mirjamalvaro schreef:Dikke pech dus. Heeft hij dan de andere pups daarna besmet? Of hoe werkt dat? Hopelijk doet de AB zijn werk en is de ellende snel achter de rug.
Longontsteking is niet besmettelijk maar als er nog een onderliggende bacterie speelt dan zijn ze er wel vatbaarder voor.
Ik ben me echt al de hele middag aan het bedenken of het iets kan zijn wat wij fout doen / gedaan hebben. Maar we hebben de lamp erop, 27 graden in de kist en we hebben een hele tent gebouwd om/over de kist zodat de 'kou' van buitenaf niet naar binnen trekt. Uiteraard staat in huis de verwarming ook gewoon aan, en sinds het vriest 's nachts ook gewoon 24 uur per dag.
Ik denk dat het inderdaad door verslikken kan komen, hebben ze vast gelijk in maar wat teistert die andere pups dan? Zijn ze dan allemaal zo onnozel dat ze zo gulzig drinken dat ze zich verslikken?
Het is in ieder geval bizar. Cain was niet ziek, enige 'symptoom' was dat hij niet aankwam, had een normale temperatuur tot de nacht van maandag op dinsdag, toen zakte het ineens met een graad tot 37° maar omdat hij ook steeds in de verste kaalste uithoek van de kist ging liggen vond ik dat niet eens heel vreemd. Heb hem toen in een kleiner kistje korter bij de lamp gezet met een snugglesafe, klein uurtje later was hij weer warmer.
En qua longinhoud, hij heeft bijna 12 uur lang aan een stuk gekermd, gejammerd en gekrijsd dus daaraan had ik het ook zeker niet verwacht.
Maar we hebben hem niet voor niks naar Utrecht gebracht. Die mensen weten wat ze doen en waar ze naar zoeken. Dus al ze zeggen dat deze pup overleden is aan een longontsteking dan geloof ik dat uiteraard. Toch ben ik nog gespannen voor de bacteriële & herpes uitslag.
Alhoewel ik over herpes vooral lees hoe snel pups achter elkaar ziek worden, krijsen en dood gaan. Dat is hier gelukkig niet aan de hand.