wil, zet het op commando. Dan mag je hond alleen op commando iets van de grond pakken. In theorie mag je Lab dan niks 0,0 van de grond pakken, dus ook geen rollend balletje :+ De oefening hiervoor kan je vinden via 'impulse controle'.

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:19

Top! Gaan we oefenen. Gooi nu brokjes op de grond en die weigert die dan netjes. Maar beloon dat dan met een voertje uit de hand. Ga hem nu eerst het laten weigeren, commando geven dat die mag, en dan weer commando stop (die kent die)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:11

Paaltjes zien er goed uit JJ! Je struikelpunten ken je al maar hij gaat goed vooruit hoor! Hier krijg ik de palen niet meer in de grond gestoken... grond te droog.

Bodhi en ik hebben 3x ind e week training, 1x frisbee, 1x GG en 1x behendigheid. De overige 2 dagen trainen we soms thuis een klein beetje en soms gewoon de normale trainingsdingen tijdens wandeling etc. en dan in het weekend vaak wel wat thuis trainen/grotere wandelingen.

My_Shadow: goed bezig, pas je wel opdat je niet te vroeg de schutting etc doet me je hond? Zijn de heupen van je lab getest/die van zijn ouders? :)

Bodhi nooit echt geleerd dingen niet van tafel/grond te pakken.

Soms ook vervelend hahaha want dan zijnw e klaar met trainen en mag ze het stapeltje met snoepjes opeten, maar dan pakt ze het niet totdat ik bijna smeek of het aangeef.
Vandaag snoepjes verstopt buiten en deze wat hoger gelegd, op een laag tafeltje of stoel of plantenbak etc. en ze ging er overal bij zittenen kijken naar mij van: ikmag dat niet pakken toch?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:13

Hoe kan je hond nu als ie net 1 jaar is, en je net begonnen bent al alle toestellen kennen?
Hoe train je dan?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:15

Machie schreef:
Hoe kan je hond nu als ie net 1 jaar is, en je net begonnen bent al alle toestellen kennen?
Hoe train je dan?

Tegen wie heb je dit?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:18

Ik denk tegen My_Shadow :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:25

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:31

Die vind ik persoonlijk heel zwak/slap.
Wij hadden toen op de hondenschool 2 van deze tunnels voor nood. Ze doen het prima hoor, zeker voor honden om ze aan te leren is het ideaal maar een wat vergevorderde hond zijn ze erg slap

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:34

hmm.. ik dacht dat deze wat steviger leek. Alles wat een beetje stevig is voor een tunnel is gelijk een paar 100 euro.. :(

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:36

Seni schreef:
hmm.. ik dacht dat deze wat steviger leek. Alles wat een beetje stevig is voor een tunnel is gelijk een paar 100 euro.. :(

In Amerika zijn ze stukken goedkoper, als ze een beetje uitzoekt heb je hele stevige tunnels voor niet super veel geld.
Daar hebben ze de tunnels bij ons op de hondenschool ook weggehaald.
In Duitsland zou ook goeie spullen te koop zijn

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:51

Oke ik ga eens zoeken, heb je heel toevallig nog iets van een naam ofiets?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:01

Nee, sorry

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:05

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:06

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:10

JesdaJinn schreef:
Machie schreef:
Hoe train je dan?

Tegen wie heb je dit?

idd tegen My_Shadow ;)
Ik vind het gewoon knap als een hond van net 1 al alle toestellen beheerst. Dan vraag ik me af hoe je traint :)
Ik ben met Csiv nu een jaar bezig en de schutting is nog niet 100% goed. Stomme raakvlak ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:11

Bij ons wel. Zelfs leenhond die halverwege omdraaide (grote reu van gauw 40 kilo). Volgens mij verschilt het bij deze tunnel wel eens. Maar wij hebben hem puur voor de fun en om pupjes en honden wat leuke afwisseling te geven.