Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:12

Ik houd maximaal 4 a 5 uur alleen aan. Verder slaapt Skip op de slaapkamer dus ook 's nachts is hij niet alleen.

Hij vindt het echt niet leuk om alleen te blijven en gaat af en toe lopen huilen. Dat vinden de buren niet tof, maar kan er niets aan veranderen. Is maximaal 4 keer per week even alleen dus Skip heeft eigenlijk een hondenleven met zn baasje de rest van de tijd 24 uur per dag om zich heen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:13

Dank je Kim, ik ga daar even naar kijken.

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:34

Wij hebben nu van die billige camera's van het Kruidvat, maar ze werken super fijn! Ik heb voor drie stuks nog geen €100,- betaald. Buiten hebben we twee van die dome-camera's hangen, maar die zijn meer uit dan aan, die werken vreselijk..

Voordat we pups krijgen wil ik wel nog fatsoenlijke camera's halen, wellicht Nest of Foscam, maar die zijn ook weer wat duurder natuurlijk.

Dit is de kwaliteit wat we nu hebben.
Afbeelding

De kunnen dus ook foto's en filmpjes maken, en als er een SD kaart inzit kunnen we ook terug kijken.

Hier was het baasje vergeten de drinkflessen op te ruimen voordat hij met Guinness wegging, en dat die spitssnuit zo gevonden, dus ik zag dit op het werk. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 09:40

Dit zijn onze beelden nu, van de 4 zijn de onderste “speeddomes” dus draaibaar en zoombaar

De puppyren is ook draaibaar en zoombaar maar. Uiteraard veel minder dan de Domes.
Afbeelding
Afbeelding

De balk in beeld is omdat anderen mee kunnen kijken en we zo nog wel wat privacy hebben. Was eigenlijk voor de pups, maar qua luiheid nog niet weggehaald. De mensen die mee mochten kijken konden de camera ook niet sturen/zoomen.. Je kan de camera zoomen en het beeld in de app ook los (zoals je bij foto's bijv doet)

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:46

kiwiwitje schreef:
Dit zijn onze beelden nu, van de 4 zijn de onderste “speeddomes” dus draaibaar en zoombaar

De puppyren is ook draaibaar en zoombaar maar. Uiteraard veel minder dan de Domes.
[ [url=m/2aaWWh.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m7Yisc.png]Afbeelding[/url] ]

De balk in beeld is omdat anderen mee kunnen kijken en we zo nog wel wat privacy hebben. Was eigenlijk voor de pups, maar qua luiheid nog niet weggehaald. De mensen die mee mochten kijken konden de camera ook niet sturen/zoomen.. Je kan de camera zoomen en het beeld in de app ook los (zoals je bij foto's bijv doet)

Op de onderste vier is wel echt kraakhelder beeld, potverdorie zeg! Het is dat de foto's zo klein zijn, anders zou je nog kunnen lezen wat op de vrachtwagen staat!

Maar ik neem aan dat dit echt professionele (dure) camera's zijn gezien ze ook bedrijfsmatig zijn?

Heb je overigens ook goed nachtbeeld?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 09:56

Nachtbeeld is heel goed. Maar ik weet niet hoe de recorder werkt.. :P Dus ik kan even geen screenshot maken. De camera's zijn allemaal van Dahua. Durf zo niet te zeggen welke. Dat moet ik vragen. Aangezien Bas met een vriend een eigen bedrijf hebben in beveiligingstechniek hebben wij de mazzel dat we alles tegen inkoop in kunnen kopen voor onszelf natuurlijk.
Als ik ze vergroot kan ik heel veel lezen. Zal zo eens zoomen en dan stuur ik je wel een pb :P
even wat oude foto's terug gezocht van de kist.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:01

Mila vond het alleen blijven echt een drama ze gaat daarom een aantal uur naar mijn ouders maar kan nu gelukkig ook die uren alleen blijven. Ik breng ze daar omdat ik vroeg moet beginnen en dan zou ze vanuit de slaap weer een aantal uur “moeten” slapen voor nu vind ik dit nog sneu straks gaat dat wel beter. Ze gaat heel veel mee maar zijn ook een aantal honden waarbij ik haar niet wil meenemen.
Ik zou persoonlijk niet voor kiezen een jonge pup 8 uur alleen te laten want dan zijn ze 16-18 uur per dag alleen want snachts slapen ze ook ...
daarom is het ook een reden waarom ik meerdere honden heb ze hebben altijd elkaar als het bij mij wat uitloopt want met een gedrags sessie kan ik niet zeggen ja uur zit erop ik moet gaan.
Mila zit nog in de bench in de woonkamer omdat ik er heel bewust van ben dat ik grote sterke honden heb en ook al ben ik 200% zeker daf ze niet bewust wat zullen doen zit een ongeluk in een klein hoekje tijdens spel oid.

Mbt tot de camera ben ik groot fan van de Alfred app je hoeft niet in te bellen of niks je installeert de app op beide telefoons en geeft aan welke de ontvanger is en welke he gebruikt om te kijken.
Voor stal heb ik er nu een prepaid kaartje in met data omdat ik daar geen WiFi verbinding heb maar het gebruikt heel weinig en thuis heb je meestal wel WiFi.
Afbeelding

Ik blijf me hier thuis verbazen we waren ons al aanhef voorbereiden om bella te laten gaan voor de zomer. Met haar huid gaat het dan altijd super slecht en als ze dan toch als een dood vogeltje op de kleed ligt waarom dan haar laten lopen maar nu zien we zn andere hond ze is zo gelukkig met haar puppy haar ogen stralen zelfs. We moeten nog kijken hoe we de zomer door komen maar dan maar een extra kuurtje er tegenaan want zolang ze zover lol heeft laten we haar lekker dr gang gaan. Pijn heeft ze niet want de huid is dood maar op sommige plekken heelt het we en dat gaat in de zomer steeds kapot dus moeten we met rompertjes enz werken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:01

Geen camera hier maar als ik dat van jullie zo ziet is erg netjes!

onze honden zitten ook niet langer als max 3 a 4 uur alleen, nachts zijn ze niet alleen want ze slapen op bed of op hun bedden in de slaapkamer. Nu met de puppies slaapt er ook 1 in de puppy kamer om ze gezelschap te houden tja de meeste vinden overdreven ik vind van niet vooral niet met jonge dieren of dat nu een kat of hond is. Er is niks mis mee om ze gezelschap te houden ik vind ook niet ok dat er mensen zijn met honden die 9 uur in de bench zitten dan thuiskomen de hond 15 min laten lopen en gaan slapen. Ik snap ook niet waarvoor je een hond hebt dan, ik lees dit zo vaak op husky pagina's en wordt hier zo boos over. Dan vinden ze het nog gek dat de hond sloopt als die los is

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:06

hier ook nog geen camera, maar tegen volgend jaar dat er een nestje komt komt er wel een goede camera.
Hier zijn de honden 1 namiddag per week 3/4 uurtjes alleen. Mijn oma woont bij ons thuis en die is altijd thuis behalve die middag. Ik heb nooit op alleenblijven getraind en de honden hebben er nooit moeilijk over gedaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:09

Aelynn is ondertussen 5 maanden, en ze wordt echt een mooie jonge dame. De lelijke fase heeft ze helemaal overgeslagen :p
Afbeelding
(normaal trainen we net op stacks, was eenmalig om het nieuwe speeltje van mijn instructeur uit te testen)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:16

Wij zitten in de trein, riem viel op de grond maar zelda slaapt al de hele treinrit :') ze viel net na Utrecht in slaap en nu zijn we bijna bij Eindhoven. Op den Bosch heel ff wakker geweest maar verder niets. Ze vindt alles wel prima eigenlijk haha

Hier een paar foto’s van mijn gestresste hond:
Afbeelding net na utrecht
Afbeelding en hier nu net!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 10:16

Lekker in de buurt! Eindhoven en den bosch :P

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:21

Theadora volgens mij is ze echt heel gestresst hoor ik zie het in haar ogen := hahaha nee echt super heerlijk als ze zo lekker mee kunnen!

Ze wordt mooi Zoë :wow:

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:23

O ik herken je frustratie zo erg KarmaChansy! Waarom dan een hond???

Wij hebben geen camera maar hond gaat mee naar werk en is alleen los in huis met iemand in de buurt tot nu toe.

Hij doet het trouwens geweeeeldig op cursus. Blijf me erover verbazen! Hij loopt inmiddels echt keurig naast en als we zeggen dat hij iets los moet laten doet hij dat echt meteen. Hemels na een koppige terrier gehad te hebben. :')

Edit: nog een fotootje van meneer met zijn nieuwe knuffel van de koningsdag rommelmarkt, 50 cent goed besteed. :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Simoonzel op 01-05-19 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:29

Ik denk inderdaad dat het staat of valt met hoe het alleen zijn opgebouwd is. Als je de hond op oudere leeftijd krijgt kan dat lastiger zijn. Wij hebben onze pup de eerste week helemaal niet alleen gelaten, ook s nachts niet, na een aantal weken opgebouwd naar steeds iets langer alleen. Ze heeft er nu geen problemen mee, jankt niet, niks, heb de buren regelmatig gevraagd. Het is hier vrij gehorig dat zouden ze anders gemerkt hebben. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de hond naar familie te brengen. Gelukkig wil mijn familie haar wel uitlaten en aandacht geven op een dag als vandaag. Ze heeft vanmorgen een flinke wandeling gemaakt, lekker gespeeld en nu gaan we weg. Dat vind ik heel belangrijk, dat we pas weggaan als ze echt even flink beweging en aandacht heeft gehad. Normaal gaat ze dan ook slapen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 10:30

Simoonzel schreef:
O ik herken je frustratie zo erg KarmaChansy! Waarom dan een hond???

Wij hebben geen camera maar hond gaat mee naar werk en is alleen los in huis met iemand in de buurt tot nu toe.

Hij doet het trouwens geweeeeldig op cursus. Blijf me erover verbazen! Hij loopt inmiddels echt keurig naast en als we zeggen dat hij iets los moet laten doet hij dat echt meteen. Hemels na een koppige terrier gehad te hebben. :')

Haha terriers kunnen heavy zijn! :P

Djessey is gelukkig wel makkelijk. Ze kent al verschillende dingen, maar vooral ''nee'' en ''los'' zit er al goed in.Maar ze heeft wel karakter :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:34

Ach hier kan alles mee naar mijn werk maar dat doe ik zelden. De jongste 3 gaan vrijwel altijd mee de oudste 3 blijven meestal thuis. Soms zijn ze dan 9 uur alleen thuis maar is totaal geen probleem. Mee gaan is voor hun 3 enorm heftig en moeten ze dagen van bij komen. Thuis blijven betekent wandeling, uren slapen, wandeling en weer rust. Dat geeft geen enkel probleem. Enkel bij onweer en in vuurwerk periode hebben ze geen keuze dan moeten ze mee.
In pension zijn is gewoon zwaar vermoeiend voor honden. Ook al zou ik de 3 oudjes in binnenkennel zetten en maar 3x 10 minuten op weide laten dan nog zijn ze volledig gesloopt. Maar hun zijn door hun verleden ook behoorlijk beschadigd qua gedrag ;)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 14:50

Mijn hond is nu 4 maar gelukkig nooit problemen gehad met alleen zijn. Ben benieuwd hoe het met de pup erbij is straks. Word steeds zenuwachtiger haha. Onze hond is trouwens nooit lang alleen. Wij werken meestal ook om elkaar heen en als we een keer een dagje weg zijn kan ze naar de buren of mijn neefje komt haar uitlaten tussendoor. Elke dag 8 uur alleen vind ik persoonlijk voor een hond niet eerlijk.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:39

Hoi! Mag ik hier ook meepraten? :D
Sinds maart hebben wij een Labradoodle pup. Reutje en hij is nu 3,5 maand.
Hij blijft max 5 uur alleen. Dan zit hij in zijn eigen kamer met de bench open. Soms ligt er nog een plasje. Wanneer we hem in de bench doen plast hij niet, maar vind het sneu om hem zo lang op te sluiten.

Ik vind een pup heel leuk, maar ik ben ook blij als hij straks ouder is. Wat een werk en zorgen :o
Hij is niet dol op eten.. Dus dat is nog even zoeken met hoe en wat. KVV is ook lastig. Hij vind maar één smaak echt lekker. En volgens mij moet je veel afwisselen. Hij heeft nu de hele dag brokjes staan, maar eet lang niet zoveel als hij zal moeten. In de ochtend geven we hem vers vlees. De enige smaak die hij wel lekker vindt. Hebben jullie nog tips?

In het begin kreeg hij alleen brokken. Meerdere soorten geprobeerd. Hij gaat echt niet eten. Ik wil toch dat hij wat binnen krijgt dus vandaar nu in de ochtend vlees. Voor de rest van de dag staan er brokken waar hij af en toe wat van neemt.

Dit is Sem!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 16:44

welkom! Hij lijkt best op de pup van Simone toen ie klein was! :P

Volgens mij staan Poedels bekend om hun slechte eetgedrag. Ik heb dat gedoe met mijn staffordreutje gehad. Die was als pup ook dramatisch met eten. Het is echt zoeken wat ze lekker vinden. Vaak wil schapenvet, paardenvet of zalmolie wel wat doen als ze slecht eten. Over de brokjes.
Je kan ook proberen de smaken vlees te mengen. De smaak die hij lust en dan steeds een klein beetje er bij van de andere smaak.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:04

Wat een schatje <3 Hier nooit problemen gehad met slecht eten dus daar weet ik weinig fijn := De hond van mijn moeder eet wel heel slecht maar dat is met een schepje yoghurt of een scheutje zalmolie opgelost.

Als ik jou was zou ik dus op zoek gaan naar dat soort dingetjes. Dat kan je zien als toegeven aan het gemiep van je hond maar persoonlijk zie ik liever een hond die blij staat te kwispelen als hij mag eten :D Misschien een idee om een lepel kvv van de smaak die hij lekker vindt door de brokjes te mengen?

KimDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:08

Kaus schreef:
Wat een schatje <3 Hier nooit problemen gehad met slecht eten dus daar weet ik weinig fijn := De hond van mijn moeder eet wel heel slecht maar dat is met een schepje yoghurt of een scheutje zalmolie opgelost.

Als ik jou was zou ik dus op zoek gaan naar dat soort dingetjes. Dat kan je zien als toegeven aan het gemiep van je hond maar persoonlijk zie ik liever een hond die blij staat te kwispelen als hij mag eten :D Misschien een idee om een lepel kvv van de smaak die hij lekker vindt door de brokjes te mengen?

Ik zou dat niet doen, zeker niet op die jonge leeftijd, daar gaan ze misbruik van maken.

Je kunt ze, net als kinderen, leren eten. Voer voorzetten, niet eten is jammer dan, wegpakken. Kan natuurlijk dat een hond bepaalde smaken van KVV niet lekker vind, dat is hier ook, maar moeilijke eters creëer je, die worden niet zo geboren.

Vaak laat een hond eten staan als het niet te vreten is (kwalitatief slecht, krijgen er een opgeblazen gevoel van, dus bijvoorbeeld buikpijn), of verwennen met steeds iets anders.

Vergeet niet dat een hond lang kan functioneren zonder voer. Guinness was ook zo'n hond, dat was eerst te wijten aan het rommel voer, maar daarna aan mieperigheid. Hij kreeg vier keer per dag hetzelfde bakje aangeboden, na een paar dagen toch gegeten en dat probleem nooit meer gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 17:14

Niet helemaal mee eens KimD. Toen Boellie als pup zo lastig deed at ie gewoon echt niet tot ie gal ging spugen. En dan moest ik hem iets voorhouden (meestal kaas of een plakje vleeswaren) om hem weer iets te kunnen laten eten. En dan toch maar de KVV erin aangezien hij dat wel at.
Ik vind het wel echt te ver gaan als ie gal spuugt door het niet eten. Wij hebben echt van alles geprobeerd en niks had succes. Uiteindelijk toen Chick er was over op een andere brok, hij was toen bijna 1,5. En sinds dien gaat het goed.
Waarschijnlijk had het wel verschil gemaakt als de fokker iets meer had gedaan dan alleen 1 smaak/soort brok, niets te kauwen, niks aan extraatjes of andere smaken.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:17

MightyJoe schreef:
Hoi! Mag ik hier ook meepraten? :D
Sinds maart hebben wij een Labradoodle pup. Reutje en hij is nu 3,5 maand.
Hij blijft max 5 uur alleen. Dan zit hij in zijn eigen kamer met de bench open. Soms ligt er nog een plasje. Wanneer we hem in de bench doen plast hij niet, maar vind het sneu om hem zo lang op te sluiten.

Ik vind een pup heel leuk, maar ik ben ook blij als hij straks ouder is. Wat een werk en zorgen :o
Hij is niet dol op eten.. Dus dat is nog even zoeken met hoe en wat. KVV is ook lastig. Hij vind maar één smaak echt lekker. En volgens mij moet je veel afwisselen. Hij heeft nu de hele dag brokjes staan, maar eet lang niet zoveel als hij zal moeten. In de ochtend geven we hem vers vlees. De enige smaak die hij wel lekker vindt. Hebben jullie nog tips?

In het begin kreeg hij alleen brokken. Meerdere soorten geprobeerd. Hij gaat echt niet eten. Ik wil toch dat hij wat binnen krijgt dus vandaar nu in de ochtend vlees. Voor de rest van de dag staan er brokken waar hij af en toe wat van neemt.

Dit is Sem!
[ [url=m/0Do72h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje!!!

Hier een koningspoedel, eet ook niet geweldig, is echt een poedel ding. Ik maak me er niet druk over, er staat gewoon de hele dag brok en zo scharrelt ze haar kostje wel bij elkaar. Eet ook vaak een brokje, loopt een rondje, weer een brokje enz. Ze zou volgens de voerverpakking ook meer mogen eten, maar ze is goed op gewicht. Daar zou ik op letten als ik jou was. Verder werkt het hier ook goed om voer als spelletje aan te bieden, bijvoorbeeld in de Kong wobler

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 17:19

Ik denk dat dat afhangt van hoe je het bekijkt. Als je het ziet als je hond omkopen met lekkers (zalmolie, yoghurt) om brokjes te eten, dan niet doen nee. Maar ik geef het persoonlijk gewoon als geheel zodat de hond een lekkere maaltijd heeft. Ze krijgen hier ook regelmatig extra's bij het voer zoals visjes, rundergehakt, beetje kvv etc.