Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:13

Wat fijn dat het beter gaat met Pietertje!

En beterschap met Mera. Hopelijk kan ze het vannacht al wat beter ophouden.

Hier gaat alles prima, we genieten van het weer. Vanmiddag 2 uur gewandeld, door het bos en buitengebied. Hij heeft nog even gerend met een podenco, haar eigenaar vond het erg bijzonder dat een hond haar hond kon bijhouden met rennen. :')

We zijn nog steeds lekker aan het hardlopen samen. Gisteren gingen we heel lekker tot we even een Denise momentje hadden :+ Er liep een mevrouw aan de overkant van de straat met haar weimaraner los want dat is cool, of zo. Die hond zag ons en stak zonder nadenken de straat over (waar genoeg auto's komen dus gelukkig werd hij niet aangereden). Negeerde de eigenaar volkomen. Vervolgens moet ik dus stoppen terwijl ik middenin mijn hardlooptraining zit zodat zij dat beest kan komen halen. Zucht. HOU. JE. HOND. AANGELIJND.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:07

Een Denise momentje... :') Is dat een teken dat ik het voort voor me moet houden haha

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:38

Haha nee hoor we moeten allemaal soms onze frustraties kwijt. Het lastige eraan vind ik dat, op asociale mensen na, we denk ik allemaal wel eens die persoon zijn geweest wiens hond niet luistert. Althans ik wel want die Jones kan echt zulke bananen in zijn oren hebben -:(- Ben benieuwd of ik hem ooit écht onder appél krijg, als in dat ‘ie echt altijd komt. Mensen zijn nog altijd een zwakte, hij vindt dat leuk en zij hem ook altijd. Want wie wil er nou geen vieze wolbaal die tegen je op springt >;)

Wat een prachtige foto’s Ymor <3

Verder hier een chill dagje, beetje gekeuveld in de tuin. Lag net ff te slapen buiten toen ik een mega schattig mini blafje hoorde, zat die kleine me aan te kijken. Leef je nog baasje? Hoe lief is dat <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 18:45

Hoe is het gegaan met de drain ymor?

Lief roos! <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:19

RoosvanBlue schreef:
Haha nee hoor we moeten allemaal soms onze frustraties kwijt. Het lastige eraan vind ik dat, op asociale mensen na, we denk ik allemaal wel eens die persoon zijn geweest wiens hond niet luistert. Althans ik wel want die Jones kan echt zulke bananen in zijn oren hebben -:(- Ben benieuwd of ik hem ooit écht onder appél krijg, als in dat ‘ie echt altijd komt. Mensen zijn nog altijd een zwakte, hij vindt dat leuk en zij hem ook altijd. Want wie wil er nou geen vieze wolbaal die tegen je op springt >;)

Wat een prachtige foto’s Ymor <3

Verder hier een chill dagje, beetje gekeuveld in de tuin. Lag net ff te slapen buiten toen ik een mega schattig mini blafje hoorde, zat die kleine me aan te kijken. Leef je nog baasje? Hoe lief is dat <3

Ik vind dat ook altijd lastig want er is vast wel een keer een moment dat je net te laat roept of niet scherp bent. Daarom vind ik 100 procent onder appel ook niet realistisch!

Drain is goed gegaan! 20e terug voor de hechtingen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:45

Haha nee hoor Denise, dat betekent alleen dat je vaak pech hebt en ik met je meeleef :P

Ik vind altijd luisteren ook niet realistisch. Juist daarom vind ik het je verantwoordelijkheid als eigenaar om de juiste momenten de kiezen om je hond de vrijheid te geven fouten te maken. En die ruimte ligt wat mij betreft niet in een drukke woonwijk vlak langs een weg. Het is niet zo'n drama als Popo in het losloopgebied even niet oplet bijvoorbeeld. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 20:08

Fijn Ymor, nu snel herstellen vriendje.

100% onder appel hoeft voor mij niet. t is en blijft een dier. maar na een paar keer roepen vind ik wel dat je zelf actief aan de gang moet om hem te halen. en als ie bijv echt jaagt of structureel echt niet luistert. Meerdere keren per wandeling dan houd t op.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:39

kiwiwitje schreef:
Fijn Ymor, nu snel herstellen vriendje.

100% onder appel hoeft voor mij niet. t is en blijft een dier. maar na een paar keer roepen vind ik wel dat je zelf actief aan de gang moet om hem te halen. en als ie bijv echt jaagt of structureel echt niet luistert. Meerdere keren per wandeling dan houd t op.

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Sowieso vind ik wandelen met je hond is actief bezig zijn met je hond. Ik word er soms best wel moe van omdat ik zo hyper focussed ben.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:42

Er is een verschil tussen een keertje bananen in de oren of structureel niet luisteren. Dat eerste kan iedereen een keer gebeuren, want het blijven dieren en geen robots. Maar dat tweede is gewoon laksheid in de opvoeding en dus gewoon te wijten aan de eigenaar. En die moet zorgen dat het of niet meer gebeurt of als er gebeurt ingrijpen. En anders de hond aangelijnd houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 21:04

Ja mee eens. Precies wat ik bedoelde.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:06

Nouja ik kan je wel zeggen dat het me oprecht veel doet. Ik denk dat ik met Bodhi sowieso heel anders op straat loop dan dat ik met Mera loop, maar sowieso anders dan iemand die deze dingen niet heeft meegemaakt. En nu is er dus zo'n persoon die structureel haar hond los laat en gewoon sch*jt aan alles en iedereen heeft. En an sich is dat niet erg. Máár .. stél! Het gaat wel goed mis, bewijs dan maar eens dat ik degene was die het hele scenario probeerde te voorkomen. Ik wil gewoon niet straks degene zijn die bij de dierenarts zit om mijn hond te moeten afgeven omdat één of andere tokkie te belazert is om zich aan de regels te houden.

Ik doe mijn uiterste best om Bodhi te trainen zijn gedrag en angst te veranderen. Ik werk daar in niet alleen met hem maar ook aan mezelf, rustiger blijven, op ademhaling & houding letten enzovoort. En we maken de ene wandeling gigantische stappen en de andere wandeling is het mis. We zijn niet perfect en dat gaan we ook nooit worden, als het maar veilig kan.

Ik had dus net ook liever niet gaan wandelen. Dat kan ik niet maken tegenover mijn honden maar zo erg zat het in mijn maag. Dus ik heb er voor gekozen om eens weer een hele andere ronde te wandelen. Dan wel minder overzichtelijk maar voor nu gaf dat toch best wel voldoening want hij deed het erg goed. Zelfs momenten dat ie naar me opkeek of naar me omkeek, en dan weet ik toch dat we stiekem best wel een team zijn.

Met Mera is het wandelen fantastisch. Ik ben erg blij dat we weer naar de cursus zijn gegaan en het al direct zo goed uitpakt. Maar ik mag haar wandelingen niet met Bodhi vergelijken want zij heeft niet meegemaakt wat hij wel heeft. Met beide honden train ik, maar op een andere manier :D

En in dit geval kies ik er dus voor om mijn honden niet los te laten in het gebied waar ik woon. Puur omdat ik het mij hier in deze omgeving niet kan permitteren om net die ene seconde van niet onder apél staan. Ik weet dat ze allemaal (zover Lupa dat kan) ontzettend goed kunnen luisteren, en op vakantie mogen ze heerlijk los rauzen. Dit is voor ons de manier en waar ik me fijn bij voel :)

Lupa doet het overigens op de pijnmedicatie erg goed. Dusdanig goed dat ze weer meer buiten haar mand ligt, niet wilt luisteren met wachten om naar boven of beneden te gaan ( -:(- ) en weer mee wilt spelen. De momenten om haar dus wel af te remmen vanaf een zekere hoogte want ze had dus wel al langer pijn dan ze toonde en ik wil niet dat ze er door heen banjert. Voor nu maar op de pijnmedicatie en we gaan het per maand wel bekijken.

Sorry voor mijn lange verhaal, weer iets met afschrijven ofzo haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 21:21

Ergens super dat ze zich zoveel beter voelt met pijnstilling maar ook heel confronterend

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:25

Maar Denies, als je die angst voelt zou ik juist gaan trainen voor een muilkorf. Dan hoef je niet de angst te hebben dat Bodhi wat doet als er een hond op jullie af rent.

Dexter luistert over het algemeen super. Maar als hij er eens uit zou naaien zou ik er ook echt niet van gediend zijn als de andere hond Dexter meteen zou pakken. Zo'n hoort imo ook niet op straat en anders moet het baasje de juist maatregelen nemen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 21:27

T is niet dat bodhi een andere hond spontaan opvreet...

Chick ging ook uit haar plaat. Maar echt niet dat ze een andere hond daadwerkelijk pakte. Eerder snauwen. En dat is afhankelijk van hoe ze benaderen. En dat is normaal honden gedrag als ze alle eerdere signalen negeren

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:36

Kaus schreef:
Maar Denies, als je die angst voelt zou ik juist gaan trainen voor een muilkorf. Dan hoef je niet de angst te hebben dat Bodhi wat doet als er een hond op jullie af rent.

Dexter luistert over het algemeen super. Maar als hij er eens uit zou naaien zou ik er ook echt niet van gediend zijn als de andere hond Dexter meteen zou pakken. Zo'n hoort imo ook niet op straat en anders moet het baasje de juist maatregelen nemen.

Eens, ik ben van mening dat iedere hond de muilkorf hoort te kennen. Wij trainen de muilkorf van puppy af aan, onze honden hebben er geen negatieve associaties aan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:47

Ik vind zoals jij zegt, Kiwi, uit hun plaat gaan prima. Of de baas geeft mn hond maar een gepaste schop die (echt geen rotschop, maar je been er tussen gooien mag best). Dundy gaat ook goed tekeer als er een hond op ons af rent. Maar als je wéét dat je hond een andere hond kwaad zou doen neem je daar imo maatregelen voor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 21:53

Maar bodhi heeft niemand ooit kwaad gedaan. andere honden hem wel. Maar het kan bij hem net zo snel fout gaan als bij jouw honden. T risico is net zo groot als met iedere andere hond die geen nare ervaringen gehad heeft. Hij heeft nog nooit een andere hond gepakt.
Hij reageert op andere honden en Daar traint denies op. Niet op t niet mogen pakken van andere honden, maar andere honden negeren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:01

Maar wat als de tegenpartij niet te negeren valt? Of niet zo makkelijk te handelen?

Dan is Denise in haar medische situatie met dan een vrij 'zware' hond de pineut. Dan heeft dat been of die schop geen effect.

Zeker als Denise zelf in zo'n situatie onzeker is als Bodhi dat gaan spiegelen. Die reageert op pure paniek en zal daardoor nog harder doorpakken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:04

Hmm, het stukje van Denies waarin ze schrijft over een scenario waarin Bodhi een andere hond zou aanvallen, kwam op mij over alsof dat iets is wat altijd in haar achterhoofd zit. Dan zou een muilkorf dus rust kunnen bieden. Die angst heb ik met Dundy niet ondanks dat hij drie keer gebeten is door een andere hond. Maar misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:05

Kaus schreef:

Zou ook mijn keuze zijn. al is het misschien niet eens omdat bodhi uithaalt naar andere honden gelijk maar ook stukje gemoedsrust voor denies zelf. Dan kun je zelf relaxeter lopen en dat heeft misschien ook wel weer goede invloed op de hond

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 22:07

Ach dat hebben we met chick ook gehad. Die heb ik ook niet gekorfd en heel eerlijk, ik weiger dat ook. Maar ik zorg dat ik een andere hond kan blokken en hij heeft eerder een trap te pakken dan dat ie te dicht bij mijn hond komt.

En denies zal er niet relaxter van worden als ze hem korft. Want ze is niet zozeer bang voor wat bodhi gaat doen maar ze is bang dat hij nog meer belaagd word en dat mera net zo zal worden als bodhi. Dat gaat een korf niet oplossen.

Daarnaast heeft bodhi ondanks haar situatie nog steeds geen aanleiding gegeven om te verwachten dat ie gaat pakken. En gaat t trainen vaker beter dan slecht.
Want de incidenten zijn lang niet alleen met loslopers bij bodhi maar ook bij mera.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:14

kiwiwitje schreef:
Ach dat hebben we met chick ook gehad. Die heb ik ook niet gekorfd en heel eerlijk, ik weiger dat ook. Maar ik zorg dat ik een andere hond kan blokken en hij heeft eerder een trap te pakken dan dat ie te dicht bij mijn hond komt.

En denies zal er niet relaxter van worden als ze hem korft. Want ze is niet zozeer bang voor wat bodhi gaat doen maar ze is bang dat hij nog meer belaagd word en dat mera net zo zal worden als bodhi. Dat gaat een korf niet oplossen.

Daarnaast heeft bodhi ondanks haar situatie nog steeds geen aanleiding gegeven om te verwachten dat ie gaat pakken. En gaat t trainen vaker beter dan slecht.
Want de incidenten zijn lang niet alleen met loslopers bij bodhi maar ook bij mera.

Chick is natuurlijk wel een ander formaat, ras, jij bent in goede conditie, en staat een stuk zekerder in je schoenen wat betreft zulke situaties.

Nogmaals, een hond van een muilkorf aanleren is geen slechte zaak, ook al gebruik je hem een levenlang niet, dan hoeft de hond het niet associëren met iets negatiefs. Als het na een incident nog moet gebeuren maakt dat het een stuk ingewikkelder.

Ik denk dat als ik Puk een ronde aan jou en aan Denise mee geef de uitkomst van haar gedrag heel anders zal zijn.

Het gaat in deze niet zozeer om Bodhi zelf, maar de situatie eromheen die een grotere rol speelt.
Laatst bijgewerkt door KimD op 12-04-20 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:15

Voor mijn gevoel wordt mijn bericht nogal uit de context gerukt en dat vind ik jammer. Bodhi heeft nog nooit een hond aangevallen, gebeten of verwond. Hij is altijd de sjaak geweest vanaf jongs af aan. Zijn idioot dikke kraag en vacht hebben hem continu gered daar in. Ik heb ook echt niet de behoefte om er verder op door te gaan, ik train om rust er in te krijgen en bij ons te houden ondanks dat vele van jullie dat niet zullen denken of vinden; gaan wij echt wel vooruit, ondanks dat héél veel hondeneigenaren het ons niet makkelijk maken.

Ik ben niet eens zo bang dat Bodhi een andere hond zou verwonden. Ik ben bang dat iemand straks een reden heeft om er voor te zorgen dat ik mijn ventje kwijt raak. En daarmee sluit ik graag het onderwerp.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:19

xDenies schreef:
Voor mijn gevoel wordt mijn bericht nogal uit de context gerukt en dat vind ik jammer. Bodhi heeft nog nooit een hond aangevallen, gebeten of verwond. Hij is altijd de sjaak geweest vanaf jongs af aan. Zijn idioot dikke kraag en vacht hebben hem continu gered daar in. Ik heb ook echt niet de behoefte om er verder op door te gaan, ik train om rust er in te krijgen en bij ons te houden ondanks dat vele van jullie dat niet zullen denken of vinden; gaan wij echt wel vooruit, ondanks dat héél veel hondeneigenaren het ons niet makkelijk maken.

Ik ben niet eens zo bang dat Bodhi een andere hond zou verwonden. Ik ben bang dat iemand straks een reden heeft om er voor te zorgen dat ik mijn ventje kwijt raak. En daarmee sluit ik graag het onderwerp.

Voordat jij in NL je hond moet inleveren moet hij ernstige verwondingen aanrichten onder ernstige omstandigheden.

Geloof mij maar daarin... Helaas al een keer moeten pleiten voor het inslapen van een hond wat werd afgekeurd omdat het ongeluk niet ernstig genoeg was. Het kind waarover het gaat is levenslang gehandicapt, en de hond was levensgevaarlijk.

De hond is uiteindelijk ingeslapen door druk van de omgeving en familie.

In NL wordt een hond niet zo snel in beslag genomen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:21

Kiwiwitje ik denk wel,tenminste zoals jullie op mij overkomen in jullie verhalen want persoonlijk ken ik jullie niet is dat jij een stuk zekerder bent over je jezelf en de honden als denies.
Bij haar heb ik al vaker angst gelezen over bepaalde dingen dus ik dan zou ik ook kiezen voor muilkorven.
Als denies bang is dat bodhi een ander wat aandoet dan is ze juist een stapje voor.

Als ik iemand met een hond met muilkorf tegen kom dan zal ik ten alle tijden mijn honden weghouden bij die hond en dat kan voor hun ook een stukje rust betekenen.
Ik zie een muilkorf echt niet als iets slechts mits je je hond er natuurlijk wel aan laat wennen.