Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:39

Ik ben vorig jaar een week naar Texel geweest. Vorige maand naar Centerparcs en ik verwacht in oktober ofzo weer een weekje naar een waddeneiland :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:51

Afbeelding

Wanneer je deze foto doorkrijgt van je schoonouders. Krijg je bijna medelijden met Yoshi.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 16:03

Wat tof xLaraaj dat Slovenië op het programma staat! Wil ik ook nog wel graag eens naartoe!

noox
Leuk vooruitzicht ook; Italië. Met een pup lijkt het me aan de ene kant wel leuk zodat die inderdaad vanalles ziet en doet ook, maar de warmte is idd wel iets om rekening mee te houden ja. Wij zitten begin augustus als het goed is in het Zuiden van Frankrijk dus het zal ook wel goed warm worden. Maar we kunnen ons in principe volledig op Arya aanpassen dus ook vroeg/laat wandelen op de dag etc. Want voor de rest hebben we vooral ook naast het wandelen een relax vakantie voor ogen met het zwembad bij het huis erbij en waar genoeg schaduw zal zijn. Dus is ook een beetje afhankelijk van wat je wel/niet wilt doen idd.

Jeanine
Leuke dingen op het programma ook! Port Zelande vind ik een erg leuk park! En jammer dat het super niet door ging.

Cupcakes
We hebben een slaapkamer over dus als je zin hebt om 800+ km te rijden, ga je maar mee hihi :P Maar niet handig nee al die toeristen tegenkomen, nu al… moet het hoogseizoen idd nog komen.

Marlis
Terror of niet, ze is wel echt een looker he. Knappie! Zo benieuwd hoe ze idd qua kleur gaat uitgroeien.

cinniz
Leuke pup foto’s! En erg benieuwd waar jullie uiteindelijk mee thuis gaan komen haha. Ik moet zeggen dat ik de wintervacht - ervan uitgaand dat dat de donkere is - wel net wat mooier vind!

meisie94
Da’s altijd fijn he van die momentjes waarop het zo lekker gaat, heerlijk!

Wij gaan in juli ook nog een weekje naar Centerparcs de Eemhof, in Flevoland. Ervan uitgaande dat er lig in tijdsloten het zwembad in gegaan kan worden, kunnen we ons er verder ook prima vermaken. Vorig jaar fijn gewandeld met Arya ook, alleen was ze loops toen dus konden we geen losloop gebied opzoeken wat ik dit keer wel wil doen- Erkemederstrand bv.

---

Wij hebben vandaag een 5,5km wandeling gedaan waarbij we vooral veel tussen de heuvels/op de veldwegen zaten maar ook nog wat stukken met (groot)verkeer hebben gelopen dus was qua aanlijn-wandeling wel even goed om te doen, want Grote tractors (met aanhangers) die kort passeren blijven wel nog spannend, maar kan ik me ook wel voorstellen haha. Zo zie je ze heel weinig met periodes, maar op het moment zie je ze echt Overal als je idd het veld in gaat en vaak ook echt kort langs je af ofzo. Dus dat zal met wat meer gewenning wel snel bijtrekken ga ik vanuit. Jammer genoeg geen wild gezien, waar ik wel op hoopte, op 2 reigers na op afstand. Wel een wei met leuke, nieuwsgierige geiten tegengekomen die ze wel interessant vond haha. Met 16 graden en zonnetje was het toch aardig warm moet ik zeggen. Tussendoor nog even in de schaduw in het gras pauze gehouden. We moeten alleen eens even wat aandacht gaan besteden aan drinken op commando. Als we zoals vandaag geen natuurwater tegenkomen waar ze in gaat en uit drinkt, is het wat lastiger om d’r vocht te laten opnemen, want ze had geen behoefte aan water tijdens de pauze bv. Op een paar slokjes na die ze uit m’n hand dronk. Maar wil wel graag dat ze drinkt als ik zeg dat ze dat moet doen voor als het idd weer wat warmer wordt en we langer lopen. Thuis natuurlijk wel meteen drinken :').

De tractors maar goed in de gaten houden, want die monsters vreten je op :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:25

Aan de eemhof zwembad heb ik trauma's aan.... daar heb ik 4 jaar geleden m'n rug gebroken gehad in de banden glijbaan :+

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 18:16

Woody is nu 5,5mnd ( van 8 november)
Echt heerlijk dat ineens zo ging.

Wat vakantie betreft we hebben bewust voor in het land gehouden om teleurstelling zoveel mogelijk te voorkomen afgelopen september in Duitsland geweest echt genoten.

Zo krijg je idd medelijden jeanine!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:30

Curse, je zou ook kunnen kijken voor bijvoorbeeld Happy Dog of Fit Dog. Dat drinken ze vaak al makkelijker dan plat water.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:37

Wij stappen morgen om 0700 uur in de auto, aangezien we in een uithoek wonen :') , om naar Den Hoek te gaan.

Maar, nu komt het mooiste. Ik moest de routebeschrijving uitprinten, want via tomtom zou je er niet kunnen komen. En ik ben een RAMP in routebeschrijvingen volgen _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 22:41

CupCakes_ schreef:
Wij stappen morgen om 0700 uur in de auto, aangezien we in een uithoek wonen :') , om naar Den Hoek te gaan.

Maar, nu komt het mooiste. Ik moest de routebeschrijving uitprinten, want via tomtom zou je er niet kunnen komen. En ik ben een RAMP in routebeschrijvingen volgen _O-

Via google maps zie ik de locatie gewoon en dan moet je er gewoon heen kunnen rijden. Maar jaren geleden gingen wij er ook gewoon op de navi heen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:44

Ik zou idd ook Google maps bij de hand houden- die heeft me iig nog niet teleurgesteld waar de auto Navi dat wel nog eens wilt doen >;) :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 22:48

Heb t net eens aan mn vriend gevraagd. Die zei; navi stuurt je over een smal slingerweggetje. Maar dat is niet de route die den hoek adviseert. Vooral niet met trailer bijvoorbeeld.
Alleen had hij er nooit moeite mee en reed altijd over dat slingerweggetje _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 05:46

Ik zet de Google maps wel gewoon aan, dan komen we er sowieso. Verdwalen is een sterk punt van mij _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:01

Haha ja ik ben daar ook echt een held in. Paaltjes lopen met wandelingen kan ik bv. ook gewoon echt niet.
Dus met wandelen heb ik meestal ook een app aan die m'n route bij houdt of stel ik op Google Maps m'n parkeerplek in zodat ik op zicht op de map terug kan lopen :')

KimD
Ohh thanks voor die tip nog wat het drinken betreft. Daar ga ik gelijk eens naar kijken nu!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:04

x_Jeanine_x schreef:
Aan de eemhof zwembad heb ik trauma's aan.... daar heb ik 4 jaar geleden m'n rug gebroken gehad in de banden glijbaan :+

Oh bah, da's wel echt naar ja!
Voor m'n 8 jarige zijn die aqua mundo zwembaden wel fantastisch natuurlijk haha.
Daarvoor gaan we speciaal naar de Eemhof toe, want verder boeken wij eigenlijk altijd andere parken behalve centerparcs - maar die hebben in verhouding dan weer hele simpele zwembaden haha. Maar vind Centerparcs normaal altijd wat te druk. Ik ga zelf meestal dan ook maar 1x zwemmen bij zo'n zwembad, want ik gruwel van mezelf in een zwempak - maar Luciën & Milan gaan wel vaker. Ik gebruik die tijden dan om met Arya wat te ondernemen of even lekker te genieten van ME-time met een boekje en blij in het huisje haha. Maar kan me voorstellen dat jij wel klaar bent met die plek :knuffel:

Als iemand dus nog leuke wandeltips heeft in de omgeving van De Eemhof, let me know!
Erkemederstrand wil ik dit x sowieso nog wel naartoe omdat dat vorig jaar niet ging ivm loopsheid.

Hier eens bedenken Waar we vandaag gaan wandelen als m'n theetje op is en de boodschappen online gedaan zijn. Wordt lekker wandelweer volgens m'n app *\o/*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:28

Cursebreaker, ik ben echt een waterrat. Houd van zwemmen en glijbanen. Maar ik was helaas niet de enige die er slecht vanaf kwam. In het ziekenhuis zeiden ze dat ik de zoveelste was in een paar maanden....

Wij gaan juni naar Zandvoort. Hoop dat zwembad open is dan.

Vind m'n zelf alleen in m'n waterpolo badpak oké. De rest vind ik mezelf niks aan :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:35

Ja met dat soort zwembaden heb je idd wel dingen waar je goed mee moet opletten. Hier ging ik vroeger heel veel naar Mosaqua in Gulpen, wat ook zo'n soort subtropisch zwembad is en daar moest je ook vaker wel even opletten wat je deed op sommige plekken. Maar goed, een ongeluk is natuurlijk altijd wel al snel gebeurd met pech ja, zeker bij dat soort zwembaden. Ik had meerdere badmeester vrienden die bij Mosaqua werkten bv. en hoorde daar wel genoeg nare verhalen van :j Hier verder idd ook echt een waterrat, altijd al geweest ook. Maar tegenwoordig ben ik gewoon niet graag meer in dat soort zwembaden omdat ik niet tegen die drukte kan en mezelf gewoon niet prettig voel in een zwempak. Ik vind het wel heerlijk om naar zee te gaan als we bv. normaal naar Mallorca gaan. Het water in die baai waar we normaal zitten is zo heerlijk en rustgevend om in te zwemmen/rond te dobberen. Kan daar zooo van genieten. En ben ook echt graag te vinden in een zwembad normaliter, maar met voorwaardes hahaha. Ik kijk er dus bv. enormmmm naar uit om in Frankrijk straks ons eigen huis met zwembad te hebben en alle privacy <3 Als we ooit verhuisd zijn, is het plan om of al een huis te vinden waar al een zwembad aanwezig is of anders ook eentje te laten uitgraven/plaatsen :j

In juni zal het denk ik wel open zijn weer, maar met tijdsloten dan misschien.
Zo was het voor ons in juli vorig jaar iig in Centerparcs. Dat was wel prima te doen vond ik met een beperkt aantal mensen en dan in tijdsloten van 2u - was voor mij iig wel voldoende die tijd haha. Voor Milan niet, maar dan ging Luciën dus idd vaker.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:54

Cliënt van mij is deze week in Centerparcs en mocht met een sneltest en tijdslot wel zwemmen.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:42

Wat gaan jullie hard zeg, kan jullie niet bijhouden. Wat geven jullie je pups te knagen? Saar is 4,5kg en een konijnen oor is zo weg, zoek eigenlijk iets waar ze langer mee bezig is, iemand een idee?

En ik was benieuwd of jullie dit kennen? https://www.schecker.nl/p/landglut-hond ... oed-knorzi
Lijkt mij niet zo hard als die koffieboon wortels en hertengeweien, of misschien toch naar dat yak spul kijken of is dat vrij zacht?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:52

@bwor dat yakspul vind ik juist best stevig. Ging hier echt langer mee dan konijnenoren en lamskophuid. Beetje vergelijkbaar met een flinke bullepees qua kauwtijd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 20:02

Bwor schreef:
Wat gaan jullie hard zeg, kan jullie niet bijhouden. Wat geven jullie je pups te knagen? Saar is 4,5kg en een konijnen oor is zo weg, zoek eigenlijk iets waar ze langer mee bezig is, iemand een idee?

En ik was benieuwd of jullie dit kennen? https://www.schecker.nl/p/landglut-hond ... oed-knorzi
Lijkt mij niet zo hard als die koffieboon wortels en hertengeweien, of misschien toch naar dat yak spul kijken of is dat vrij zacht?

Hier krijgen de pups in t nest al konijnenoren met vacht, lamsoren met vacht, slokdarm enzo.
Maar je kan ook kijken naar bullepezen, lamspees, meaty bones.
Lamsoren, runderoren (met en zonder vleespit of vacht) etc.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 20:03

CupCakes_ schreef:
Ik zet de Google maps wel gewoon aan, dan komen we er sowieso. Verdwalen is een sterk punt van mij _O-

En en en
Gevonden en hoe is het gegaan?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:24

kiwiwitje schreef:
CupCakes_ schreef:

En en en
Gevonden en hoe is het gegaan?

Het eindresultaat dat ik ondanks navigatie 4 keer verkeerd gereden ben :')

Ik vond het heel interessant, maar wel een beetje abracadabra wat ze allemaal deed. Maar als het Jip vooruit helpt ga ik met alle liefde!
Jip zijn dikke darm en nieren zijn niet in balans, ze 'zag' iets bij zijn hart wat nu nog niet ernstig is.
Ze denkt dat zijn temperatuur regeling ook niet in balans is.

Ze heeft geluidstherapie gedaan, maar dat vond Jip helemaal niks. Je had die kop moeten zien van hem _/-\o_

Ook heeft ze hem nog een soort van 'gekraakt', hij had een flinke blokkade in zijn nek en wat blokkades in zijn rug.

Ze heeft 3 soorten druppels meegegeven die we 6 weken gaan uitproberen, om te kijken of er verbetering in zit.

We zijn in Boswachterij Austerlitz nog een lange wandeling gaan maken (En 3x raden, verdwaald :') ) en toen ben ik op het gemak weg weer naar huis gereden.

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 20:34

Ja t is heeeel bijzonder. Bas kwam er altijd al met de paarden en toen zn nierkat bij de DA niet verbeterde is hij er mee naar den hoek gegaan en die heeft t nog jaren goed gedaan daarna.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:46

Cursebreaker, vorig jaar september ook tijdslot was ideeaaaal totaal niet druk.

Willemijn ik ben benieuwd!

Normaal zou ik deze niet plaatsen... maar heb een naakte takkie :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:28

Je hebt nu een gladhaar ipv een ruwhaar Jeanine ;)
Cupcakes, ik hoop dat het hem gaat helpen, zou fijn zijn.
En idd het is een beetje vreemd, maar kan zoveel goeds doen.
Met mijn paard ook van alles geprobeerd vanwege hoestproblemen, toen naar Charlotte Willekens gegaan (zij heeft vroeger ook op den Hoek gewerkt, maar nu voor haar zelf in Emst) en nu na een paar weken was mijn paard enorm opgeknapt en later helemaal hoestvrij. Fan is vroeger ook wel op den Hoek geweest, toen hij 4-5 jaar oud was of zo, hij is nu 21, dus reken maar uit :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:22

Okee , die hond van mij spoort dus ècht niet _O-

Afbeelding