Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:42

Aan de lijn plast Daeva ook nooit. Los op wandeling wel.
Ik heb haar echt moeten leren op plasweides een plasje te doen op wedstrijd of ze liep de hele wedstrijd houterig en bij de losse volg ging de sluis open.

Kenai was pas op 7 maanden volledig zindelijk. Daeva al toen ikz e kreeg op 3,5 maand.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:48

Dat deed Aj in het begin ook, maar dan ook echt gewoon wachten tot ik naar binnen ging en direct gaan zitten piesen _-:( , gelukkig pakte hij het al snel op van m'n andere hond. Anders had het nog wel even geduurd denk ik := . Ik heb Aj nu even permanent aan de riem, le puberpup trekt constant alles uit de kasten, springt overal op (niet awesome ivm gewrichten), daagt steeds m'n andere hond uit terwijl die daar geen zin in heeft en loopt constant heen en weer. Hij moet nu 's nachts ook maar in de bench, want hij springt nu te makkelijk op m'n bed en maakt daar handig gebruik van en 'op bed gaan' is sowieso een drama. Hij blijft eerst minstens een half uur spelen en heen en weer drentelen. Had hem vannacht in de stoffen bench, maar die heeft hij kapotgetrokken. De hondenschool adviseerde sowieso hem meer in de bench te doen en hem minder bezig te houden. Eerst een metalen bench halen, maar dit aan de riem werkt ook. Hij mort, springt en piept even, maar gaat dan netjes liggen en ik heb een riem die niet fijn is om op te kauwen gelukkig :x .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:52

Ik ben ook van mening dat je beter een bench dan een riem hiervoor kan gebruiken.
Een riem krijgt de hond nog aandacht en constand aandacht. Gebruik de riem enkel als je hem constant in het oog wil houden. Zet hem van het moment dat hij druk wordt in de bench tot hij rustig is zodat hij zelf de rust vind.
Mijn ervaring met aan de lijn is dat je honden krijgt die uit zichzelf gaan rust kunnen vinden en altijd komen plakken. Ze kunnen vaak minder goed zichzelf vermaken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:53

Zoë: heb het al gezegd en ga het nog eens zeggen: je geeft mij geen goede hoop met je 7 maanden ! ;( 8)7

Haha puberende AJ ! Heb je nog een recente foto?

Ben aan het twijfelen of ik vanavond al voor de eerste keer naar ringtraining ga gaan of niet

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:58

Lara, dan ga ik je een goede hoop geven :P Boellie was na een week of 2 (dus op 10/11 weken) zo goed als zindelijk. Echt hele enkele ongelukjes en wist prima wanneer er wel een plasje gedaan mocht worden! Uiteraard staat hier wel een strak schema aanvast. Toen hij 4 maanden was hadden we een bruiloft waar we daggast waren. We zijn toen om de 3 uur ongeveer naar hem geweest om hem uit te laten en in de avond heeft er zelfs 4 uur tussen gezeten. Heel de dag netjes droog geweest.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:09

Ja, riem is nu gewoon even een oplossing omdat ik geen bench meer heb. Gelukkig ligt hij nu netjes te slapen, ik heb de riem heel kort dus geef hem verder geen aandacht en hij kan nergens heen. M'n tante komt straks haar bench brengen gelukkig, gebruikt ze toch niet meer.

Wanneer je schattig lijkt maar eigenlijk een rotpuber bent :') :
[img]m/3kZZZy.jpg[img]

Hij is nu 50cm, gister gemeten.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 14-06-18 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:15

Zo schattig hahah. Ooi zou ik ook graag ezn smooth collie willen. Vind ze zo leuke uitdrukkingen hebben en ent leuker dan de rough variant.
Ik heb mezelf al voorgenomen, buiten de border collies komen er enkel nog kortharige honden. :+
Als ik het huis uit ga komt er bij mij sowieso onmiddelijk een cattle Dog bij. En bij mama een langharige Zwitserse herder hahah beide onze droomhonden maar dan wordt het huis te druk }>
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 14-06-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:15

Wat is hij al groot! :wow:

Je geeft mij inderdaad hoop kiwitje! (Kim was het he?) mijn vorige pup was na 1 week proper, zie ik hier nog niet gebeuren :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 11:22

Ben ik de enige die geen foto ziet? :P

Jaa ik heet Kim :P Echt ik kan je echt aanraden -> regelmaat! En ja ik werd ook echt voor gek verklaard dat ik ieder uur met Boellie naar buiten ging. Maar het werkte wel!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:27

Eerst stond er een foto maar sinds ze iets toegevoegd heeft aan haar tekst is er iets mis gegaan met de foto :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 11:30

Haha oke! :P Ik snapte er al niks van!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:32

xLaraaj schreef:
Zoë: heb het al gezegd en ga het nog eens zeggen: je geeft mij geen goede hoop met je 7 maanden ! ;( 8)7

Niet om je te demotiveren maar de hond van mijn zus was pas echt helemaal zindelijk toen ze ruim 18maanden was.. |(

Elin daarintegen was al zindelijk toen ik ze kreeg met 7 weken! Het was alleen aan mij om haar signalen te constateren en daar snel genoeg op te reageren.

De ene hond is de andere niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 11:32

Oeps, dat is pittig Diandra. Ssht. anders durf ik hier niet aan een pup (ofja een heel nest...) te beginnen! :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:33

Zoe_97 schreef:
Eerst stond er een foto maar sinds ze iets toegevoegd heeft aan haar tekst is er iets mis gegaan met de foto :+

Huh ik had alleen m'n overbodige 'die' weggehaald :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 11:34

zal wel weer crisis zijn met de bokt upload ofzo.. Komt vast goed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:35

Je bent de / bij de laatste img kwijt geraakt ZoZenn :P
Knap hondje :j

De pups bij mijn ouders zijn al nestzindelijk *\o/*
3 weken oud en ze vallen de bench uit om te gaan plassen, lukt niet altijd want over je broertjes en zusjes kruipen is een hele opgave maar ze doen hun best :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:35

Even om je te motiveren :D :

Zig was niet zindelijk toen ik hem kreeg op 2 jaar, binnen een week zindelijk. Cas was als pup binnen 3 weken zindelijk en AJ binnen 3 dagen 98% zindelijk. Nu hij aan het puberen is, vond hij het nodig om me aan te kijken en finaal over het kleed te pissen 8)7 , maar na mijn NEE AJ JONGE LUMMEL WAT DOE JE heeft ie dat niet weer gedaan _O- .

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:36

18 maanden 8)7 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 12:56

Haha Lara, t komt goed! Echt! :P

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:18

Je hebt ook van die zindelijkheidamatjes.
Als ze daarop binnen geplast heeft kan je dat matje ook buiten neerleggen.
Dan heeft het een Plasterk en leert ze dat het buiten ook kan.
En dan kan je later matje gewoon weggooien en mischien beetje plas op gras wrijven dan zit daar het geurtje.

Ik heb mazzel gehad die van mij heeft nog nooit binnen behoefte gedaan.
Alleen als ze erg enthousiast is bij iemamd laat ze wel eens wat lopen

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:05

Hier werkten kranten prima hoor.. als ze keer binnen hebben geplast, krant erop en laten liggen met de plas..Ja stinkt, maar de volgende keer liep die gelijk weer daarheen. En dan natuurlijk schoonmaken, 1 gebruikte krant bij de nieuwe leggen op de juiste plek en klaar. Maar ik had ook geluk dat ik bij de laatste een tuin had, dus die rende al snel zelf naar buiten om te plassen. Maar totdat die dat begreep, waren de kranten erg handig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 14:51

Hier is Dexter eigenlijk wel zindelijk behalve als hij uit zicht is. Dan poept ie >;) Dus die zit dan of in de bench of we sleuren hem het hele huis door achter ons aan.

Wij hebben heel lang geoefend met niet janken wanneer we weg zijn en dat ging super (opnemen, uur voor de deur zitten zonder dat ze het doorhebben) maar nu hadden we de buurvrouw gisteren aan de deur dat Dexter afgelopen paar keren wel jankte... -O-

Is er iets in hun hoofd dat dan omslaat ofzo? Hij deed het echt super steeds (afgezien van het poepen maar soit) en nu is ie er plots mee begonnen. We gaan wel weer de normale training oppakken maar ik vraag me af waarom hij opeens jankt. Hij is namelijk wel opeens gestopt met poepen >;)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:03

T zal m'n autocorrect ofzo wel zijn, telefoon heeft een eigen leven. Thanks Azmay, de pupjes worden ook echt pupjes nu!

Jaaa Zoë, doe een smooooth. Ze zijn awesooommeeeee. De Rough collie vind ik he-le-maal niks, grappig genoeg, maar ik heb dan ook niets met lange haren én de rough z'n karakter is compleet anders/saai ( :+ ). Met zoveel haar denk ik ook altijd: waar is die hond dan? Smooths zijn ook véél pittiger, dat merk ik nu wel :'). Cattles zijn ook erg leuk, ze doen me altijd een beetje denken aan een beagle alleen dan wat meer pinscherig, vind ze alleen te klein voor mezelf. Ik wil of een kleine hond, of een grote. Middel is zo...Middel :Y) . Een vriend van me fokte langharige zwitserse herders met z'n ex, ze hadden er echt 8 ofzo, super gaaf. Ging hij met 5 van ze met de bus soms :7.

Ik heb qua alleen zijn opgebouwd met eerst zelf 5/10 minuten boven zijn met de honden beneden. Daarna een half uur in de tuin, uit het zicht, staan. En zo steeds verder. In de bench alleen doe ik nog niet, aangezien hij ook mét mij erbij nog niet awesome is in de bench, en ook nog wel wat jankt als hij er langer dan een kwartier inzit. AJ als hij los is gaat gewoon netjes tegen Zig aan zitten en niets aan het handje. Misschien 1 half jankje de eerste keer (ik nam het ook steeds op in het begin), maar dan hoor ik op de opname dat Zig komt aanlopen en met hem terugloopt naar het kleed. Super schattig, als ik terugkom kijkt hij ook altijd zovan: ik heb goed opgepast op m'n broertje :+: .
Sowieso verandert alles in de puberteit, kan best dat hij plots wat bang is in z'n eentje in de bench, of geluiden/geuren hoort/opmerkt die hij eerder nooit opmerkte of simpelweg veel minder geduld heeft nu. AJ heeft in ieder geval veel minder geduld op het moment en vond het zelfs nodig te janken toen ik in de dierenwinkel stilstond om dingen te bekijken. Le chill, puber /3 :):) .

M'n riem tussenoplossing werkt best goed. Ik pak de riem, klik hem vast in huis en hij gaat direct liggen slapen zovan 'Ok, klaar met het geflapdrol'.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:10

Iris heeft nog vaak wel 1 ongelukje op een dag, geeft dat dan ook niet aan. Maar veel vaker rent ze naar buiten om te plassen. Ze is nu 3 a 4 dagen per week 2x4 u alleen en enkele keer lukt het me niet in m'n pauze naar huis te komen, dan is ze 8u alleen. Ze staat dan niet op springen als ik haar uitlaat dus dat is heel fijn!

Afbeelding

Ze groeien zo hard die pups.. van mij zouden ze wel klein mogen blijven!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 16:13

Dat gaat hard he. Voor je het weet zijn ze helemaal groot en volwassen! :P