Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:13

Ik had het al in de fokkersgroep gelezen, vreselijk :(

Héél veel sterkte :knuffel: En ik duim mee dat ze wat in Utrecht kunnen vinden tijdens de autopsie!

mirjamalvaro

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:46

Wat vreselijk ;(

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:20

Ik had het gelezen in de fokkersgroep. Vreselijk dit. Hier wordt voor jullie geduimd. Hopelijk snel nieuws en de meest positieve uitkomst die mogelijk is.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:07

Is er al iets bekend Kim?

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 15:17

Wat een narigheid Kim

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 18:25

Echt zo erg hoeveel ongeluk jullie hebben. Ik hoop mee dat jullie snel nieuws hebben!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:04

Heel veel sterkte Kim, fokken heeft absoluut een zwarte kant…

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 21:32

Ik zal hier ook even updaten alhoewel een deel het waarschijnlijk wel al gelezen heeft links of rechts.

Het duurde ontzettend maar dan ook ontzettend lang tot het verlossende telefoontje kwam, dat kwam rond 15 uur.

Cain is overleden aan een longontsteking, ontstaan door verslikken... :( Voor de zekerheid is de bacteriële kweek en herpes wel nog ingezet, en we hopen op een uitslag vóór het weekend maar ze verwachten pas na het weekend.

Utrecht heeft overleg gehad met onze DA en de keuze is gevallen op het starten van AB (Synolux). Niet optimaal voor die kleintjes maar het leek hun de beste zet, en eerlijk, ik ben het er 100% mee eens. Als mijn DA het niet had aangeboden had ik erom gevraagd. Dus vanmiddag nog naar de DA gereden voor de synolux. Twee keer per dag moeten de zwakkere pups dut krijgen. Bij thuiskomst meteen gegeven en warempel iets meer dan een uur later was er een zuigreflex en hingen ze zelf aan de tepel. De teef ging als een piranha te keer, de reu nog zwakker maar dronk. Ik doe een héél héél héél klein vreugdedansje. En zojuist heeft hij weer gedronken, een hele poos. <3

We gaan dit dus doorzetten en hopelijk krijgen we nog meer goed nieuws van de kweek. Durf het nog niet te hopen maar duimen blijven draaien.

Ik ben echt een wrak, echt kapot van verdriet en helemaal leeg. Dat kleine zieltje 200km verderop achterlaten voelt als verraad tegenover het pupje en daar heb ik heel veel moeite mee. Ben ook niet meer bij de pups geweest, Kay ligt/zit erbij en heb alleen geholpen met schoonmaken en de medicijnen geven, ook net de DNA swabs gedaan.

Ik durf niet goed te kijken en al helemaal niet aan te raken merk ik.

Morgen moet ik werken, en ik ga bewust naar kantoor. Even een andere omgeving en andere gedachten, hopenlijk zakt het gevoel dan een beetje weg.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:28

Ik had het nog niet gelezen. Maar eigenlijk gewoon vette, domme pech dus. Ik snap dat je helemaal verscheurd bent van verdriet maar probeer toch een beetje te gaan genieten van de kleintjes die er nog wel zijn, ik hoop echt dat je dat nog een beetje lukt. Het fokken is soms zo gruwelijk pijnlijk en verdrietig, zeker als dit soort dingen gebeuren… Mijn hart huilt met je mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:32

:knuffel: je hebt het echt goed gedaan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:09

Dikke pech dus. Heeft hij dan de andere pups daarna besmet? Of hoe werkt dat? Hopelijk doet de AB zijn werk en is de ellende snel achter de rug.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 00:00

mirjamalvaro schreef:
Dikke pech dus. Heeft hij dan de andere pups daarna besmet? Of hoe werkt dat? Hopelijk doet de AB zijn werk en is de ellende snel achter de rug.

Longontsteking is niet besmettelijk maar als er nog een onderliggende bacterie speelt dan zijn ze er wel vatbaarder voor.

Ik ben me echt al de hele middag aan het bedenken of het iets kan zijn wat wij fout doen / gedaan hebben. Maar we hebben de lamp erop, 27 graden in de kist en we hebben een hele tent gebouwd om/over de kist zodat de 'kou' van buitenaf niet naar binnen trekt. Uiteraard staat in huis de verwarming ook gewoon aan, en sinds het vriest 's nachts ook gewoon 24 uur per dag.

Ik denk dat het inderdaad door verslikken kan komen, hebben ze vast gelijk in maar wat teistert die andere pups dan? Zijn ze dan allemaal zo onnozel dat ze zo gulzig drinken dat ze zich verslikken?

Het is in ieder geval bizar. Cain was niet ziek, enige 'symptoom' was dat hij niet aankwam, had een normale temperatuur tot de nacht van maandag op dinsdag, toen zakte het ineens met een graad tot 37° maar omdat hij ook steeds in de verste kaalste uithoek van de kist ging liggen vond ik dat niet eens heel vreemd. Heb hem toen in een kleiner kistje korter bij de lamp gezet met een snugglesafe, klein uurtje later was hij weer warmer.

En qua longinhoud, hij heeft bijna 12 uur lang aan een stuk gekermd, gejammerd en gekrijsd dus daaraan had ik het ook zeker niet verwacht.

Maar we hebben hem niet voor niks naar Utrecht gebracht. Die mensen weten wat ze doen en waar ze naar zoeken. Dus al ze zeggen dat deze pup overleden is aan een longontsteking dan geloof ik dat uiteraard. Toch ben ik nog gespannen voor de bacteriële & herpes uitslag.

Alhoewel ik over herpes vooral lees hoe snel pups achter elkaar ziek worden, krijsen en dood gaan. Dat is hier gelukkig niet aan de hand.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 09:32

Ik snap dat dat je niet lekker zit.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:16

Kim, wat met Cain gebeurd is lijkt een beetje op wat gebeurde met een teefje in ons eerste nest. Ook ineens 90 gram afgevallen (op dag 9), zuigreflex kwijt, meer dan 24 uur non stop met dit meisje bezig geweest, met elk uur sondevoeding/spuitje met puppymelk, helpen met ontlasten en elektrolyten geven, 4 x bij de dierenarts geweest en bij de 5e keer (volgende ochtend om 07:00u) besloten dat het genoeg was. Mijn dierenarts wilde (ter lering) heel graag van binnen kijken dus ze zou de autopsie gratis uitvoeren (direct na het inslapen). Daar bleek pupje "rood" een (waarschijnlijk aangeboren) afwijking aan haar nieren te hebben waardoor ze ongeveer 6 x zo groot waren als ze zouden moeten zijn. Omdat ze met 8/9 dagen een groeispurt maken, groeiden haar nieren ineens zo hard, dat al haar andere ingewanden in de verdrukking kwamen.
Symptomen waren bij haar ook afvallen, verliezen van zuigreflex, kermen/kreunen/jammeren, en grijzige ontlasting.
Alle andere pups kwamen ook slecht aan deze 2 dagen, tot dit pupje ingeslapen werd, vanaf dat moment groeiden ze ineens als kool, sommige zelfs 100-120 gram per dag.
Dus afvallen van andere pups kan misschien ook stress-gerelateerd zijn? Al is het maar de stress bij moeders, die je niet persé hoeft te zien maar war ze wel last van kunnen hebben. Zuigreflex valt natuurlik al snel weg bij die kleintjes als het even niet lekker gaat.

Ik kan nog steeds huilen als ik hieraan denk, geloof niet dat ik daar ooit overeen kom ;(

Ik duim voor je dat het geen bacterie is, en dat de andere pups nu een goede stijgende lijn in gaan zetten :knuffel:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:59

Hier heeel happy. Baco is de eerste hond waar ik echt mee ging showen in 2022. Djessey had ik daar voor wel een paar keer mee genomen naar de puppyklasse, in 2019 maar die vond er niks aan.

Inmiddels hier de bevestiging dat Baco Belgisch Kampioen geworden is, in 2023 <3 *\%/*

Afbeelding

Voor mij sowieso de eerste titel en voor Baco ook.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:04

Gefeliciteerd!!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 10:08

Congrats! *\%/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:12

Dank jullie! heeeeel blij en trots!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:55

Gaaf, gefeliciteerd!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:51

Gefeliciteerd!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:54

Hoe gaat het met de pups Kim?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 22:16

Hoe gaat het Kim? Met jullie en de pupjes?

Ik heb even een vraagje wbt vetbedden. De werpkist is 122x122, ik zie veelal vetbedden van 150x100.

Kan ik die makkelijk vermaken? Zelf naar een 125x125 maken? Of zal dat strookje van 25cm dan gaan schuiven met de kans dat de pups eronder komen??

Ik zat eraan te denken om een rol te nemen maar vind verschillende patronen eigenlijk wel leuker :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 22:17

Zijn makkelijk te knippen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 22:25

Ik durf voorzichtig te stellen dat het beter gaat, ze groeien goed nu in ieder geval. We hebben nog geen swab uitslagen maar ik ga met een enigszins hoopvol gevoel het weekend in.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 22:31

Wat een goed nieuws