[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 07:17

Haha ja zo gaat dat/ Beertje was de grootste en absoluut de dikste uit het nest. Inmiddels nog steeds heel groot maar zeker niet meer de dikste. Zijn broer is 7kg zwaarder. Volgende week hebben we een meeting met het nest. Ben benieuwd om ze naast elkaar te zien.

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 11:54

Knappe pup gespot!

Cita's nestzusje was tussen 6&8weken ook forser en leek veel steviger. Maar toen we ze rond 9maanden terug gezien hebben, was ze kleiner en fijner, ook al meer "af" en in verhouding.
Reutje uit vriendin haar nest was bij vertrek bij de stevigste pups en vooral de dikste. Nu anderhalf jaar later is het de minst bespierde, maar ook qua bouw lang niet meer vij de stevigste...

Maw aanleg en eerste weken bij fokker zijn enorm belangrijk, maar als nieuw baasje kan je nog veel beinvloeden...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:50

Mijn vorige pup was de zwaarste en grootste en is dat altijd gebleven vandaar dat ik me een beetje verbaas.

Andere teefje dat wij hadden idem dito.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:10

Mijn oudje was de kleinste uit het nest. Met 9 maanden was hij de grootste en grofste hoewel 1 kleinere broer zeker 15 kg zwaarder was..... :(

Maar heb hier een abonnement op. Mijn puber die zo'n 30 kg zou gaan wegen is vandaag 10 maanden 34 kg en mort nog uitzwaren en is aan de magere kant hahaha. Ook een flinke maat meer dan gedacht. Heb het nog steeds over "die kleine van mij" maar hij is hoger dan mijn labrador x rottweiler en nog maar 2 kg lichter haha

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:09

Hier ook de grootste kerel van het nest, en dat is 'ie gebleven ook :)) Mijn buldozertje _O-

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:13

Saar was het dikste teefje en is dat tot 5 maanden gebleven en is nu de kleinste en lichtste.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:30

Eve was de op 1 na kleinste, alleen haar zusje was kleiner. Maar voor de rest had ze ook alleen broers dus die zijn vaak zwaarder natuurlijk.

Ze groeit nu echt hard en goed! Ik had haar eerst alleen op vlees staan maar daar bleef ze magertjes bij, ondanks dat ze zowat een kilo per dag at := nu krijgt ze twee maaltijden brok (gewoon goede kwaliteit zonder granen en hoog vlees percentage) en 1 keer vlees en ze is eindelijk wat dikker en ook haar poep is vrijwel altijd mooi stevig nu, dat was eerder ook heel erg wisselend en vaak dunner en of slijmerig. Als het vlees op is (nog 2 dagen) gaat ze helemaal over op brokjes, kijken hoe dat bevalt :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:36

Kiko's zusjes waren vergelijkbaar eigenlijk. Qua hoogte maakt het nu ook niet veel, wel is Kiko wat compacter gebouwd.

Wij zijn momenteel met Kiko met de camper op stap. Ze doet het superbraaf. Bench paste alleen niet in de camper, vannacht had ze wat moeite om haar plekje te vinden. Mand staat onder de tafel, maar mevrouw is op de bank gaan liggen. Zat ze ook al de hele dag op in de gordel, dus dat vindt ze nu haar plekje. Als we gaan eten is ze boos dat ik op haar plekje ga zitten. _O-

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:52

Hahaha, die Kiko. Wij waren gisteren met de vouwwagen een nachtje proefkamperen (we gaan altijd met de caravan) en Wiebe lag los in het "gangpad" en heeft top geslapen de hele nacht. Overdag bleef hij netjes rondom de vouwwagen struinen. We waren zo trots op hem. <3

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:50

Leuk al die brave pupsels<3
Eve is een paar weken geleden ook een nachtje mee geweest kamperen in de tent, ging ook zo goed en ze vond het geweldig! Bleef ook keurig bij de tent. En als er's avonds iemand langs de tent liep dan wisten we het meteen, dan werd er gek stoer gegromd :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:03

Kiko blaft en gromt ook naar iedereen, waakhond. Maar o wee als ze haar willen aaien, dan is ze ineens bang en onzeker zo op een vreemde plek. Net de achterbuurman op de camping, en onderweg op de parkeerplaats een vrachtwagenchauffeur.

Dat mevrouw op de bank ging liggen was ook niet vreemd. Het was fiks koud vannacht, en van de grond af is het toch een stuk warmer. Kiko is wel een koukleum. Mand is een outdoormand, die is ook niet zo lekker warm. Voor onder het rijden moet ze in de gordel en ligt ze op de bank van het zitje. Daar liggen 2 fleecedekens over om de bank te beschermen en een speciale autobankmand. Eentje met een uitklapdeken ervoor zodat die over de hele bank gaat. Dat is toch wel warmer.
Voor vannacht is hier 3 graden voorspelt dus weer koud. Nu toch de kachel maar lichtjes aan vannacht, zodat het ook wat aangenamer blijft voor haar.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:16

Blaffen en grommen is toch ook vaak uiting van onzekerheid. Onze pup nu 5 maanden doet dat juist als hij dingen spannend vindt... beetje grote bek opzetten om het 'gevaar' af te schrikken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:38

Beertje blaft vooral naar standbeelden een openbare kunst. Maar waaks is hij ook. Afgelopen weekend hadden de bovenburen bezoek. Dan lopen er vreemde mensen op de trap en heeft hij de halve nacht voor de deur liggen brommen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:33

Kleine man is hier nog niet waaks. Ben wel bij dat hij niet veel blaft.

Mijn ouders hebben hele grote tuin met lang hek. Veel wandelaars en dan is zo'n blaffende mee rennende hond heel irritant.

Hond van mijn ouders deed dit de hele dag. Sommige mensen schrokken zich dood als hij vanuit het niets weer aan kwam rennen :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:11

Eve is ook wel meteen stil hoor als we dat zeggen :j
We stimuleren het ook zeker niet maar het is ook wel gewoon het ras natuurlijk. Ik vind het wel prima als ze aanslaat als ze buiten bij de deur wat hoort maar dan moet ze ook stoppen als wij dat aangeven.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 11:28

Aranel schreef:
Eve is ook wel meteen stil hoor als we dat zeggen :j
We stimuleren het ook zeker niet maar het is ook wel gewoon het ras natuurlijk. Ik vind het wel prima als ze aanslaat als ze buiten bij de deur wat hoort maar dan moet ze ook stoppen als wij dat aangeven.

Dat is het mooiste ja.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:01

Wiebe is nog helemaal niet waaks. Ik hoop zelf dat het nog wel een beetje gaat komen. Al is het maar kort aanslaan als er iemand aanbelt of klopt. Eventueel gaan we hem daarop trainen met het commando luid. :+ Als mijn man in het buitenland zit, is het wel fijn als er gehoord wordt dat er ook een hond woont.

Momenteel zit Wiebe wel enorm in zijn angstfase en daarbij dus vluchtgedrag. Het is niet extreem, maar we merken het wel veel. Zo schrok hij vanochtend van de draaiende camera.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:04

Vind ik ook wel fijn. Mijn vriend is int. Chauffeur.

Vorige labrador was echt goed waaks.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:08

In principe hebben we ook een ras gekocht dat a)niet enorm waaks is en b)ook niet erg imponerend. Moeder van Wiebe is wel goed waaks, vader is het helemaal niet.

Maar de waaksheid was niet ons belangrijkste punt (anders hadden we een ander ras gekozen), want verder past de stabij wel goed bij ons.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:11

djinnie schreef:
In principe hebben we ook een ras gekocht dat a)niet enorm waaks is en b)ook niet erg imponerend. Moeder van Wiebe is wel goed waaks, vader is het helemaal niet.

Maar de waaksheid was niet ons belangrijkste punt (anders hadden we een ander ras gekozen), want verder past de stabij wel goed bij ons.

Wij ook met de labrador. Lief, gezinshond en aanhankelijk.

Alleen onze vorige was echt goed waaks. Overdag kon iedereen binnen komen maar in het donker durfde ik zo met hem over straat. Als iemand naar mij toe kwam of vervelend deed ging hij ervoor staan en grommen.

Prima eigenschap als je vaak alleen thuis bent.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 12:37

Ons Neela groeit ook goed, kan niet zeggen of zij de kleinste of de grootste in het nest was, denk dat ze er tussen in zat. 's nachts gaat het ook allemaal super goed, overdag wisselt het. Vandaag moest ze even drie uurtjes in de bench. Ik kom terug, ze had haar hele voerbak omgegooid, in de bench geplast ( doet ze normaal nooit ) en was heel onrustig toen ze er uit kwam. Ik even gewandeld met haar en wilde toen knuffelen op de bank. Plast ze op de bank. Nou wij weer naar buiten, ik alles opgeruimd, plast ze binnen. Doet ze normaal nooit, hadden al 1,5 week geen ongelukje gehad.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:57

Bentley blaft wel als er iemand die hij niet kent naar binnen wilt komen, hij zal niet aanvallen maar blaffen doet hij wel. Zodra wij dan ook zeggen dat hij stil moet zijn is hij dat ook wel.

Morgen koop ik weer een nieuwe halsband, ik blijf bezig :')
Deze doet zijn werk in principe wel prima, hij trekt niet meer maar het ziet er heel zielig uit en ik maak hem alleen maar kwaad als hij die om moet. In principe trekt hij ook niet meer dus we gaan het weer proberen met een normale halsband in de hoop dat hij nu niet meer gaat trekken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:03

Mijn jack russell pup is de laatste tijd flink gegroeid. Morgen is hij precies 7 maanden oud en hij weegt al 6,5 kilo. Hij is al net zo groot als onze vorige jack.
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn van vandaag.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:48

Die onderste is echt schattig.

Is hier erg stil. Ben aan het werk vanuit huis en daarom slaapt dommel bij mijn ouders.

Hij gaat nu wat vaker een nachtje op mijn werkdagen. Het is te druk om s ochtends 2 adressen af te rijden met kids en dan nog 1 met de hond.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:51

Vandaag is onze knul al een jaartje bij ons! Tijd kan soms zo snel gaan hè!

Och dat kopje van die Jack, schattig!