[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:41

fleurtjeuh schreef:
Ik was vandaag even in de vis winkel
Even plantenvoeding halen(k moest eigenlijk filtermedium hebben...), gedroogde muggenlarven en alg tabletten

En toen zag ik deze <3
[ [url=m/Z3zKFM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Baby kwi kwi's! <3

Ik heb ze laten zitten...

Die achterste!! Die heb ik in het groot! Wat is het? Hier staat hij bekend als de gele zuignap vis }:0

1,20 aquarium eindelijk klaar, inclusief planten en maar liefst 62 vissen := ik ben alleen nog niet tevreden over de indeling. Heb enkele stenen erbij gedaan, maar alles is zo laag zeg maar.

Volgende week eens bij de winkel kijken voor een groot hoog beeld ofzo. Enige beeld wat erin zit ( romeins tempeltje) valt volledig weg in de grootte vd bak.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:52

Mooi geworden hoor!!
Wel erg veel vissen,maar mooie bak :j

ukkiepuk

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:52

Mijn vissen etn het granulaat voor de garnalen op :7 Het voer voor de vissen zakt redelijk snel naar beneden. Zouden ze hier genoeg aan hebben? Ze zitten nooit op een 'hoopje' te eten maar struinen door de bak heen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:57

Mooie bak lowara!
Ik houd van veel planten, dus deze vind ik wat kaal nog, maar voor net opgestart toch prima!
Ga je alle 62 vissen houden?

Ik heb nu 3 volwassen platy's (waarvan 1 volgroeid) 3 volwassen (volgroeide) damesguppen. 2 herenguppen. 2 babyplatys en ong 13-15 vuurgarnaaltjes in een 60cm. Ik ga het voorlopig hierbij laten. Mijn nichtje wil graag guppy's met mooie staarten, dus wrs komen haar vrouwtjes met de tijd hierheen en gaan alle (jonge) mannen naar haar terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:00

Lowara, als je de grindbodem horizontaal afvlakt en naar achteren af laat lopen, dan ziet het geheel er al rustiger uit. Welke vissen heb je erin zitten?

Ik heb momenteel enkel 5 guppenmannen (kleinere, lang leve endler-genen :P ) en zit er stiekem aan te denken een schooltje van andere visjes bij te doen. Van de Boraras-familie bv. Helaas willen drijfplanten het totaal niet doen bij mij door een gebrek aan nitraat. En aangezien ik in juli naar Canada ga wil ik niet nu nog eens beginnen met aparte voeding, dat wil ik mijn vader (die de bak wil verzorgen) niet aandoen. Kleibolletjes heb ik nu wel bij de Cryptocorynes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:40

ukkiepuk schreef:
Mijn vissen etn het granulaat voor de garnalen op :7 Het voer voor de vissen zakt redelijk snel naar beneden. Zouden ze hier genoeg aan hebben? Ze zitten nooit op een 'hoopje' te eten maar struinen door de bak heen.

Gewoon iets meer voeren zodat er wel,genoeg blijft liggen?
Is dat speciaal voer voor je garnalen dan?
Zo heb ik dat met die algentabletten, doe er 2 in de bak voor de kuhliis en de zwaarddragers zitten er aan te plukken :+
Dus doe ik er 1 extra in :j

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:11

Spruit schreef:
Lowara, als je de grindbodem horizontaal afvlakt en naar achteren af laat lopen, dan ziet het geheel er al rustiger uit. Welke vissen heb je erin zitten?

Ik heb momenteel enkel 5 guppenmannen (kleinere, lang leve endler-genen :P ) en zit er stiekem aan te denken een schooltje van andere visjes bij te doen. Van de Boraras-familie bv. Helaas willen drijfplanten het totaal niet doen bij mij door een gebrek aan nitraat. En aangezien ik in juli naar Canada ga wil ik niet nu nog eens beginnen met aparte voeding, dat wil ik mijn vader (die de bak wil verzorgen) niet aandoen. Kleibolletjes heb ik nu wel bij de Cryptocorynes!

Eendenkroos kan altijd wel toch? Of wil je dat niet? Ik heb zelf boraras urophthalmoides, die vind ik erg leuk :) zijn echt schattige visjes. Ook erg goed betaalbaar (bij de pets place iig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:54

Eendenkroos heb ik erin gehad, maar dat groeide helaas ook niet door het gebrek aan nitraat. Als er een blaadje extra kwam was dat om een gesneuveld blaadje te vervangen, meer niet :P Die zijn inderdaad leuk! En kleiner dan de naam lang is :')

Dit is momenteel mijn visbestand, in een bak van 70L;
- 2x Appelslak
- 5x Pangio semicincta
- 2x Pangio oblonga
- 2x Anatoma helena/Anentoma helena
- 5x Guppenman (met endlerinvloeden dus kleiner dan gangbare guppen)
- +- 40 Red Rili garnalen (neocaridina heteropoda/davidii)

Er kunnen wat mij betreft dus wel wat meer vissen bij in de midden/bovenste laag, maar ik heb dus geen drijfplanten. Ook die ik destijds van DiscoDipp gekregen heb zijn helaas allemaal dood gegaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 23:27

Ik heb een hele zooi meegekregen van de vorige eigenaren, maar dat het er zoveel waren bedachten we ons pas toen ze bij elkaar zaten :=
vandaag twee zuigvissen weggedaan al, rest blijft nog even gewoon zo, weten nog niet exact welke vissen we wel en niet willen houden.

7 Corydoras
9 kardinalen
1 black molly
1 silver molly
1 Sumatraan
5 'semi' sumatranen
3 Ballon Mollys
5 Koperzalm
4 Guppys
1 mini roodstaart vis
11 regenboog Platy's
1 gouden zuigvis
5 zwart driehoek haaienvissen
3 knalrode nep koperzalmen
12 oranje Platy's
1 rare vinvis
1 unidentified

Je ziet het, de helft hebben we geen flauw idee wat het is :+

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:41

Pfoe had het even te druk om te reageren hier.
@Lowara: veel visjes zeg, heb je altijd wel iets om te kijken.
Ik heb eindelijk mijn stuk hout erin en nieuwe plantjes. Heb ze vlug erin gezet, morgen maar even kijken of ik ze op een betere plaats kan zetten.
Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:00

Ze staan allemaal zo ver naar achteren lijkt? Misschien mooier enkele een beetje naar voren te halen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:37

En durf ook eens een hoge plant voor in te zetten in plaats van achterin, geeft een heel leuk effect :j
Ik heb net watervlooien gehaald en 5 nieuwe vuurgarnalen mee genomen.
Eens kijken of ik dan weer kleur in de garnalen krijg die ik van marktplaats had gekocht

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:33

Watervlooien, waarvoor heb je die precies? Ik ben nog altijd een aquarium beginner namelijk.

De flubanol is binnen, nu nog even uitzoeken hoeveel ik ga gebruiken. Zat geen instructie bij namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:34

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:00

Ja de planten moeten nog eens op de juiste plek. Morgen nog eens kijken, keek er net echt scheel op :P

Ik wil wel nog veel grond overhouden voor mijn corydoras, daarom staat alles een beetje bij elkaar. En ze moeten nog groeien natuurlijk. Achter een maand als alles goed aan het groeien gaat moet ik toch weer omzetten.. leuk dat aqua tuinieren :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:03

Ja.watervlooien voor,levend voer, vinden ze af en toe lekker
Muggelarven haal ik niet mer,die eten se niet op en ik had ineens veeeeel vliegen in huis na een week. :+
En merk dat ze artemia niet zo,denderend vinden.

Waren mijn corydoras,heel gezellig op een kluitje aan het friemelen.
wat ze elke avond doen,zitten ze met zijn 6en boven op elkaar haha :')
Maar foto lukte niet,dus heb een heel klein filmpje kunnen maken, voor ze mij door hadden er weer weg schoten

Craiester, ik merk juist dat mijn corys ook de ramen afgaan, de bladeren van de planten,het hout.
Alles word schoon gemaakt, merk ook dat ze gek zijn op heeeel veel beschutting en schuilplek..
Morgen komt er in hun bak nog een stuk hout bij

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:37

Wat een gezellig filmpje :D ze zijn soms zo leuk hysterisch he :) vind het echt geniale visjes

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:43

Leuk hè, heb ze ook zitten. Vorig jaar zelfs een jong gehad, ik was verbaasd, wist zelfs niet dat dat kon hahaha

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:00

Lowara schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik was vandaag even in de vis winkel
Even plantenvoeding halen(k moest eigenlijk filtermedium hebben...), gedroogde muggenlarven en alg tabletten

En toen zag ik deze <3
[ [url=m/Z3zKFM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Baby kwi kwi's! <3

Ik heb ze laten zitten...

Die achterste!! Die heb ik in het groot! Wat is het? Hier staat hij bekend als de gele zuignap vis }:0

Dat is een siamese algeneter gold :) Heb ze ook jaren gehad, worden wel op een gegeven moment krengen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:53

Oohhh dat meen je niet? Heb hem gegoogled en we hadden eerst een maanvis erin. Blijken deze vissen erom bekend te staan zich specifiek op maanvissen vast te zuigen :+
Maarre.. Hoe worden het krengen? Deze is gewoon blij nog, maar volgens mij geen jonkie meer. Hij is al best groot namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:59

Ze worden krengen door andere vissen op te jagen en stukje uit de vinnen te happen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:08

Aah nee dat meen je niet? Hij is zo leuk nog -O- heb juist vd week mijn twee ancistrus vissen gratis weggedaan omdat ze altijd alle planten uitgraven.
Dacht juist met deze gouden algeneter de perfecte combinatie te hebben tegen algen en gezelligheid.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:50

Ik heb ook jaren zo'n siamees gehad en dat ging prima, het verschilt behoorlijk van vis tot vis hoe vervelend ze worden. Die van mij gedroeg zich alijd keurig. Onderling wel territoriaal volgens mij, maar als je maar een hebt is dat niet erg. Hier nooit gemerkt dat ze aan andere vissen zat, maar ik had dan ook altijd klein spul.

@Spruit: Ik kan niet stoppen met naar je avatar kijken :P Geweldig!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:10

Hoi hoi!
Hier draait alles nog hartstikke goed!
Leuk die cory's!

Ik heb een vraagje, mijn aquarium gaat wss binnenkort over naar vriendlief, en ik heb altijd gezegd dat als dat gebeurd, dat ik groter wil.
Nu heb ik een leuke bak gevonden, 190 liter (merk etc staat er niet bij dus weet ook nog geen afmetingen). Toch wil ik best gaan kijken binnenkort voor wat maantjes of discussen. Enige info die ik tot nu toe gevonden heb is dat je 100-150 liter nodig hebt om ze te kunnen houden. Maar, maantjes zijn groepsvissen, hoeveel verstaan we onder een 'groep'? Stel dat ik bied op dit aquarium, wat zijn dan mn opties?

Wat raden jullie aan? :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:45

Ik weet alleen dat discussen moeilijke vissen zijn om te houden. Ik heb mij er vorige week op ingelezen, maar na de zoveelste lap tekst over testen vanwege het water maar besloten dat dat een type vis is die bij mij dood zou gaan :=

Maantjes kun je per 5 houden volgens de websites, maar ze groeien wel flink natuurlijk!