Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

), want ik heb zo te doen met alle dieren en eigenaren die door ellendige uren (& meer) heen gaan, maar jeetje… Voor ons is de jaarwisseling echt bizar goed gegaan en ik ben zo ontzettend blij en dankbaar hiermee en dat is echt een understatement. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik dit nu zo kan schrijven nav hoe het voor ons is gegaan. Velen weten waar wij vandaan komen, hoe extreem Arya’s angst is geweest (van alleen maar hijgen, trillen, verstoppen en voor niks bereikbaar meer te zijn ook in huis niet waardoor je echt niks kon doen voor en met haar hierin), welke is ontwikkeld tijdens een zeer ongelukkig moment in corona periode en er keihard in heeft geslagen en hoe vreselijk ellendig de vuurwerk periode bij ons elk jaar is gegaan vanaf toen omdat ze al maanden van te voren bezig zijn hier in de regio - waardoor Arya’s angsten ook uitmondden in niet meer durven te lopen in de avond hier in de wijk o.a. en dus niet alleen meer impact had op stress rondom oudjaar maar ook in het dagelijks leven met dingen merkbaar werd (ondertussen hebben we daar keihard aan gewerkt en zoveel vooruitgang in geboekt ook!)

ik denk dat ik maar met haar op een jachtcursus ga , hadden we met onze vorige border ook en die was helemaal nergens meer bang voor , ik hoop dat het met deze pup ook zo mooi gaat lukken , een border heeft toch wel een soort van uitdaging nodig, het zijn pittige hondjes, alleen moet ze in huis lekker rustig zijn, wij hebben een hectare eigen grond bij huis dus ze kan zich hier lekker uitleven buiten haha
Century schreef:Oh wat grappig, wij hebben waarschijnlijk een oppasadres waar een Samojeed woont. Blijkbaar is dat wel een goede match met een Finse Lap
(al vond Meeko de Samojeed iets te druk in het begin en blafte hij veel en was hij echt even onder de indruk, uiteindelijk konden ze mooi spelen samen).
En Tommy was iets onrustig en zocht wel steun maar was al snel gekalmeerd.

Gaabje schreef:Als ze net samen zijn is het ook niet meteen een succes. Deze sam is ook nog erg druk en blaft veel. Nori wil dat corrigeren maar komt niet aan. Dus was even een kort momentje strijd waar we tussen beide moesten komen. Maar dat heeft wel geholpen want daarna was het energieniveau naar prima hanteerbaar gezakt. De sam bleef wel veel achter Nori aanlopen, vond ie ook niet zo succesvol. Dan merk je wel dat Nori volwassen geworden is. Hij zoekt wel zijn rust op.