xDenies schreef:Voor mijn gevoel wordt mijn bericht nogal uit de context gerukt en dat vind ik jammer. Bodhi heeft nog nooit een hond aangevallen, gebeten of verwond. Hij is altijd de sjaak geweest vanaf jongs af aan. Zijn idioot dikke kraag en vacht hebben hem continu gered daar in. Ik heb ook echt niet de behoefte om er verder op door te gaan, ik train om rust er in te krijgen en bij ons te houden ondanks dat vele van jullie dat niet zullen denken of vinden; gaan wij echt wel vooruit, ondanks dat héél veel hondeneigenaren het ons niet makkelijk maken.
Ik ben niet eens zo bang dat Bodhi een andere hond zou verwonden. Ik ben bang dat iemand straks een reden heeft om er voor te zorgen dat ik mijn ventje kwijt raak. En daarmee sluit ik graag het onderwerp.
Voordat jij in NL je hond moet inleveren moet hij ernstige verwondingen aanrichten onder ernstige omstandigheden.
Geloof mij maar daarin... Helaas al een keer moeten pleiten voor het inslapen van een hond wat werd afgekeurd omdat het ongeluk niet ernstig genoeg was. Het kind waarover het gaat is levenslang gehandicapt, en de hond was levensgevaarlijk.
De hond is uiteindelijk ingeslapen door druk van de omgeving en familie.
In NL wordt een hond niet zo snel in beslag genomen.